1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
Kohlstein píše: Hlavně nešetři a radši tam toho oleje dej víc v poměru 1:30, než aby ho tam bylo málo.
No... Zas aby to neměl celý zadrbaný od zbytku oleje pak... To není Jawa, která přeblafne všechno A ta moja s oilmasterem průměrně maže 1:70 a taky jede mimochodem (a to jezdím i v těch 30+ v létě po Brně).
Ani Motul 800 nespasí všechno, když je oleje málo a nevytvoří v motoru dostatečný film.
Všechny Jaso FC a FD oleje, plus k tomu může být připsané API TC, by měly vyhovovat tomuto Husqvarna / Cagiva motoru. Včetně Mogulu Alfa 2T. Dávkování do benzínu nevíme, protože v originále má ten motor dávkovací čerpadlo. Může to být něco mezi 1:100 při nízkém zatížení až po 1:25 při maximálním výkonu. Dávka oleje v benzínu musí pokrýt i ten maximální výkon. Při teplotách pod 0°C se u oilmasterů doporučuje přidávat ještě 1% oleje do benzínu, protože olej v nádržce tuhne a čerpadlo protlačí do motoru míň.
Víme, že oleje pro 2T jsou různě ředěné petrolejem, aby měly viskozitu vhodnou pro čerpadla. Například namícháš 1:40 jednoho a ono je to ve skutečnosti 1:50 jiného oleje.
Všechny krosky, včetně Husqvaren, doporučují 3% oleje do benzínu, tj. v poměru 1:33
Naposledy editováno 12.12.2019 13:30:09
1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu
Edit: Pro Kohlsteina: WR nikdy neměla oilmaster, nepleť si to s WRE, to je ale civilní verze s polovičním výkonem.
Naposledy editováno 12.12.2019 16:17:46
Známý při závodě crosscountry prorazil na 2T o kámen víko spojky a dojel víc jak hodinu závodu bez oleje, ale to je jen pro příklad takový extrém.
Naposledy editováno 12.12.2019 20:15:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
Z výfuku budou lítat sračky i v poměru 1:100, akorát ten aerosol bude mít menší kapky. Hodně záleží na způsobu jízdy - stačí nějakou tu minutu na volnoběh a v nízkých otáčkách, olej se začne hromadit v klikové skříni a pak zrychlíš a olej začne chrstat výfukem ven. Z tohoto pohledu jsou nejčistší padesátky, tam to ženeš furt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
A ten předepsaný Agip Racing 2T taky nebyl žádný čajíček, ale nějaká směs syntetiky a riciňáku, která už se nevyrábí.
Pokud se budeme bavit o zapečených kroužcích, tak u toho riciňáku může být problém s mísením s benzínem a že při občasném používání na nízké zatížení začne v motoru gumovatět a je zle.
Jinak jsem zapečené kroužky viděl jenom v případech, kdy tam někdo lil kdovíjaký olej, jenom ne pro dvoutakty, když byla malá vůle kroužku v drážce a to všechno většinou v kombinaci s "opatrným" stylem jízdy, kdy motor pořádně nevyplachoval a karbon byl až v sání.
Zkus upřesnit, co to máš doma za "kapačku" a jak se s tím jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do benzínu
prackarr píše: Kohlstein> vidíš a já zapečené kroužky viděl i přímo to800 Říkám ti že tento olej bych nedával nikam ve větším množství než 1 ku 50
To je sice pěkné vědět, ale furt je to jenom pravdy čtvrt. Nevíme který 800, jestli Offroad nebo Racing, co to bylo za motor, jak se s tím jezdilo, jestli to nemohlo být nepoctivým benzínem, případně jestli to nebylo zakarbonované z dřívějška od nějakého jiného oleje a jak se do toho nalila 800, tak se karbon začal odlupovat a dostal se do kroužků.
1 reakcí na tento příspěvek olej do benzínu
Kohlstein píše: To je sice pěkné vědět, ale furt je to jenom pravdy čtvrt. Nevíme který 800, jestli Offroad nebo Racing, co to bylo za motor, jak se s tím jezdilo, jestli to nemohlo být nepoctivým benzínem, případně jestli to nebylo zakarbonované z dřívějška od nějakého jiného oleje a jak se do toho nalila 800, tak se karbon začal odlupovat a dostal se do kroužků.
žádná čtvrt. Jde o to, aby se nestrhal olejový film. Motul 800 je asi nejlepší olej na trhu a umaže takový motor klidně i v poměru 1:100.Mě je to jedno, já to mám vyzkoušeno praxi a opakuji, nikdy bych nemíchal víc, jak 1:50.