globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dusík do gum
18.4.2012 v 15:07
Dáváte někdo dusík do gum?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 13:13 | Nahoru | #31
MUFRSUP> Oxid dusičitý? Jedovatej plyn a okysličovadlo? Dobrej nápad.

(reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 13:20 | Nahoru | #32
Fidži.FZS> Chtěl jsem jenom pomoct

1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum

19.4.2012 v 14:45 | Nahoru | #33
Preferuji ten 78% dusík

(reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 15:16 | Nahoru | #34
CO GOOGLE?

hned první odpověď:
rozhovor

Jinak nehustím dusíkem,stačí mě klasika vzduch.

Ale třeba minulý týden byl na primě COOL Top Gear, a bylo tam nějaké auto (tuším nisan GTRcosi),u kterého vychvalovaly, že gumy jsou hustěné dusíkem a tudíž změna tlaku pneu z hlediska zahřátí gumy je minimální.

takže bych řekl, že dusík spíše pro okruháře nebo pro dobrý pocit, který je, jak už někdo poznamenal k nezplacení.

Dusík do gum

19.4.2012 v 15:26 | Nahoru | #35
foukám tím babetu, jede pak o 20km/h víc a nemusím používat duše, protože dusík nikam neuteče

1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum

19.4.2012 v 15:52 | Nahoru | #36
Do gum stačí naprdět. Ale pak se nesmí povolit ventilek v uzavřeném prostoru a u otevřeného ohně....

Dusík do gum

19.4.2012 v 18:31 | Nahoru | #37
V Ostrave davaji dusik, v Praze CO2 a v Brne helium, a ted babo rad

Dusík do gum

19.4.2012 v 18:49 | Nahoru | #38
...nevím pane Pařízek, já to dávám do čistírny

...fakt je ten, že bez dusíku lepší časy na okruzích nenajedeš...prostě to nejde a určitě se i víc opotřebovávaj gumy...

Dusík do gum

19.4.2012 v 18:58 | Nahoru | #39
žádný letecký pneu se dusíkem nefoukaj...plněj se normálním vzduchem, dusík se fouká jen do tlumičů

2 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum

19.4.2012 v 21:01 | Nahoru | #40
všichni zapomínáte že je to směs plynů!!!

argon s dusíkem a to ma jine vlastnosti nez vámi gůglovaný dusík.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:02 | Nahoru | #41

Milos1 píše: Inertní plyny jsou ušlechtilé plyny, netečné plyny či vzácné plyny. Dusík není inertní plyn.
Roztažnost vzduchu a dusíku je stejná (s rozdílem nějakých 0,001%). Foukání gum dusíkem je jenom finta jak z lidí vytáhnout peníze.



Dusík jako prvek inertní plyn není, ale jeho 2atomová molekula, kterou tvoří, už ano Je to asi nejlevnější používaný inertní plyn vůbec

(reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:16 | Nahoru | #42

Milosek.m píše: všichni zapomínáte že je to směs plynů!!!

argon s dusíkem a to ma jine vlastnosti nez vámi gůglovaný dusík.....



Neboli obchodní název SecurPneus, ale aspoň jsem si měl čím nafoukat zadní tlumič na telátku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:23 | Nahoru | #43

Milosek.m píše: všichni zapomínáte že je to směs plynů!!!

argon s dusíkem a to ma jine vlastnosti nez vámi gůglovaný dusík.....



A jake jsou ty jine vlastnosti tak klicove vzhledem k pouziti do pneumatik?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:28 | Nahoru | #44
Dawe02> no tak po pravde je to uplne k hounu a to delam pneuservis skoro 10let ale nekteri lidi to proste chtej tak u nas prezujou a o to de vyhovet vsem,nezivi me prodej tohodle prdiplynu ale to prezuti jo a tady trochu propagandy
1. Vzduch z kompresoru obsahuje olej. Olej poškozuje gumu.
2. Vzduch obsahuje vodní páru. Ta může kondenzovat, čímž zvětšuje kolísání tlaku, navíc proniká ke kovové kostře a poškozuje ji.
3. Vzduch obsahuje kyslík. Ten způsobuje stárnutí pryže (zhoršování vlastností). Někoho může také zajímat, že kyslík podporuje hoření- ale zvenku ten vzduch asi nevadí:))))
4. Dusík má větší tepelnou kapacitu než kyslík, proto se pneu pomaleji zahřívá. Ideální v tomto směru by byl vodík (příp. hélium), ale z řady důvodů je nepoužitelný

a dalsich pro je celej internet ale nejsem chemik takze mi je to sumak,ja ho do svyho auta taky nedavam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:35 | Nahoru | #45
Milosek.m> body 2 a 3 nedokazu posoudit (edit: i kdyz tedy take touzim mit pneu zevnitr novou a netknutou tim zlym vzduchem )
1 nemusi byt pravidlo. Existuje vec zvana odlucovac nebo bezolejovy kompresor (a to nemyslim ty levne jednokonovky 24l s plastovym pistem)
Bod 4 je uplna hloupost, pneu se zahriva svym vlastnim trenim, teplo se predava z drtive vetsiny kondukci pneu a rafku. Jak vzduch tak jiny plyn je neporovnatelne vetsi tepelny izolant. Navic jeho telepna kapacita v pomeru ke kapacite rafku je od boku pod procento i kdyby to byla nasycena para? Vliv na dynamiku toho ohrevu...smesny.

Naposledy editováno 19.04.2012 21:44:02

(reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 21:43 | Nahoru | #46

Dawe02 píše: Milosek.m> body 2 a 3 nedokazu posoudit.
1 nemusi byt pravidlo. Existuje vec zvana odlucovac nebo bezolejovy kompresor (a to nemyslim ty levne jednokonovky 24l s plastovym pistem)
Bod 4 je uplna hloupost, pneu se zahriva svym vlastnim trenim, teplo se predava z drtive vetsiny kondukci pneu a rafku. Jak vzduch tak jiny plyn je neporovnatelne vetsi tepelny izolant. Navic jeho telepna kapacita v pomeru ke kapacite rafku je od boku pod procento i kdyby to byla nasycena para? Vliv na dynamiku toho ohrevu...smesny.

jj, tak tak

1 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum

19.4.2012 v 22:06 | Nahoru | #47
vždyt ja se nepřu to jsem taky vygugloval v praci mame kompresor s odlucovacem vlhkosti za 30koliku od snajdru páč wurth od kteryho mame šramačky nechtel uznavat reklamace,stim olejem je to tezsi protoze mame jeden rozvod a stroje potrebujou primaz jinak by sli kakat a foukani je primo na zouvaccce takze stim olejem smula...

jinak jeste jsem nikoho v zivote nevidel ani o nem neslysel ze by mu olej,vlhkost zkurvila gumu

(reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 23:39 | Nahoru | #48
PetrL3> jednou jsem tam naprděl a pak jsem měl z motorky vzducholoď.. takže nedoporučuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

19.4.2012 v 23:47 | Nahoru | #49
Milosek.m> nejsem odborník... ale ten olej co se používá na mazání strojů maže krom jiného taky GUMOVÝ těsnění... a jaký by mělo smyls ho tam dávát kdyby tu gumu ničil?.. takže to bude mít spíš opačnej efekt ne?..

Dusík do gum

20.4.2012 v 00:19 | Nahoru | #50
Dusík do gum bych si kura nikdy nedal.. protože jsem fakt ožralej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 08:31 | Nahoru | #51

Huby píše: Milosek.m> nejsem odborník... ale ten olej co se používá na mazání strojů maže krom jiného taky GUMOVÝ těsnění... a jaký by mělo smyls ho tam dávát kdyby tu gumu ničil?.. takže to bude mít spíš opačnej efekt ne?..



přesně...na přimazávání se dává řídká hydraulika ... ta by gumě moc škodit neměla...určitě neudělá nic za max dva roky užívání na mašině a 3-4 na autě.

... dusík je v osobní dopravě Marketing ... u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...

(reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 08:49 | Nahoru | #52

sharkis píše: Dusík jako prvek inertní plyn není, ale jeho 2atomová molekula, kterou tvoří, už ano Je to asi nejlevnější používaný inertní plyn vůbec


Děkuji za tuto velmi cennou informaci, která mi pomohla rozšířit duševní obzor. Nic méně faktem zůstává, že dusík i vzduch mají stejnou tepelnou roztažnost

(reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 08:56 | Nahoru | #53

t_freedom píše: přesně...na přimazávání se dává řídká hydraulika ... ta by gumě moc škodit neměla...určitě neudělá nic za max dva roky užívání na mašině a 3-4 na autě.

... dusík je v osobní dopravě Marketing ... u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...



hele tomu s tima nakladakama fakt neverim, kdyz projdes vsechny vlastnosti tech plynu tak tam neni nic co by neco takovyho melo zpusobit...

Dusík do gum

20.4.2012 v 09:13 | Nahoru | #54
Při jízdě se pneumatika tře o vozovku a ohřívá se, tzn. energie se přeměňuje v teplo. Jestli je pneumatika s dusíkem studenější než se vzduchem, kam se to teplo (energie) ztratí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 09:15 | Nahoru | #55
Milosek.m> většina strojů má zezadu svůj přímaz, moje zouvačka zrovna tak a vzduch pro foukání si bere ještě před přímazem, ale je třeba na každý výstup ze systému kde se používají bouchačky přidat přimazávání, ovšem někde se na to hazí fakt bobek a mažou hned do systému.

2 reakcí na tento příspěvek Dusík do gum

20.4.2012 v 09:45 | Nahoru | #56
Dusík mi byl doporučen gumařem na dlouhou trasu, hlavně po dálnici např. do Chorvatska, aby se předešlo čtverečku na gumě. Po dojetí jej nahradit klasickým vzduchem. Zatím jsem to nezkoušel, ale něco na tom bude.

(reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 09:58 | Nahoru | #57

Dr.Drako píše: Dusík mi byl doporučen gumařem na dlouhou trasu, hlavně po dálnici např. do Chorvatska, aby se předešlo čtverečku na gumě. Po dojetí jej nahradit klasickým vzduchem. Zatím jsem to nezkoušel, ale něco na tom bude.


Dusík do gum

20.4.2012 v 10:09 | Nahoru | #58
Na dusík mrdám, foukám to héliem, pak mi to líp lítá

(reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 10:15 | Nahoru | #59
Dr.Drako> jedine Corgon. To ti poleci nejen placku na gume, ale i plesku na hlave!

(reakce na) Dusík do gum

20.4.2012 v 10:21 | Nahoru | #60

t_freedom píše: u LKW to smysl má...nejsem si jsitej tkví-li to v tepelný kapacitě...ale s 24t nákladu při 4h jízdy (28-30°C) po dálnici maj ty gumy menší teplotu, než mívaly se vzduchem...

¨

Ti nevím, ale ani jedno z našich aut dusíkem nefouká. Zrovna včera tady klucí kontrolovali 20 odstavených návěsů a docela se pobavili na téma dusík v pneu. A tím pobavili nemyslím že by o tom diskutovali
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist