globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jakou moto pro 33letýho začátnečníka??
4.8.2012 v 10:18
zdravím motorkáře. Motorky mě lákají od mala, ale zmohl sem se prozatím jen na skůtr 50, ale VESPU tu nyní chce manželka a já si mohu koupit něco pro sebe. Zatím dělám řidičák na velkou moto, ale už pokukuju. Jeslti mi může někdo poradit co pro mě bude nej. Mám 60kg tak bych rád lehkou ovladatelnou a ne drahou mám na to strop 60.000,- koukal sem na novou hondu CBF 125, nebo yamaha YBR 125. Nechci závodit a prvně budu mít motorku s řazením tak zda si myslíte, že 125 bude stačit. Moc díky a těšim se do Vašich řad.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

8.8.2012 v 12:24 | Nahoru | #121
cbr1000RR

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

8.8.2012 v 12:57 | Nahoru | #122
FZ6N, CB600F, SV650, ER-5, ER-6, CB500, Z750.....je toho hodně. Stačí pohledat

2 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

8.8.2012 v 21:28 | Nahoru | #123
vy mi tu dáváte, abych si vzal dovolenou a scháněl info o všech motorkách, které se tu objevují. Všem díky za rady, moc si jich vážim. Dneska sem seděl na yamaha xt 660 a ač se stydim tak sem měl co dělat zvednout ji ze stojanu fakt sem krátký vyzáblo, tohle já mít nemůžu. Pátrám dále

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

Skvělá odpověď, děkuji! 8.8.2012 v 23:00 | Nahoru | #124
komi77> FZS 600 Fazer! Seženeš za 50, pokud budeš chtít starší model tak i za 35. Je to hodná motorka, která je lehounká, obratná a až se otrkáš, tak dokáže i potahat.

víc u mě na profilu, mám ji 4 roky, od začátků a doteď mě nepřestává bavit. Ze startu je to hodnej mazlík a když chceš, dokáže Tě povozit. A jezdí na tom i holky, tak neboj, že bys to neutáhl, je v tom víc grifu než síly. Dobrá na cestování klidně i s mamkou. Spotřeba do 5 l, náklady na provoz? Jen benzín a jednou za rok olej

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 00:24 | Nahoru | #125

komi77 píše: vy mi tu dáváte, abych si vzal dovolenou a scháněl info o všech motorkách, které se tu objevují. Všem díky za rady, moc si jich vážim. Dneska sem seděl na yamaha xt 660 a ač se stydim tak sem měl co dělat zvednout ji ze stojanu fakt sem krátký vyzáblo, tohle já mít nemůžu. Pátrám dále



v tom pripade TDM neřeš - Fazer,pětikila, nebo zde nabizena kawa

Naposledy editováno 09.08.2012 00:24:25

1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 09:07 | Nahoru | #126
mno, Fazer kor starsi, neni zase tak uplne lehka motorka Uz me parkrat prevazila a to mam bratru metrak Ty petikila jsou imo ideal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 09:13 | Nahoru | #127

Fofrer píše: mno, Fazer kor starsi, neni zase tak uplne lehka motorka Uz me parkrat prevazila a to mam bratru metrak Ty petikila jsou imo ideal



No moje pětikilo má s plnou nádrží 206 kg...

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 09:24 | Nahoru | #128
Mike70> fazer ma tusim 215 kg, takze vcelku malej rozdil... i kdyz kazdy kilo se muze hodit, kor pro takhle lehkyho kluka Nicmene zrovna CBF sem v ruce mel a prislo mi to znacne lehci na manipulaci.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

Skvělá odpověď, děkuji! 9.8.2012 v 10:16 | Nahoru | #129
FZ6 N.
Letos jsem na ní začínal, ve 40 letech.
V nízkých otáčkách hodná, vstřícná, ovladatelná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

Skvělá odpověď, děkuji! 9.8.2012 v 11:09 | Nahoru | #130

Mike70 píše: No moje pětikilo má s plnou nádrží 206 kg...


když jsme u té váhy, ZR-7S má suchá 210 a plná 236 kg, takže je to už kus hmoty, ale přesto na ní jezdí také spousta ženských, které nemají chlapskou výšku, váhu a sílu, dá se to zvládnout.

Pokud ale zakladatel vlákna jezdil jen na 50-skůtru a váží 60 kg, chce něco ovladatelného na naučení, pak uznávám, že i ta 125ka bude pro něj zpočátku lítat jako drak a kdyby sehnal nějakou 250, tak mu asi pár let vydrží a plně postačí, než si ujasní co a jak dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 11:39 | Nahoru | #131
PavelGT>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 13:33 | Nahoru | #132
komi77> Nestyď se za malou kubaturu a klidně do ní jdi. Moc malý motor je ale stejně nebezpečný jako moc velký:
125 neber - nejede to, když zrovna potřebuješ (např. kamion za zády + protivítr = životu nebezpečný problém). Jinak se na ní jezdit dá, ale pokud nemáš pádný důvod, nedělej to!

Ideál pro tebe je 250.
Vedle jedné 650 máme doma 3 dvěstěpadesátky, tedy vím, o čem píšu.
Minulý týden jsme byli na dvou 250 (na každé jen jedna osoba, ale k tomu plná bagáž včetně stanu, spacáků, vařiče ...) u Balatonu (najeto 1325 km) a naprostá pohoda. Žádné šourání, pěkně svižně pořád zhruba na hranici maximální dovolené rychlosti (nejeli jsme ale po dálnicích - tam 250 trošku trpí).

Tedy - já jel Hondu CBF 250, koupena letos na jaře a včetně dovybavení nosičem, kufrem, pytlem, pavoukem ... mne vyšla těsně přes 50 tisíc Kč. Je to šestikvalt, spolehlivá, jednoduchá motorka. Nemá extra image, ale na to kašlu.Dokážu s ní mimo dálnice cestovat prakticky stejně rychle, jako s kawou ER-6N. CBF250 je ideální, pokud chceš levného, relativně nového jednoduchého naháče.

Manželka jela k tomu Balatonu na Suzuki Marauder 250. Krásný malý chopper. Dovybavili jsme ho plexištítem a nosičem s opěrkou. Nad 100 km/h už moc nezrychluje, ale má charakter a image. Lehoučká jednoduchá mašinka. Pořízena i s dovybavením pod 35 tisíc Kč. Ideál do začátku, pokud tě to táhne k chopperům.

Třetí 250, která parkuje v mojí garáži, je Honda VTR 250. To je malý drak (140 jede i s protivětrem a do mírného kopce), ale na mne je moc malá a není k ní příslušenství. Jezdí ji jedna menší slečna a lítá s ní na úrovni velkých motorek. Jenže stála cca 100 tisíc, i když byla ve slevě. Trošku draha sranda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 15:11 | Nahoru | #133
650ccm> VTR 250 je nádherná motorka, ale fakt malá. Seděl jsem na ní v showroomu, ale ještě jsem neměl tu čest se svézt.

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 15:45 | Nahoru | #134
Mike70> párkrát jsem si ji půjčil na kroužení kolem Slap a Štěchovic a tak - a jednou jsem ji vezl přes kus Čech (mimo jiné dlouhé kilometry po dálnici), když ji majitelka potřebovala převézt.
Motor má dost nedospělý zvuk, ale jede hodně dobře.
Je to vodník a neuhřeje se, i když taháš jak magor.
Dole moc netahá - musí se točit a točit - tedy nevhodné pro lenochy.
Jenom pětikvalt - šestka by tomu slušela.
Posez není až tak strašný, jak na ní člověk vypadá.
Podvozek je perfektně tuhý.
Řídítka bych pro sebe okamžitě vyměnil (úzká, podivně zakroucená, ...)
Lehoučce ovladatelná přední brzda - máme zlomenou páčku "v předem definovaném místě" a dokonce i slečně vyhovuje zkrácená verze brzdy, kdy mačká jen dvěma prsty a neplete se jí zbytek páčky, který tam není potřeba.
Dost citlivá na váhu jezdce - když na ni sednu já, tak svítím do nebe, když majitelka, tak svítí 10 metrů před sebe.
Originál gumy docela hrubé a přesto slušně lepivé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 16:42 | Nahoru | #135
650ccm> Pro mě asi 250 ideál a dík za tip, jdu na mě mrknout, díky

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 17:16 | Nahoru | #136
Malé kubatury také nejsou špatné. 250, nebo 350 ccm motor má také něco do sebe.
Neuvedl jsi, jaký způsob cetování chceš preferovat. Budou to dlouhé cesty po vlastech Českých, či do ciziny (několik tisíc km během pár dní). Nebo to bude každodenní dělník pro cesty např. do zaměstnání, po městě, po známých, občasné výlety apod.
Jezdíš rád po dálnicích, nebo raději na kochačku po okreskách (a cestovní rychlost kolem 70-90 km/h). Nebo i trochu mimo silnice?

Zkus nad t

1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 17:16 | Nahoru | #137
Malé kubatury také nejsou špatné. 250, nebo 350 ccm motor má také něco do sebe.
Neuvedl jsi, jaký způsob cetování chceš preferovat. Budou to dlouhé cesty po vlastech Českých, či do ciziny (několik tisíc km během pár dní). Nebo to bude každodenní dělník pro cesty např. do zaměstnání, po městě, po známých, občasné výlety apod.
Jezdíš rád po dálnicích, nebo raději na kochačku po okreskách (a cestovní rychlost kolem 70-90 km/h). Nebo i trochu mimo silnice?

Zkus nad tím popřemýšlet, co asi by vyhovovalo. Většina strojů, co tu byla vyjmenována jsou dost na rychlost a na výkon (což zřejmě neupotřebíš, leda bys hned pospíchal do futrálu).
Stroj co jede 200-250 jako nic, asi nevyužiješ.
Menší kubatura taky méně váží, stroj je lépe ovladatelný.

Podotýkám, že jsem zarytý jawař. Jezdil jsem na fichlu Jawa 20 z roku 64. Krásný 3-rychlostní stroječek. Potom jsem přesedlal na Jawa 350/640-1, to už je dospělá motorka. Výkonem asi nikoho neohromí 18 kW a 32 Nm krouťák, ale váží jen 159 kg. Max. kolem 125km/h dle techničáku, sám jsem to netestoval, takže neupřesním. Někteří borci z Jawamanie vymačkli digitálně měřených 140. (to už není nic pro mě) Já radši styl jízdy Cruiser.
Používám ji celoročně na skoro každodenní ježdění do práce (50 km) a o dovolené na dlouhé cestování, letos 2000 km během 5ti dnů včetně přejezdu Alp 2x, směrem do Itálie přes Rakouský Grossglockner a na cestě zpět přes Slovinskorakouské Alpy po silnici 403 a 210, tam to bylo ještě krutější než na Glockneru. Jeli jsme po okreskách, aby se bylo čím kochat.
Pokud se stroj pravidelně servisuje, je bezporuchový. A těch pár drobností co se můžou pokazit, vozím pod sedlem.
Ale celkem pozitivní je spotřeba po městě 4,2, v zimě vyleze na 4,3 l/100 km.
Ovšem na dlouhých cestách, viz Alpy byla měřená spotřeba 3,02 l/100 km.
Cestovní rychlost 80-100 dle dopravní situace. Při vyšších rychlostech už dost fouká, každý jistě zná. Mě stačí zařadit 4. a jedu kopec nekopec pořád 90-100. Krása.
A to nejlepší nakonec, takový stroj je možno pořídit za opravdu malý peníz. Řádově 10-15 tisíc. Jen je to 2-takt (2-válec) a musíš být aspoň trochu zručný na domácí servis. Zato lze na něm (levně) opravit opravdu vše, snad až na výbrus a generálku klikového hřídele. Běžné servisní úkony jsou poměrně jednoduché a nejsou moc často. A jednou za cca 40000 km je potřeba udělat klika a výbrus, toť vše.

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

9.8.2012 v 17:24 | Nahoru | #138
komi77> Udelej si cas a prijet do Nepomuka. Ukazu ti moji kawu at si ji muzes osahat a zkusit.

(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 09:01 | Nahoru | #139
komi77> té hmotmosti na místě se zas tolik neboj, stejně většinou jedeš a hlavně ono se jinak tlačí motka která není tvoje a jseš dosranej, a jinak tvůj stroj. Mně se třeba nejlíp na místě manipulovalo s Bulldogem(cca 250kg) rozhodně líp než s XT660, je to dáno výškou a těžištěm. Myslím že ti lépe sedne(hlavně na tu manipulaci) třeba ER-6N(což si myslím že je fakt dobrý stroj) než nějaká vyšší 250. Je to nevyzkoušitelnej pocit, ale za týden ježdění ti jakákoli motky přijde že ji máš rok
Pokud hodláš jezdit pravidelně a to i nějaký výlet, a hlavně s někým kdo už nějaký moto nad 250 sedlá, tak 250 apd. neber.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 09:18 | Nahoru | #140
I takto se da začínat seniore

Naposledy editováno 10.08.2012 09:19:55

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 09:22 | Nahoru | #141
ER 6N byla pro mne taky jedna z možností.
A myslím, že je o něco málo menší než FZ6 N.
Navíc je vzhledově moc pěkná.

Manipulaci na místě se naučíš.
Mně první tři vyjížďky při manipulaci v garáži pomáhala ženuška.
A pak to šlo samo.
Za jízdy je to už pohoda.

Výkonu se taky neboj u těch šestek.
Já měsíc točil jenom do cca 6000.
A v těch nízkých otáčkách ta FZ6 moc netahá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 09:33 | Nahoru | #142
tomaso58> to je fakt vůbec sem nenapsal co s moto hodlám dělat
Vidím se o víkendu na okrsce s úsměvem na tváři chtěl bych motorku na výlety za poznáním ČECH A MORAVY. Přes týden se na ni moc nedostanu, do terénu vůbec (sem tam jen kousek do lesa ) , závodění mám už za sebou v autech takže sem vyřáděn dostatečně a na dálnici taky nechci. Stači mi motorka, která je pohodlá, pohodová a zvládá v poklidu rychlost kolem stovky. Děsně se mi líbí starý motorky klasických tvarů, nebo návraty k nim. Líbí se mi některý naháče a sem tam cetovní enduro, ale ty sou na mě většibou obří. Příští týden mi začínají jízdy v autoškola tak sem zvědav co tam mají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 09:46 | Nahoru | #143
komi77> takže kawasaki er5

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 10:30 | Nahoru | #144
ER-6 je dobrá motorka - jezdím ji od jara 2008 a přešel jsem na ni z padesátek a občasných svezení na jawě 350 (tu jsem teda nikdy nevlastnil, přestože jsem týnečák). Ostatní zkušenosti s většími motorkami jsem měl mizivé.
A ta ER-6 se dala zvládnout docela snadno, byť "první" prudké přidání protočilo zadní kolo na asfaltu (teplota silnice byla na nule a já byl netrpělivý)a "první" ubrání plynu mi natlouklo rozkrok o nádrž (nový syrový dvouválec) ... .
Kupodivu to dobře dopadlo a já ten přechod přežil bez sebemenšího karambolu.

No - a asi jsem exot - naposledy jsem jel na Kawě někdy letos v květnu. Od dubna mám CBF 250 a je to o tolik lehčí, snadnější, levnější, ... Nemám potřebu se tahat s o půl metráku těžší motorkou. Neřku-li, že syn tuhle moji úchylku radostně přivítal a Kawa rozhodně nezahálí.
Teď mne bijte

Ještě k půllitrům. Zkoušel jsem si před časem koupit půllitra (KLE 500) a projev motoru byl ohodně blíže 250 než k 650 (naprosto nevýbušný, bez emocí), zato váha byla zhruba stejná jak 650.
Taky jsem něco najezdil na Suzuki GS500 - a ten motor byl takový nijaký, dole ucukaný.
Prostě pro mne není půllitr dobrý kompromis a tak ho nedoporučuji. Někomu jinému může vyhovovat.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 10:44 | Nahoru | #145
Riešim podobný problém ako ty. Zo začiatku som bol naklonený k ER-5, predtým som okrem autoškoly na motorke nikdy nesedel, hlavné požiadavky som mal hlavne na váhu a veľkost (tiez niesom pri svojich 182cm ziaden valibuk), pretože s motorkou budem musiet casto náročnejšie manipulovať (bývam v paneláku ). Momentálne mi ale ulahodila Suzuki SV650N so svojimi 165kg a oproti ER-5 aj dospelejším vzhľadom. Trocha sa bojím spolahlivosti a vacsieho výkonu, no myslím, ze pokial to ma človek v hlave usporiadané, dokáže sa ovládať.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 10:57 | Nahoru | #146
ono rozdíl hmotnosti a dalších rozměrů malorážky od středního objemu poznáš i za jízdy (mrštnost, ovladatelnost, přeochota do náklonu), což je pro nováčky vhodnější (a mě to baví dosud ). Ale jak vidim, nehodláš být příměstský jezdec, tak bude lepší pětikilo.

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 11:04 | Nahoru | #147
Prsknu sem trochu mých fotek s FZ6 N. (Já mám 182cm/82kg.)
Jde pěkně vidět, jak je moto velká, jak se s ní dá v pohodě manipulovat, i to cestování a kochání se krajinou jde pěkně.






(reakce na) jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 11:05 | Nahoru | #148

PavelGT píše: komi77> takže kawasaki er5


S tim můžu jen souhlasit viz můj dřívější příspěvek. Hodná, ovladatelná, pohodlaná, se slušným výkonem, jen malinko slabší brzdy. Jen jsem neměl zatím zkušenost jet ve dvou, to už pak bude spíš jen na kochačku než na ostřejší jízdu.

1 reakcí na tento příspěvek jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 13:45 | Nahoru | #149
Na FZ6 jsem dělal "A" v autoškole, na to, že měla 72 kW výkonu, byl jeho průběh na nízkých otáčkách slabý. Jestli se pak skokově zvýší netuším, protože instruktor (bojíc se o svoje zdraví) hned volal "už řadit". Takže jsem to pořád jenom šíleně podtáčel. Jinak posez byl docela příjemný, ale strávil jsem v sedle jen 1 hodinu v kuse. To se s mou 16 hodinovou jízdou v jednom dni skrz Alpy nedá srovnat. Těžko říct, jak bych se na té "rejži" cítil třeba po 5-ti hodinách jízdy. Přeci jen řidítka jsou sport, nízko posazené a úzké. To asi doplní VladaM, který je jejím vlastníkem. Přeci jen geometrie trojúhelníku řidítka, sedlo, stupačky je výrazně jiná.
Jinak ta ER5 vypadá (technicky) docela dobře. Parametry prakticky stejné (co se týče rozměrů, zdvihu apod.) a škrcená verze má i výkonové parametry podobné (jen o 6 kW a 6 Nm víc, než 350/640). Jen se musí víc točit (oproti mé 2x víc, aby měla tabulkově stejný výkon).
Úhel hlavy řízení 63° , což je dobrý střed. Trochu menší závlek (jen 17" kola) ten bude potřeba, aby vyrovnal vliv širších pneu, a moto šla lépe do zatáček.
Nezbyde, než si ty stroje ošahat naživo. Pokud někdo nabízí vyzkoušet si jeho stroj, neváhej. Osobní pocity jsou nepřenosné. Až se budeš cítit, můžeš si je i projet, pokud to bude mimo veřejné vozovky (parkoviště, soukromé cesty, polňačky, atd.) nepotřebuješ ani papíry. Potom jsou různé předváděcí akce s možností jízdy (omezeně).

jakou moto pro 33letýho začátnečníka??

10.8.2012 v 14:22 | Nahoru | #150
Drobná informace pro začátečníky - občas si lidé neuvědomují, že mnohé nevyhovující díly určitého typu motorky lze snadno vyměnit či upravit:
ER-6 má originální úzká řídítka, která mi neseděla. Tak jsem tam jednoduše dal endurácká (dokonce s hrazdičkou) - a je po problému.
CBF 250 má v originále nic moc sedlo. Tak předchozí majitelka si nechala ušít luxusní sedlo a i mně se sedí OK.

Dále: mašinu lze snadno snížit - třeba popuštěním o pár cm v brejlích dolů, nebo přenastavením zadního pružení a pod.
Ergonomický trojúhelník změní i pootočení řídítek ...

atd. atd.

A ještě - málo kdo si kupuje motorku navěky. Většinou ji po čase člověk vymění. Tedy chybná koupě není fatální chyba a dá se napravit. Hlavní je vůbec něco koupit a věnovat se pak té motorce - a buď si ji člověk zamiluje, nebo prodá a koupí jinou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist