globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

9.5.2011 v 19:16 | Nahoru | #1
Sofia> No, ta nalepená stupačka na vejfuk , to je teda bastl..
Takže takže chápu-li to správně, uchytit dvoukomoráč, nebo křivej vejfuk, na starej
rám "mírně dolů" možný je ale doseru potom ty stupačky?
Poznám to nějak jinak? Ten novej rám má tedy celej zadek mírně nahoru?, to poznám i sedlem vzhůru nebo se to týká jen té střední trubky držící zadní kolo, výfuk, stupačky?
Ten výfuk je uchycenej svorkou před stupačkou nebo za ní?
Nešlo by to vymyslet na tom starým, "mírně dolů" rámu, tím, že bych na tu střední trubku
přivařil nástavec na stupačky, na kterej bych je taky potom dal? Nebo tam na to není místo?
Fotečka by bodla ...

Ptám se správně, když se bavím o typu 638, že do roku 88 byli ty rámy "mírně dolů" a od toho roku výš se dělali rámy "mírně výš"? Abych tam nacpal i ty stupačky...
Tudíž, když bych chtěl třeba dodatečně ty dvoukomoráče, tak si musím vybrat tu s tím rámem
mírně nahoru? - Asi to plyne z příspěvků, ale já mám dlouhý vedení
A designově nebo rámově je teda jakej rozdíl mezi 638/9 ?

C.J.> Ta druhá fotečka už je lepší . No, podle těch grafů při 5tis.ot./min maj ty dvoukomoráče s těma upravenýma koncovkama o 4-5 koní víc, pokuď teda umím číst , což mi až tak zanedbatelný nepřijde...
Já nevím asi jak píšeš, koupím ty který se mi líběj víc, a to budou starý chromovaný
Přece jen je to klasika...
Snad mi nebude tak katastrofálně chybět těch pár Nm a koní... Ale, souhlasím, že ta 90-tka je ideál.. takže to hrotit nebudu.
No a ta cena je hnus Zas to ale nemůže bejt zadarmo no..

Naposledy editováno 09.05.2011 21:50:21

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

Skvělá odpověď, děkuji! 9.5.2011 v 22:25 | Nahoru | #2

xBaryk píše: Sofia> No, ta nalepená stupačka na vejfuk , to je teda bastl..
Takže takže chápu-li to správně, uchytit dvoukomoráč, nebo křivej vejfuk, na starej
rám "mírně dolů" možný je ale doseru potom ty stupačky?
Poznám to nějak jinak? Ten novej rám má tedy celej zadek mírně nahoru?, to poznám i sedlem vzhůru nebo se to týká jen té střední trubky držící zadní kolo, výfuk, stupačky?
Ten výfuk je uchycenej svorkou před stupačkou nebo za ní?
Nešlo by to vymyslet na tom starým, "mírně dolů" rámu, tím, že bych na tu střední trubku
přivařil nástavec na stupačky, na kterej bych je taky potom dal? Nebo tam na to není místo?
Fotečka by bodla ...

Ptám se správně, když se bavím o typu 638, že do roku 88 byli ty rámy "mírně dolů" a od toho roku výš se dělali rámy "mírně výš"? Abych tam nacpal i ty stupačky...
Tudíž, když bych chtěl třeba dodatečně ty dvoukomoráče, tak si musím vybrat tu s tím rámem
mírně nahoru? - Asi to plyne z příspěvků, ale já mám dlouhý vedení
A designově nebo rámově je teda jakej rozdíl mezi 638/9 ?



Takže takto...já taky nevím přesně, jak bych měl odpovědět...něco už naznačil JyrkaFM...prostě takto: když vemeš starou verzi rámu, kde je jen ta trubka co drží výfuky a zadní stupačky mírně dolu, tak Ti výjde zcela přesně přední šroub (z té dvojice k původnímu plechovému držáku) uchycení výfuku pod stupačkou do té původní zadní díry, resp. tam není kruhová díra, ale drážka...a ten zadní šroub výfuku je úplně mimo za rámem (ověřeno, když kolega montoval na 634 výfuky nahoru z 632, tedy kratší laufy chrom s prolisem a kolena 632) ...samozřejmě že to tak příliš nedrží až dojde nejčastěji k vytržení té matice z tělesa výfuku...(stejně tak na přední šroub a dozadu u drážky je "ubastlen ten výfuk z předchozího obrázku)

Pozn. jinak v rámech 638 a 639 krom této trubky není rozdílu (jen na krku je provedena technologická změna procesu výroby - svaření, ale to na funkci, natož rostlináře nemůže mít vliv) ...jinak si to můžeš prohlédnout při zvětšení obrázků 639 a 640 z předchozích příspěvků a porovnat to třeba s rámem 634 nebo první 638 ...jinak výfuky u 638 - rovně se poznají tak, že jsou delší jak ty směrem nahoru (cca 102 cm...můžu změřit přesněji) a nemají z vnitřní strany uprostřed prolis, kterým obkráčejí zadní tlumiče pérování...

Obecně musíš vždy stupačku uchycovat buď před výfuk, který je zakryt tepelným krytem, nebo nad něj, jak je to na mém předchozím obrázku...i když nevhodně uděláno...
...jak tam tu stupačku zavěsíš je konec konců Tvoje starost...já to u té 634 - 632 řešil výrobou speciál redukčního plechu, který se přidělal na původní uchycovací body stupačky a výfuku a byl vytvarovén tak, aby se na jeho spodní část uchytil výfuk obouma šroubama po původním držáku, dále byl tento plech prodloužen nahoru, nad novou úroveň výfuku a tam se nechala uchytit původní stupačka obdobným způsobem, akorát místo maxipodložky svým tvarem jí aretující proti natáčení se to vyřešilo aretačním kolíkem...
...toto na foto nemam, ale zkusim najít jestli mam nafoceno toto řešení z jedné přestavby na které aktuálně dělám...

Tedy resume...i na rám s trubkama dólu se dají uchytit dvoukomoráky, akorát nelze použít standartně dodávaných dílů z fabriky, ale musíš si udělat třeba ten meziplech k uchycení nových laufů a stupačky doma sám...

...tak a já se jdu pokusit najít nějaké fotečky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist