Má někdo přibližnou představu co stojí provoz takovýhleho kousku mimo běžného servisu (olej + filtry). Přibližnou cenu dílů (nemyslím těch performance z katalogu, tu znám a je víc než exluzivní), ale běžnější díly podléhající výměně (ložiska do kol, řízení atp.).
Jak to jede/nejede už vím. Měl jsem tu čest. Spíš mě zajímá jak moc mě dokáže vycucnout finančně.
edit: Ještě jestli někdo máte nějaký odkaz na e-schop s čímkoliv užitečným na MV sem s tím.
Zatím jsem našel těhle pár odkazů:
Performance parts:
1. http://www.emotouk.com/mvagusta.htm
2. http://www.dinocorse.com/mv-agusta-f4
Manuály: http://my.agusta.us/
Katalogy náhradních dílů EOM: http://www.ducatiperformance.com/mv_agusta_oem_parts.php
No a ještě se skoro nikde nedá sehnat postřehy z jízdy. Takže pár zážitků z asi 15 km co jsem s ní absolvoval.
Motor a převodovka
Byla to první verze. Takže 126 HP při asi 13 500 rpm. Pod 4 tisíce prakticky nepoužitelný s vyjímkou jízdy na jedničku a dvojku. Pod 15 km/h se bez spojkování ject nedá. Provozní otáčky začínají až někde od 5 tis. 5 - 7 je takových na běžnou jízdu, ale moc točivého momentu tam není. Opravdu jízda je až od 9 - 10. Opravdu zatahuje až přes 10 tisíc. Potom omezovač nastoupí dost rychle, ale překvapivě jemně. Málem jsem si toho ani nevšiml. Nikdy jsem nejel se silniční šestkou (ten spodek bude asi jako modernější šestka), ale pokud to srovnám s bývalou ZXR 750, tak F4 je lepší asi až tak od 10 tis. otáček výš. Jo a zkoušel jsem předjet náklaďák na šetku z 90ti km/h a to se jí hodně moc nelíbilo. Po přidání plynu z těch cca 4 tis. chroptěla a ani se moc nechtěla rozjet.
Převodovka je řekl bych super. Řadí krásně jemně a tiše. Rychlosti dobře navazují. Dráhy řazení kraťoučký. Jen možná sekundární převod by mohl být o fous kratší.
Podvozek a brzdy
Odpružení je hodně moc tvrdý. Ale pořád se to dá. Oproti ZXR se řídí trochu snadněji, ale má dost podobný charakter. Jen na GSX-R 750 K2/3 se přesností a lehkostí ovládání asi nechytá. Ale i tu GSX-R jsem měl jen půjčenou a tak jsem o ní jel taky opatrně.
Brzdy sice vypadají, že zastaví náklaďák, ale bohužel ne. Předek je hodně tupej a účinek vypadá trochu jinak. Zadní brzda je tam je proto, protože musí. Tohle bylo asi největší zklamání. Nejspíš to byly ale jen špatné/mastné destičky.
Ergonomie
Hodně moc sportovní. Opět přirovnám k ZXR. Je možná ještě víc váhy na zápěstích a stupačky ještě výš a ještě subtilnější co se velikosti týče. Sedačka je polstrovaná jen minimálně. Zrcátka se mi bohužel nepovedlo naštělovat abych v nich něco viděl. Prostě na tomhle člověk jede třeba 80 a stejně má pocit, že jede a něco se děje. Podsedlový prostor pojme akorát orig. nářadí a lékarnu a nic víc. Ale tenhle charakter má prostě něco do sebe a líbí se mi to. Není to nudná motorka co jede tak nějak sama.
Vzhled
Každý ať si udělá názor jaký chce. Pro mě asi nejhezčí motorka za posledních 20 let.
Jo a berte to s rezervou. Nejsem zrovna super řidič, ale spíš mrdal.
Naposledy editováno 27.06.2011 15:58:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Pro opětovný start. Kdyby jsi to chcípnul a za chvíli zase nastartoval. Abys měl v chladiči chladnější kapalinu než v motoru. Možná ještě po dochlazení trochu klesne tlak v soustavě.
Poggy píše: Elektrika u moto je jinak dělaná než u aut. Pokud jsi tou plechu myslel plechovnku. Spínačka je vlastní hlavní vypínač celého el. systému. Alespoň co jsem zatím viděl to tak bylo. U ZXR se mi ventilátor taky vypnul po vypnutí spínačky. Ta MV udělala to samé když jsem s ní přijel a hned mi to nedošlo. Tak jsem jí zas zapnul aby se dochladila.
To máš stejně fuk...když se motor netočí, nejede, tak samozřejmě nejede ani vodní pumpa, takže kapalina v okruhu stojí, ventilátor chladí jenom kapalinu v chladiči...
E: pozdě ...
Naposledy editováno 21.05.2011 09:59:32
ale aby mi šla voda přepadem, na to nějaký ventilátor po chcípnutí vliv nemá, tam si borec buď nepohlídal teplotu a měl jí nechat dochladit na volnoběh, nebo byla chyba jinde..
ale dík za čas
1 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
2 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
dva_hrnce píše: Filous> občas by to chtělo použít fci makro, ale jinak dobrá práce
...v dílně fotim jen telefonem, páč sem línej tahat se s foťákem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
néé, v poho, myslím že dobrá rozborka, to bych asi taky zvládnul, ale pak už bych to dohromady nedal..
a jak je s ní inkvizitor spokojen?
nějaké vážnější investice?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
spokojenej je zatim moc, jenom posez to má příšernej, gsx-r je proti tomu chopper, zato to má neskutečnou možnost náklonu, takže na okruh jo, ale pořídit si to na silnici je naprostej nesmysl, dolní a střední otáčky nepoužitelný, na servis myslim jedna z nejlevnejších motorek co sem měl, cokoliv se dá koupit na ebay.de nebo ebay.it, případně v ducati a ve fabory, je to i oproti japoncům za hubičku a je toho dost, víc prozradí muj pan mechanik jenom poznámku, sadu rezervních ráfků i s kotoučema sem pořídil na ebay.it za 280€
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
no vida, takže provoz moto není tak strašnej, ještě kdyby ty okruhy byly levnější..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
když vezmu svoje provozní náklady, tak za cenu jednoho dne na dromu jezdím celý měsíc v provozu..
holt 60tyček na léto je pro mě dost..
Ale třeba bude jednou lépe a pak z těch silnic taky zmizím
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
inkvizitorr píše: dva_hrnce> já vim, ale upřímně, jezdit měcíc ekonomicky v provozu a ject jeden den na drom, to sou jabka s hruškama. časem k tomu dojde každej rozumnej člověk, něž dát třiapůl kila za novou R1, je lepší to rozdělit na skůtra za 50 do města, 100 000 na okruhovku na drom, 150 za (chtěl sem napsat bandita ) ale napíšu nakeda na silnici a za pade pořídit volítanou krosku a seš vysmátej celej rok jak po pytlíku slušnýho skunku
jo tak s tímhle naprostý souhlas, proč jsi to nenapsal před 4-mi lety?
však se k tomu dromu taky časem dokopu, fakt
Filous píše: ...trochu jsem na tom šrouboval: http://filousb12.ra...usta_F4_750/ [/quote]
Díky. Odpovíš pár dotazů na servis?
1. Je na MV něco hodně speciálního na servisu (nářadí apod.). Vím jen o hákovém klíči na nastavení průvěsu řetězu a ten je v origo nářadí.
2. Tohle je to obávaný ložisko?
To půjde celkem snadno vylisovat. To bych zvládnul sám za cenu ložiska. Pakliže je normovaný (např. SKF).
3. Nějaké další věci co se můžou hodit?
Naposledy editováno 21.05.2011 17:46:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Dík. Na ebay už jsem taky koukal. Jen jsem tam zatím nenašel origo nové díly jako kotouče a řetězovku, vzduchový filtr (mimochodem origo je papírák?) atd. Já bych na ní pak asi neorigo věci nevěšel.
Řešil jsi na okruh nějak úpravu brzd? Na té co jsem jel byly takové slabší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Poggy píše: inkvizitorr>
Dík. Na ebay už jsem taky koukal. Jen jsem tam zatím nenašel origo nové díly jako kotouče a řetězovku, vzduchový filtr (mimochodem origo je papírák?) atd. Já bych na ní pak asi neorigo věci nevěšel.
Řešil jsi na okruh nějak úpravu brzd? Na té co jsem jel byly takové slabší.
hele kououče sem koupil s najetejma 2000km za 80€, při týhle ceně a stavu tam nemá smysl špekulovat po novejch, vzducháč je molitanovej jako na kroskách, takže jenom naolejovat, řetězovka nevim co stojí normální, já kupoval 520 a řetěz myslim 4000, lehká rozeta s dvěma sadama kotoučů stála 95€, pastorek dopředu mislim 15€, když to budeš kupovat v 525 asi to nebude taková raketa aspoň myslim za ten řetěz. jinak ty brzdy brzděj jak víno, mam tam racingový brembácký desky a pancířky už sou tam myslim ve standartu, třeba oproti gsxr brzděj fakt libově i třeba ve srovnání s brembama co sem měl před tim na rsv1000fact 07. prostě na brzdy si nemůžu stěžovat
2 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
změna sekundáru je jednodušší, kazeta může mít zas výhodu, že si změníš poměr jednotlivých převodových stupňů (pokud to u MV lze), ale pro běžnýho smrtelníka je to asi fakt zbytečný. .
inkvizitorr píše: hele kououče sem koupil s najetejma 2000km za 80€, při týhle ceně a stavu tam nemá smysl špekulovat po novejch, vzducháč je molitanovej jako na kroskách, takže jenom naolejovat, řetězovka nevim co stojí normální, já kupoval 520 a řetěz myslim 4000, lehká rozeta s dvěma sadama kotoučů stála 95€, pastorek dopředu myslim 15€, když to budeš kupovat v 525 asi to nebude taková raketa aspoň myslim za ten řetěz. jinak ty brzdy brzděj jak víno, mam tam racingový brembácký desky a pancířky už sou tam myslim ve standartu, třeba oproti gsxr brzděj fakt libově i třeba ve srovnání s brembama co sem měl před tim na rsv1000fact 07. prostě na brzdy si nemůžu stěžovat
Tak tam byl nějakej jinej problém. Díky.
VeFeRák píše: jak je to s převodovkou? prý je vyměnitelná, kazetová, dá se s tím nějak čarovat? nebo je to celé blbost?
dík
Čarovat se s tím asi dá, ale moc výrazné čarování to asi nebude. Spíš si myslím, že je to kvůli snadnému servisu hlavně na trati. Něco se pokazí a vyměníš jí za chvíli (nevím, odhadnu do hodiny, možná ani ne) a zas jedeš bez půlení motoru.
Jack82 píše: mě uchcával Runner FXR. buď jel jak fík nebo se furt přehříval, pumpa a čidlo si dělaly co chtěly. vzduch je vzduch, míň věcí co se může posrat, menší výkon ale stabiláci. ted mam i skutra raděj na vzduch, skočim a po pár metrech můžu kotlit, na báwu s emi olej ohřeje asi tak za 2km
Viz. # 18
1 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Naposledy editováno 22.05.2011 18:29:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koupím MV agusta F4 - koupeno, aneb... [1, 2] MV Agusta F4 1000, MV Agusta F4 312, MV Agusta F4 75... | PETARDAK | 49 | 18.2.2023 v 19:56 PETARDAK |
Video Agostini - Pasolini MV Agusta F4 750 | Retro | 5 | 25.5.2009 v 19:57 Desmik |