potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...
Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.
Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).
Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...
Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...
Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...
Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)
Pavel
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Rozhoď to a přešáluj, to bude ok, přece někde musí být mechanik co to umí, nic na tom není....
R6 zadřenou na klice jsem dělal na okruhu přes noc, ráno šla do závodu a dojela. Klika že tedy byly věci s sebou zrovna. Závodní mechanici to dělají furt, na té laděné R6 se tehdy musely šály měnit po cca 2500 km - proto jsem tu sadu měl mezi dílama...
Někdo kdo připravuje motorky na kros klidně, tam se to taky mění dvakrát za sezonu...
V Praze mechanik musí být... A v YamaMotoSport určitě.
Kompozice z šál nic nepoškodí, protože je měkká. Horší je svinec z převodů. Takže vypláchnout a pohoda. zbytek chytí filtr. Vůbec bych se toho nebál. Po montáži ověřit tlak oleje akorát, nějak se to muselo stát.
( ohřívání na volnoběh na místě, to je možná důvod. A jízda po zadním taky dělá své )
Klika má čísla, blok má čísla, nějak se to hodí pod sebe a vyjdou ti šály, barevně značený míry. Všecko by mělo být v manuálech, pokud se to dodrží, tak to prostě zvládne každej kdo umí číst.
Klika pokud není fialová, zalapovat a dobrý, ojnici bych vyměnil, ale i ta pokud není barevná tak by měla být ok... změřit a padla.
EDIT, odešly ti krajní válce, pokud je to stejně jako u starších, tak hlavní kanál je středem a pak by to vypadalo na malý tlak oleje. Podívej se i na vačky, stačí okem.
A jinak, tyhle trable se děly při nákupech od prodejců, kteří zanedbali protočení rukou před prvním startem novýho motoru. Pode zákona ( celní a další ) to totiž z japonska chodilo suchý. Nalili to a start, ale pokud to neprotočili rukama, hned na novým byly čárance už … Ale s tím není šance cokoli udělat, ani se to nepozná, až právě časem se to horší, jak tam tudy protéká olej pryč.
Naposledy editováno 23.08.2019 13:49:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
DVI píše: ...ohřívání na volnoběh na místě, to je možná důvod....
Můžeš to prosím rozvést?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Anti píše: Můžeš to prosím rozvést?
To mě taky zajímá.
Já nechám brblat motorku na 70°C, během čehož si obleču helmu, rukavice a pak volným tempem vyjedu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Myslíš že kliková hřídel je periferie?Nikde není větší kanál.
V dnešní době kvalitních olejů je tahle teorie anachronismus...
Edit:Podle téhle teorie by měli nejvíc práce motoráři v severských zemích...
Naposledy editováno 23.08.2019 15:32:02
carlos38 píše: To mě taky zajímá.
Já nechám brblat motorku na 70°C, během čehož si obleču helmu, rukavice a pak volným tempem vyjedu.
No, komprese bývají 11:1 , motor běží s malou dodávkou oleje a ve spektru otáček, kde je klika a ložiska extrémně namáhaná vibracemi, navíc bohatší směs omývá olej z válců, svíčky se sviní... je toho až dost.
Rozhodně je rozumnější start a po 15 vteřinách odjezd s mírným zacházením s plynem, 30% otáček a mírná zátěž. Jednak se zkrátí studená fáze, optimalizuje se směs aby nekarbonovala tolik, tlak oleje se zvýší tak, aby se vymezily vůle a rozvádělo teplo plynule po motoru. Olej je navíc důležité medium jako voda, je třeba pamatovat že voda je teplá daleko dříve, zvlášť při volnoběhu.
A jen tak mimo soutěž, když jsi nakrmenou motorku vyladěnou na okruhy nastartoval studenou s ostrými svíčkami, bylo po nich. Dávaly se až po zahřátí. S těmi pro start co byly zmáchané benzínem a od sazí, to dávalo na brzdě o dost horší krouťák.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Anti píše: akula> Vliv teploty oleje na jeho tlak .
Myslíš že kliková hřídel je periferie?Nikde není větší kanál.
V dnešní době kvalitních olejů je tahle teorie anachronismus...
Edit:Podle téhle teorie by měli nejvíc práce motoráři v severských zemích...
Jezdí se nízké viskozity, a na volnoběhu je na klice velké nebezpečí kavitace, protože šály jsou postavené na vůlích, kde se počítá s olejovým filmem. Pokud je nestabilní, dochází ke kontaktu kovu na kov ve zvýšené míře a to není dobře.
Velký kanál nic neřeší, pokud je v něm malý průtok, specielně pokud je kalkulován provoz motoru až někam k 15 tisícům, jako u 600 ccm čtyřválců...
DVI píše: Jezdí se nízké viskozity, a na volnoběhu je na klice velké nebezpečí kavitace, protože šály jsou postavené na vůlích, kde se počítá s olejovým filmem. Pokud je nestabilní, dochází ke kontaktu kovu na kov ve zvýšené míře a to není dobře.
Velký kanál nic neřeší, pokud je v něm malý průtok, specielně pokud je kalkulován provoz motoru až někam k 15 tisícům, jako u 600 ccm čtyřválců...
Edit: nahlédni do manuálu jaké viskozity se doporučují v severských zemích a naopak.... Nicméně, provozní teploty motorů jsou i na severu stejné, nižší viskozity se řeší jen kvůli startům za mrazů, kdy by mohlo hrozit, že se studený hustý olej nestačí vrátit do vany a čerpadlo vezme vzduch.
Naposledy editováno 23.08.2019 16:03:31
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Tak jako tak, určitě za problémem autora vlákna nestojí zahřívání na volnoběh. Tam je buď konstrukční vada,nebo nějaké zenedbání servisu.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
assassin píše: Kazdopadne ohřívání motorky během na volnobeh az do 70C apod neni zrovna ideální postup.
Tak neříkej, co je špatně, ale poraď nám, co je správně. Mimochodem, CP4, nebo big-bang, chceš-li, je na těch 70ti stupních velmi rychle.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
viz screen z manuálu R6
Naposledy editováno 23.08.2019 20:38:33
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
https://www.motorkar.../?t=126826&pgr=1
Klepací Fazer, bohužel chybí závěrečné odhalení závady:
https://www.motorkar.../?t=211711&pgr=1
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
tenere píše: DVI> Ve všem mate pravdu jen v jedné věci si myslím ze náhradní šály se objednávají podle naměřeného rozměru a ne podle čísel .Jinak když čtu co on píše tak vim ze se bud někdo zkouší natáhnout a on tomu nerozumí .Vy v tom delate tak mu dejte kontakty na lidi kteří to dělají profesionálně a ne to co je v Praze.
No, pár let už v tom nedělám, nanejvýš svou motorku radši...
To, že mu někdo cpe celý motor je obrázek stavu dnešních servisů... Na druhou stranu, servis se jistí. Ale je to drsný.
V úplně nejhorším by měla stačit klika, šály a sada ojnic, olej filtr, sada těsnění. Možná pumpa.
Ale fakt je, ze by se hodilo tam rovnu dát rozvody a kouknout na ventily...
Koukal jsem že je to Pražák, ale neřekl od koho to má.
Ale v ty YamaMoto byli v pohodě lidi, tenkrát.
Pokud se ten motor trochu podobá R6, nebo R1, mělo by to jit udělat pěkně. Určitě se tu vyskytuje někdo, kdo má výbavu a zmakne to.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
Nebo něco se směsí, to pak umí i degradovat oleje a zadření taky může hrozit...
Nebo hlava, vede tudy kanál k vackam...
Možností je hodně.
To ti po netu nikdo nevyzkoumá.
Podívat se po fórech, pokud je to typická porucha, jak tu někdo psal, někde o tom bude něco víc.
Kouknout do svodů a na svíčky, pokud tam je olej, tak potom ta oprava je uz zas úplně jinde...
Pokud ale ty motory jsou poruchový, bude problém koupit pouzitej, budou chtít raketu.A motorka s padlym motorem se prodá za tragickou cenu, jedině to sám rozprodat po dilech. Pak je rozumné to zprovoznit a pryč s tím. Polecit kliku, dát šály, zkouknout cerpadlo a regulátor aby to mělo správný tlak, pak vydrží... Projet 1500 km a výkup. Italská cesta
V dnešní době stačí aby se sekl ajťák při programování řídící jednotky...
Naposledy editováno 24.08.2019 11:02:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
DVI píše: No, pár let už v tom nedělám, nanejvýš svou motorku radši...
To, že mu někdo cpe celý motor je obrázek stavu dnešních servisů... Na druhou stranu, servis se jistí. Ale je to drsný.
V úplně nejhorším by měla stačit klika, šály a sada ojnic, olej filtr, sada těsnění. Možná pumpa.
Ale fakt je, ze by se hodilo tam rovnu dát rozvody a kouknout na ventily...
Koukal jsem že je to Pražák, ale neřekl od koho to má.
Ale v ty YamaMoto byli v pohodě lidi, tenkrát.
Pokud se ten motor trochu podobá R6, nebo R1, mělo by to jit udělat pěkně. Určitě se tu vyskytuje někdo, kdo má výbavu a zmakne to.
koukal jsi se do ceniku co stoji treba nova klika a sada ojnic? nebo rovnou vsechny dily cos vypsal?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
assassin píše: koukal jsi se do ceniku co stoji treba nova klika a sada ojnic? nebo rovnou vsechny dily cos vypsal?
Nekoukal. Odhaduji 40k.... Ale to na veci nic nemění. Pokud ty motory na to trpí, muzes koupit jetej a co? Za desitku asi nebude. Nejspíš bude taky zralej, takže abys mel jistotu, dáš tam aspoň preventivně nový šály. A případně tu věc co to zadírání způsobuje, nevim co je to, regulátor,, pumpa, nějaký těsnění...?
Neni cesta tam pověsit nejakej motor z neznáma a doufat ze je lepší než ten puvodni... Pokud si to chces nechat teda.
Tohle když se stane, tak to prostě úplně levně nevyresis u takhle mladý motorky, navic pokud se to stává casteji.
A taky pokud se aspoň tuší čím se to děje, můžeš při opravě tu věc vyřešit prohlidnout, vyměnit... Co já vím.
Naposledy editováno 24.08.2019 21:40:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám respondenty - motorkáře pro ... [1, 2] Yamaha MT-10 | Kacka_MotocentrumHK | 34 | 30.5.2024 v 13:35 Myschan |
MT-10 2022 Yamaha MT-10 | xdxxddx | 1 | 3.5.2024 v 23:04 dewwil |
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 | Veverkaris | 29 | 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |