Zastavil jsem a koumal jsem o co by mohlo jít. 7ídná chybová hláška nevyskakuje.
Zařazený neutrál, vše OK, zařadím a zdechne - jasně senzor stojánku.
A protože to dělalo nepravidelně, přišlo mi to spíš jako problém v kontaktech.
Třepu s drátama kam došáhnu a nic - žádná reakce.
Senzor je zalitý, vedou do něj tři dráty a na stojanu je magnet - očistil podotahoval - nic.
Rozhodil jsem přívodní konektor, proklemoval - dvě kombinace vyhazovaly chybu, třetí OK.
Pár startů, krátká projížďka a problém se projevil opět - tedy zde to asi není - nejspíš někde výš.
Pak to zase 60 km jelo bez problému, pak zase no a ve finále už to ani nehleslo, tak kamarád, vozík a pojďme.
V KTM mi na telefon řekli, že senzorem to nejspíš nebude, to se prý nekazí.
Než to odmašlím a půjdu kontakt po kontaktu a budu to čistit, je nějaký nápad co by to ještě mohlo být?
Nerad bych se uchlácholil, že je to "asi" OK a pak to zase řešil někde mezi polama. Je možné, že jak to bude pár dnů stát, bude se to chovat OK.
Nebo je někdo v okolí Vsetína s měřákem a elektro-znalostma, který by na to u mě mrkl? (placená služba)
Do Brna na vozíku se mi to fakt zase smýkat nechce.
Naposledy editováno 06.08.2021 19:34:10
Tedy se mi to ale moc nepozdává.
Čidlo kliky, tak to jsem úplně mimo. O tom nemám ani páru.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)
Něco jsem nastudoval a znovu jsem odpojil konektor senzoru stojanu, proklemoval ty dva piny, nicméně jsem tam vložil odpor 2,2 kOhmu a motka i s kvaltem nastartovala.
Vyblokování stojanu pouhým propojením těchto pinů nestačí.
Objednávám nový senzor a uvidíme jak se to bude chovat pak.
Nazdar
první byly jednoduché mechanické - většinou přikostření - tam stačilo ty dva dráty spojit a bylo hotovo - vše fungovalo
další jsou čidla s halovou sondou tj. reagují na magnetické pole - vedou tma 3 dráty - +,-,signál - tam už jednoduché spojení drátů nefunguje - řeší se to napětovým děličem nebo odporem mezi + a signálem
no a poslední verze se nedají oblbnout jednoduchým přivedením napětí na signál, ale vyžadují trochu sofistikovanější přístup - řeší se to eliminátorem - kde je časovač a co posílá řídíc jednotce impulzy, že je vše v pořádku
každopádně u KTM ještě může být jeden problém - např. u 690/701 apod. je na bočáku ten signálový plech (tj. ten co jde k čidlu) přišroubovaný - a díky tomu s ním lez hýbat a pokud je i jen pohnutý jinam tak čidlo signál nedá a nejede to. Stačí s tím pohnout, aby to přesně krylo čidlo a motorka jede.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure | tomas21 | 37 | 7.5.2024 v 09:26 assassin |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure | Kruháč | 24 | 24.4.2024 v 16:36 kunabmw |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Driblování řídítek KTM 1190 Adventure | Fichtloš | 23 | 21.3.2024 v 12:23 Guzo |