globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
 
22.11.2010 v 21:13
Aby bylo pro všechny jasno co se na nás připravuje. To neustálý dohadování jak to bude mě nebaví, takže tady to máte všichni přímo ze stránek ministerstva dopravy ČR.
Anketa: souhlasíte se soudruhy z ministerstva?
ano
32%
21
ne
68%
45
Předchozí
1 2
Následující

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:14 | Nahoru | #1
Tak to bude nemálo hárdkór!

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:20 | Nahoru | #2
tak nějak tu nic nevidim?

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:22 | Nahoru | #3
taky tu nic nevidím. no kdo nic nedělá nic nezkazí. třeba se někomu zavděčí

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:24 | Nahoru | #4

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:25 | Nahoru | #5

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:26 | Nahoru | #6
No, tak se mě to nějak nedařilo přervat do komentu, tak aspoň odkaz ke stáhnutí.

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:27 | Nahoru | #7
samozřejmě pod kolonkou návrh zákona.

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:31 | Nahoru | #8
Tak to by mě zajímalo dyž si ve 2012 udělám na A 25( a s omezením) a ve 2013 toto schvalijou tak si pak budu moct udelat papiry ve 21 letech nebo až ve 24 letech?

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:42 | Nahoru | #9
zajímaví ...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 21:45 | Nahoru | #10
(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru do 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem do 4 kW, nebo
3. čtyřkolová o provozní hmotnosti nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru do 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem do 4 kW,
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu do 15 kW,
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru do 35kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,

(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 17 let, jedná-li se o skupinu A1, B1 a T,
c) 18 let, jedná-li se o skupinu B, B+E, C1 a C1+E,
d) 19 let, jedná-li se o skupinu A2,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
g) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě, která dosáhla věku 21 let, pokud
a) je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2.

(3) Osobě uvedené v odstavci 1 písm. a) a b) lze řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel udělit jen s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce.

(4) Ministerstvo udělí u řidičského oprávnění pro skupiny A a A1 výjimku z podmínky věku pro osobu, která je držitelem licence motoristického sportovce, na základě její písemné žádosti, popřípadě písemné žádosti jejího zákonného zástupce. Udělená výjimka platí pouze pro jízdu při sportovní soutěži.

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 22:20 | Nahoru | #11
Hm tak to vypadá ,že budu jezdit ještě dlouho na starým Géčku

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 22:34 | Nahoru | #12
hm, byrokrati budou zase slavit triumf (samozrejme pod kridlem EU)... jen pitomy rozdeleni vozidel do kategorii uz je natolik komplikovany, ze se jiste objevi jeste mraky diskuzi, ve kterych se lidi nebudou schopni shodnout ani na tomto - jak prakticka to legislativa . Za chvili se asi bude se zamacklou slozou vzpominat na rozdeleni A,B,C,D,E,M,T.

Nehlede na to, ze ridicak napr. na Jawu 250 od 19 let a na plny A od 24 let a jsou IMHO blbost (stejne jako AM do 45 km/h a jeste mnoho dalsiho) - zatim netusim, jak si v budoucnu zajezdi muj potencialni syn (ovsem oni to mezitim jeste 1000x premontujou)

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 22:58 | Nahoru | #13
a od kdy by to mělo přijit v platnost? 31.1.2013 ?
teda jestli to projde (jako že asi určitě).

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 22:59 | Nahoru | #14
the_duck> vzhledem k tomu, ze je to soucasti "implementace smernice EU", nepochybuji o pruchodu zakona, a to bez verejne diskuze

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 23:02 | Nahoru | #15
a mělo by to vejit v platnost ve 2013 nebo kdy? ja už se v těch datech nejak neorientuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 23:03 | Nahoru | #16

LIBeeS21 píše: c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru do 35kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,


naprosto rozumný konečně už nejsou potřeba brzdy na silnici a podobné hovadiny. prostě motorka na začátek s dostatečným výkonem a vyjezdi se

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

22.11.2010 v 23:10 | Nahoru | #17
karf> a nepripadne ti neprimereny, ze ve statem stanovenem veku dospelosti - 18 lety, kdy muzes ridit auto, drzet palnou zbran, konzumovat alkohol apod., muzes ridit jen motocykl 125ccm s 11kW a hmotnosti nad 110 kg ?? Vzpominam si, ze jeste pred cca 10 lety bylo A od 17 let se souhlasem rodicu - hezkej nepomer.

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 07:27 | Nahoru | #18

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 08:17 | Nahoru | #19
lepsipravo.cz to je výsměch, parodie śtrašná propaganda.. ty si teda vybrali doménu..

Naposledy editováno 23.11.2010 08:17:59

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #20
Zdravim,jak to je stim zaviranim motorky "které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem". Ja A neomezeno stihnu,ale zajimalo by me jak to
bude treba s mou suzu,kdyz v TP mam 25kw,ale vyrabela se verze s 81kw.
To jako jestly tenhle ten zakon projde,tak to me jako prijde novej technicak
kde uz bude 81kw,nebo proste kdyz uz ta motorka ma prepsanej vykon na
25KW uz pred tim zakonem tak to snad nemuze nikde prepsat ne?

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 14:09 | Nahoru | #21
Děcka, tak mě napadá, asi je to blbost, ale nedá se to zavírání na 35 Kw z dvojnásobnýho výkonu zas nějak přechcat, když si ji koupim už od výroby zavřenou?? Esi to teda jde, někde snad na webu Kawy sem viděl, že se teď dá koupit třeba Z750 už s 25 Kw..

PS: netýká se mě to, jen mě to napadlo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:08 | Nahoru | #22

Skalda píše: karf> a nepripadne ti neprimereny, ze ve statem stanovenem veku dospelosti - 18 lety, kdy muzes ridit auto, drzet palnou zbran, konzumovat alkohol apod., muzes ridit jen motocykl 125ccm s 11kW a hmotnosti nad 110 kg ?? Vzpominam si, ze jeste pred cca 10 lety bylo A od 17 let se souhlasem rodicu - hezkej nepomer.


hele docela mi to přijde přiměřený.
auto - poměr cena/váha/výkon je u auta někde úplně jiden, bezpečnost je v autě taky úplně jinde
alkohol - malí smradi chlastaj od 10-15ti. zleješ se sám někde a nikomu nic neuděláš (většinou)
zbraň - musíš udělat zkoušky, musíš být psychicky v pořádku, musíš dodržovat pravidla nošení i uskladnění zbraně...kolik lidí je zastřeleno zbraní a kolik zabito na silnici?
takže ano. přijde mi to docela OK. Když nefunguje zdravá výchova, kdy rodiče děti vedou od 15ti postupně od nejslabší motorky přes rozumný skoky v kubatuře a výkonu na silnější, když se tady Z VYSOKA SERE na skutečný zařazení skupin řidičáků a prodávají se litrový motorky s "25kW" tak tohle je logickej výsledek - utažení šroubů
co na to říct

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:20 | Nahoru | #23

karf píše: hele docela mi to přijde přiměřený.
auto - poměr cena/váha/výkon je u auta někde úplně jiden, bezpečnost je v autě taky úplně jinde
alkohol - malí smradi chlastaj od 10-15ti. zleješ se sám někde a nikomu nic neuděláš (většinou)
zbraň - musíš udělat zkoušky, musíš být psychicky v pořádku, musíš dodržovat pravidla nošení i uskladnění zbraně...kolik lidí je zastřeleno zbraní a kolik zabito na silnici?
takže ano. přijde mi to docela OK. Když nefunguje zdravá výchova, kdy rodiče děti vedou od 15ti postupně od nejslabší motorky přes rozumný skoky v kubatuře a výkonu na silnější, když se tady Z VYSOKA SERE na skutečný zařazení skupin řidičáků a prodávají se litrový motorky s "25kW" tak tohle je logickej výsledek - utažení šroubů
co na to říct

No rekl bych ze takovy petkovy BMW s trilitrovym sestivalcem je celkem jina liga nez motorka s 35kW a presto ho muzes ridit od 18. Kdyz to do nekoho narves tak na motorce nejsi tak nebezpecnej jako v aute ktery vazi dve tuny. Tohle je na hlavu postaveny. Nicmene odstupnovani ridicaku je rozumna vec. Jen nevim jestli to neprehanej kdyz dvacka od 17 a 35kW az od 19. Ja bych to nechal tak jak to je. A kolik lidi umre protoze se sami nebo nekdo jinej opije to si myslim ze uz nema k tem umrtim na motorce moc daleko. A z myho pohledu opily agresivni lidi jsou daleko horsi nez kluk na motorce s 35kW. Proste bych to vyresil tim dodatkem ze ta motorka nesmi bejt skrcena z vic nez dvojnasobku, upravil na 35 kvuli endurum a choperum a tim bych skoncil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:25 | Nahoru | #24
pylot> hele fakta jsou jasný. řeklo se, že od 18ti se bude jezdit na motorkách s 25kW. Každej bejvalej (99,9% pro rejpaly) dvackař má ostrou šesku nebo rovnou litra "v TP 25kW" a "ze začátku jsem měl respekt ale sblížili jsme se". Na silnici to vypadá jak to vypadá tak tohle je výsledek. Kdybychom měli rozum a jezdili poctivě od 16ti 11kW, od 18ti 25kW a pak od 21 neomezený tak zkušenosti a dovednosti vypadají úplně jinak. Hold poděkuj všem těm rádobystřelcům co mají sen jamaha r1

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:35 | Nahoru | #25
21 mám příští rok, takže já to nechytnu.. takže z vysoka na to seru

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:38 | Nahoru | #26
já bych to nechal jak je, jen prostě velké áčko po několika letech držení nižší skupiny..tohle by bylo asi nejrozumější.

Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 15:44 | Nahoru | #27
obavam se, ze statni represi a zvysenou byrokracii se neda suplovat nekvalitni vychova. Nehlede na to, ze podle mych informaci maji nejvic motonehod ridici ve veku 25-35 let, takze zvysovani veku pro rizeni bude tak maximalne generovat vic zacatecniku prave v techto letech. Je mozne, ze cele kouzlo spociva pouze v normalizacnich snahach EU...

1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 17:30 | Nahoru | #28
reknu vam to vsem takhle kdyz to stihnete jeste v platnosti stareho zakona tak vam nikdo nic vzit ani pozastavit nemuze CHAPETE??? vzdyt kolik lidi udelo redicak uplne na vse na vojne a po zavedeni ruznych skupin jim taky vse zustalo tak nevim co resite

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

23.11.2010 v 17:33 | Nahoru | #29
karloss200> presne tak, retroaktivne fungujou jen solarni elektrarny

EDIT: a stavebni sporeni

Naposledy editováno 23.11.2010 17:33:21

(reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno

24.11.2010 v 06:33 | Nahoru | #30

karf píše: pylot> hele fakta jsou jasný. řeklo se, že od 18ti se bude jezdit na motorkách s 25kW. Každej bejvalej (99,9% pro rejpaly) dvackař má ostrou šesku nebo rovnou litra "v TP 25kW" a "ze začátku jsem měl respekt ale sblížili jsme se". Na silnici to vypadá jak to vypadá tak tohle je výsledek. Kdybychom měli rozum a jezdili poctivě od 16ti 11kW, od 18ti 25kW a pak od 21 neomezený tak zkušenosti a dovednosti vypadají úplně jinak. Hold poděkuj všem těm rádobystřelcům co mají sen jamaha r1



taky mi to přijde jako celkem logickej důsledek stávající situace
osobně moc mlaďochů neznám, ale když jsem začal chodit sem žasnul jsem kolik a jak snadno z nich lítá na mašině na které nemaj co dělat (dle zákona, o pilotním umění jednotlivců se tu nehodlám s nikým dohadovat). No a co jim můžou, když tě na štrece stopne policajt a vidí před sebou litra a v papírech 25kW tak může akorát zasalutovat. Dle objemu by to bylo bez debat.
Jinak je mi to po pravdě tak trochu fuk, děcko nemám a kdybych měl tak mu přerazím rue ve chvíli kdy se motorku jen podívá. A že mně někdo z těch umělců může sundat? No může, ale může se stát spousta věcí, minulej týden nám na přivaděči přistálo letadlo přímo před auto, to bych taky nečekal
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist