Ale já chci reagovat na ty co tu píšou ty kydy, ať to neřešíš, že kdo honí veterána není veteránista a pod.
Chci slyšet jediný rozumný argument, proč by motorka měla jet méně než jet má? Mám těchto starých strojů několik a od všech vyžaduji, aby jezdili tak jak mají. Pokud tak nedokážou jet a není v tom záměr, je někde chyba, která se musí odstranit! 3-5 km/h asi není důvod řešit, 5 a více už považuji za problém a v tazatelově případě přes 20 km/h, to je kurva problém.
Navíc to není žádný veterán v pravém slova smyslu, díly na každém kroku, takže co?
1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
zadní rozeta, jak již bylo řečeno 56 zubů, vepředu 17 zubů správně. Se 16kou má víc síly, je to znát. Větší kolečko jsem nikdy nezkoušel.
Kolik má najeto od generálky? Po GO je motor vždycky dost tuhej, správně se rozhejbat klidně může trvat 1-3000 km...
Jinak já loni i letos jezdil po rakouských a italských alpách na 475, takže už jsem taky na ní něco najezdil a myslim, že na to, jak je to starej stroj, jede fakt pěkně. Po rovině dám kilo jak prd, když jí nechám roztočit tak k těm 110-115 tachometrovejm jde v pohodě. Z mírnýho kopce ke 130 (opět podle tachometru analogu). Nevím, jak moc mi tachometr přeměřuje, testováno jen na těch radarech u silnic, rychlost +- max. 5km/h seděla...
Jinak předpokládám, že retěz není přepnutý, vše namazáno, kola nafouknutá, není třeba moc oleje v benzínu, motorka zajetá a jinak vše seřízeno.
Primár nevím, jestli by šel s něčim přehodit - primární kolečko je myslím atyp kvůli čepu kliky z 455, spojkovej koš stejnej jako všecky tyhle malý kejvačky.
2 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
1) motor je skutečně vytočen co nejvíc to jde, pak se přikláním k té prokluzující spojce či špatnému zpřevodování, pokud je primár a sekundár správný.
Mimochodem, výměna rozety za 52 nebo 46 zubou, je, myslím, jen taková špatná záplata... Raději bych hledal onen problém. Nehledě na to, že budeš muset vymýšlet úpravu krytu.
2) sice se to zdá, ale motor není úplně vytočený - pak na to může mít vliv předstih, špatná kladívka(řešil jsem nedávno, na pohled OK, ale nešlo to s nima vytočit, šlo s tim jezdit tak do těch 80-90, po výměně zase šla super), nebo například špatná tryska, pravděpodobně menší než větší, pokud se ti to nedusí. To bys mohl zjistit na svíčce podle barvy, ale chtělo by to chcípnout při jízdě na plnej plyn, aby ti to nezkreslila bohatost v jiném jízdním režimu... Nebo ti třeba můžou při jízdě přibrždovat brzdy, ale to bys je musel mít horké, nebo ten příliš napnutý řetěz...
Olej v poměru 1:40 je skoro bych řekl až na hraně, já bych dával raději 1:33 - po zajetí. Oleji do zahradní techniky nedůvěřuji, ale to je asi na každém soudruhovi. Za mě doporučuji mogul TS nebo TSF, dají se sehnat za dobrou cenu stále.
Kolik z toho maximálně vytáhneš na trojku po rovině? Mě chodí ohřátá kolem těch 90-100, sice má asi chut mi pěkně nafackovat, ale jde tam.
úplně ideální by bylo, kdybys to mohl porovnat s jinou 475, pokud nemá někdo v okolí, budeš alespon vědět, na čem jsi.
1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475
Píšeš, že předstih je OK, odtrh taky, na vačku se vykašli, ta ti to nedělá. Ještě bych zkusil na nějaký rovině jet na maximum (ideální okruh nebo letiště, může bejt i rychlosilnice) a pak zavřít plyn a okamžitě vypnout motor. Po dobrždění a zastavení vyšroubuj svíci a mrkni na barvu, jestli máš dobrou směs, pokud dojedeš na malý točky domů a tam to teprve rozděláš, už nic nepoznáš. Kámoš měl kdysi tuhle motorku taky a vím, že mu jezdila možná víc, jak 120. Možná ti to málo točí nebo tak něco, že nemáš ten správnej topspeed, ale příčin může být víc, určitě bych ignoroval rady typu dej jinej řetěz nebo jiný pneumatiky apod. Rád bych ti pomohl, ale takhle na dálku to asi nejde. Přeji ti, ať se ti to podaří vyřešit, ale s 95 km/hod. se nespokojuj a neposlouchej rejpaly, abys byl rád, že ti ti vůbec jede apod. Tyhle motorky byly dobrý, vždyť jsme se na nich naučili jezdit.
Naposledy editováno 01.09.2014 21:27:22
S tím filtrem co ty máš, si myslím, že to bude chtít větší trysku než je 92ka(ta tam mát být origoš, ale s papírovym filtrem) - prostě ti tam půjde víc vzduchu,než se počítá - takže podle svíčky to asi budeš mít chudé(pokud ten filtr není zasranej). Už hodněkrát tu bylo zmíněná svíčka, koukal jsi na ní?
Dřívější častá úprava spotřeby bylo nahrazení karburátoru z menší kubatury, obvykle 2924. Motor měl sice lepší spodek, ale samozřejmě nedosahoval maximálních rychlostí. Tohle jsem měl na čz 477 a místo 110 jela 90. Každopádně to na tom bylo poznat, že to netočí svoje maximum, motor přes 80 km/h jakoby umřel...
A jak už tu někdo napsal, na filtru dost záleží, jestli tam máš obyčejnou drátěnku, tak ta má mýt hl. trysku ke 120.
Ale už mě nezlob nebo na tebe dojedu! Máš tam prostě k filtru špatnou trysku, to nenastavíš ani kdyby jsi se rozkrájel a jakýkoliv test je prozatím zbytečný. Zbytečné je i řešit to cukání a kuckání, které může být zapříčiněno právě tím špatným filtrem. Barvu svíčky vylaď až budeš mít správný filtr.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Cz 250 /475 převodovka ČZ 250/475 | Louhovan | 1 | 5.8.2021 v 14:17 Dolin |
chytne a po 3 vteřinách chcípne ČZ 250/475 | Bláha | 29 | 16.2.2019 v 20:08 dave-lister |
Rozleštění hliníku ČZ 250/475 | Kuba7211 | 14 | 15.2.2017 v 23:38 rancher |
Jde nějak přihlásit ČZ 250 trial be... ČZ 250/475 | Rera247 | 29 | 17.2.2015 v 19:37 jawa350Basic |