globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure
Ahoj,rozhoduji se pro moto na cestování a zajímá mě váš názor.
Každá s těchto moto má něco do sebe a každá je něčím specifická.
Obě bych měl nové a v plné výbavě,BMW je o něco málo dražší(40.000,-).
Moto na fajnové ježdění mám,sháním něco na cestování u nás i do ciziny s možností poznávání přírodních krás.
Z 90% moto pojede po normálních cestách.

Díky za názory.

Mirek

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

14.10.2015 v 20:47 | Nahoru | #31
Zmaj: Poviem ti pravdu. Tento typ motorky som si nevyberal preto, aby som jazdil nad 200km/h. Pri trvalejsej jazde 180km som mal absolutny pocit istoty - teda kecam, stale som cakal, kedy ma nameraju a zoberu mi papiere!!! Ja trvale rychlosti od 200 a viac nepotrebujem. Fakt nie. Zas krutak 140NM u tohto motora je fajn . Obe motorky maju spickove podvozky, brzdy, vsetky komponenty, vybavu atd., no u mna zabodovalo KTM motorovym prejavom. Kazdemu podla chuti . Napr doteraz sa mi stale viac paci BMW ako KTM, no na druhej strane som rad ked niekde pridem, to KTM medzi samymi BMW "svieti".

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

14.10.2015 v 21:42 | Nahoru | #32
Tady jedno téma

A našel jsem i to druhé

Naposledy editováno 14.10.2015 21:46:22

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 03:09 | Nahoru | #33

GeorgPohodar píše: Tak on Advík od BMW má taky drátěné kola, v tom rozdíl asi nebude. Spíš bude rozdíl mezi klasickou vidlicí a vedením předního kola teleleverem.

ja mam nazor na duvod plavani ve vysokych rychlostech uplne jiny. Doctes se v tom clanku

2 reakcí na tento příspěvek BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 06:11 | Nahoru | #34
Ani BMW ani KTM... V tomto případě bych volil Duc MTS 1200S...

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 09:05 | Nahoru | #35
myslím si,že co se týká nějakých bolestí a chronických závad jsou na tom 1290 a LC asi tak na stejno.není to žádná katastrofa,ale bolískty mají obě.tech dílů a hovadin je tam prostě moc,tak logicky se někde něco vyskytne.

obě motorky budou mít + i - ,chce si to projet...,LC bude pohodlnější,taky se nemusíš patlet s řetězem a asi i bude více držet cenu,kačena zase pocitově sportovnější a dravější,neokoukaná ,o nějaký koník silnější.......

každý preferuje něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 09:07 | Nahoru | #36

Tazdevil píše: Ani BMW ani KTM... V tomto případě bych volil Duc MTS 1200S...



mně osobně na ní nejvíce vadí,že je moc malá.spíše přerostlý motard,než cestovní enduro.
naskládat se na ní 2+ pořádně naložené kufry je úplné sci-fi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 11:18 | Nahoru | #37
GeorgPohodar> Tak po 70 tkm musí mít každá motorka KO tlumiče, nebo aspoň hodně vyžilé. O jízde off ani nemluvě, jak dostane zabrat podvozek..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 12:36 | Nahoru | #38
tazmanskyčert> Na TAčku mám zrovna 70tis něco i v terénu a tlumiče nepracují o nic hůře než před 40tis km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 12:42 | Nahoru | #39
Tech> To si jen myslíš… Postupně se to zhoršuje a tobě to nepřijde, ale pak najednou třeba vytečou a to tě upozorní na nutnost servisu. A pak se budeš divit, co že to máš za motorku a proč jsi nenechal podvozek oservisovat dřív.

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 13:26 | Nahoru | #40
seikos> BMW motorky k srovnávacím testům půjčuje, ale jen tam, kde si můžou bejt předem jistý výhrou svýho stroje. To, že na jejich whitelist nepatříš, můžeš brát svym způsobem jako pochvalu :)

ScooterBil> Motocykl (česká mutace německého Motorradu) je na zmíněném whitelistu. Z toho důvodu má jakýkoliv test bavoráku v tomhle časopise asi stejnou vypovídací hodnotu jako test Škodovky ve Světě motorů...

Zmaj> Co se spolehlivosti týče, pokud máš nízký nájezdy km a/nebo plánuješ tu mašinu mít jen pár sezon, tak OK. Ale pokud chceš, aby ti sloužila fakt dlouho a spolehlivě, třeba přes 100.000km, tak se na Evropský výrobce vykašli a koukej směrem na Japonsko. Technicky teď trochu ztrácí, ale z hlediska spolehlivosti si stále drží vysoký standart.

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 14:10 | Nahoru | #41

JohnnyS08 píše: seikos> BMW motorky k srovnávacím testům půjčuje, ale jen tam, kde si můžou bejt předem jistý výhrou svýho stroje. To, že na jejich whitelist nepatříš, můžeš brát svym způsobem jako pochvalu :)

ScooterBil> Motocykl (česká mutace německého Motorradu) je na zmíněném whitelistu. Z toho důvodu má jakýkoliv test bavoráku v tomhle časopise asi stejnou vypovídací hodnotu jako test Škodovky ve Světě motorů...

Zmaj> Co se spolehlivosti týče, pokud máš nízký nájezdy km a/nebo plánuješ tu mašinu mít jen pár sezon, tak OK. Ale pokud chceš, aby ti sloužila fakt dlouho a spolehlivě, třeba přes 100.000km, tak se na Evropský výrobce vykašli a koukej směrem na Japonsko. Technicky teď trochu ztrácí, ale z hlediska spolehlivosti si stále drží vysoký standart.

to není vůbec pravda. Teď testoval Motorrad BMW XR1000 versus Aprilia Caponord a BMW to u nich projelo na plné čáře. Je to tuším v Motorrad 9/2015

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 18:54 | Nahoru | #42
Večná a nekonečná téma:
Rozuzlenie:
- dlhé cesty, pohodlie, výhoda "bezúdržbovosti" kardanu, väčšia zostatková hodnota stroja, macher index = BMW

- športovejšia jazda, ak máš občas chuť si zablbnúť, lepšie vlastnosti v teréne, ak sa človek veľmi neprežíva a nepotrebuje demonštrovať vlastnenie übermoto = KTM

Nevýhody KTM z môjho pohľadu :
tvrdé sedlo, slabá ochrana proti vetru (mám 190 cm a 110 kg), pri státí v meste pečie na guľky - jazda je v pohode

Nevýhody BMW :
nepoznám, nemal som tučesť najazdiť km, aby som sa objektívne vyjadril

Výhody KTM:
perfektný motor, neskutočne zábavná motorka, lahký terén v pohode, dobre naladená, elektronika sa veľmi neserie do jazdy, extrém dá sa vypnúť

Výhody BMW :
detto ako nevýhody

Vylepšenia KTM:
dotiahnutie špíc predné zadné koleso, výmena oleja v sériovom tlmiči riadenia ( zmizli všetky nervózne reakcie predku do 230 km/h absolútne v poriadku) viac nepotrebujem, ostané len
absolútne detaily

Naposledy editováno 15.10.2015 18:59:49

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

15.10.2015 v 19:35 | Nahoru | #43
_zdenda_> No souhlasím, tohle může být pravda.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 07:03 | Nahoru | #44

Tazdevil píše: Ani BMW ani KTM... V tomto případě bych volil Duc MTS 1200S...


ale tady se bavíme o motorkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 08:03 | Nahoru | #45

novej píše: ale tady se bavíme o motorkách



Tak jo, tohle je typicky "uber BMW macho style"...

P.S. Taky jezdim Bawora, ale tenhle koment me teda dostal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 08:13 | Nahoru | #46

sramis píše: Tak jo, tohle je typicky "uber BMW macho style"...

P.S. Taky jezdim Bawora, ale tenhle koment me teda dostal...


no každej si to přebere dle svý inteligence, to nebyla chvála BMW, ale ironický útok na Ducati,

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 08:28 | Nahoru | #47

novej píše: no každej si to přebere dle svý inteligence, to nebyla chvála BMW, ale ironický útok na Ducati,



O moji inteligenci se neboj. Ja to pochopil velmi dobre. Ale zrovna Ducati si tohle prohlaseni nezaslouzi.

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 14:19 | Nahoru | #48
Zmaj : Skvělé téma!! Už dva tři měsíce sleduji testy KTM SA a BMW GSA a také ještě nemám rozhodnuto. Na me FZ1 je cestování ve dvou nepohodlné a také nevím,kterou z techto motorek vybrat. Ktm bude sportovnější a BMW asi pohodlnější. Jenže nevím,jestli chci na ktm jezdit hodně svizne,nebo na BMW pohodlně,proto asi zvítězí ta levnější. Ktm mají teď za 14300 euro a má najeto 78 km a BMW začínají na 18000 euro,což je kilo rozdíl a to se počítá ;) V každém případě pak děj vědět,jak dopadlo Tvé dilema a jestli mám to kilo na Bmw ještě do jara dosetrit ;) A navíc za pár týdnů vyleze KTM se Super dukem 1290 GT....se semiaktivnim podvozkem a slušnou ochranou proti větru. Kufry a cca 185 PS bude také příjemný bonus ;)

Naposledy editováno 16.10.2015 14:26:49

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 19:26 | Nahoru | #49

novej píše: ale tady se bavíme o motorkách


ach boze napsat takovou krutou BMW drsnarnu a v dalsim prispevku se ohanet inteligenci...ouje...

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 20:22 | Nahoru | #50
Pěkně se to tu rozjelo,nejsem ale o nic blíže k rozhodnutí.
Nejde mi o výkon a machrování ale o výdrž,spolehlivost,pohodlí.
Ale jak tak koukám,nemohu uvěřit,že obě motorky mají do spolehlivosti a výdrže hoooodně daleko.
Únik oleje u KTM,přehřívání,neklidná jízda při vyšší rychlosti...
Sám jsem viděl na podlaze pod novou KTM 1290 Super Adventure větší kapku oleje a levá strana motoru byla od oleje(možná jen dolívali olej a netrefili se,ale u nové motorky?).
Ohnutí krku u BMW,sáknutí vidlí,únik chl.kapaliny,odcházející vodní pumpa - u motorky dělané na cestování?Neskutečné.
Asi se poohlédnu po rýži(bez urážky,doma jednu už mám) nebo po starším modelu což jsem nechtěl.
Motorku bych si chtěl nechat delší dobu a pak jí dát synovi.

Jak je to s vibracemi motoru a hlukem od štítu?Je řazení u BMW GS 1200 hlučné?

Měl jsem GTL 1600 a řazení bylo až otravně hlučné(při první jízdě jsem se skoro lekl,že je něco špatně).

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 20:39 | Nahoru | #51
Zmaj> No tak podle tý druhý věty si budeš muset koupit hodně zavrhovanou a opomíjenou,ta co se krčí vzadu Yamahu XTZ 1200 SuperTenere.

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 21:30 | Nahoru | #52
Souhlas, evropští výrobci dlouhodobě prokazují, že spolehlivé a nenáročné motorky dělat neumí. Jestli hledáš tohle, pak se poohlédni se u japonců.

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

16.10.2015 v 22:32 | Nahoru | #53
Nevím co kdo pořáda má s tou poruchovostí u BMW. Skoro 5 let jsem měl GSA 2010 dvouváčku, naprostá spokojenost, 600 tkm nalítáno, závady tam byly akorát 2, po dvou letech přepínač přidavných světel a po 4 letech proužek v nádrži, možná trochu moje blbost protože jsem na zimu nenabral plnou a všeobecně se vědělo, že proužek je na to háklivý, proto taky po chvíli montovali zpět plovák. A baterka po 4 letech, protože ta stará už byla trochu unavená. Ted první sezóna GSA 2015 LC - 14000 km a zatím drží. A že bych potřeboval silnější výkon sem nikdy nepostřehl. Neříkám že jezdím na koleno ale pomalu taky určitě ne.
Proti KTM nic nemám, nejezdil jsem nemohu soudit.

Naposledy editováno 16.10.2015 22:47:41

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 01:38 | Nahoru | #54
tazmanskyčert> Předpokládám, že máš na mysli 60.000 km a ne 600.000
A to je na hodnocení spolehlivosti dost málo, respektive pokud by se před touto hranicí objevilo víc poruch, bral bych to spíš jako známku nekvality.

BMW jako jeden z prvních moto výrobců naplno uchopilo princip řízené životnosti výrobku známý z automobilové branže. Zároveň je poměr kreativní ve snižování výrobních nákladů. Vývoj ze značné části outsoucuje a zdá se, že nevěnuje dostatečnou pozornost předprodukčním testování. A nejsmutnější na tom je, že na dnešním trhu s touto taktikou slaví velký úspěch. Ty jsi přímo čítankový příklad a ideální zákazník, když po pěti letech měníš jedno GSo za druhý (nic osobního).

BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 02:49 | Nahoru | #55
Změna byla spíš pragmatická, neztratit tolik na staré,doinvestovat pro mně přijatelnou částku a pořídit nové. Ale můžu říct, že se starou jsem se loučil přetěžce.

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 08:36 | Nahoru | #56

novej píše: ale tady se bavíme o motorkách


Píše člověk co viděl Ducati jen na obrázku.

Naposledy editováno 17.10.2015 10:57:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 08:40 | Nahoru | #57

Dolph-cz píše: mně osobně na ní nejvíce vadí,že je moc malá.spíše přerostlý motard,než cestovní enduro.
naskládat se na ní 2+ pořádně naložené kufry je úplné sci-fi.


A ty s tím máš osobní zkušenost? Nebo jenom papoušků je co si slyšel ze "zaručených" zdrojů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 08:50 | Nahoru | #58

Tifone píše: A ty s tím máš osobní zkušenost? Nebo jenom papoušků je co si slyšel ze "zaručených" zdrojů



ano,viděl jsem multistradu na vlastní oči !

(reakce na) BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 09:10 | Nahoru | #59

Dolph-cz píše: ano,viděl jsem multistradu na vlastní oči !


Tak to jo tato odpověď mi stačí

1 reakcí na tento příspěvek BMW GS 1200 LC Adventure nebo KTM 1290 Super Adventure

17.10.2015 v 09:58 | Nahoru | #60
Na niektorých výrokoch sa tu celkom dobre zabávam. Samozrejme, že si bude každý chváliť svoje. To je logické, veď každý si kúpil motorku čo mu najviac vyhovuje a tým pádom ju považuje za najlepšiu.
Ale ak niekto si dnes myslí, že je rozdiel medzi japoncom, nemcom, rakúšanom a angličanom (bavím sa len výlučne o nových motorkách ) v životnosti tak je dosť naivný.
Všetci dnes kalkulujú s morálnou a plánovanou životnosťou. Je doba spotreby a žiaden výrobca dnes nedimenzuje moto na šialené km bez poruchy. Po prvé nové motorky väčšinou kupujú ľudia, ktorí ju aj tak po cca 4-5 rokoch vymenia a po druhé výrobca musí byť cenou konkurencie schopný a preto ak etalón stojí X, nikto nebude vyrábať stroj čo stojí 2X.
Nech si každý kúpi to čo sa mu páči a najviac vyhovuje. Tieto brandové vojny sú o hovne. Dnes plus mínus všetko rovnako stojí a plus mínus sa všetko rovnako serie. Dôvod je, že používajú identické elektronické a iné komponenty (už vidím ako bmw, ktm ,honda ja neviem kto by si robil motorku celú vo svojej fabrike, veď by stála 50 tis. €)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 67 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist