paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Malá rychlost cž 250 /475
Ahoj chci se optat, protože si již nevím rady. Mám čz 250 /475 sport na 19tkách kolech. Motor jsme dělali s tatkou loni komplet celej a jde jako vítr. Problém je vtom že jak před generálkou tak i teď motorka nejede víc jak 95 km/hod. Motor je skoro přetočenej a nic. Rozeta má 56 zubů a pastorek 17. Prosím poraďte. Děkuji Martin

Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2014 v 17:55 | Nahoru | #1
Vše co by se mělo zkontrolovat tu už zaznělo.
Ale já chci reagovat na ty co tu píšou ty kydy, ať to neřešíš, že kdo honí veterána není veteránista a pod.
Chci slyšet jediný rozumný argument, proč by motorka měla jet méně než jet má? Mám těchto starých strojů několik a od všech vyžaduji, aby jezdili tak jak mají. Pokud tak nedokážou jet a není v tom záměr, je někde chyba, která se musí odstranit! 3-5 km/h asi není důvod řešit, 5 a více už považuji za problém a v tazatelově případě přes 20 km/h, to je kurva problém.
Navíc to není žádný veterán v pravém slova smyslu, díly na každém kroku, takže co?

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2014 v 17:59 | Nahoru | #2
zajímalo by mě, kolik lidí tu 475 doopravdy mělo.

zadní rozeta, jak již bylo řečeno 56 zubů, vepředu 17 zubů správně. Se 16kou má víc síly, je to znát. Větší kolečko jsem nikdy nezkoušel.

Kolik má najeto od generálky? Po GO je motor vždycky dost tuhej, správně se rozhejbat klidně může trvat 1-3000 km...

Jinak já loni i letos jezdil po rakouských a italských alpách na 475, takže už jsem taky na ní něco najezdil a myslim, že na to, jak je to starej stroj, jede fakt pěkně. Po rovině dám kilo jak prd, když jí nechám roztočit tak k těm 110-115 tachometrovejm jde v pohodě. Z mírnýho kopce ke 130 (opět podle tachometru analogu). Nevím, jak moc mi tachometr přeměřuje, testováno jen na těch radarech u silnic, rychlost +- max. 5km/h seděla...

Jinak předpokládám, že retěz není přepnutý, vše namazáno, kola nafouknutá, není třeba moc oleje v benzínu, motorka zajetá a jinak vše seřízeno.

Primár nevím, jestli by šel s něčim přehodit - primární kolečko je myslím atyp kvůli čepu kliky z 455, spojkovej koš stejnej jako všecky tyhle malý kejvačky.

2 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2014 v 17:32 | Nahoru | #3
No jak to tak čtu, tak vidím asi dvě možnosti:

1) motor je skutečně vytočen co nejvíc to jde, pak se přikláním k té prokluzující spojce či špatnému zpřevodování, pokud je primár a sekundár správný.

Mimochodem, výměna rozety za 52 nebo 46 zubou, je, myslím, jen taková špatná záplata... Raději bych hledal onen problém. Nehledě na to, že budeš muset vymýšlet úpravu krytu.

2) sice se to zdá, ale motor není úplně vytočený - pak na to může mít vliv předstih, špatná kladívka(řešil jsem nedávno, na pohled OK, ale nešlo to s nima vytočit, šlo s tim jezdit tak do těch 80-90, po výměně zase šla super), nebo například špatná tryska, pravděpodobně menší než větší, pokud se ti to nedusí. To bys mohl zjistit na svíčce podle barvy, ale chtělo by to chcípnout při jízdě na plnej plyn, aby ti to nezkreslila bohatost v jiném jízdním režimu... Nebo ti třeba můžou při jízdě přibrždovat brzdy, ale to bys je musel mít horké, nebo ten příliš napnutý řetěz...

Olej v poměru 1:40 je skoro bych řekl až na hraně, já bych dával raději 1:33 - po zajetí. Oleji do zahradní techniky nedůvěřuji, ale to je asi na každém soudruhovi. Za mě doporučuji mogul TS nebo TSF, dají se sehnat za dobrou cenu stále.

Kolik z toho maximálně vytáhneš na trojku po rovině? Mě chodí ohřátá kolem těch 90-100, sice má asi chut mi pěkně nafackovat, ale jde tam.

úplně ideální by bylo, kdybys to mohl porovnat s jinou 475, pokud nemá někdo v okolí, budeš alespon vědět, na čem jsi.

1 reakcí na tento příspěvek Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 21:23 | Nahoru | #4
Je to divný, že ti to jede jen 90, fichtly byly padesátky a uháněly kolem 80-ti. Ty máš 250-ku, tak bych věřil techničáku a chtěl po ní těch 120. Měl jsem kdysi 175-ku a jela 120 taky. Ty převody bych asi neřešil, pokud tam má být ten původní převodový poměr, nechal bych to tam. Navíc si trochu přiděláváš problémy s tím, že na jednu stranu ubíráš zuby vzadu a pak je chceš ubrat i vpředu, takže budeš zhruba tam, kde jsi byl na počátku. To, že ti připadá motor přetočený už v osmdesáti, může být jen tvůj subjektivní pocit. Škoda, že sis nepoznamenal, když jste měli ten motor rozhozenej, kolik zubů mají kola na 4.rychlosti a jaký máš převodový poměr na primáru. Pak lehce vypočítáš, kolik otáček ti motor dává při tvý maximálce a můžeš porovnat s tím, co ti udává techničák nebo vyhledat parametry toho motoru třeba na webu, jaký max. výkon při jakých točkách, když motorka nemá otáčkoměr.
Píšeš, že předstih je OK, odtrh taky, na vačku se vykašli, ta ti to nedělá. Ještě bych zkusil na nějaký rovině jet na maximum (ideální okruh nebo letiště, může bejt i rychlosilnice) a pak zavřít plyn a okamžitě vypnout motor. Po dobrždění a zastavení vyšroubuj svíci a mrkni na barvu, jestli máš dobrou směs, pokud dojedeš na malý točky domů a tam to teprve rozděláš, už nic nepoznáš. Kámoš měl kdysi tuhle motorku taky a vím, že mu jezdila možná víc, jak 120. Možná ti to málo točí nebo tak něco, že nemáš ten správnej topspeed, ale příčin může být víc, určitě bych ignoroval rady typu dej jinej řetěz nebo jiný pneumatiky apod. Rád bych ti pomohl, ale takhle na dálku to asi nejde. Přeji ti, ať se ti to podaří vyřešit, ale s 95 km/hod. se nespokojuj a neposlouchej rejpaly, abys byl rád, že ti ti vůbec jede apod. Tyhle motorky byly dobrý, vždyť jsme se na nich naučili jezdit.

Naposledy editováno 01.09.2014 21:27:22

Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2014 v 11:51 | Nahoru | #5
Karbec vypadá, že je origo - to nevypovídá vůbec i ničem. Taky tam může být nějakej ze 125 a pak by to fakt mohlo být tím. Napiš sem číslo, nebo alespoň jeho fotku, nebo změř průměr difusoru.

S tím filtrem co ty máš, si myslím, že to bude chtít větší trysku než je 92ka(ta tam mát být origoš, ale s papírovym filtrem) - prostě ti tam půjde víc vzduchu,než se počítá - takže podle svíčky to asi budeš mít chudé(pokud ten filtr není zasranej). Už hodněkrát tu bylo zmíněná svíčka, koukal jsi na ní?

Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2014 v 12:51 | Nahoru | #6
Na karburátoru musí být napsáno 2926SBD a nějaké kraviny (11b, 12b atd.). První dvojčíslí (29) značí šoupátkový karburátor, druhé dvojčíslí (26) značí průměr sání v milimetrech. Pokud na karburátoru není číslo k nalezení, stačí změřit průměr sání karburátoru v přírubě k motoru. Ono to nebude přesně 26 mm, ale to je fuk. SBD je řada karburátorů s neoddělitelnou plovákovou komorou a ty kravinky jako 11b atd. to je značení otryskování. Ty musíš mít karburátor 2926 SBD (11b, 12b nebo 15b) a trysky HT 92 a VT 45 (ta ale stejně neřeší tvůj problém)
Dřívější častá úprava spotřeby bylo nahrazení karburátoru z menší kubatury, obvykle 2924. Motor měl sice lepší spodek, ale samozřejmě nedosahoval maximálních rychlostí. Tohle jsem měl na čz 477 a místo 110 jela 90. Každopádně to na tom bylo poznat, že to netočí svoje maximum, motor přes 80 km/h jakoby umřel...
A jak už tu někdo napsal, na filtru dost záleží, jestli tam máš obyčejnou drátěnku, tak ta má mýt hl. trysku ke 120.

Malá rychlost cž 250 /475

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2014 v 20:54 | Nahoru | #7
Vypínat zapalování ti poradil kdo? Čistá svíčka ze do správné (cihlové) barvy zabarví asi po 100 metrech normální jízdy, no jel bych raději kilometr, ale žádné zapalování není třeba vypínat. Tím, že to necháš blafat tu chvilku na volnoběh, než zastavíš, se neodbarví ani nepřebarví.
Ale už mě nezlob nebo na tebe dojedu! Máš tam prostě k filtru špatnou trysku, to nenastavíš ani kdyby jsi se rozkrájel a jakýkoliv test je prozatím zbytečný. Zbytečné je i řešit to cukání a kuckání, které může být zapříčiněno právě tím špatným filtrem. Barvu svíčky vylaď až budeš mít správný filtr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Cz 250 /475 převodovka ČZ 250/475 Louhovan 1 5.8.2021 v 14:17 Dolin
chytne a po 3 vteřinách chcípne ČZ 250/475 Bláha 29 16.2.2019 v 20:08 dave-lister
Rozleštění hliníku ČZ 250/475 Kuba7211 14 15.2.2017 v 23:38 rancher
Jde nějak přihlásit ČZ 250 trial be... ČZ 250/475 Rera247 29 17.2.2015 v 19:37 jawa350Basic


TOPlist