globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.5.2011 v 22:25 | Nahoru | #31
A tady jeden odstrašující příklad z archivu...moto co jsem kdysi dotáh na ND...

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.5.2011 v 22:35 | Nahoru | #32
hm, raději něco povedeného

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 19:16 | Nahoru | #33
Sofia> No, ta nalepená stupačka na vejfuk , to je teda bastl..
Takže takže chápu-li to správně, uchytit dvoukomoráč, nebo křivej vejfuk, na starej
rám "mírně dolů" možný je ale doseru potom ty stupačky?
Poznám to nějak jinak? Ten novej rám má tedy celej zadek mírně nahoru?, to poznám i sedlem vzhůru nebo se to týká jen té střední trubky držící zadní kolo, výfuk, stupačky?
Ten výfuk je uchycenej svorkou před stupačkou nebo za ní?
Nešlo by to vymyslet na tom starým, "mírně dolů" rámu, tím, že bych na tu střední trubku
přivařil nástavec na stupačky, na kterej bych je taky potom dal? Nebo tam na to není místo?
Fotečka by bodla ...

Ptám se správně, když se bavím o typu 638, že do roku 88 byli ty rámy "mírně dolů" a od toho roku výš se dělali rámy "mírně výš"? Abych tam nacpal i ty stupačky...
Tudíž, když bych chtěl třeba dodatečně ty dvoukomoráče, tak si musím vybrat tu s tím rámem
mírně nahoru? - Asi to plyne z příspěvků, ale já mám dlouhý vedení
A designově nebo rámově je teda jakej rozdíl mezi 638/9 ?

C.J.> Ta druhá fotečka už je lepší . No, podle těch grafů při 5tis.ot./min maj ty dvoukomoráče s těma upravenýma koncovkama o 4-5 koní víc, pokuď teda umím číst , což mi až tak zanedbatelný nepřijde...
Já nevím asi jak píšeš, koupím ty který se mi líběj víc, a to budou starý chromovaný
Přece jen je to klasika...
Snad mi nebude tak katastrofálně chybět těch pár Nm a koní... Ale, souhlasím, že ta 90-tka je ideál.. takže to hrotit nebudu.
No a ta cena je hnus Zas to ale nemůže bejt zadarmo no..

Naposledy editováno 09.05.2011 21:50:21

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 21:34 | Nahoru | #34
Budeš mít těžkou volbu. Je těžké sehnat stroj ve slušném stavu. Ty názory o vysoké spotřebě jsou přehnané. Já třindu 640-1 mám a jezdím i s přítelkyní za 4,5 l. Většinou si stěžují ti, co jsou troubové, neumí mašinu nastavit, nebo mají stroj odhoněný a zpustotošený.
Výkon je také dobrý. Jezdím mezi 80 až 120 km/h a naprosto v pohodě. Na cestování supr mašina.
Všechny důležité rady ti zde ostatní řekli. Vytipuj si několik motorek, které se ti budou zdát ve slušném stavu. Já vybíral ze 4 motorek. Nakonec jsem koupil málo jetou z roku 2001.
Hlavně, aby neměla mnoho úprav a dívej se hlavně na stroje v původním stavu od starších majitelů, kteří se o ně dobře starají. Sleduj hlavně těsnost motoru a jeho činnost. Jinak ti přeji šťastnou ruku.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 21:51 | Nahoru | #35
Dzeronimo> Dík
Jojo, už mám pár vyhlídlích, jenom sem teď na větvi z těch rámů... ale to se poddá
Jasan co nejvíce originality mám za podmínku

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 21:58 | Nahoru | #36
xBaryk> Rámy, respektive držáky výfuků neřeš Rovné výfuky byly akorát na modelech 634 a prvních 638, pak už byly všude zvednuté do výšky osy zadního kola. U modelu 640 jsou ještě výš - kolo se dá sejmout bez demontáže výfuku. U devítky to bez demontáže alespoň jednoho výfuku nešlo

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 22:20 | Nahoru | #37
JyrkaFM>Právě já chci koupit 638/9 kvůli klasickému vzhledu, 640 už se mi tak nelíbí.
A kdybych koupil s těmi rovnými výfuky, které jak předpokládám, měli ten rám "mírně dolů"
tak bych už nemohl dodatečně koupit dvoukomoráky, nebo mohl ale na úkor stupaček.
Samozřejmě, že bych to mohl nějak "vybastlit" ale nejsem prznič jaw
Ale asi se na tohle vyprdnu a koupím s tím rámem "mírně vzhůru" a teda s chromama nahoru..
To bude nejreálnější..
Takže ty rámy "mírně dolů" na rovný chromy byli jen do prvních 638? tedy do roku 88 ?
To tedy potom nechápu tyhle dva inzeráty:
http://www.motorkari...-350-638-237491.html
r.v. 1980
chromy nahoru. typ 634 "píše". Protože tedy kdyby tohle byla 634 a původně by tam byli
rovný chromy, tak by musel vyměnit rám?
a
http://www.motorkari...-350-638-260776.html
r.v. 1988 chromy dolů
typ 638 - beru tedy v potaz, že patřila mezi "první" 638 s chromama rovnýma..
? Asi se zaobírám ptákovinama...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2011 v 22:25 | Nahoru | #38

xBaryk píše: Sofia> No, ta nalepená stupačka na vejfuk , to je teda bastl..
Takže takže chápu-li to správně, uchytit dvoukomoráč, nebo křivej vejfuk, na starej
rám "mírně dolů" možný je ale doseru potom ty stupačky?
Poznám to nějak jinak? Ten novej rám má tedy celej zadek mírně nahoru?, to poznám i sedlem vzhůru nebo se to týká jen té střední trubky držící zadní kolo, výfuk, stupačky?
Ten výfuk je uchycenej svorkou před stupačkou nebo za ní?
Nešlo by to vymyslet na tom starým, "mírně dolů" rámu, tím, že bych na tu střední trubku
přivařil nástavec na stupačky, na kterej bych je taky potom dal? Nebo tam na to není místo?
Fotečka by bodla ...

Ptám se správně, když se bavím o typu 638, že do roku 88 byli ty rámy "mírně dolů" a od toho roku výš se dělali rámy "mírně výš"? Abych tam nacpal i ty stupačky...
Tudíž, když bych chtěl třeba dodatečně ty dvoukomoráče, tak si musím vybrat tu s tím rámem
mírně nahoru? - Asi to plyne z příspěvků, ale já mám dlouhý vedení
A designově nebo rámově je teda jakej rozdíl mezi 638/9 ?



Takže takto...já taky nevím přesně, jak bych měl odpovědět...něco už naznačil JyrkaFM...prostě takto: když vemeš starou verzi rámu, kde je jen ta trubka co drží výfuky a zadní stupačky mírně dolu, tak Ti výjde zcela přesně přední šroub (z té dvojice k původnímu plechovému držáku) uchycení výfuku pod stupačkou do té původní zadní díry, resp. tam není kruhová díra, ale drážka...a ten zadní šroub výfuku je úplně mimo za rámem (ověřeno, když kolega montoval na 634 výfuky nahoru z 632, tedy kratší laufy chrom s prolisem a kolena 632) ...samozřejmě že to tak příliš nedrží až dojde nejčastěji k vytržení té matice z tělesa výfuku...(stejně tak na přední šroub a dozadu u drážky je "ubastlen ten výfuk z předchozího obrázku)

Pozn. jinak v rámech 638 a 639 krom této trubky není rozdílu (jen na krku je provedena technologická změna procesu výroby - svaření, ale to na funkci, natož rostlináře nemůže mít vliv) ...jinak si to můžeš prohlédnout při zvětšení obrázků 639 a 640 z předchozích příspěvků a porovnat to třeba s rámem 634 nebo první 638 ...jinak výfuky u 638 - rovně se poznají tak, že jsou delší jak ty směrem nahoru (cca 102 cm...můžu změřit přesněji) a nemají z vnitřní strany uprostřed prolis, kterým obkráčejí zadní tlumiče pérování...

Obecně musíš vždy stupačku uchycovat buď před výfuk, který je zakryt tepelným krytem, nebo nad něj, jak je to na mém předchozím obrázku...i když nevhodně uděláno...
...jak tam tu stupačku zavěsíš je konec konců Tvoje starost...já to u té 634 - 632 řešil výrobou speciál redukčního plechu, který se přidělal na původní uchycovací body stupačky a výfuku a byl vytvarovén tak, aby se na jeho spodní část uchytil výfuk obouma šroubama po původním držáku, dále byl tento plech prodloužen nahoru, nad novou úroveň výfuku a tam se nechala uchytit původní stupačka obdobným způsobem, akorát místo maxipodložky svým tvarem jí aretující proti natáčení se to vyřešilo aretačním kolíkem...
...toto na foto nemam, ale zkusim najít jestli mam nafoceno toto řešení z jedné přestavby na které aktuálně dělám...

Tedy resume...i na rám s trubkama dólu se dají uchytit dvoukomoráky, akorát nelze použít standartně dodávaných dílů z fabriky, ale musíš si udělat třeba ten meziplech k uchycení nových laufů a stupačky doma sám...

...tak a já se jdu pokusit najít nějaké fotečky...

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2011 v 22:31 | Nahoru | #39
Hlavně pozor na tyhle přestavby, obzvláště "výměna přední bubnové brzdy za kotouč"! To je velký průser, za prvé tě můžou (měli by) vyhodit z STK a pokud způsobíš nehodu, tak tě nechá pojišťvona s klidem propalatit celou škodu, protože jsi nehodu způsobil vozidlem s nehomologovanými brzdami..

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2011 v 22:56 | Nahoru | #40
Takže ještě pár foteček...pro nastínění situace následující popis...
...jedná se o přestavbu J 350/639 (634 - design) a to tak, že je rám v místě pod sedlem snížen o rovných 45 mm a prvky s tím související upraveny...ale to sem nepatří...

...nechci a nebudu tu řešit, jestli se to někomu líbí nebo ne, protože designový koncept pochází úplně od někoho jiného a já to pouze zhotovuju, takže prosím bez diskuze...

...tam je udělán výfuk se svody 2-1 ...jo jo...to už se tu taky mnohokrát propíralo...ale tenhle je laděn na brzde...takže tak...a tlumič výfuku je vymyšlen a udělán s dvojitým zalomením po vzoru čz enduro...pro civilní použití jsem na něj vyklepal kryt (to nehotové, nezavařené, rezavé na povrchu ...po dovaření, naformátování, nasignování okrajů, otryskání a nalakováni do barvy moto s linkama to bude vypadat trochu jinak)...

...jenže při této konstrukci a ještě navíc při tom, že je rám snížen, nabylo možno dát stupačky nad výfuk, pač to by bylo ergonomicky nesmyslné, tak nezbývalo nic jiného, než je dát před výfuk (proto ten kryt proti popálení) ...a jak jsem se s tim popral ukazuje pár foteček...

...jinak pro šťouraly...výfuk je uchycen na původní díry na trubce rámu držákem vlastí výroby od doutníku dolu, což se jeví velmi labilní z hlediska buzení vlastích tvarů, proto přibyla vzpěra od horního svarového lemu (s přesahem aby nedošlo k vytržení) směrem k zavěšení zadního tlumiče nahoru podobnou vzpěrou, jako je přidělán ten buřtík dvoukomoráku...ale to není na foto...





Pozn.: fotky jsou z průběhu výroby...

...a komu se zdá posun stupačky o 12 cm do šířky od původní polohy, tak ten ať je v klídku...předem jsem proved nejen ergonomickou, ale aj dynamickou studii (jízdy) a s držákama příjdou aj jiné stupny (kratší a s pozměněnou geometrií)

Pozn.: tento rám je s trubkama dolu.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 23:35 | Nahoru | #41
Díky moc za rady!, zítra se ozvu .. musím to proštudovat .

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2011 v 00:06 | Nahoru | #42
xBaryk> Podle mě ty trubky příliš řešíš. Já třeba doteď ani nevěděl, že ten držák měl jiný úhel. Ber to tak, že je to jawa, kde je i originální řešení u dvou kusů často úplně v jiných tolerancích. Já s tím momentálně bojuji, jelikož jsem si osvojil nesprávné návyky z japonského motocyklu a bude mi určitě ještě pár chvil trvat, než se zase přeladím na jawáckou notu

Takže asi takhle - neřeš to, spíš koukej, abys nekoupil bastla a drž se tohoto pravidla:

634 - první 638 - rovné výfuky
638 - 632 - 639 - výfuky v ose kola

Sklon výfuků jde taky upravit koleny (x typů), držáky (x typů), z fotek nic moc nepoznáš a spekulovat o výměně rámu podle mě není na místě

Pokud budeš chtít motorku klasického vzhledu- tzn. ne 640, tak tam rvát dvoukomoráče je asi blbost.

2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

10.5.2011 v 23:22 | Nahoru | #43
C.J.> Tak když dám přední brzdu z 639 na 638 tak homologaci neztratí ne?
Nebo si to myslel, jakože bych tam dal jinou přední brzdu která není homologovaná ?
To potom jo..
A nebo musí bát každá brzda homologovaná pro každý vozidlo zvlášť? to snad ne, ne?

Sofia>Díky, tak pokuď to chápu dobře, tak by to nebyl zas takovej problém...
akorád trochu šikovnosti..
Já přemýšlel nad tím na tu trubku "mírně dolů" udělat nádstavec pro nový stupačky..
Ale za tvůj způsob, použít je i jako držáky výfuků ono se to v tvým případě ale
asi jinak řešit moc nedá..
Měřit přesněji nemusíš, asi teda stejně půjdu asi do 639 rovnou s výfukama nahoru..
Nebudu teď mít prostor pro experimentování, potřebuju jezdit..
Snad časem, bych koupil nějakou starší jawku a pokusil se ji upravit..
Tak ono to, že se musí použít dílů vyrobených "podomácku" se dá brát jako výzva..
Při tom, kdy máš výfuk delší a kratší, tak máš pořád ale úchytný šrouby z výfuku na
na rám na stejným místě ne? Nebo na to máš upravenej výfuk? tzn. upravený úchyty
v tom tepelným krytu..?..
Jo ty tu přestavbu řešíš ještě jinak, no vypadá to zajímavě, držím palce

JyrkaFM>Asi máš pravdu, moc to řeším a prd vím
Jojo, tak jak říkáš, hlavně abych nevzal toho bastla..
No, asi sem to spíš myslel, že bych předělal rovný chromy za chromy vzhůru
Souhlasím, že rvát na 639 - dvoukomoráče, do toho bych asi nešel.. ale proti gustu,
žádný dišputát

Naposledy editováno 10.05.2011 23:25:26

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

10.5.2011 v 23:39 | Nahoru | #44

xBaryk píše: Tak když dám přední brzdu z 639 na 638 tak homologaci neztratí ne?



..ztratí

Nemůžeš na starší model dát svévolně brzdy z novějšího, byť brzdí lépe..

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.5.2011 v 00:02 | Nahoru | #45
C.J.> Aha, tak to jo... ups ...
Podmínka tedy zní: při úpravách/výměnách dílů, musím dodržet výměnu na stejný typ,
nemůžu ani na novější ani na starší..?..
No a kdybych ten kotouč, chtěl přece jen přidělat, tak bych musel o to zažádat?
Nebo to vůbec nejde?...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2011 v 00:20 | Nahoru | #46

xBaryk píše: C.J.> Aha, tak to jo... ups ...
Podmínka tedy zní: při úpravách/výměnách dílů, musím dodržet výměnu na stejný typ,
nemůžu ani na novější ani na starší..?..
No a kdybych ten kotouč, chtěl přece jen přidělat, tak bych musel o to zažádat?
Nebo to vůbec nejde?...

Jojo, legálně to jde-napíšeš do Jawy, požádáš o vyjádření k montáži kotoučové brzdy z J639 (nebo 640) na Jawu 638 (což povolují, měl jsem to tak taky na jedné z Jaw), necháš namontovat či ověřit pověřeným servisem Jawa a pak jdeš bojovat s techniky Registru vozidel. Kotoučovou brzdu doporučuji, ale zároveň doporučuji vyhnout se martyriu s přestavbou a koupit rovnou 639 nebo 640. Když spočítáš cenu za díly a přestavbu, vyjde to mnohem levněji

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

11.5.2011 v 09:02 | Nahoru | #47
c.j. mám na 477 kotoučovku s vidlema a všema náležitostma, na stk nikdy neřekli slovo proti.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2011 v 09:35 | Nahoru | #48

xBaryk píše:

Sofia>
Já přemýšlel nad tím na tu trubku "mírně dolů" udělat nádstavec pro nový stupačky..
Ale za tvůj způsob, použít je i jako držáky výfuků ono se to v tvým případě ale
asi jinak řešit moc nedá..

Tak ono to, že se musí použít dílů vyrobených "podomácku" se dá brát jako výzva..
Při tom, kdy máš výfuk delší a kratší, tak máš pořád ale úchytný šrouby z výfuku na
na rám na stejným místě ne? Nebo na to máš upravenej výfuk? tzn. upravený úchyty
v tom tepelným krytu..?..
Jo ty tu přestavbu řešíš ještě jinak, no vypadá to zajímavě, držím palce



Nějak si nejsem jistej, jestli nerozumim já tobě, či ty mě...ale většinou to bejvá problém na mojí straně, tak se to pokusim napsat trochu exaktněji...

...tedy, když jsem uchycoval na starý rám (tr. dolu) výfuky nahoru, tak jsem vyrobil, tušim ze 4 mm plechu, takový tvarovaný držák, ještě s navařenou dvojicí žeber kvůi tuhosti, který byl kompletně provrtán dírama v tomto pořadí (z hlediska polohy vůči silnici): nejspodnější díry slouží k uchycení na rám (na původní trubku směrem dolu), díry kousek nad tím a tedy asi uprostřed držáku slouží k uchycení výfuků (ohnout ten plech podle tvaru výfuku pod autogenem byla fakt lahůdka ) a v nejvrchnější části tohoto držáku je uchycena stupačka...tedy nic jsem na rám nevařil...žádné originál součástky neupravoval, jen jsem to doplnil jedním dílem vlastní konstrukce, takže to lze kdykoli jen "montážním" způsobem vrátit z5 ...tedy pokud bys vyrobil takovýto držák, tak není problém kamkoli uchytit cokoli...

...jedna poznámka k dlouhým výfukům rovně...ty laufíky jsou až za úroveň kola a poměrně nízko, což má jednu obrovskou nevýhodu, že se na tom nedá jezdit po zadnim ...osobně vyzkoušeno ...tato zkušenost mě stála dva nový kroužky na konce laufíků ...to jsem byl ještě mladej a blbej ...ale uznávám, že jawka není na takovýhle blbosti

...zase nevím jak otázkám přesně rozumět, tak napíšu co mě napadá a něco se z toho vykomutuje...
...takže takto: chrom výfuků na 638/639 jsou dvojí: výfuky rovně jsou delší, patří k trubkám dolu a nemají z vnitřní strany prolis pro tlumič...tyto jsou přidělané pomocí plechového držáku na tu zadní trubku pod stupnou a za motorem dóle v tom rádiusu rámu jedním šroubem (držáček je vidět na poslední foto z přestavby)...tyto vejfuky nemůžeš reálně "zvedat" protože bez prolisu z vnitřní strany je nedostaneš kol tlumičů a pokud se je budeš pokoušet i tak obehnat za cenu většího odklonu od svislé roviny, tak na koncích je budeš mít v šířce cca 70 cm (onehdá s tim bláznil kámoš, ale podařilo se mi mu to rozmluvit )
...druhá verze lufů je směrem nahoru, mají uprostřed z vnitřní strany prolis pro tlumič a jsou kratší...určeny jsou k trubkám nahoru a vzydu uchyceny obdobně jak rovné přes plechový držák, akorát jiného tvaru a zase dóle pod motorem v tom rádiusu podobně jako předešlá varianta...
...jen si teď nejsem jistej, jestli je tento držák stejnej...u vejfuků nahoru bude možná trochu delší...ale to fakt nevim...aorát vim, že 634 a 640 dvoukomor jsou určitě jiný...ale s tim není zas takovej problém...tyto držáky rádi praskaj...bejvaj za léta užívání často přivařovaný a podobně a jsou na skvělym místě, takže jejich výměna není žádná věda...

...tak a pár poznámek k přestavbě na závěr...
vejfuk je inspirován následujícím strojem:

vzniknul tak, že se mi doma válel jeden novej, ovšem při přepravě (né mojí) doslova "zlomenej" vejfuk z čz 487 a toto byl jedinej způsob, ja ho ještě využít a nehodit ho do šrotu...byl rozříznut na tři části a opět svařen v podobném duchu jako na obr. namontován je jako singlovka na pravé straně, aby se nemusela řešit a vymejšlet interakce výfuku se startovačkou, což je letitý problém jawek...
...kryt vejfuku jsem vyklepal já osobně z oc. plechu ze tří částí, které budou následně svařeny, bude to dotvarováno etc. jeho primární myšlenkou je tepelně odstínit místo kolem stupačky právě proto, abych ji mohl dát přesně tak, jak je na foto...tedy před...
...kryt je uchycen trojicí šroubů M6 (tepelně izolovaný klingeritovýma podložkama) ve vzdálenosti vzduchové izolační mezery 10 mm na držáčcích tvaru "U" přivařených na původní těleso...držáčky mají v místě závitu tloušťku 5 mm a v ostatních místech, tedy na obou bočních stranách tloušťku 2 mm a jejich systém přivaření není jednoduchým koutovým svarem (to je technologicky a pevnostně nevyhovující) ale ty konce "Učka" jsou ještě na každou strannu tušim o 5 mm vedeny přesně po stěně výfuku, takže vlastně tam leží dvojice plechů na sobě a až tady je vytvořen svar...

...dále moto je konstruováno a navrženo za jistým účelem a není vytvořeno metodou...teď se prosím nechci nikoho dotknout, ale u nás se tomu tak prostě říká "metoda JZD ohni - přivař" kde výsledek vzniká evolucí přímo v dílně, jak se to aktuálně hodí...tak tak tomu tady nebylo...byl proveden základní dynamický výpočet se zahrnutím nových poloh těžiště jezdců, ergonomická studie...dále jsem při návrhu kladl důraz na zkrácení stopy, tedy spíš jsem zvětšil úhel přední vidlice tak, abych moto uzpůsobil víc na jízu po asfaltových silnicích (původní konstrukce má úhel hlavy poměrně malý, blíž motocrossům, potože návrhy pochází z let dávno minulých, kde se počítalo s provozem v SSSR bez silnic a navíc s možností připojení side, což oboje věci jsou pro mě dneska "pasé"), dále bylo nutno pozměnit geometrii zadního pružení...odborníci poznají, že původní místo uchycení zadního pružení na rám tam už není a že se nechala adaptovat stejná díra původně určená jen pro boční "uši" (samo řádně vyztužené), bylo nutno pozměnit zavěšení zadního blatníku, který vůči rámu vyšel mnohem výše (původní kolo i jeho dráha pružení zůstala zachována) ...s tím souvisí sedlo, které už nebude moci být typu lavice, protože by spolujezdec seděl jen na potaženém blatníku...proto jsem nucen ho udělat jaksi stupňovité jako např u Moto Guzzi V7 classic...dále třeba bylo nutno zachovat délku rámu nad motorem, mezi krkem a tou příčkou těsně před sedlem, protože jinak bych tam nedostal délkově sériovou nádrž a zkracovat ji nějak je celkem nesmysl...toto byl hodně pekelnej oříšek, ale povedlo se...a mnoho mnoho dalšího bylo a bude nutno udělat...

...takže resume...vyrábět díly na moto si můžeš sám, ale pamatuj na to, že to musí mít nejen najakou konstrukční úroveň, ale též řemeslnou, jinak se zapojíš jen do nesčetných řad všech těch bastlilů...jako jsem já

...a poznámka na závěr k brzdám:
jak už někdo napsal, pokud dáš místo bubnu na předek kotouč, tak to lze zapsat s povolením z jawy...nedávno jsem to taky absolovoval, když jsem na svou 640ku dával "velkej kotouč" z 650 ...ale o tom jsem tu už psal na několika vláknech...
...je dobré to mít zapsané, technickou řešit nebudu, ale pokud bys byl účastníkem nehody, tak se nejen pojišťovna okamžitě odpíchne na tom, že moto nebylo schváleno, že je tedy technicky nezpůsobilý atd. a nikoho už nebude zajímat, že je to originál, beze změny konstrukce a že to fungovalo...holt světem dneska nehejbe fyzika ale papíry no...

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

17.5.2011 v 21:11 | Nahoru | #49
Děkuji, teď už tomu snad zcela rozumím
Jinak papírách mi ani nemluv...
Včera jsem měl závěrečky...
Testy, technická - O.K.
Auto, jízdy O.K.
No, dovalíme k DI motorku. Přisedne si ke mě "těžší....." komisař (v oblečení za xx tisíc, na to aby se mnou projel kolem DI, jízda cca 5 minut..) no stručně vyjedeme od DI, na křižovatku pod ním, on řekne " odboč do prava" ok, hodím blinkr, podívám se za sebe, zařadím se do pruhu, zkontroluju křižovatku, vidím červenou ale zelenou šipku, tudíž můžu jet, hodím neutrál, přibrzdím abych dal přednost chodcům ve volným směru, a jedu.....
grrr, obkroužíme DI, a borec mi vytkne, že sem se v křižovatce nerozhlídl...
Asi má částečně pravdu, ale vidím že nevidím že vidím že nevjíždím bezprostředně před ňákou plechovku kterou bych omezil či ohrozil.. tak jedu... podle mě je to ptákovina.. aneb vidřidušství, tak si počkám a připlatím 700 za jízdy..ehm pardon, jízdu která trvá 5 minut..
Takže čekám na opravnej termín , a prodlouží se mi to ještě tak o dva či tři týdny ty papíry..
Jak já sem jenom nadával, celou cestu dom...!...

Naposledy editováno 17.05.2011 21:12:36

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

17.5.2011 v 22:37 | Nahoru | #50
No nemůžou nechat projít všechny, musí plnit nějaké limity..

Když dělala mladá závěrečné, tak ji vytlačili jawu 350 z garáže, nastartovali, podrželi, nechali ji nasednout, komisař si za ní asni nesedl, jen se díval, ona se na jedničku rozjela, sama, ujela 30 metrů po hliněné cestě od garáže k cestě, tam ji čekal už druhý instruktor a chytal ji, protože nedosáhla na zem.. To byly celé jízdy

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

22.5.2011 v 10:31 | Nahoru | #51
Páni, na akej stránke by sa dala kúpiť Jawa 559, 592 alebo pod. aj v predrenovačnom stave. Ked pozriem na bežné inzertné stránky, tak sú tam neskutočné vraky za neskutočné prachy. Stále neviem rozchodiť, že som pred 7 rokmi predal moju jawku . Aspoň sem tam by som sa chcel zase previesť na jawke. Riskol by som aj pokutu za jazdu bez papierov

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.5.2011 v 19:58 | Nahoru | #52
c.j.> No jo, to chápu slyším to z každé strany...
Špatná, špatná administrativa tam je. Hlavně, že maj protikorupční opatření tím, že se
ráno před zkouškama dozví každej komisař koho/co bude mít..
Přitom už ta "korupce" je někde jinde, měly by se zavíst nějaký zkouškový směrnice,
aby se bodovalo v jednotlivých částích jízdy samotné umění řidiče a podle toho by se
řidičák udělil nebo ne, ty zkoušky současné působí stylem dám/nedám podle nálady...

EDIT: Tak včera opravky dopadli dobře, řidičák mám , dostal jsem jinýho komisaře
tentokrát dle mě solidního, byl to motorkář, takže fajn, projel semnou trošku delší
a dal mi to , takže hodnotím, že v těch zkouškách hraje roli strach u komisaře,
o tom sem se přesvědčil právě včera, protože ten co se mnou včera jel, ten z toho strach
rozhodně neměl, zatímco ten předchozí rozhodně ano. Otázku, že tam nemá co dělat, když
se na to bojí, už přenechám někomu jinýmu...

Jo, tak to měla mladá dobrý zkoušky
Ono, instruktor sám mi říkal, že chtěl abych to dělal někde na cvičáku, nebo na místě
tomuhle podobným, jenže to prý nejde když dělám auto a moto dohromady (což já dělal),
škoda času a peněz, opravka bude stát 600.. za 5 minut jízdy slušnej výdělek... grrr
Nic, zítra mám opravky, tak sem zvědavej....

Jo a ještě takovej dotaz, chtěli bysme s pár kamarádama na jawách o prázdninách jet do
Týnce na návštěvu fabriky a projet to tam, zavzpomínat, podívat se na současnej stav, a
udělat si takovou osobní prognozu do budoucna prostě pokochat se atmosférou Jawy...
No k dotazu: Byl už tam někdo, máte s tím zkušenosti? Myslíte že by to bylo reálné nebo
mám radši prvně napsat do Jawy?... Podívat se dovnitř do fabriky by asi možné nebylo,
že?

Mockrát díky za odp.

Naposledy editováno 27.05.2011 12:00:40

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2011 v 21:03 | Nahoru | #53
Nečetl jsem to tu všechno,proto jen stručně a přímo.Měl jsem 3 Jawy 350. Nejlepší byla jednoznačně 640,rok výroby 2004.Za 3 roky byla bez jediné poruchy,projel jsem na ní kus Evropy a vždy O. K. Měl jsem ji novou z Týnce. Prodal jsem ji za 33 tisíc a protože jsem o ní poctivě pečoval, nový majitel jí byl nadšen,vše jsem měl v originálu.Pokud bych dnes kupoval Jawu 350,dám raději víc peněz a budu koukat na celkový stav a málo najetých kilometrů. Rozhodně bych koupil zapalování VAPE a dvoukomor. výfuky. O žádných slabinách nevím, jde podle mně o to,jak se kdo stará a podle toho vypadá motocykl.Ted' mám Jawu 650 a proti 350 byla o hodně horší- spolehlivost,zpracování.Pěkná opečovávaná Jawa 350 -640 by Tě neměla zklamat.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

8.6.2011 v 13:36 | Nahoru | #54
No, tak papíry jsou v peněžence, takže teď už jen mašinu, pořád přemýšlím, ale pořád mě láka víc ta 639-tka... v sobotu bych pro ni chtěl jet, pokud se vše zadaří.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 8.6.2011 v 14:34 | Nahoru | #55
xBaryk>
Jo 639 je jawácká klasika. Já mám 640 a jsem moc spokojen. Zkoušel jsem před koupí, jak 639
tak 640. 640 mi lépe padla do ruky. Měl by jsi vyzkoušet obě mašiny. Pak zjistíš, co je
lepší. Ať si vybereš cokoliv, tak si najdi více motorek. Nevsázej na jednu. Já vybíral ze
4 mašin. A na ty úpravy, co jsou nafocené výše kašli. Když to vidím, je to k zblití takhle
sprasit motorku. Při prodeji tyto úpravy strašně snižují cenu. Myslím si, že krásnější jsou
tyto stroje v origo stavu. Přeji ti, aby jsi koupil supr stroj a až ho budeš mít, tak
hodně bezpečně najetých km.

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

14.6.2011 v 22:15 | Nahoru | #56
Dzeronimo> Díky :)
Pánové, přemluvili jste mě, jdu do 640, sem rozhodlej a nebudu si to, už tak věčné dilema, komplikovat.
CO říkáte na tohle : http://www.motorkar...-350-640-277249.html
Obávám se té koroze, není možné aby to zasáhlo elektriku? Není to moc dobrá známka... Mlže být něco zoxidované.. je to znak nedobrého skladování nebo užívání.
Jenže tahle splňuje moje požadavky, kulaté světlo, dvoukomory, vape, samozřejmě kotouč..

Naposledy editováno 14.06.2011 22:15:38

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

14.6.2011 v 22:29 | Nahoru | #57
Píše koroze na výfucích, tak proč máš starch o elektriku? Ty kolena dvoukomoráku fakt reznou, to je normální, každé jaro je musím přetřít silikonovou barvou. Vypadá slušně, jen bych tam dal okamžitě zpět kryt řetězu..

Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

14.6.2011 v 22:42 | Nahoru | #58
Nevím, no mě to napadlo.. + ta koroze na řidítkách, aby to nebylo skladovaný a používání ve vlhkých podmínkách, ale když to říkáš, věřím Ti , dík. Tak už jsem mu napsal takže krok je teď na něm.

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

15.6.2011 v 23:49 | Nahoru | #59
Tak jo, mám dva kandidáty, a pro jednoho z nich v sobotu jedu. Prosím, mám strašné dilema a nevím kterou, o radu, názor :)

http://www.motorkari...-350-640-277249.html

http://www.motorkari...350-640-269349.html#

Díky moc!
Líbí se mě ta modrá, zejména asi kvůli tomu světlu.. ale vybírat moto kvůli světlu je *** ..
Ta červená zase vypadá na lepší stav...

Tak nakonec, jsem si vybral tu červenou, s borcem jsem se zkontaktoval, takže v sobotu máme sraz, jenom já sem z Brna, on od Opavy, tzn.: že tam chci přijet vlakem, a zpět jet domů na ní.
Takže nevím jestli trochu neriskuju, ale co, aspoň bude zábava :)

Naposledy editováno 16.06.2011 17:45:33

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2011 v 18:46 | Nahoru | #60
xBaryk> Ahoj, mi se více líbí ta červená. Lak sice nevypadá origo, ale je pěkná. Co jsem si všiml, je tam uřezaný zadní blatník, jinak mi přijde OK.

Motorku postav na rovnou plochu na hl. stojan a podívej se, jestli je přední kolo ve vzduchu. Pak se koukni, jak je uložený rám vepředu. Pokud je uložený na držáku, který je přišroubovaný přímo na rám (tzn. kov-kov), je to OK, pokud je uložen přes takovou tlustší jakoby plastovo-gumovou desku, může to být problém. Pak se podívej zespod na motor - do pravé zadní části, jestli tam není nějaký masivnější unik oleje - olej tam uniká běžně ze sekund. řeť. kolečka, to je normální, ale ty se podívej, jestli okolo - hlavně na zadní straně pravého karteru (tj. pravé poloviny skříně) nejsou prakliny.

Pak se podívej - nebo klidně hmátni rukou pod nádrž - jak jsou její držáky u sedla, ať zjistíš, jestli tam neprolíná olej. Občas držáky praskají a pak nádrž teče. Novější třindy už měly držáky zesílené. Koukni se i do nádrže, jestli není nějak extra zrezlá. Ta moje je a je třeba furt čistit karbec.

Zkontroluj motor, jestli je studený, zapni sytič, 3x (cca) nakopej na prázdno, potom by měla se zapnutým zápalkem do dvou kopů chytit. Jak ne, tak se nic neděje, je to jawa. Motor je hlučný už z výroby, všelijaké pazvuky se ozývají odevšaď. Rád bych teď napsal nějaké moudro, ale kdybys slyšel můj motor, asi bys utekl a jawu už nechtěl nikdy vidět.

Pak se podívej na kola, jestli nejsou bouchlá, koukni taky na kotouč (nový stojí 1200), na brzd. pumpu a třmen, jestli z nich neuniká brzdovka.

Při jízdě pusť v menší rychlosti (<40) řídítka a sleduj, jestli nemá tendence kamkoliv zatáčet (je třeba ale brát v úvahu sklon vozovky). Při jízdě zkus všechny kvalty, motor se neboj vytočit, musí jít vytočit až na 6 tisíc, pokud má dvoukomoráče. Pokud by jakýkoliv kvalt byl hlučnější než ostatní (typicky III.), tak je problém.

Kdybych si na cokoliv vzpomněl, dám vědět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist