globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

25.5.2011 v 19:58 | Nahoru | #1
c.j.> No jo, to chápu slyším to z každé strany...
Špatná, špatná administrativa tam je. Hlavně, že maj protikorupční opatření tím, že se
ráno před zkouškama dozví každej komisař koho/co bude mít..
Přitom už ta "korupce" je někde jinde, měly by se zavíst nějaký zkouškový směrnice,
aby se bodovalo v jednotlivých částích jízdy samotné umění řidiče a podle toho by se
řidičák udělil nebo ne, ty zkoušky současné působí stylem dám/nedám podle nálady...

EDIT: Tak včera opravky dopadli dobře, řidičák mám , dostal jsem jinýho komisaře
tentokrát dle mě solidního, byl to motorkář, takže fajn, projel semnou trošku delší
a dal mi to , takže hodnotím, že v těch zkouškách hraje roli strach u komisaře,
o tom sem se přesvědčil právě včera, protože ten co se mnou včera jel, ten z toho strach
rozhodně neměl, zatímco ten předchozí rozhodně ano. Otázku, že tam nemá co dělat, když
se na to bojí, už přenechám někomu jinýmu...

Jo, tak to měla mladá dobrý zkoušky
Ono, instruktor sám mi říkal, že chtěl abych to dělal někde na cvičáku, nebo na místě
tomuhle podobným, jenže to prý nejde když dělám auto a moto dohromady (což já dělal),
škoda času a peněz, opravka bude stát 600.. za 5 minut jízdy slušnej výdělek... grrr
Nic, zítra mám opravky, tak sem zvědavej....

Jo a ještě takovej dotaz, chtěli bysme s pár kamarádama na jawách o prázdninách jet do
Týnce na návštěvu fabriky a projet to tam, zavzpomínat, podívat se na současnej stav, a
udělat si takovou osobní prognozu do budoucna prostě pokochat se atmosférou Jawy...
No k dotazu: Byl už tam někdo, máte s tím zkušenosti? Myslíte že by to bylo reálné nebo
mám radši prvně napsat do Jawy?... Podívat se dovnitř do fabriky by asi možné nebylo,
že?

Mockrát díky za odp.

Naposledy editováno 27.05.2011 12:00:40

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 28.5.2011 v 21:03 | Nahoru | #2
Nečetl jsem to tu všechno,proto jen stručně a přímo.Měl jsem 3 Jawy 350. Nejlepší byla jednoznačně 640,rok výroby 2004.Za 3 roky byla bez jediné poruchy,projel jsem na ní kus Evropy a vždy O. K. Měl jsem ji novou z Týnce. Prodal jsem ji za 33 tisíc a protože jsem o ní poctivě pečoval, nový majitel jí byl nadšen,vše jsem měl v originálu.Pokud bych dnes kupoval Jawu 350,dám raději víc peněz a budu koukat na celkový stav a málo najetých kilometrů. Rozhodně bych koupil zapalování VAPE a dvoukomor. výfuky. O žádných slabinách nevím, jde podle mně o to,jak se kdo stará a podle toho vypadá motocykl.Ted' mám Jawu 650 a proti 350 byla o hodně horší- spolehlivost,zpracování.Pěkná opečovávaná Jawa 350 -640 by Tě neměla zklamat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist