Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Chce to klid a hlavně nezmatkovat.Možná to párkrát zkraje položíš na místě,ale to se stává i ostřílenejm borcům.Jen někteří se tím nechlubí.
Za mě ANO směle do toho Držím palce
osobně zkušenost nemám, nicméně ti sem zkušenější časem napíšou, že je všecko o tom co máš v hlavě a že záleží hlavně na tobě. Jsou tady určitě lidé, popřípadě lidé kteří takové lidi znají, kteří začínali na litrech (které měly určitě víc než 35 kW) a dodnes žijou. Pak tam bude skupinka těch, kteří začínali na litrech a zanedlouho zkončili smrtí... Ale jestli se nebojíš a cítíš se na to tak bych do toho klidně šel. Jenom si musíš pamatovat základní věci (tím nemyslím Grasselovo desatero) ale to že plechovkáři neodhadnou tvoji rychlost i kdyby jsi se na místě posral, prostě neodhadnou, že do toho kruháče najíždíš ve 40-cítce a nebojí se ti tam vjet (osobně jsem dvakrát objížděl kapoty). Taky že mají tendence snadno přehlídnout, takže nějaké reflexní doplňky na sebe nejsou mínusem.
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
edit: jinak v autoskole jsem jezdil na XJ600 a chodil jen na jizdy (tyden!) a po 7 dnech jsem si sel na urad pro zmenu ridicaku
Naposledy editováno 20.03.2011 13:01:18
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Stejně si na začátek na vylétání kup slabší enduro (na získání zkušeností vynikající a levné opravy) nebo na silnic naháčka (první mašina je otloukánek, když ji párkrát složíš ať to nestojí majlant). O výkon, maximální rychlost nebo zrychlení právě ani tak nejde - zvládneš ale z ničeho manipulace na místě rovnou s 200kg těžkou mašinou? Dokážeš zvládnout setrvačné síly této hmoty, správně se rozjet i zastavit, vést ji do zatáček? S lehčí mašinou je ze začátku lepší manipulace, užší guma nepotřebuje tolik klopit a je obratnější. Mnohem rychleji se naučíš opravdu intenzivně brzdit a prudce se vyhýbat. Rychleji se na ni vylítáš a můžeš jít výš. Když začneš rovnou třeba na půllitru tak se asi nezabiješ, bude ti připadat jak máš vše v ruce, přesto ti bude trvat mnohem, mnohem dýl než ji skutečně zvládneš. Případně budeš jezdit jak posraný a to také není dobře. A problém zjistíš na jakékoliv vyjížďce - budeš rovinkařit, že i dvácaři ujedou v první zatáčce - a při první krizovce - bude to jak kolos, se kterým nejsi schopen hnout, protože prostě ty zkušenosti jak takovou mašinu zvládnout budou chybět.
Ale konečné rozhodnutí ať už správné či špatné je stejně na tobě, to ti nikdo nevyřeší
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Jezdi s citem a rozvahou a dáš všechno, co si zamaneš.
Dobré je také po autoškole absolovovat i motoškolu na nějakém autodromu. Vyplatí se to.
Kupodivu i staří harcovníci ti řeknou, že motoškola dá i jim něco, co ještě nevěděli.
Nevěř názorům, že ONI nikdy nic nepotřebovali a že jen idiot jde do školy, ono je to totiž obráceně.
Přeji hodně good kilometrů bez nehody a vždy kolama dolů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
cipisalfa píše: gzra666> Díky , alespoň trocha motivace! Jediné v čem mám výhodu od autoškoly z auta, že znám předpisy a jsem vyježděnej a tak se budu moct věnovat jen řízení stroje bez toho, aniž bych si musel vybavovat kdo má přednost, co to je za značku a podobně.
Bohužel to tak uplně nefunguje, možná se zdá že zkušenosti z auta jsou výhodou a že když jsi seděl např. na kole tak to zvládneš všechno levou zadní, pač je to totéž - prosímtě tomuto bludu NIKDY NIKDY NIKDY nepropadej a smiř se s tím, že cokoliv co znáš je stejně uplně k prdu a začínáš od nuly. Jsou to jiné světy - naprosto.
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
ty vole,to už je tak dávno,že to snad ani pravda není....
chtěl jsem ti říct,že když máš v hlavě jasno,tak můžeč začít i na litru a opačně-zabít se i na fichtlu.
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Taky jsem začínal rovnou na neomezené. Dělal jsem zároveň řidičák na náklaďák a člověk provoz najednou viděl z úplně jiné perspektivy. Jezdili jsme na Hondici CB500 Sport, která přeci jen na poprvé vypadala větší, než když jsem na ní viděl někoho jet. Hned druhou jízdu nám to tam ve městě borec poslal z vedlejší cesty. Já jsem uhýbal, instruktor hamstl brzdu. Kdyby jsme se tehdá rozstřelili, asi bych budoucnost na motorce víc zvažoval.
Na začátku jsem taky zvažoval toho bavoráka, nebo motorku, která obecně není považována za palebnou. Nakonec to vyhrál ABSkový Bandit. Vzhledem k tomu, že jsem předem počítal i s většíma investicema do vybavení, tak jsem na tom nešetřil. Teď na jaře jsem si koupil ještě super reflexní bundu. Myslím si, že i když Tě řidič zaregistruje v samotné kombinéze, to že vidí někoho, co mu evokuje policistu, jej přiměje na té křižovatce ještě pár vteřin počkat, až přejedeš. Svůj nedostatek zkušeností řadím zhruba na roveň tomu, že to mohou posrat i ostatní. A na motorce jezdím rychlostně zhruba tak, jak bych jel i v autě.
Velice přínosné pro mě byly i některé příručky. Doporučuji Twist of the Wrist od Keitha Codea. Hodně mi pomohly rady, jak zvládat neočekávané situace na cestě, štěrk a podobně. Teď zjara jsem si štěrku užil fakt dost.
edit: Mrkni kdyžtak na profil, mám to tam ještě trochu rozepsané.
Naposledy editováno 20.03.2011 17:07:15
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Slack píše: Hele, ruce Ti ta motorka rozhodně neurve. Musíš jen vědět kdy zařadit, jak pouštět spojku, podřazovat a dávat bacha na přední brzdu a plyn. Je to jen o pár dnech, pak už to půjde samo, nejdřív jezdi pomalu do zatáček, máš na to celou sezónu, když už tomu pak budeš chtít dávat záhul, myslím si, že by nebyl problém a ani nebude. Kamarád začínal na R1 (předtím nic neřídil) a pohoda. Nesmíš se toho zkrátka bát. A dávat si trošku víc bacha. Držím palce i na nohou.
Asi tak nějak akorád s tím že to bude trvat víc jak pár dní než to půjde samo Určo bych do začátku nebral něco silnýho typu R1 ono kecy typu že to máš v hlavě srovnaný ti nepomůžou stejnak za to pak vemeš budeš si myslet jak si vyježděnej, vemeš za to v první zatáčce to nevybereš a končíš. Jinak rozhodně bych šel rovnou do neomezený na motorce sem seděl jednou a hnedka mě posadili na 6ku yamahu a taky sem to prezil