dnes jsem chtěl využít (podle některých) poslední pěkný den na motorku, abych se někam projel. Vybral jsem si tedy, že pojedu svoji oblíbenou trasu - tedy na Šanci. Jel jsem od Rožnova pod Radhoštěm až do Bílé (31 km), do té doby se nic zvláštního nejelo, jel jsem jako vždy palbu, ale žádné divné zvuky, pohyby, prostě nic...
V Bílé jsem zpomalil na 50 km/h, za značkou jsem přidal a hned za levotočivou zatáčkou se mi asi ve 130 km/h zaseklo zadní kolo - doporovázené zvukem, jakoby v tom motoru něco lítalo.
Samozřejmě se zdaní kolo hned dalo do smyku, tak jsem rychle zareagoval zmáčknutím spojky, dobrzdil a začal hledat příčinu - všechny kapaliny (benzín, olej, chladicí kapalina) tam byly.
Zkoušel jsem to nastartovat - opět otřesný zvuk, tak jsem toho nechal.
Zastavil borec na chopperu, jestli chci pomoct. Společně jsme se dohodli, že mi není pomoci :D. Tak jsem začal tlačit na nejbližší zastávku, odkud jsem zavolal otcovi, ať pro mě dojede dodávkou. Samozřejmě mu trvalo asi hodinu, než tam dojel. V dálce jsem viděl bílého Fiata, tak jsem si říkal, že je konečně tady, ale sám sebe jsem se ptal, proč stojí. Volá mi, že mu došla nafta, tak čekáme na matku další hodinu, než doveze naftu.
Nakonec jsem dojel domů v dodávce vzadu s motorkou, kdo to někdy zažil, určitě ví, jak je to nepříjemné.
V první řadě bych rád poděkoval všem lidem, kteří alespoň přibrzdili nebo zastavili a snažili se nějak pomoct a nebo se alespoň optali, jestli můžou nějak pomoct.
V druhé řadě bych chtěl všem lidem, kteří jezdí na 2T, ať mají pořád mobilizované všechny smysly, protože to zadření přijde vždy, když to nejmíň čekáš.
Dále bych rád poděkoval motoru, že se nezadřel v pravotočivé před Bílou, kde by mě zablokování zadního kola asi zabilo.
A na konec bych vám všem rád popřál konec sezóny bez pádů a dalších problémů. Bohužel už beze mě. Já mám přes zimu co dělat, abych opravil motor a hlavně na tu opravu nějak našetřil.
privateer píše: tímto se omlouvám zakladateli vlákna,že sem mu ho zmršil
myslím že zakladatel si aspoň uvědomí, že může člověk dopadnout i hůř než se zadřeným motorem
(tedy nepochybuji že by si to neuvědomil i předtím, ale .. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
Mlhos píše: ty vogo to je dost hustý,vždycky,když tohle slyším od někoho tak mam chut přestat jezdit po silnici a prejit k enduru (i kdyz to riziko tam taky jasně je),ale co mě ted vrta hlavou je to jak se muze clovek takhle brutalne roztrhat jak ty píšeš?
podle mě to byl začátek havárky(možná o řidítka) a pak určitě dopadem-pokud šel po nějakým přemetu nohama napřed a pokud je měl od sebe tak se to tak asi mohlo stát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
Cook píše: privateer> Respect ...jsi borec. To ja bych se asi slozil jak bych to videl
jak sem říkal,bylo nás tam víc-jen se liší tím že tady nemají registraci-takže i když je neznám a v životě je tady nepotkám-tak jim děkuju
privateer píše: Malus-Animus>
Dnes to byl zážitek za všechny drobný,jel sem z práce pro máti abych ji odvezl na přehradu a cestou tam jsem dojel k čerstvé havárce motocyklu a auta.Dělal sem nějakej pátek na interně,ale tenhle masakr sem ještě neviděl.Borec mezi 30 a 40 a jeho dcerka.U holčiny už byli lidi,ale u týpka zatím moc ne.Holka otevřený zlomeniny,ale ta to přežije,ale ten borec ležel v krvi,rozpáraný břicho až po třísla-čouhala z něj pánevní kost a obě kosti stehení a rozhodně to nebyly klouby,kolem tak dva litry krve,koule ven z pytle.No drtil sem mu třísla aby nevykrvácel úplně,ale moc to nepomáhalo.Potom se na místě vyskytla doktorka co jela kolem a už sme na byli dva a pak se přidali i další.Potom dojela záchranka,ale stejně si mě tam nechali k ruce po celou tu hodinu co sme tam snažili-no podařilo se,ale nevím jak to dopadlo.Jako měl sem rukavice-všechno jak má být.Ale byl to masakr-dvakrát se nám ho podařilo nahodit..Takže lidi opatrně na sebe.Takže následoval nákup dvou flašek vína a momentálně se léčím-né že bych to jako bývalej zdravotník potřeboval,ale i tak se to hodí.
Bylo to v bystrci na křižovatce pod schelkou,která se napojuje na hitlerák.
Týýý vo, respekt jak sviň. Díky za ně oba (oni ti asi nepoděkují, že)
1 reakcí na tento příspěvek Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
OlafCZ píše: Síla! Thumbs up, žes to takhle zvládnul... Snad to vydejchá... Chudák holka, jestli to byl její táta a vše viděla z první...
Obecně velice nerad vozím svoje děti (a už vůbec ne jiné děti) na motorce . A až přijdou s tím že chtějí svoji motorku tak nevím co budu dělat .privateer píše: Dnes to byl zážitek za všechny drobný, ...
Nejdřív musim před všema co pomáhali hluboce smeknout. Nevím, co bych v takový situaci dělal já a samozřejmě bych se do ní nikdy nechtěl dostat.
Nemůžu tu nehodu nikde najít, nevíte někdo o nějaký reportáži nebo o článku k tomu? Zajímaly by mě podrobnosti (na čem jel, odkud kam, jak se nehoda stala apod.). Chápu, že privateer z toho byl mimo a že ho nezajímaly okolnosti. Nevíte někdo víc?
jinak k te prvni pomoci. Vzdy kdyz mam prilezitost, tak se snazim si zapamatovat prblizne postupy co a jak delat, ale v realu jak zafunguju si nedokazu predstavit. Hlavne si myslim ze ma clovek podvedome strach, ze neco zvora a dotycnemu muze jeste uskodit.
Naposledy editováno 05.10.2011 11:41:06
jednaminus píše: http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/motorkar-neprezil-srazku-s-dodavkou-nedala-mu-prednost.html
Z jiného tématu k té nehodě v Brně.
Naposledy editováno 05.10.2011 16:02:15
1 reakcí na tento příspěvek Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
Pár let zpátky, bylo to na konci října, krásná neděle. Říkal jsem si, že by to stálo za malou vyjížďku. Nakonec mě zapřáhli doma, takže jsem nevyjel. Odpoledne jsem ale musel do Bystrce, tak jsem skočil do auta a přesně v tom stejným místě havárka motorky a auta. Sedmdesátiletej děděček odbočoval doleva do Bystrce a přehlídl v protisměru motorku. Ten kluk tam bohužel dojezdil. Celou dobu jsem si pak říkal, že kdybych vyjel, že jsem tam mohl být já, protože bych se zhruba ve stejnou dobu vracel touto cestou domů.
Aspoň ta holka ať se dá do pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
To je v prdeli, přesně z tohodle mám největší strach.... to že se někde vyklopím vlastní blbostí z toho mám taky strach, ale to, že přesně takhle někdo sejme mě z toho mám extrémní strach a to jsem na motorce teprve první 3 měsíce s 7000km a za tuhle extrémně krátkou dobu jsem měl taky pěkný krizovky, pokaždý nějakej DEBIL se buď vyřítil z protisměru v zatáčce a nebo teďka kráva ženská asi vezla mámu a uhybala typovi co jel v levým a regulerně mi najela na levý koleno než sem to stačil uhnout, předesílám, že to bylo cca v 90kmh na černým mostě, když sem se vracel z Ještědu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
Jinak já to samý, 5 měsíců, asi 10 tkm, taky hafo krizovek. Na mě zase pro změnu na Liberecký u Proseka najel z pravýho pruhu dědek v P407 poté, co mi uhnul z levýho, kde to valil cca. 60 km/h, a v mejch 80-90 km/h mi cvrnknul zrcátkem do ruky, načež jsem si málem cvrnknul já Ale co je to proti tomuhle chudákovi... Poslední pěknej den a tohle...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
dj_hroch píše: privateer> A pokud by tam bylo nějaké poranění hlavy či páteře? Abych ho tím sundáním nedorazil víc jak je. Jestli jde nějak poznat něbo to prostě zkusit?
Podle mně helmu nesundávat, pokud se životně nutně nepotřebuješ dostat k hlavě. Tzn člověk nedýchá, (a pokud dýchat nezačne, tak už mu bude fuk jestli má hejblí s páteří) nebo nekrvácí natolik, že by vykrvácel a bez sundání helmy to nejde zastavit (což ani nevím, jesli je možné).
Ikdyž podle tý nový teorie, se dýchat ani nemusí a důležitá je masáž. Nevíte teda někdo, Privateere, jestli pokud jenom nedýchá ale masírovat to můžeš má přijít helma dolu? (osobně bych se při nedýchání přikláněla k sundání)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
...takže by bylo lepší tu přilbu umět sundat aspoň mezi motorkáři (přecejen máme reálnější šanci u nehody motorky být) - je potřeba ji sundat tahem, nepředklánět hlavu a hlavně během i po sundání zabránit rotaci hlavy (nejlépe ji držet v tahu a mírném záklonu do příjezdu záchranky, tam už jsou na fixaci pomůcky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
_xy_ píše: Anitchka> ...podle posledních Guidelines 2010 není zapotřebí při resuscitaci JEDNÍM LAICKÝM zachráncem dýchat do postiženého, i tak ovšem zachraňování začíná uvolněním dýchacích cest a záklonem hlavy (u podezření na poranění páteře - u nehody motorkáře tedy VŽDY - velmi opatrným)... potom následuje masáž
...takže by bylo lepší tu přilbu umět sundat aspoň mezi motorkáři (přecejen máme reálnější šanci u nehody motorky být) - je potřeba ji sundat tahem, nepředklánět hlavu a hlavně během i po sundání zabránit rotaci hlavy (nejlépe ji držet v tahu a mírném záklonu do příjezdu záchranky, tam už jsou na fixaci pomůcky)
Jo takhle přesně to všechno proběhlo,nějakým omylem sem se tam sešel já,laborantka a jedna doktorka.
Ale bylo to všechno houby platný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dnešní zážitek - letos jsem dojezdil
_xy_ píše: ...takže by bylo lepší tu přilbu umět sundat aspoň mezi motorkáři (přecejen máme reálnější šanci u nehody motorky být) - je potřeba ji sundat tahem, nepředklánět hlavu a hlavně během i po sundání zabránit rotaci hlavy (nejlépe ji držet v tahu a mírném záklonu do příjezdu záchranky, tam už jsou na fixaci pomůcky)
Což ovšem není žádná prdel v případě jednoho zachránce a hlavně máš nacvičeno sundávat si svůj škopek z hlavy, šetrně druhému je to jiné.
_xy_ píše: Anitchka> ...podle posledních Guidelines 2010 není zapotřebí při resuscitaci JEDNÍM LAICKÝM zachráncem dýchat do postiženého, i tak ovšem zachraňování začíná uvolněním dýchacích cest a záklonem hlavy (u podezření na poranění páteře - u nehody motorkáře tedy VŽDY - velmi opatrným)... potom následuje masáž
...takže by bylo lepší tu přilbu umět sundat aspoň mezi motorkáři (přecejen máme reálnější šanci u nehody motorky být) - je potřeba ji sundat tahem, nepředklánět hlavu a hlavně během i po sundání zabránit rotaci hlavy (nejlépe ji držet v tahu a mírném záklonu do příjezdu záchranky, tam už jsou na fixaci pomůcky)
dík
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |