globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 500 na začátek?
 
27.4.2011 v 18:20
Zdravim, mam takovej problémek.
Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.

Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)

4 reakcí na tento příspěvek 500 na začátek?

29.4.2011 v 16:50 | Nahoru | #1
tady je teda nesmyslu a uhozenych rad
prosim pany kterym prijde 125 jako nebezpecny stroj aby se na to divali objektivne a ne z pohledu jezdcu pro ktere je pullitr takove prditko ktere maji daaaavno za sebou (popripade zacinali rovnou na vetsich)...

jak muze byt CBRko ktere s relativne lehkym ridicem upaluje 120 (tachometr ukaze pres 130, ale realne to bude okolo tech 120) v beznem provozu nebezpecne?? i na stovku to zrychli rychlejs nez bezne vozidla (troufam si rict ze i rychleji nez atmosfericke 1,6, v pripade vetsich objemu a preplnovanyc motoru na tom clovek zrychli rychlejs nez bezny ridic auta) ze predjizdeni trva dyl nez na pullitru nebo na sestce?? tak nejedu jak kokot, netlacim se tam kde si nejsu jisty ze stihnu predjet, ale pockam si na vhodny moment, ne?? to je to tak tezky? zacatecnik by stejne nemel bezhlave tahat za plyn a snazit se okamzite a co nejrychleji predjet kazdy auto ktery uvidi. Aspon se u toho nauci premyslet

na krizovatkach je clovek i na dvacce rychlejsi nez 99,9% provozu a na trosku zakroucene okresce taky, rozhodne to neni taky ze by vas vsichni predjizdeli... a ze trochu ztrati dech v kopci?? trochu ano, ale ja na CBR125 jezdil i v buchlakach (samozrejme na puceny), a opet - bezny auto nema sanci (a to sem v te dobe mel 85kg bez vystroje)...

tak porad premyslim, kde je sakra to nebezpeci plynouci z maleho vykonu? takovy blud muze vyplodit jen nekdo kdo na te dvacce poradne v provozu nikdy nejel a ma v hlave zakoreneny od nekoho prevzaty nazor ze je to mrnava motorecka, a tim padem vuubec nejede..

jo, pro nekoho kdo uz ma nejaky tisice km na motorkach najete je dvacka mala, nevykonna a nudna (ale ne pro vsechny, ja mam na 500+ccm motorkach pres 20000km, a stejne mne bavi i projizdka na dvacce), ale pro zacatecnika to uplne ale uplne staci, minimalne na rok (a mozna i na dva)

ano, souhlasim s tim ze jsou zacatecnici kteri s prehledem zvladnou pullitra, sestku, nebo i treba Busu a nebudou na tom delat bejkarny ale v klidu a pomalu se ucit... ale kolik jich je?? naproste minimum... vetsina si koupi velkou motorku na doporuceni kamaradu a znamych ("dvacka te prestane za tyden bavit" a podobne bludy) po par tisicich km (v tom lepsim pripade, nekdy i po par stovkach) si rekne ze uz to umi, zacne zkouset co umi motorka, zacne tomu davat cim dal vic bez ohledu na to ze fakticky jeste porad "umí hovno"... a pak se tak akorat nekde rozpleskne..
proto je vzdycky lepsi radit mensi motorku nez vetsi.. dobry a rozumny zacatecnik se dobre nauci i na dvacce a zkusenosti si pak bez problemu prenese na vetsi stroj... a ten debil ma na dvacce aspon mensi pravdepodobnost fatalni nehody nez na vetsim bajku...

Naposledy editováno 29.04.2011 16:54:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 17:10 | Nahoru | #2

Cosmogagy píše: tady je teda nesmyslu a uhozenych rad
prosim pany kterym prijde 125 jako nebezpecny stroj aby se na to divali objektivne a ne z pohledu jezdcu pro ktere je pullitr takove prditko ktere maji daaaavno za sebou (popripade zacinali rovnou na vetsich)...

jak muze byt CBRko ktere s relativne lehkym ridicem upaluje 120 (tachometr ukaze pres 130, ale realne to bude okolo tech 120) v beznem provozu nebezpecne?? i na stovku to zrychli rychlejs nez bezne vozidla (troufam si rict ze i rychleji nez atmosfericke 1,6, v pripade vetsich objemu a preplnovanyc motoru na tom clovek zrychli rychlejs nez bezny ridic auta) ze predjizdeni trva dyl nez na pullitru nebo na sestce?? tak nejedu jak kokot, netlacim se tam kde si nejsu jisty ze stihnu predjet, ale pockam si na vhodny moment, ne?? to je to tak tezky? zacatecnik by stejne nemel bezhlave tahat za plyn a snazit se okamzite a co nejrychleji predjet kazdy auto ktery uvidi. Aspon se u toho nauci premyslet

na krizovatkach je clovek i na dvacce rychlejsi nez 99,9% provozu a na trosku zakroucene okresce taky, rozhodne to neni taky ze by vas vsichni predjizdeli... a ze trochu ztrati dech v kopci?? trochu ano, ale ja na CBR125 jezdil i v buchlakach (samozrejme na puceny), a opet - bezny auto nema sanci (a to sem v te dobe mel 85kg bez vystroje)...

tak porad premyslim, kde je sakra to nebezpeci plynouci z maleho vykonu? takovy blud muze vyplodit jen nekdo kdo na te dvacce poradne v provozu nikdy nejel a ma v hlave zakoreneny od nekoho prevzaty nazor ze je to mrnava motorecka, a tim padem vuubec nejede..

jo, pro nekoho kdo uz ma nejaky tisice km na motorkach najete je dvacka mala, nevykonna a nudna (ale ne pro vsechny, ja mam na 500+ccm motorkach pres 20000km, a stejne mne bavi i projizdka na dvacce), ale pro zacatecnika to uplne ale uplne staci, minimalne na rok (a mozna i na dva)

ano, souhlasim s tim ze jsou zacatecnici kteri s prehledem zvladnou pullitra, sestku, nebo i treba Busu a nebudou na tom delat bejkarny ale v klidu a pomalu se ucit... ale kolik jich je?? naproste minimum... vetsina si koupi velkou motorku na doporuceni kamaradu a znamych ("dvacka te prestane za tyden bavit" a podobne bludy) po par tisicich km (v tom lepsim pripade, nekdy i po par stovkach) si rekne ze uz to umi, zacne zkouset co umi motorka, zacne tomu davat cim dal vic bez ohledu na to ze fakticky jeste porad "umí hovno"... a pak se tak akorat nekde rozpleskne..
proto je vzdycky lepsi radit mensi motorku nez vetsi.. dobry a rozumny zacatecnik se dobre nauci i na dvacce a zkusenosti si pak bez problemu prenese na vetsi stroj... a ten debil ma na dvacce aspon mensi pravdepodobnost fatalni nehody nez na vetsim bajku...



Jezdil sem dvacu a to dokonce dvoutaktni otevrenou, pak jsem presel na 650 jednobuch = vykon jako 500 dvouval. Takze moc dobre vim o cem mluvim, dvacy jsou super motky, stale na ni jezdim, zabavne, ale jak prijde na to predjizdeni autobusu, kamionu - je lepsi mit pod zadkem neco silnejsiho.

(reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 18:31 | Nahoru | #3
Cosmogagy> Přesně si vyjádřil to, o co jsem se snažil já

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

29.4.2011 v 22:55 | Nahoru | #4

Cosmogagy píše: tady je teda nesmyslu a uhozenych rad



Já myslím, že se z toho tady dá udělat docela pěkná statistika. Jestli se nemýlím, tak 90% obhájců 125tky jsou tady kluci, kteří mají ještě mokrý papíry, na 125tce začínali a nebo ji ještě jezdí a tak, aby sami pro sebe nebyli za měkkouše (odpusťte ten výraz), tak tady tuhle kubaturu obhajují. Já vám to neberu a určitě to i chápu. Ale nechápu to, proč se tu dohadujete s chlapama, kteří mají najety desetitisíce, motorky sedlají X let a prošli si ne jednou krizovkou, kde zjistili, že přebytečný výkon není na škodu, ale k užitku? Když se na to podívám opačně, většina kluků co jezdí aktivně a občas i rychle (z čehož plyne, že těch krizovek zažili daleko víc, než krajinkáři), tak tu radí, ať si holčina pořídí pětikilo a větší, protože jí to jenou může zachránit krk.

To, že si ty nedovedeš představit nebezpečnou situaci, která vzniká nedostatkem výkonu ještě neznamená, že taková situace neexistuje nebo nemůže nastat. Já ti nastíním třeba hned dvě z vlastní praxe. Když si jedeš jen tak v poklidu těch svejch předpisovejch 90 km/h a začne tě předjíždět borec s návěsem, tak začneš mít docela problém. A protože frajer má vyndanej omezovač a má prázdnej návěs, nedělá mu sebemenší problém valit 120 km/h a ty ho s tím svým komárem evidentně hrozně zdržuješ. Jenže borec to neodhadne a zjistí, že tě nestihne předjet, protože by se nesrovnal do zatáčky, která následuje za tou pěknou rovinkou. No co, přece to nepošle do pole a tak tě tam prostě zavře a vyšle tebe do škarpy. Když máš silnou mašinu, otočí plynem a jsi fuč, když máš tohohle komára, otočíš plynem a jsi ve škarpě.

Nebo jiný příklad. Předjíždíš auta, na což se předchozích deset minut připravuješ, protože borec jede 88 km/h a ty 91 km/h a když už se konečně odhodláš, dáš předpisově blinkr a započneš akt předjížděcí, tak si frajer řekne, že začne předjíždět taky (ať už proto, že tě neviděl nebo proto, že tě právě viděl) a začne tě vytlačovat z pruhu ven. Když máš mašinu, co je mašinou, tak za to vezmeš, borce předjedeš, zabrzdíš a půjdeš ho poprosit, aby to už nedělal. Když budeš mít ale komára, tak za to vezmeš, obtiskneš bulvy na plexi a dobrovolně z toho vystoupíš.

Doufám, že to jako nástin toho, co se může přihodit, když sedláš slabou motorku, stačilo a že nadále už budou jen konstruktivní příspěvky.

A že se takovéhle krizovky stávají jen málo kdy? To je fakt, ale ona stačí jedna za život, víc jich někdy bohužel ani nestihneš ...

Jinak pro mě je motorka hlavně o volnosti, adrenalinu a v poslední době i sportovní náčiní, což sem moc nepatří. A k tomu, abych si mohl užívat volnosti, potřebuji stroj, který mi tu volnost dá a ne, že se budu dohodovat s nějakou užovkou o tom, čí je pruh a moje jediná obrana je, že zastavím a počkám, až borec odjede.

Je to stejná, jak se slabíma autama. Já bych teda ženský nikdy nekoupil slabé auto. Krásný příklad je super ekonomická Fabie 1.2 HTP v kombíku, v které pošleš přítelkyni na hory s rakvičkou. Jelikož tento vůz vlastní motor, který sotva obhospodaří klimatizaci, tak plně naložený vůz je naprosto ideální k tomu, aby jí buď sundal nějaký náklaďák a nebo jí to někde při rozjezdu chcíplo a ona zůstala pod přijíždějícím autem.

A ještě k těm najetejm kilometrům, to je klasická poznámka, co slýchávám od starších řidičů. Že co já mu budu povídat, když on toho víc nacouval, než já najezdil dopředu. Je to stejná krávovina jako to, že taxikáři umí řídit. Pochop, že když někdo "procestuje" 20 000 km, nedá mu to ani 50% zkušeností na zvládání krizových situací, jako borcovi, který lítá jak kkt (což všichni odsuzují) a má najeto jen pár tisíc km. Pokud dotyčný přežije tyhle hovězí začátky, dá mu to do života velice dobrou školu, protože tímto jízdnim stylem, kde jede většinu času na hraně se s podobnýma krizovkama setkává daleko víc, než kdokoliv ostatní a vrývá si je do podvědomí, narozdíl od někoho, kdo jen cestuje a když daná krizovka přijde, začne přemýšlet, co má dělat = nehoda.

To samé je to s okruhem, 1 000 km na okruhu ti dá, co se ovládání motorky (potažmo krizovek) týče daleko víc, než 50 000 km najetých vyhlídkovým stylem.

Nechtěl jsem už reagovat a rozhodně ne sepisovat takový román, ale musel jsem to sem aspoň jednou sesmolit a pro příště už budu jen linkovat na tenhle "článek"

Všechno je míněno jen a jen v dobrém, nehodlám nikoho urážet ani se tu s nikým dohadovat a berte to jen jako můj názor, kterým jsem chtěl tázající se slečně pomoct a poradit a nemusíte s ním ani v nejmenším souhlasit

(reakce na) 500 na začátek?

30.4.2011 v 15:31 | Nahoru | #5

Cosmogagy píše: tady je teda nesmyslu a uhozenych rad
prosim pany kterym prijde 125 jako nebezpecny stroj aby se na to divali objektivne a ne z pohledu jezdcu pro ktere je pullitr takove prditko ktere maji daaaavno za sebou (popripade zacinali rovnou na vetsich)...

jak muze byt CBRko ktere s relativne lehkym ridicem upaluje 120 (tachometr ukaze pres 130, ale realne to bude okolo tech 120) v beznem provozu nebezpecne?? i na stovku to zrychli rychlejs nez bezne vozidla (troufam si rict ze i rychleji nez atmosfericke 1,6, v pripade vetsich objemu a preplnovanyc motoru na tom clovek zrychli rychlejs nez bezny ridic auta) ze predjizdeni trva dyl nez na pullitru nebo na sestce?? tak nejedu jak kokot, netlacim se tam kde si nejsu jisty ze stihnu predjet, ale pockam si na vhodny moment, ne?? to je to tak tezky? zacatecnik by stejne nemel bezhlave tahat za plyn a snazit se okamzite a co nejrychleji predjet kazdy auto ktery uvidi. Aspon se u toho nauci premyslet

na krizovatkach je clovek i na dvacce rychlejsi nez 99,9% provozu a na trosku zakroucene okresce taky, rozhodne to neni taky ze by vas vsichni predjizdeli... a ze trochu ztrati dech v kopci?? trochu ano, ale ja na CBR125 jezdil i v buchlakach (samozrejme na puceny), a opet - bezny auto nema sanci (a to sem v te dobe mel 85kg bez vystroje)...

tak porad premyslim, kde je sakra to nebezpeci plynouci z maleho vykonu? takovy blud muze vyplodit jen nekdo kdo na te dvacce poradne v provozu nikdy nejel a ma v hlave zakoreneny od nekoho prevzaty nazor ze je to mrnava motorecka, a tim padem vuubec nejede..

jo, pro nekoho kdo uz ma nejaky tisice km na motorkach najete je dvacka mala, nevykonna a nudna (ale ne pro vsechny, ja mam na 500+ccm motorkach pres 20000km, a stejne mne bavi i projizdka na dvacce), ale pro zacatecnika to uplne ale uplne staci, minimalne na rok (a mozna i na dva)

ano, souhlasim s tim ze jsou zacatecnici kteri s prehledem zvladnou pullitra, sestku, nebo i treba Busu a nebudou na tom delat bejkarny ale v klidu a pomalu se ucit... ale kolik jich je?? naproste minimum... vetsina si koupi velkou motorku na doporuceni kamaradu a znamych ("dvacka te prestane za tyden bavit" a podobne bludy) po par tisicich km (v tom lepsim pripade, nekdy i po par stovkach) si rekne ze uz to umi, zacne zkouset co umi motorka, zacne tomu davat cim dal vic bez ohledu na to ze fakticky jeste porad "umí hovno"... a pak se tak akorat nekde rozpleskne..
proto je vzdycky lepsi radit mensi motorku nez vetsi.. dobry a rozumny zacatecnik se dobre nauci i na dvacce a zkusenosti si pak bez problemu prenese na vetsi stroj... a ten debil ma na dvacce aspon mensi pravdepodobnost fatalni nehody nez na vetsim bajku...



Ten kluk má pravdu , dobře si to napsal:) je pravda, že toho výkonu tam není na rozdávání ,ale počkám na předjíždění:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist