globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

15.6.2011 v 23:49 | Nahoru | #1
Tak jo, mám dva kandidáty, a pro jednoho z nich v sobotu jedu. Prosím, mám strašné dilema a nevím kterou, o radu, názor :)

http://www.motorkari...-350-640-277249.html

http://www.motorkari...350-640-269349.html#

Díky moc!
Líbí se mě ta modrá, zejména asi kvůli tomu světlu.. ale vybírat moto kvůli světlu je *** ..
Ta červená zase vypadá na lepší stav...

Tak nakonec, jsem si vybral tu červenou, s borcem jsem se zkontaktoval, takže v sobotu máme sraz, jenom já sem z Brna, on od Opavy, tzn.: že tam chci přijet vlakem, a zpět jet domů na ní.
Takže nevím jestli trochu neriskuju, ale co, aspoň bude zábava :)

Naposledy editováno 16.06.2011 17:45:33

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2011 v 18:46 | Nahoru | #2
xBaryk> Ahoj, mi se více líbí ta červená. Lak sice nevypadá origo, ale je pěkná. Co jsem si všiml, je tam uřezaný zadní blatník, jinak mi přijde OK.

Motorku postav na rovnou plochu na hl. stojan a podívej se, jestli je přední kolo ve vzduchu. Pak se koukni, jak je uložený rám vepředu. Pokud je uložený na držáku, který je přišroubovaný přímo na rám (tzn. kov-kov), je to OK, pokud je uložen přes takovou tlustší jakoby plastovo-gumovou desku, může to být problém. Pak se podívej zespod na motor - do pravé zadní části, jestli tam není nějaký masivnější unik oleje - olej tam uniká běžně ze sekund. řeť. kolečka, to je normální, ale ty se podívej, jestli okolo - hlavně na zadní straně pravého karteru (tj. pravé poloviny skříně) nejsou prakliny.

Pak se podívej - nebo klidně hmátni rukou pod nádrž - jak jsou její držáky u sedla, ať zjistíš, jestli tam neprolíná olej. Občas držáky praskají a pak nádrž teče. Novější třindy už měly držáky zesílené. Koukni se i do nádrže, jestli není nějak extra zrezlá. Ta moje je a je třeba furt čistit karbec.

Zkontroluj motor, jestli je studený, zapni sytič, 3x (cca) nakopej na prázdno, potom by měla se zapnutým zápalkem do dvou kopů chytit. Jak ne, tak se nic neděje, je to jawa. Motor je hlučný už z výroby, všelijaké pazvuky se ozývají odevšaď. Rád bych teď napsal nějaké moudro, ale kdybys slyšel můj motor, asi bys utekl a jawu už nechtěl nikdy vidět.

Pak se podívej na kola, jestli nejsou bouchlá, koukni taky na kotouč (nový stojí 1200), na brzd. pumpu a třmen, jestli z nich neuniká brzdovka.

Při jízdě pusť v menší rychlosti (<40) řídítka a sleduj, jestli nemá tendence kamkoliv zatáčet (je třeba ale brát v úvahu sklon vozovky). Při jízdě zkus všechny kvalty, motor se neboj vytočit, musí jít vytočit až na 6 tisíc, pokud má dvoukomoráče. Pokud by jakýkoliv kvalt byl hlučnější než ostatní (typicky III.), tak je problém.

Kdybych si na cokoliv vzpomněl, dám vědět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist