globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?
Zdravím,
po delší době bych tu potřeboval opět něco vážně pořešit...

Jde o to, že moje známá nedávno prodala motorku - celkem velice levně. Nový majitel si ji přijel obhlédnout, projel se, byl seznámem se stavem a o pár dní později si ji koupil a odvezl, všecho v pořádku... Ale, asi po měsíci ježdění a nějakých 700 - 800 Km, co na tom mezi tím najel, mu najednou ojnice podala ruku! A teď jak dál? Může to být skrytá vada? Nový majitel chce opravdu či nový motor platit půl na půl, což je ovšem problém, protože případná oprava bude stát minimálně polovinu ceny celého motocyklu, né-li i více...

Původní majitelku stroje dobře znám, stroj zakoupila v Česku s přibližně 60ti tisíci Km na tacho asi před 5ti léty, celkem se na něm za tu dobu najelo asi jenom nějakých max. 3 - 5 tisíc Km a to naprosto bez problémů... Nic moc se na tom během té doby neřešilo, a na motoru už vůbec ne! Známá věděla, že by to chtělo seřídit ventily a podtlaky, ale vzhledem k tomu, jak málo jezdí, se na to nakonec ani nedostalo - s tím byl nový majitel samozřejmě seznámen... Někdy minulý rok akorát měnili olej co vím, ale poslední jízdu před prodejem jsem na této mašině dělal novou STK a při jízdě nebyl znát žádný problém, jela jako normálně a navíc hladinu oleje jsem také kontroloval, stejně jako i ještě poté sama majitelka...

U tohoto stroje se vědělo, že si olej celkem bere a to né zrovna málo a nový majitel sám přiznal, že olej vůbec nekontroloval, jelikož mu původní majitelka říkala, že byl nedávno měněný a hladina je v pořádku... Navíc to údajně celkem krmil i za studena! První co mě napadlo je, že mu to prostě sežralo olej a motor se zadřel, dneska mi ho dovezli a zítra či o výkendu se na to podíváme, ale dle díry v karterech pod válcem hádám, že bude asi utržená ojnice, poškozený válec, poničený píst a možná i naklepaná klika! Navíc co mě úplně dorazilo byl fakt, že nový majitel tvrdil, že po tom co se to stalo motor ještě normálně nechal běžet a akorát jel jen na jeden válec a cákal z něho olej! Nechci vidět, jak to asi bude uvnitř vypadat...

Co by jste v takovém případě udělali? Může to být skrytá vada? Má nový majitel nárok na vrácení peněz a nebo na spoluúčast při opravě? Podle mého je měsíc a 750 Km celkem dost a navíc původní majitelka nemohla vědět, že to za pár Km křachne - jak nakoupila, tak i prodala a mašina jí sloužila naprosto bez potíží! Navíc když si koupím mašinu, tak si pořádně prohlédnu, co a jak je a jak jsou na tom např. i náplně, ne?

Celkem nepříjemná událost, známá by ten stroj ani neprodávala, ale zrovna staví a peněz nemají na zbyt, takže tohle je docela rána... Já osobně bych toho pána asi nějak slušně poslal k šípku s ponaučením, že kdo maže, ten jede a olej by se měl čas od času omrknout...
Anketa: Jak nejlépe tohle vyřešit?
Vzít motorku zpět, opravit na vlastní náklady
1%
3
Opravu zaplatit půl na půl a příp. prodělat
4%
9
Borce vyfakovat, způsobil si to on sám
95%
207

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

15.5.2011 v 11:07 | Nahoru | #1

DMC.motobiker píše: Tak jsme to teď rozebrali a je to opravdu zadřené na klice! Ojnice se utrhla kousek pod pístem a je celá napasovaná a pozohýbaná mezi setrvákama! V bloku pod válcem (v místě, kde dříve byl starter ) je díra a je vyvalenej, klika těžko říct, zatím jsme sundali jen zadní válec... Píst to možná i přežil, ale vzalo to v dolní části vložku válce, takže píst jde jen ke spodní třetině válce a dál ani ťuk... Celá kliková skříň byla celkem suchá a ve vaně zbylo opravdu jen minimum oleje, odhadem půl litru až litr... Teď je otázka, jestli po tom zadření mohly vycákat ty zbylé dva litry oleje a nebo tam už nebyl před tím, to se dá těžko zjistit či dokázat... Pravdou je, že motor nevypadá nijak extra od oleje... Šrouby dole na ojnici, jak nový majitel říkal, že se asi některý z nich možná povolil, jsou oba utažené a ani se to tam nehlo... Motor celkově vypadal, že nebyl ještě nikdy rozebrán a nikdo se v něm dříve nevrtal! Všechny šrouby mají čisté a ostré hrany a byly zalepené, těsnění se zdá taktéž původní... Jediná věc je snad jen stržený a opravovaný závit na víčku pro seřizování ventilů, jinak motor na pohled TOP stav , jen běžné opotřebení... No ale je to teď celkem už na GO , to je jasné!

Ozzy_> Známá to prodávala za 27 tisíc myslím...



Proc ste to od nej brali zpatky??? Byli jste naprosto bez viny, ted z toho muze byt silena tahanice...

(reakce na) Zadření motoru po prodeji, jak teď postupovat?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.5.2011 v 11:18 | Nahoru | #2

SirIndy píše: Proc ste to od nej brali zpatky??? Byli jste naprosto bez viny, ted z toho muze byt silena tahanice...

jj, souhlas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VX800 Výfuky Suzuki VX 800 MonKeyF00T 2 17.11.2022 v 12:27 Hanysmarea
Suzuki - mechanismus spojky Suzuki VX 800 AveKT 26 21.7.2022 v 14:39 AveKT
Oprava VX800 Suzuki VX 800 Dargen 1 12.4.2021 v 04:37 hondaman1
Výkonová restrikce VX800 Suzuki VX 800 moucan 15 7.9.2020 v 10:41 Kohlstein
Suzuki VX 800-potřebuji radu Suzuki VX 800 Kubita 1 22.8.2020 v 15:52 zdenysrx6


TOPlist