Konečně jsem se dokopal ke koupi a instalaci originálního krytu řetězu. Po dvouhodinovém kurvování (všechno nějak divně udělané a křivé) jsem všechno dostal na svoje místo. Jenom zadní konce gumových nohavic se mi za žádnou cenu nedaří narazit na zadní plechovej kryt. Jak je to nové a není to vytahané, tak to tam ne a ne převlíknout. Existuje na to nějakej usnadňující fígl, nebo mi nezbyde, než do tam dál tupě rvát, dokud mi z toho nerupne cévka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
co řiká gumovej krk sání na jehlu, to fakt nevim...neptal jsem se ho ...ale pokud ta guma neni příliš ztrouchnivělá, tak se dírka po jehle samovolně "uzavře" podobně jako třeba u inzulinových ampulek...
...falešnej vzduch se nemá jak projevovat...neboť o falešnim vzduchu se hovoří, pokud to přisává mezi karbecem a motorem (tam se mění poměr palivo-vzduch) ale pokud jseš před karbecem, nejedná se o falešnej vzduch...tedy pokud vyndáš tu propojku karbec-filtr, tak jedinej rozdíl bude v tom, že nebudeš sát vzduch přes filtr, ale rovnou z okolí...akorát to začne trochu řvát
...dirka v propojce karbec-vzducháč se dělala u dvoutaktů odedávna...zde obrázek ...protože pokud ji správně naorientuješ směrem dolu na blok motoru, pak slouží k odvodu přebytku paliva po startu nebo rychlém zavření šoupěte apod... u trabiho byla malá hadička, připojená v kolínku před klapkou...ani Ti nevim, proč to jawa nepoužívá...
...a pokud se bojíš o to, že Ti tam bude tou jehlou proudit bordel mimo vzducháč...tak se nemáš čeho bát...ta jehla je tak malá, že se raději bordelem zanese, než by ho transportovala (pak je dobrý ji trochu zakroutit do zatáček)...a průtok vzduchu??? Absolutně zanedbatelný...všechno v přírodě a občas i na jawě funguje dle teorému minima energie...tedy vzduch do motoru nejvíc poteče cestou nejmenšího odporu...takže větším průřezem...pedantní tekuinář by hnedle přidal povídání o mezních vrstvách při turbulentním proudění a vývinu rychlostního profilu u vnitřní aerodynamiky (který tam bez diskuze) panuje, a který může způsobit při určité viskozitě dynamické ucpání tohoto potrubí...viz. třeba když se injekční stříkačkou vytlačuje "hustej" olej, když vytlačuješ oblíbený silikon lisem z tuby nebo třeba, slečny cukrářky dobře znaj, vytlačování krému pomocí takových těch zdobících trysek...
...pokud si předešlej odstavec nečet, dobře si udělal...to jsem zase něco zbytečnýho plácal ...tak tedy jednou větou: Jehlu tam můžeš zapíchnout bez starostí, klidně ji tam i dlouhodobě nechat, akorát ji nějak upevni, abys ji neztratil
E: slovíčko navíc
Naposledy editováno 02.12.2010 22:21:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Sofía píše: Enthropy> ...všechno v přírodě a občas i na jawě funguje dle teorému minima energie...tedy vzduch do motoru nejvíc poteče cestou nejmenšího odporu...
hehe, trefna hypoteza
EDIT: (ta cast o Jawe)
Naposledy editováno 02.12.2010 22:45:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
A když už neužitečně plácáme o detailech, tak si taky plácnu - i před karbecem je to falešnej vyduch a zlobit umí. Pokud tam pustíš vzduch mimo filtr, snížíš tím odpor sání, tím získáš v karbecu menší podtlak a bude ti to nasávat míň benzínu - ochudíš směs.
Není to jenom teorie - vyzkoušel jsem si to, když mi ta svině po koupi zdechala v dešti. Nakonec se z toho vyklubala prasklina v hrdle airboxu. Za sucha to bylo nastavený na ideální směs i s tím falešným vzduchem. Za deště se to utěsnilo vodou a motor se ulil. Zalepení díry způsobilo ulejvání, po následném seřízení to už jezdí v každém počasí.
Jo jo, s ochuzením směsi máš pravdu (nevim...falešnýmu vzduchu se u nás řiká tomu, co jsem psal...ale je fakt, že kámoš ze zlínska má taky dost jiný názvosloví...)...ale jak sis sám napsal, všechno tohle je jen o seřízení ...tedy můžeš jezdit bez airboxu, pokud to seřídíš ...každej otevřenofiltrař to zná...
...neboj starosti s nastavením karbecu znám...třeba když sundáš vzducháč u fichtla a otevřeš tim karbec do protisměru, získáš tim náporový sání a to je hooodně labilní...hlavně v oblastech plovákovky...nebo když jsem kdysi předělával atmosferickou plechovku na kompresorovou v pořadí kompresor-karbec-motor, docházelo k přetlakovávání plovákové komory a trvalému uzavírání jehláku, takže to často vynechávalo pro nedostatek paliva ...všechno spravilo přepracování původního plováku na jinak tvarovaný, korkový a lakovaný epoxidem
...ještě doplním, že vhodné palivo do "startovače" seženeš v modelářských potřebách, kde maj buď směs eter+ricinák, což je pro tzv. detonační motory nebo metyl+ricinák pro tzv. žhavíky...obojí mam vyzkoušeno že funguje...cena za půllitr bývala cca 70 kaček...
...dále pokud se ze začátku nebude dařit, nezoufej...chce to najít vhodný grif, kolik přepravit karbec před startem, kolik a kdy vstříknout a tak...chce to chvilu laborovat...i já se to na Avince učil...a musim se pochlubit dneska jsem opět po cca 3 nedělích vytáh na vejlet Avinku s tim debilním žhavením co jsem popisoval dříve...nejenom že měla i po tak dlouhý době stále plnej tlak vzduchu (začínám věřit na zázraky )...ale naskočila při -5ti deg C na druhý převalení...pak vylítnul z vejfuku obrovskej, neprostupnej gouauld (každej atmosferickej aviatik zná) nesnesitelnýho puchu...samozřejmě když jsem dorazil dom, přítulka už od dveří výhružně "ty si zase jezdil se smraďoškou budeš se svlíkat na balkóně...to je smrad..." inu asi nemá smysl pro jistou poetičnost okamžiků ...a mohlo se vyrazit se skromnýma 58mi kilowatama na cesty ...a toto všecko jsem ji, prosím, naučil sám ...akorát mi nějak uchází levý přední kolo
...nezapomeň se pak podělit se zkušenostma ...já to na jawce zkoušel, ale jen párkrát, když byla velká krizovka...
...a ještě si tu někde psal o padáku...jak si ho představuješ??? Origo jawí nebo něco extra??? No já teď doosnovávám plány na padák, ovšem k polokapotáži, tedy úplně jinou konstrukci, tak jen tak sbírám inspiraci
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Jafný Vánoce jsou holt finanční průjem...na kterej nezabírá žádnej čaj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Vidlu 634 nech bejt...rovnou dej 638...tady se zrovna jedna nedávno prodala i s komúplet brejlema za celkem příjemný peníze...tyhle jsou téměř nezničitelný, teda pokud je zrovna někdo nevohne...hlavně z hlediska vůlí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Tak to je jiná...už nic neřikám
Na sucho to je blbý...já bych ten kluzák schodil a podmáz něčim, čemu se u nás řiká "dračí semeno"...tedy pro laika A 00...alespoň to bude vytěsňovat vodu, navíc dnes se solí pač pokud dokurvíš vnitřní povrch kluzáku, tak už tě před jeho výměnou nezachrání ani základní zákon jawismu: když to nejde po dobrym, vem si větší kaldivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
No ty jseš teda ďábel ...když jsem to nedbale čet, tak mě polila hrůza, že se ti podařilo vytvořit mazání přední vidlice od sekundárního řetězu
...ne vážně...ta horní matice má prej těsnit...jak krásné jsou teorie ...ty pouzdra bejvaj na horní i spodní hraně obalený kroužkama z bordelu i když je tam olej, takže tento bordel slouží jako nejlepší těsnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Sofía píše: Enthropy>
No ty jseš teda ďábel ...když jsem to nedbale čet, tak mě polila hrůza, že se ti podařilo vytvořit mazání přední vidlice od sekundárního řetězu
To je tak debilní, až se mi to líbí - sekundární převod ve stálé olejové lázni společné s náplní předních tlumičů Pro tvrdší tlumení plníme minimálně 75-W140
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Inu evoluci nezastavíš jen do toho...akorát ten olej...to nesouhlasim...to chce 75-WWW, 160
Ja abych nezapomněl, mam pro Tebe zase další doporučení pro zimníh piloty...až předěláš na VAPE (předpokládám 12 V), tak použij baterku 12 V 9Ah...mam ji v 640 taky po vzoru policejních kousků...nevím jak na 634 ale u 640 stačilo dlátem odstranit takové zužovací žebro v kastlíku a vešla se hned...v zimě ji oceníš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Tak to jseš šťastnej člověk ...s kladívkama takovej problém nemívám, ale s dobíjením jo...nízký otáčky navíc při denním svícení...katastrofa...dokonce jeden kámoš dráteník na své panelce nějak poladil to dobíjecí rele, aby dobíjelo už na volnoběhu...fungovalo to krásně akorát prvních 300 km...pak zhasla celá mašina, rozskočila se baterka, odtek kabel mezi dynamem, spínačkou a baterkou včetně pojistky i pouzdra a když jsem sundal stator, tak byl rotor zvrchu modro-žlutej ...a po dost nemilosrdném svržení rotoru z kliky, kterýmu se vubec nechtělo,byl i koncovej čep nádherně modrej...kam se hrabe na hliníku elox
Jak že si to donutil spolupracovat??? Nějaké fígle které neznám krom palice a hafa cizích slov ???
1 reakcí na tento příspěvek Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
To pravidelný dobíjení je vopruz Přepínání na parkovačku jsem dělal taky...pak jsem silně zlenivěl...přišla na mě konštruktérská invence...sehnal jsem 6 V spínací relátko a udělal takovou vychytávku...relátko bylo propojeno s kontrolkou neutrálu tak, že pokud byl zařazen neutrál mezi 1-2 a tudíž svítila kontrolka, tak se relátko překlopilo a vyplo hlavní světlo krom parkovačky...samozřejmě jsem k tomu udělal ještě odpojovač této fce kvůli policajtům...náklady cca 120 kaček a hoďka práce...ale výsledek stojí za to
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
koukám to je nějakej sofistikovanej...na co dvě hadičky??? To budeš muset vysvětlit A jak že to tam máš připojeno??? Je tam vidět něco červeného, ale nedokážu to rozpoznat .
V příspěvku 81 máš další návod na domácí bastlení
Skalda>
Kdysi jsem svoji Avii startoval pomocí něčeho takového. ...i když takovou prahistorickou verzí . Nedokážu říct jestli je to drahé nebo levné, neboť nevím, co stojí běžně eter a podobné vychytávky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Připojený je to tak, že je do gumy sání píchnutá jehla na biopsie (tlustší a pevnější než injekční) zakrácená asi na 5mm a je zajištěná silikonem. Ten pěkně zatuhl, takže nehrozí, že by se to uvibrovalo.
Návodu na bastlení jsem si všiml, ale momentálně jsem na to moc línej Stačilo, že mi málem umrzly prsty při budování startovacího nesmyslu a při seřizování směsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
Jinak jaký je ten grif??? Mam to vyzkoušeno na Avii a na jewě jen asi 2x tak se ptám...kolik vstříknout, kdy a jak přeplavit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gumy krytu řetězu na třindě
1) Konec jehly poskákat zubatejma kleštěma, aby fungovala jako rozprašovač.
2) Přeplavit na max (bacha, mám jinej karbec a ještě dost svérázně seřízenej).
3) Stříknout tak 2ml, dvakrát šlápnout s plným plynem, ať to motor nasaje, zapnout zapalování.
4) Bez plynu nahodit. Pomalu zbytkem stříkačky krmit, než začne šlapat pravidelně.
Obměna pro magory:
3) Napojit čistič brzd Würth (nebo jinej sprej plnej vysoce těkavejch ředidel) na tu druhou hadičku.
4) Se zapnutým zapalováním na plnej plyn stříknout sprejem a současně kopnout.
5) Pustit plyn, dřív než se ti rozletí motor.
6) Dokrmovat éterem ze stříkačky, dokud motor nezačne chrchlat pravidelně.
Varinata pro magory je rychlejší a spolehlivější - nakonec ta druhá hadička k něčemu je
A když tak o tom přemýšlím, v létě by se tam dalo napojit čerpadýlko a na stisk tlačítka tam pumpovat směs metanolu a nitrometanu - pěkně po modelářsku nabudit motor bohatší směsí s kapalným okysličovadlem Musel by se odladit poměr a vstřikované množství, ale mohl by to bejt dobrej kopanec na předjíždění
Ale tuhle trotlovinu radši nechám v říši snů. Mám tu svoji sekačku rád.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |