globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
20.3.2011 v 11:43
Zdravím všechny!

Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.

Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).

Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Anketa: Jak to vidíte vy? :-D
Jsem debil.
3%
8
Bude to težký, ale dáš to.
11%
30
Bude to težký a nedáš to.
1%
2
V pohodě!
86%
236

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 10:38 | Nahoru | #121
Já hnedka z první dělal v roce 03 na neomezenou skupinu A a pořád žiju. V motoškole stejně nebudeš jezdit na nějakym litrníku a jak sám píšeš, tak si potom chceš koupit nějaký to pohodový Báwo tak bych se toho bejt tebou nebál. Teda pokud nejseš nějaký psycho, co za to tahá jak smyslů zbavenej.. A pak, budeš to mít odbitý a za tři roky si nebudeš muset rozšiřovat skupinu

Naposledy editováno 23.03.2011 10:39:34

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 11:02 | Nahoru | #122

FishX3 píše: PanNikdo> Ale to jsi taky seděl poprvé na motorce



1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 15:08 | Nahoru | #123
Milý zlatý, já Vám to tady povím asi takhle. Jsem mechanizátor zemědělské techniky a do školního institutu jsem nastupoval v roce 1995. Ve školních osnovách v té době bylo, že každý zěmědělský ,,mechoš,, musí mít ř.p. sk. A, B, C, T. Bylo mi 16, dělali jsme řidičáky na vyjímku, v životě jsem s ničím nejel a oni mě posadili do lizky bez synchronů. Auto jako kráva se, kterým se nedalo normálně řadit. Takže meziplyny a dvakrát mačkat spojku. Ne tak vzdálená minulost, ale pokud to někomu vykládám tak valí bulvy. No a neposral jsem se z toho, nic jsem nezbořil. Tak to bylo i s motorkou. 16 let 58 kilo a 3apůle co vážila přes dva metráky. Jednou jsem lehnul při zastavování, ale zvládl jsem to. V 19 jsem už jezdil na 6 kilovým Fazeru. Byl jsem mladej, blbej, rychlej a ještě tu jsem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 18:28 | Nahoru | #124
Marek9.> jen technická - Jawa 350 váží podle modelu 150-155kg

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 18:48 | Nahoru | #125
Jako bych viděla sama sebe
156cm, 47kg, nulová zkušenost s řízením motorky.
V autoškole jsem na udivenou otázku na kterou motorku chci papíry, odpověděla "už jsem velká holka, tak na velkou" a bylo
Na první dvě hodiny jízd jsem dostala na hřišti dvácu abych si zvykla a další hodiny už byly s banditem a nezabila jsem ani sebe ani instruktora.

Tedy ne že ty bys byl tak drobné postavy, ale i tak. Myslím že od toho je autoškola aby ti řekli co a jak. A když to nebude stačit, tak s oficiálním ridičákem můžeš jezdit trénovat na nějaké odlehlé místo do té doby než se naučíš tak aby sis troufnul i na silnici. Nebo se pak můžeš sebrat a jet do motoškoly.

P.S. stejně s tím jednou lehneš, lehne si každej! A kdo si ještě nelehl, tak na toho to stejně ještě čeká. Tak se nestresuj a hodně štěstí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 21:10 | Nahoru | #126

FishX3 píše: Marek9.> jen technická - Jawa 350 váží podle modelu 150-155kg


V té době se mi zdálo, že má dva metráky.

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 21:13 | Nahoru | #127

Marek9. píše: V té době se mi zdálo, že má dva metráky.


To chápu, já když mlátil o zem s TDM tak jsem si říkal jak mam těžkou motku a jak má vysoko těžiště - když slezu z CB a pujčím si ji teď, jezdim jak na kole. vše je relativní...

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

23.3.2011 v 22:50 | Nahoru | #128
BMW F650 i F800 GS si můžeš půjčit v Inveltu v Praze. Za 650 na 2 hodiny se na něm můžeš svést.
Nevím přesně jak je to s 650 a 800 ale u GS1200 a GS1200 adv je zásadní rozdíl v hmotnosti a v nastavení podvozku. Adv.toho víc vydrží v terénu ale na silnici je míň obratný – je mohutnější. A nový Adv. má trochu jinou převodovku, ale u 650 a 800 to bude asi jinak i když mají stejné motory tak mají jiný výkon a trochu větší rozdíly v podvozku.
V zásadě si ale myslím, že u normálních smrtelníků jde hlavně o to jaké jsou na motorce pneumatiky – terénní gumy a sem tam nějaký ten chránič a do terénu můžeš na všem, takže platit víc za dražší verzi je asi zbytečné. No není nic jednoduchého než je jet vyzkoušet.

http://moto-invelt.c...covna-bmw-motocyklu/

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 00:39 | Nahoru | #129
vyber si autoškolu kde se dělá A neomezená na nějakým pětikilu GS, ER5, CB a bude to ok. Já dělal na tehdy novince Fazeru a celkem me to vylekalo. Ale zvladnout se to dá. Stejne v rámci ridicaku na A neom. budes jezdit předtim i na dváce nebo nějaký dvěpade

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 01:44 | Nahoru | #130
Cipisalfa> Ahoj, v prvni rade gratuluju k rozhodnuti zacit. Resim to same, jsme totiz v nämlich stejne situaci. Jediny rozdil koukam, ze jste vsichni tezci podmiraci, nechapu, cim vas krmej. Ja mam ve svych 25 185 cm a ca. 100 kg, holt "tezky kosti"
Predem taky Cipisalfo sorry, ze ti tak trochu "za§iram" topic, nechci zakladat novej, a prijde mi, ze resime podobny otazky...

Zacinam neomezenou sk. A, zkusenosti zadny, pred deseti lety simpson parkrat v lete, ted po jednom vikendu na vespe a 400 km na ni okamzite rozhodnuti, neb ta radost byla neskutecna. Vim, je to irelevantni zkusenost, ale nemuzu si pomoct. V aute najeto rekl bych dost, krizovek spousta, i kdyz o vyjezdenosti si hovorit netroufnu ani v 60, presto jezdim dost pozorne a diky zkusenosti z objektivne silnejch sportovnich aut (300 Ps a vice) k nim mam respekt, tedy problemy s neudrzenim pravy nohy nebo machyrkovanim jsem nemel. Motorky se mi vzdycky libily, vzdycky jsem ji chtel a vzdycky jsem k nim a jejich krotitelum mel respekt. Akorat jsem nikdy poradne nevedel, jaka radost je ridit je. Pred 4 lety se mi navic pri kombinaci GSX-R a neustala kudla bohuzel zabil bratranec, R.I.P. L.! . Myslel jsem si, ze tim se pro me kapitola moto vyresila, ale ted me to chytlo strasne..

Co se moto tyka, chtel jsem jit pomalicku a projit vsechny kubatury. Ojetiny samozrejme. Zacit od piky. Jenze pika v podobe 125 holt neni pro me. Libi se mi predstava lehky, obratny motorky, na ktery si zkusim, co si muzu dovolit a co ne.
Problem ale je, ze pode mnou pri mejch 185/100 neni 125 ani lehka, ani dvakrat obratna, a nedava mi to smysl. Navic je mi regulerne mala a nedokazu na ni najit normalni pozici. Zacal jsem tedy pokukovat po 250, CBF, YBR. Silnici, cruisera ani enduro nechci. Od zacatku naked. Srdecni zalezitost.

Jenze ted si rikam, jestli nejit rovnou do GS 500 nebo ER 5, pripadne CB 500. Coz jsem ovsem presne nechtel. Plus minus 180 kg moto kolem 30 a vice kW, oproti ty 250 to uz takovej skok, aspon na papire, neni. Vim, ze je to stokrat omilany tema jako kuze vs. textil, nebo chcipak vs. klicek, ale nedovedu to z procitani for posoudit, o kolik vic je 250 vs. 500 beginner friendly. Chyb bude dost, spadnu, na vybave setrit nehodlam. Kdyz potkam strom nebo auto, dobrou noc, jasny, ale jde o pocit. Kdyz me to po 100 km prestane bavit, prodam vybavu se ztratou, kdyz ne, mam ji na min. 2 sezony vyresenou.

Motoskolu budu, po rozjezdeni na parkovisti na necem mensim, delat na ER 5, solidni autoskola vybrana podle zkusenosti znamejch, interkom, slusny instruktori, a pak budu mit mnohem lepsi predstavu.
Ale chtel bych zkratka radu od nekoho zkuseneho, kdo resil podobnou situaci, jestli jit rovnou do pullitru, nebo se drzet pri zemi a koukat po 250, nebo necem starsim jako J350 nebo MZ, a naucit se poradne jezdit na ni.

Kdo docetl az sem, sorry za ten hrozne dlouhej prispevek, chybejici diakritiku - deutsche klavesnice a diky za rady...

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:00 | Nahoru | #131
jestli mas 185 a 100 kilo, tak ti bude vsechno malý. pokud nejsi idiot mladej, doporucuju rovnou 600cc, a to asi ideálně CBF600 nebo Bandit 650. Dvouválec začátečníkům nedoporučuju. 125 je nesmysl, 250 s 20k je tak na půl sezony a pětistovky jsou stále malinké. Mel jsem ER-5 přesne jednu sezonu a provařil rybník, mám 188cm a 80-90kg (tehdy 80) a vypadal jsem an tom a cítil se jak idiot. ono taky dnes sehnat slusny CB třeba je problém

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:04 | Nahoru | #132
rozdíl mezi 250 (CBF, YBR) a 500 je propastnej, to pětikilo 2 válec řaďák celkem jede. jen jsou to pro nás "urostlý chlapy" stále pocket motorky. to už mi vetsi smysl dává skútr třídy 200-250cc pokud chces neco obratnýho, aspon se to dá využít ve meste a "olítat". motka pod 600 nedává z delšího hlediska smysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:21 | Nahoru | #133
Jack82> Diky za rady. Idiot mladej snad nejsem, jen tak neco uz me neprekvapi, i kdyz nikdy nerikej nikdy. V aute jezdim denne po Praze, casto sluzebne po CR, BRD a Österreich, casty dalnicni presuny ve vyssich rychlostech, o vikendech pro zabavu serpentiny tam, kde to znam a vim, ze jsou podminky. Zadny machyrkovani na semaforech. Tzn. ze ani na moto se za rychlosti hnat nechci, jen si to v klidu vychutnat, zadnej spech. Vyradit se, min. dokud se na moto za X sezon nenaucim poradne jezdit, muzu v aute.

Skutra nechci, i kdyz je to prdel, ale po meste jezdim autem a jako dopravni prostredek moto neberu, cili ciste pro zabavu a nauceni se - razeni.

Tzn. bud se na to fakt vykaslat, pro pocit sucha a bezpeci poridit 250 s tim, ze to za chvili muzu prodat a prodelat, ale hlavne se naucim, anebo rovnou 600, nez 500.
Ma valnej smysl v techle kubaturach nad 500 resit rozdil mezi 2V a 4V s ohledem na to, aby mi odpustila pocatecni chybyv praci s plynem a razenim, anebo je to uz individualni dle konkretni motorky?
O rozdilu v toleranci chyb mezi 200 kg a 100 kg tezkou motorku v zatackach radsi nemluvim, to chapu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:34 | Nahoru | #134
Jack82> sorry, prehlidnul jsem Tvou zminku o nevhodnosti 2V pro zacatecniky. Existujou i v tride 500 ccm ctyrvalcovy nahace, myslim"moderni" motorky okolo roku 2000 nahoru?

...procitam motocasaky, sjizdim net jak divej, a stejne ani pan google mi nejak nechce poradit, nachazim porad dokola RZ 500 a podobny...takze diky moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:37 | Nahoru | #135
OlafCZ> nekupuješ sporta, neboj, je pro tebe 1-2-3-4válce, kašli na 250, ber 600-650. jinak na tohle téma je tu mraky diskuzi včetně konkretních modelů. já razím že motka cca 70hp je ideál co tě za 14dnu neomrzí ani nezabije. hodne zdaru

Naposledy editováno 24.03.2011 02:40:24

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:39 | Nahoru | #136
ad a) zadna motorka nema 100kg, ty nejlehčí 250 maj kolem 150. 2-válec a 4-válec je kurevskej rozdíl, 4V odpustí mnohem víc, nemusíš tolik řadit a rozsah otáček je mnohem širší. třeba SV650 má moc tvrdej chod, ER-6 je sice měkčí a dala by se i doporučit, jenže je opět malinká a podvozek neni stavěnej na 100kg, hlavně to zadní "pérko". To už je lepší Versys, kterého jsem měl a byl perfektní, dokonalej handling, pocit lehkosti a jel tak akorát navíc s fantastickou spotřebou. Je fakt že 4V jsou o dost těžší a širší. Pokud přežiješ tu přední masku, Versys je asi ideální pro tebe. A dá se na něm i někam dojet. Bandit má dost přes 200kg, CBF taky, natankovaný

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:42 | Nahoru | #137

OlafCZ píše: Jack82> sorry, prehlidnul jsem Tvou zminku o nevhodnosti 2V pro zacatecniky. Existujou i v tride 500 ccm ctyrvalcovy nahace, myslim"moderni" motorky okolo roku 2000 nahoru?

...procitam motocasaky, sjizdim net jak divej, a stejne ani pan google mi nejak nechce poradit, nachazim porad dokola RZ 500 a podobny...takze diky moc



tu nevhodnost jsem myslel hlavně u větších objemů. začátečník zvládne i litra 4vál, třeba CBF nebo hornet 900, kdežto Tuono by ho asi zabilo.
Proste 2V tahá víc odspodu a hlavně skokově, vetsinou kolem 4-5000 zabere (i třída 650), kdežto 600cc 4V se rozmotává pomaleji, táhne plynule a silněji až ca nad 8000

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:45 | Nahoru | #138
500cc 4V se snad nedelaj od doby CBR500

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:53 | Nahoru | #139
kdybys byl postava o které si japonci myslí že je v evropě běžná, tj. 170cm 65kg, tak bych ti i doporučil nějakou tu 250 na naučení, nejlepší z naháčů je asi VTR250 (ale je to rel.novinka, drahý, težko sezenes jetinu za rozumný love) nebo kapotka Ninja 250. Tyhle malý mrchy jedou kolem 160 a naučíš se řadit, brzdit, zatáčet. Musej se točit jinak nejedou, ale to je na začátek jen dobře. Něco podobného chci koupit manželce až si udělá papíry s tim že jí to budu občas trápit jen pro radost. Třída 500cc je na hovno, přežitek, nejede to nic extra, cestovat s tim je utrpení a jako první mašina to neni ani moc lehký, starý konstrukce, podvozky brzdy, jedno s druhym (třeba ER-5 má vzadu buben a celkově nebrzdí moc dobře a podvozek se kroutí). S těma kilama co máš fakt 600cc a víc a stejne za sezonu dve budes kupovat litra, pac ani ta 600 neni zadna delova koule. Me Versys přestal výkonově stačit po 2 letech, naloženej a ve 2 to bylo utrpení, ale pro zábavu kolem komína super a dalo se na něm pojet kdeco, v zatáčkách i mnohem silnější stroje

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 02:59 | Nahoru | #140
kdybych si dnes vybíral první motorku a měl prachy, tak bych šáhl asi po reinkarnované třídě 750cc 4V, konkrétně Yamaha FZ8, Kawa Z750, Suzuki GSR 750. To je napůl cesty mezi 600 a litrem a je to stále dole hodný a od středních otáček umí bejt i malinko zlý a těch ca 110k a 80Nm je naprosto dostatečnejch perspektiva několika let provozu a hlavně po sezoně neomrzí. a když jo, daj se koupit silnější sestřičky

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 03:04 | Nahoru | #141
FishX3> Diky za radu, diskuze prochazim a snazim se co nejvic nacist, vase zkusenosti jsou ale veci k nezaplaceni, ktery zkratka tak dobre nevyctu...

Jack82> Jasny, cili pro zacatek je nejvhodnejsi maximalni linearita motoru a co nejsirsi spektrum zaberu, kdy kombo necitliva nebo rychla spojka a necitlivy zavreni plynu, apod., muze mit na 2V horsi dusledky, nez na 4V, kterej to teoreticky muze zkousnout? Tvrdym chodem se rozumi vybusnost ve vyssich otackach nebo celkove nelinearita?

Versys se mi docela libi na fotkach, v realu to pocitam bude jeste lepsi, akorat by mi bylo lito ucit se na relativne novy a drahy motorce, kterou bych pak nekde omlatil...
Proto se divam neco kolem roku 2000 a nahoru kolem do rekneme 50, i s tim, ze bych to po sezone prodaval.

Ale zarazilo me ta zminka o vaze, to me vubec nenapadlo.
Bude my solidni kilo fakt takovej zahul a problem pro moto kolem 600? Mohlo by se to nejak dost podstatne negativne projevit v jizdnich vlastnostech? Pokud by slo o mechanicky zatizeni a zivotnost dilu, to chapu, i kdyz s jizdnima vlastnostma to primo souvisi, ale napr. silne zhorsenou ovladatelnost navic do zacatku fakt nechci...

Litr je pro me nesmysl, o tyhle stratosfere ani nepremejslim. Kazdopadne diky moc za rady, vim, ze tyhle diskuze od stolu, kdyz se clovek poradne na nicem nesvezl, jsou cista teorie, ale chci jenom vedet, kam se zhruba nasmerovat a co pro me do zacatku bude nejschudnejsi reseni..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 03:35 | Nahoru | #142
Jack82> jeste jednou diky za fundovany rady, tohle bych z katalogu nevycetl! motorkari.cz vielen dank
Beru to tak, ze se nechci zabit, coz jde dost dobre i na ty vespe, ze ktery jsem dva v kuse samou radosti neslez, akorat si chci zacatek maximalne ulehcit, sbirat zkusenosti postupne a jezdit, jezdit, jezdit, jako v aute.

Japonska zena bohuzel nejsem, spis takovej ceskej knödl, takze to vidim, ze se pokusim svezt v jednom dni na 250, abych si nevycital, ze jsem ji ani nezkusil, 500 a 600-650, at to mam z prvni. Chci jezdit fakticky na pohodu, 18 mi neni, vim, jak vypada 300 v aute, vim, jaky je krizove brzdit z 230 v nahly bource par set metru pred plahocicim se kamionem, a o tohmle pro me proste moto neni. Piano, klidek, jizda v jednom, kdyz je pocasi na pohodu.

Co byste mi za tyhle konstelace a absence zkusenosti doporucili konkretne prosim? Vim, ze forum je toho plny, a ty motorky jsou si velmi podobny, ale uz jsem z toho proste doblbej, jestli GS v 500, nebo ER 6, z Horneta, co jsem cetl, mam vitr, takze mi z toho jde hlava kolem...

Naposledy editováno 24.03.2011 11:14:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 08:27 | Nahoru | #143
OlafCZ> Byt tebou, tak kaslu na nake rady, protoze to obvykle vede k necemu takovemu: "Vole, si velkej kluk, na 125 nebo 250 ani nemysli, vem aspon petikilo -> Petikilo je ale taky k hovnu, to nejede, kup rovnou sestku, pokud to mas v hlave srovnany....", takze vlastne vzdycky se dojde k te 600, coz si presne vubec nechtel :) Ja teda zadne zkusenosti nemam, ale koupil sem si proste 125 a na jezdeni po meste a za mesto mi to do zacatku bohate staci (v zivote predtim sem na moto nesedel), ona i ta 125 proste tech 80 - 90 km/h na pohodu udela. Kup proste, co se ti libi a na cem se ti dobre sedi a je to, tady se stejne nic rozhodneho nedozvis. Budes mit rad cokoliv, co bude tvoje :) Je to asi jako s ditetem: "Malej, blbej, ale náš." :D

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 09:49 | Nahoru | #144
Snyll> líp by to asi nikdo nenapsal Jj, vim, ze v hlave to muzes mit nejsrovnanejsi ze srovnanejch, stejne staci jako v aute chvilka v nepozornosti a je to. Jenomze v aute vymenis plechy a jedes dal. Nohy si asi nevymenim.

Presne tu 125 jsem i chtel, ale krome toho, ze pode mnou postupne umira a do kopce by me nejradsi shodila a dal jela sama o metrak lehci, tak se mi s ni i spatne manevruje, prave kvuli ty stisneny pozici... Skoda tech 250. Ale jak rikam, projedu toho vic a uvidi se. Pak neco myho, malyho, blbyho, co nejede, apod., ale budu ji mit rad a snad mi ze zacatku leccos odpusti

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 20:40 | Nahoru | #145

rePress píše: Byl jsem na tom podobně, dříve jsem jezdíval nijak pravidelně a na vypůjčených moto, neměl jsem moc zkušeností s řízením moto, jen provoz atd z auta. Šel jsem do toho a udělal si A neomezené a bylo to bez problémů, záleží na autoškole, v mém případě jsem začínal na CBF 250 a asi po týdnu jízd, které jsem zvládal bez problému mě hodili na CBF 500 a na té se mi jezdilo daleko lépe než na 250, když vemu v potaz, že instruktor měl tak 110 kg, ono těch 42 kW moc nešlo poznat. Takže z toho neměj vůbec strach a využij toho, že si teď ve 21 stihneš udělat A neomezený.



jo, souhlasím. Já jsem si teda udělal omezený na 25kW, ale jde o stejnej princip. Před autoškolou jsem na motorce v podstatě ani neseděl, natož jel. První jízdu jsem mu zdůraznil, že jsem na tom ještě neseděl, tak jsme jezdili pul hodky na "parkovišti", ze začátku jsem sice měl nějaký problémi se stabilitou a sehrání spojka plyn, ale to se poddá. no a po autoškole ) motoškole ) byla zima a to se už nevyplatilo kupovat motorku, teď na jaře jsem ji měl slíbenou od rodičů, tak jsem si vybral ojetý CBF 500( nechal jsem si ho teda seškrtit na 25kW ale stejně je to dvojnásobek než na čem jsem v podstatě jezdil v autoškole ) no a asi prvních 20 metrů po naší příjezdový cestě jsem si na ni zvykal, no a jak jsem najel na asfalt, tak se to všechno srovnalo a už jsem se do toho zase dostal. Do neškrcený bych asi nešel, protoče mě těhlech 25kW taky pěkně vycuká za ruce. Ale jsem spokojený a stopro bych si nedělal nejdříve papíry na 125ccm. protože jde opravdu jen o ty jízdy, a pak co si koupíš je na tobě. co rok to klidně můžeš měnit a zvyšovat

Lukas

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

24.3.2011 v 22:31 | Nahoru | #146
stokrat opakované téma - - to že máš 70hp neznamená, že jedeš 180 - jasně , můžeš a v tom to právě je. Tam kde potřebuji v 90km/h bezpečně předjet, mám pod heftem výkon, ale tam kde udělámjezdeckou chybu, není motorka tak zlá aby mne ztrestala. Proste myslet si že 250tka je bezpečnější je cesta do pekel. 650 máš rezervy a přitom se nemušíš bát..zlatý střed (opakuji že se tady nebavíme o motorkách typu Yamaha R6 ale o cestacich, cestovnich endurech , naháčích apod...prostě vše mimo supersportu). Myslim že právě motoky typu cest endur nebo "ani ryba ani rak" jako jsou TDM, versys, BMW G650 X atd nebo endurka V-Strom650 , Transalp jsou motorky kterých se nebudeš muset bát , ale ani tě neomrzí. 500kila bych neřešila menší kubatury už vůbec ne. V dimenzích toho co ti doporučuji bych se nebál 4V ani 2V (ani 1V) - zjistíš že tyhlemotorky ti dají přesně tolik o kolik si řekneš - dá se na tom jet 60km a pozdeji i 160km/h - přesně podle toho jak se budeš vyvíjet a kam se ve finále budeš směrovat - daji ti prostor ke zjištění co tě láká - cestování, sport, terén, styl, výkon...a co já vím co budeš mezi motorkama pak hledat. současně te posunou mezi motorkářskou komunitu a budeš mít šanci na nové informace. Na 125-250ccm budeš pro každého závaží - ne kvuli cestovní rychlosti (nikdo by tě nemel nutit ke zrychlení) , možná ani někde v náročnějších trasách (zatáčky) ale budeš přítěží tam, kde jiní s klidem s bezpečně předjíždějí, protože proste nebudeš moci - takže při přesunu skupiny budeš "ten pomalejší" a i když te nikdo nebude honit nakonec to psychika neustojí a ty budeš riskovat. vem si tráboše a předjeď kamion co jede 75km/h....peklo a nebezpečí.tak proto cca600-650.

myslim ze nema cenu se ted bavit o masine, protoze jsi upne mimo (myslim v dobrem jako ze te kubatura "pulitr" prijde jako mazec, protoze je to vse pro tebe velika neznama) - udelej si papiry na neomezenou a po jizdach zjistis ze to zas takovy mazec neni - budes se na vec divat jinak.

Naposledy editováno 24.03.2011 22:34:43

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

25.3.2011 v 00:02 | Nahoru | #147
FischX3: dobrý názory chlape. pokud pacoš nemá už papíry z dřívějška Souhlasim s tebou až na jednu věc a tou je jednoválec. Jednoválec je nesmysl, časem začne každýho /asi krom enduráků/ srát a to rychle. 1-vál má extrémně úzký pásmo využitelnejch otáček, řekněme 3,5-6000 /nepočítam KTM 690 který točí 8000/, vibruje to, moc to nejede (rozhodně hůř než 500 2V), 1V má velkej brzdnej efekt motoru a vubec to neprospívá pohodovýmu pocitu z jízdy.

Olaf: pokud máš omezenej rozpočet na zhruba 50tis., tak se nejvhodněji jeví opravdu Honda CBF 600, která se dělala od r.2004 bud s polokapotou (doporučuju) nebo jako klasický naháč. Ceny začínají na ca 60tis. Motorka má nastavitelnou výšku sedla, coz je pro tebe plus a neni celkove malá. Horneta na začátek moc nedoporučuju, má přece jen 100koní a je zbytečně točivej. Versys 650 se pohybuje od ca 80tis. za první ročníky 2007 (sám jsem ho měl jako jeden z prních v ČR). Najezdil jsem na něm skoro 20tis.km behem 2 let a bez problémů. Jako vetsiho držáka bych ale viděl Hondu CBF. Jednoznačná výhoda Versyse je ale pocit lehkosti a hlavně schopnosti v zatáčkách, je to lehkonohá motorka velmi vhodná jak na kratší jízdy pro zábavu tak i nějaké to cestování snese. A pak spotřeba, ne každej to chce slyšet, ale podle mě i u motorky hraje svou roli. Versys je schopen jet i pod 4l, naprosto běžně kolem 4,5l a přes 5l už se musel dost honit. CBF počítej tak o litr dva víc. Pokud chceš za každou cenu ušetřit a chtěl bys úsporný pružný koncept R2, tak se poohlédni po ER-6, ceny začínají na téměř stejné úrovni jako za CBF, tedy kolem 65tis. Ale takové kusy budou dost olítané a ER-6 neni delana na vysoké proběhy, je to porste rozpočtová motorka a je to na ní vidět, Versys je mnohem kvalitněji postaven. Navíc na ER-6 budes vypadat lehce podivně, ta motorka je fakt malá (ale nekdo to tak má rád a sólo tě uveze bez problému).

Každopádně bych se snažil vybrat mašinu s historií (pokud možno jeden majitel, servisní knížka, faktury za servis.úkony atd), nejakou výbavou (štítek, kufr, padáky, atd., dodatečně je to dost drahá záležitost a při tak nízké pořizovací ceně je to nesmysl nasypat do doplnku treba 20tisíc) a rozumnými kilometry dejme tomu do 25tis., aby byla jeste perspektivní. Pokud narazíš na dobrý kus, není problém aby ti vydržela několik let a tzv. ji olítat, obouchat a stejne ji prodáš s rozumnou ztrátou, protože jsou to jeste relativně mladé modely a je po nich stále velká poptávka.
Poslední rozumná varianta mi přijde klasický Bandit, s mírně přešvihnutým limitem (ca od 65tis.) seženeš pěknou 650 s nesmrtelným vzduchem a olejem chlazeným motorem. Jen počítej že B650 je těžší motorka, taková bytelná. Podvozově je na tom hůř než CBF a o dost hůř než Versys. Ale zase je to klasika a třeba ti sedne.

Takže shrnutí:
1) pokud 4-válec, tak Honda CBF 600 (výrazně doporučuji polokapotovanou verzi S) nebo Suzuki Bandit 650
2) pokud 2-válec, tak Kawasaki Versys

Nic staršího nebo lacinějšího než za těch ca 60 bych nehledal, budes mít rel.mladou max 6ti letou motorku. Pokud nemáš žádnou výbavu tak počítej ca s dalšími min. 10tis. (dá se sehnat slušná helma za 3t, komplet textil za 4-5, rukavice do litru a boty za 2)

Naposledy editováno 25.03.2011 00:06:58

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

25.3.2011 v 00:48 | Nahoru | #148
Jack82> 1vál jsem zmínil jen z pohledu nebát se. sedlal jsem jich minimum, ale ten poslední BMW G 650 X Country mne hoodne bavil . je to motorka co váží 150kg, pomerně vysoká ale úzká, pohodlná a díky váze to docela jede - z mého pohledu příjemnej FunBike (kámoška si to koupila ale i mne by to bavilo :) )



To je asi jedinný zástupce 1V co jsem měl k doporučení.

PS: navic se to dá dost zásadně snížit - díky útlé stavbě na tom dosahnou i holky co na nižších ale širších motkách mají problém

Naposledy editováno 25.03.2011 10:12:38

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

25.3.2011 v 10:05 | Nahoru | #149
Olaf - jak píše Jack 82 , bejt tebou nejdřív udělám papíry na neomezenou, tam zjistíš (neb se to většinou jezdí na nějakých 600ccm ) že to není až tak strašlivý, osaháš si tím trochu i motorku a až poté řeš co pořídit. Za sebe bych doporučil spíš 600ccm Hondici, CBF nebo i Horneta, to jsou fakt celkem hodný motorky a mají docela pružnej motor. Dokážou dost chyb odpustit aniž by tě poslaly do škarpy nebo na asfalt. Se svojí vejškou by ses na ně mohl vejít. Jsi už trochu zkušenej šofér z aut, tak řazení podle zvuku motoru myslím vychytáš a poznáš rychle. Kdyby mi bylo kolem dvaceti, koupil bych si asi toho 600 horneta. Měl jsem možnost se na tom párkrát svézt, je to příjemná motorka, dobře ovladatelná, hodná. Jenže se mi na tom špatně sedělo, bolely mě kyčle po hodině jízdy- su zvyklej na spíš klasickej posez jak na židli - tak jezdím na třindě a na pětasedmě číze, který mi tímto vyhovujou. Kámoš kterej má přes dva metry a nějakejch 120 kilo, prostě hodně narostlej si toho horneta 600 pochvaloval, posléze si ale po roce koupil horneta 900 a prý spokojenost náramná - má ovšem už něco odježdíno no.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

25.3.2011 v 10:12 | Nahoru | #150
Myslím že hornet je pro našince mrňavej (tedy šestka) - 182cm a skoro metrák.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist