globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
20.3.2011 v 11:43
Zdravím všechny!

Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.

Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).

Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Anketa: Jak to vidíte vy? :-D
Jsem debil.
3%
8
Bude to težký, ale dáš to.
11%
30
Bude to težký a nedáš to.
1%
2
V pohodě!
86%
236

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

21.3.2011 v 22:03 | Nahoru | #1

Marek9. píše: Seděl a jezdil. Chceš teda popřít, že jednoval nebo dvouval jsou motory jak jsem napsal ,,tvrdé,,? Takže milej zlatej chytrej. Budu tě muset vyvést z omylu. A to si raději nepřej.


Obecná poučka 2 vs 4 vál ano, ale zcela zásadní pro "tvrdost" kterou tu zminujes je kubatura. vysoka komprese ma za nasledek nutnost lépe řadit (větší brzdný účinek motoru) proto pri velkém podřazení by docházelo k blokaci kola - ale to pouze při splnění 1. vetsi objem (od cca 2V 800ccm) a vcelku drsného zacházení se spojkou (pako řidič). U 650ccm tohle chování není zdaleka ale zdaleka takové aby se toho i nezkušený člověk musel obávat. Takže např Transalp, Vstrom 650, XT660R, BMW G 650 X nejsou zdaleka motky kterých by se člověk měl bát, a to ti jako tvůj milej zlatej chytrej klidně odpřisáhnu z vlastní zkušenosti.

Další věc je výška, pravda je že enduro je vyšší a pro 160cm to bude asi pakárna - i když znám kluka co sedlal afriku a ted GS1200 ale to je asi spis vyjimka. nicmene výška sedla neni jedinny parametrktery by jsi mel videt - např výše zmíněne VSTROM vs BMW G - BMW má sice vyšší sedlo, ale jelikož je motka užší, i menšípostavy vcelku rozumně dosahnou a to i ty co na Vstromu nemohou - případně se dá motka dost často snížit - zadní pružení, popuštění ve vidlích, případně sedlo - takže ani tady to neni jednoznačné a dá se vybrat kompromis aby si člověk co nenarostl mohl sednout na cest endurko.

Zcela zásadně jiné jsou 2V motory 1000ccm tam už se chování rapidně mění. Sám jsem najel cca 40tis na řadovém 2V 850ccm a už tam je brzdný účinek motoru markantně vyšší - proti tomu jsou všechny šestky ve výčtu nahoře jak babety.

Ve finále se dá jen říct že 2V má větší brzdný účinek než 4V při stejném objemu - logicky má poloviční kubaturu jednotlivých válců - jenže to samo o sobě nemá vypovídající hodnotu.

Závěr? Co píšeš platí pro vyšší kubatury, u šestek je to OMYL. A fakt netuším jak by jsi mne z toho chtěl vyvést - toho se opravdu nebojím.

Naposledy editováno 21.03.2011 22:13:30

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:00 | Nahoru | #2
FishX3> Předpokládám, že nebude začínat na litru. Myslím si, že nemá cenu se s tebou o tom bavit. Pleteš 5. přes 9..
Jo a když si u toho. Dominátor byla moje první velká motorka. Kua svině tvrdá mi nakopla tak, že jsem se válel po pangejtech.
Dominátor byla 650ccm....... Pak Fazer FZS 600. To bylo úplně něco jiného. Prostě luxusní, předvídatelný motůrek. Pak FZ 600. Opět motor luxusní, klidnej a obecně i luxusně ovladatelná motorka. R1 ročník 2003. Tam už to chtělo zkušenosti. Jinak motor tvrdší, ale beztak snesl víc než ten posranej dominátor. Ovšem v 9 tis. nástávalo jakési peklo. Motor jako by chytil druhý dech. Přišlo, že se motorka snad trhá. No a teď R1 ročník 2006. Odvar..... V 10500 ot snad něco naznačuje, ale ...... Nevím. Čekal jsem od ní víc.

Tak zkušenosti mám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist