globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 13:13 | Nahoru | #1
Škoda že už nemám vercajk ani dílnu, to snad není možný tohle

Rozhoď to a přešáluj, to bude ok, přece někde musí být mechanik co to umí, nic na tom není....
R6 zadřenou na klice jsem dělal na okruhu přes noc, ráno šla do závodu a dojela. Klika že tedy byly věci s sebou zrovna. Závodní mechanici to dělají furt, na té laděné R6 se tehdy musely šály měnit po cca 2500 km - proto jsem tu sadu měl mezi dílama...
Někdo kdo připravuje motorky na kros klidně, tam se to taky mění dvakrát za sezonu...

V Praze mechanik musí být... A v YamaMotoSport určitě.
Kompozice z šál nic nepoškodí, protože je měkká. Horší je svinec z převodů. Takže vypláchnout a pohoda. zbytek chytí filtr. Vůbec bych se toho nebál. Po montáži ověřit tlak oleje akorát, nějak se to muselo stát.
( ohřívání na volnoběh na místě, to je možná důvod. A jízda po zadním taky dělá své )
Klika má čísla, blok má čísla, nějak se to hodí pod sebe a vyjdou ti šály, barevně značený míry. Všecko by mělo být v manuálech, pokud se to dodrží, tak to prostě zvládne každej kdo umí číst.
Klika pokud není fialová, zalapovat a dobrý, ojnici bych vyměnil, ale i ta pokud není barevná tak by měla být ok... změřit a padla.

EDIT, odešly ti krajní válce, pokud je to stejně jako u starších, tak hlavní kanál je středem a pak by to vypadalo na malý tlak oleje. Podívej se i na vačky, stačí okem.
A jinak, tyhle trable se děly při nákupech od prodejců, kteří zanedbali protočení rukou před prvním startem novýho motoru. Pode zákona ( celní a další ) to totiž z japonska chodilo suchý. Nalili to a start, ale pokud to neprotočili rukama, hned na novým byly čárance už … Ale s tím není šance cokoli udělat, ani se to nepozná, až právě časem se to horší, jak tam tudy protéká olej pryč.

Naposledy editováno 23.08.2019 13:49:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 14:42 | Nahoru | #2

DVI píše: ...ohřívání na volnoběh na místě, to je možná důvod....


Můžeš to prosím rozvést?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

23.8.2019 v 19:42 | Nahoru | #3
DVI> Ve všem mate pravdu jen v jedné věci si myslím ze náhradní šály se objednávají podle naměřeného rozměru a ne podle čísel .Jinak když čtu co on píše tak vim ze se bud někdo zkouší natáhnout a on tomu nerozumí .Vy v tom delate tak mu dejte kontakty na lidi kteří to dělají profesionálně a ne to co je v Praze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

24.8.2019 v 16:49 | Nahoru | #4
DVI> Tohle mi kdysi říkal známý, že Suzuki chodili normálně do Evropy bez náplní, a prý takhle bez oleje pár GSXR nastartovali než si to uvědomili. A nastávalo se to jenom u nás, občas se to povedlo i v Rakousku u dealerů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hledám respondenty - motorkáře pro ... [1, 2] Yamaha MT-10 Kacka_MotocentrumHK 34 30.5.2024 v 13:35 Myschan
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1


TOPlist