4 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
Prostě se nauč brzdit na vlastním stroji za různých situací a uvidíš rozdíly sám.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
pokud tomu ty nebo assassin neverite, je to ciste vase vec, ja tobe ani nikomu dalsimu nepotrebuju nic vyvracet, co bych z toho mel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
kerut píše: Krejza> Krejzo, je opravdu rozdil mezi sportovnima gumama s homo na bezny jezdeni, a zahratejma, fungujicima okruhovejma smesma,.. a velkej rozdil (v souciniteli treni klidne desitky procent, a v kratsi zivotnosti jeste podstatne vetsi)..
pokud tomu ty nebo assassin neverite, je to ciste vase vec, ja tobe ani nikomu dalsimu nepotrebuju nic vyvracet, co bych z toho mel
tady nikdo netvrdi, ze mezi sportovnima gumama a slikama neni rozdil ...
tady nekdo napise, ze se da na seriove motorce a seriovejch gumach tohle zajet a ty hned zacnes placat neco o tvrdejch gumach... mezi sportovnima gumama co se davaji na litrove motorky a zavodnima gumama opravdu nejsou desitky procent rozdilu v koef.treni... to si tady neco cucas z prstu a nemas to absolutne cim podlozit
ja jezdim ted v podstate kazdej druhej tyden na okruh na zavodnich slickach a trenuju... v podstate neni tyden abych nejezdil na silnici na beznejch sportovnich pneu
ja opravdu mam srovnani. kdy jsi naposled na slickach jel? a kolik si toho najel ? ale vis to vsechno lip nez ja...
o Krejzovi ani nemluvim, ten toho natrenuje na ruznych pneu jeste vic...
jo a k tomu jizdnimu stylu na slabejch moto na velkejch okruzich nic nemas? treba, jak se strasne pleteme a ty mas pravdu s tim, ze ty casy ty slaby motorky dohanej proti seriovejm litrum hlavne tim jak vic brzdej ?
a jo, jak ses ptal nekde vedle, tak mam prudici naladu, protoze se tu rozmohlo, ze kazdej expert si vymysli nakej blabol a zacnes o ostatnich vytrubovat jak vi hovno...
Naposledy editováno 07.08.2019 16:06:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
to co pises neni gumama, bohuzel... (aniz bych se Te chtel dotknout)
E: jeste me napada, proc teda jezdis ty slicky kdyz tam neni zasadni rozdil ? to ber jako recnickou, tohle hrachometani me prstava bavit...
Naposledy editováno 07.08.2019 16:08:59
kerut píše: assassin> dle tve logiky: ja kazdej den beham, a desitku za 26:17 furt nedam = Bekele musel urcite dopovat
to co pises neni gumama, bohuzel... (aniz bych se Te chtel dotknout)
to prvni nechapu vubec, nejakou podobnou analogii tam pisu?
a to druhy - co neni gumama?
k tomu editu - zaprve, nerekl jsem, ze tam neni rozdil ... ale rozhodne tam nejsou desitky procent rozdilu
za druhe, na moje kola se ani jine pneumatiky nez sliky nedaji koupit
ja ti jen rikam, ze ja rozdil mezi tema pneumatikama znam z temer kazdodeniho jezdeni, jak v beznem provozu tak v okruhovem rezimu ... ty teoretizujes na zaklade ceho vlastne?
Naposledy editováno 07.08.2019 16:18:30
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
Ono tu treba bylo sveho casu video se srsanem kde tvrdi, ze motorka na brzdy v pohode prebrzdi uplne libovolne auto.. a pak nejak skutek utek, dalo to dost prace zabzrdit aspon tak nejak podobne a to zrovna on nejspis brzdi jako jeden z nejlepsich ever
takze treba jen pro predstavu co motorka dokaze a co ne.
ono si tohle totiz nemysli (nemyslel) jen srsan, ale i spousta dalsich lidi co maj pocit ze jejich brembo monobloky zakotvi cokoliv a z omylu je vyvede uz prvni fabie junior se zablokovanejma kolama kvuli chodcum na prechodu treba... pak se zjisti jak to s tim brzdenim motorek je v praxi
assassin píše: jo a k tematu, mito se nejspis pta, protoze ho to zajima? pochybuju, ze z toho hodla vyvodit, ze kdyz bude mit stejnou motorku jako markez, stejny gumy jako markez tak ze zastavi z 100-0 jako markez
Ono tu treba bylo sveho casu video se srsanem kde tvrdi, ze motorka na brzdy v pohode prebrzdi uplne libovolne auto.. a pak nejak skutek utek, dalo to dost prace zabzrdit aspon tak nejak podobne a to zrovna on nejspis brzdi jako jeden z nejlepsich ever
takze treba jen pro predstavu co motorka dokaze a co ne.
ono si tohle totiz nemysli (nemyslel) jen srsan, ale i spousta dalsich lidi co maj pocit ze jejich brembo monobloky zakotvi cokoliv a z omylu je vyvede uz prvni fabie junior se zablokovanejma kolama kvuli chodcum na prechodu treba... pak se zjisti jak to s tim brzdenim motorek je v praxi
Naprostý souhlas
Ona velikost styčné plochy plus stabilita platformy s možností zašlápnout a držet (v případě ABS) je easy pro velké masy neřidičů, téměř za všech podmínek.
Oproti tomu i nejlepší brzdiči na motorkce to dokážou v laboratorních podmínkách, když jsou na to připraveni (testy mimo silnici, závody). V reálném provozu si brzdění na max. každý rozmyslí. Těch proměnných je tolik, že to prostě nejde vše vyhodnotit na místě.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
Do top sportu se cpou strašné prachy, ale ve výsledku se hraje vždy jen o desetiny a setiny. Tuhle jsem se dostal k informaci, že na nějakém okruhu byl stroj WSBK dokonce o kousek rychlejší než stroj MotoGP. Ale z těchto peněz následně všichni profitujeme lepšími a dostupnějšími technologiemi.
Takže dnešní origo gumy, co se dávají na nové stroje, rozhodně neudělají desítky vteřin ztráty. U SS/SBK.
Jinak co se týká
to co pises neni gumama, bohuzel... (aniz bych se Te chtel dotknout)
. Od tebe tohle zní strašně vtipně.1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
Kocandak píše: Hele neserte se do sršně zmetci a při krizovým brzdění vymáčknout spojku ať vás to přes kvalt netlačí dopředu
Me minule poslala fabku do cesty baba v Bohunicich v desti. No a jelikozprselo, tak jsem brzdil hodne zadkem. Samo bez spojky. Vysledek byla zastava motoru, krasnej drift do uhybneho manevru a pak, jak jsem brzdu pustil, tak motor zase naskocil a jelikoz jsem s vytrestenejma ocima jeste drzel dost plynu, tak jsem po zadnim odfrcel pryc. Mel jsem sice poserprouzek na trenkach a po ranu jsem byl nemluvnej, ale z venku to muselo vypadat docela huste..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
Krejza píše: kerut> Ano, je rozdíl mezi jednotlivýmy pneu. Ty se ale snažíš tvrdit, že na současném litru je něco, s čím se na okruh skoro ani nemůže.
nic takovyho jsem teda rozhodne nikde netvrdil od zacatku tvrdim jen ze brzdny schopnosti se odviji minimalne od kvality podvozku a smesi gumy (+ mnoha dalsich faktoru), a ze proste nejde univerzalne rict motrka ze kazda brzdi tak nebo onak v rozmezi +-0,7m/s2..
BTW nevim co je na tom vtipnyho, ani jeden z nas tri marquez nebo rossi neni a nebude,.. az mi rekne rossi ze mezi silnicnima a okruhovejma gumama neni rozdil, budu to brat jako relevantni argument
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
kerut píše: nic takovyho jsem teda rozhodne nikde netvrdil od zacatku tvrdim jen ze brzdny schopnosti se odviji minimalne od kvality podvozku a smesi gumy (+ mnoha dalsich faktoru), a ze proste nejde univerzalne rict motrka ze kazda brzdi tak nebo onak v rozmezi +-0,7m/s2..
BTW nevim co je na tom vtipnyho, ani jeden z nas tri marquez nebo rossi neni a nebude,.. az mi rekne rossi ze mezi silnicnima a okruhovejma gumama neni rozdil, budu to brat jako relevantni argument
to tu ale nikdo nerekl.
Naposledy editováno 07.08.2019 18:13:41
..na slickach jsem fakt jeste nejel, a celkem verim ze kdybych na nich jel, ze bych stejne jako ty skoro nepoznal rozdil.. nicmene neni duvod neverit lidem co okruhy jezdi ze rozdily v technice jsou docela zasadni
BTW v realnym svete i ten Abaja kterej jezdi celkem hovno (mysleno na pomery MS, ne na nase samozrejme..), zajede na rok stary motorce o minutu lepsi hovno nez na dva roky stary.. a to ma(resp. muze mit podle toho co obuje) zrovna gumy s marquezem stejny ...tak si to preber
kerut píše: 2:05 na tvrdejch seriovejch gumach ? tak to teda urcite ne
Tvrdý sériový gumy. Hele, když to víš tak přesně, tak povídej, jaké gumy má z která motorka z výroby?
Samozřejmě je rozdíl mezi NHS a street. Ale ne na několik desítek vteřin na kolo.
Je velký rozdíl, pokud pilot dokáže využít maximum z toho nejlepšího. Pokud má pak krapet horší, dokáže se snáze přizpůsobit tomu horšímu a i z toho vymáčknout maximum.
Oproti tomu ten, kdo nemá ponětí o tom maximálním limitu, nedokáže porovnat a využít třeba ani to horší.
Tím jsem vlastně odpověděl na jednu předešlou otázku.
Ano, je to vtipné, slyšet od teoretika kritiku člověka, který umí jezdit velmi dobře.
PS: trochu neskromně si troufnu tvrdit, že moje pozice ve sportu může být tak top 30 ve světě a určitě je top 5 ve světě bez Japonců. Což oproti tobě alespoň malou praktickou zkušenost značí
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
podivej se jaky casy tyhle lidi jezdi na seriovkach a pak na lehce upravenych moto (stock) na slickach... kdyby tam byl rozdil az desitky procent v prilnavosti, znamenalo by to v podstate o desitky procent lepsi casy ... a to tam proste neni. rozdily jsou v radu vterin. a to je na te motorce obvykle vic zmen nez jen jine pneu...
jo a zase se na me nezlob ty, kdyby ses svezl na moto se slikama a nepoznal rozdil dalo by se to cekat - jenze ja uz cca rok docela intenzivne trenuju, jak zrychluju tak i padam (cca 6x) a kdyz ti ta guma ujede tak poznas, jestli to bylo v o desitky procent rychlejsim prujezdu/desitky procent intenzivnejsim brzdeni/desitky procent intenzivnejsi akceleraci ...
a i kdybych to nepoznal, tak mam vse zaznamenane na datalogu - takze to neni jen o pocitech...
Naposledy editováno 07.08.2019 18:56:02
3 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
pri plynu pojedes tech 250 a za onech 0,5s ujedes nejakych cca +35m , pri danem brzdeni bude prumer jen 175 a za 0,5s ujedes "jen" 20m.. celkove tedy prichazis o 15m v kazde zatacce, za 10 zatacek ztratis 150m opet velikym zjedndusenim pri prumerne rychlosti na celem okruhu dejme tomu neco pod 200 to udela 3s...
samozrejme je to fakt hodne zjednoduseny, ale zas tak velkej rozdil to neni... ty desitky vterin jsem asi fakt prestrelil, ale zas kolik lidi da na "uplne seriovy motorce" to brno treba pod 2:20 ?? rekl bych moc neni...ono jich neni tak moc co ho za tech 20 davaj na okruhovce.... nekide je tu o tom vlakno, casy jsou tam nektery paradni, tusim ze Perna ma best of, ale ruku na srdce, kdo z tech kluku z top 20 jezdi "beznou seriovou motorku" ?
...to mozna leda tady krejza, skoda ze nedostal divokou kartu,... s top 5 by nahanel +- rossiho, pokud by tedy nedorazili japonci
Na jednu stranu k tématu napíšeš, a dá se s tím jen souhlasit, že je blbost nebo minimálně zbytečnost znát nějaká tabulková čísla ohledně brzdné dráhy u různých typů motorek.
Na stranu druhou tady do absurdna porovnáváš a odhaduješ nějakou situaci ohledně dvou velmi rozdílných motorek s rozdílným obutím. S čísly, která sis vycucal z prstu.
What if situace ti jdou. Věčná škoda, že se na ně ve skutečném životě nehraje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdí motorka
kerut píše: Assassine, ono to zas tak malo fakt nebude,.. vezmi si pro ilustraci 10 zatacek, pokazde ze 250 na 100 tzn brzda o 40m/s dolu... kdyz budes brzdit 9m/s2 bude to trvat 4,5s, kdyz 10m/s2 (tzn o cca 10% lepsi grip) 4s.. ten rozdil 0,5s bud pojedes plnej plyn, nebo se bude pocitat k brzdeni.. tudiz v realu nestratis tech 0,5s protoze tuhle dobu pojedes dopredu v obou pripadech, nebudeme to slouzite modelovat/pocitat to vcetne delsi akcelerace atd... ale pri hoooodne hooodne velkym zjednoduseni -
pri plynu pojedes tech 250 a za onech 0,5s ujedes nejakych cca +35m , pri danem brzdeni bude prumer jen 175 a za 0,5s ujedes "jen" 20m.. celkove tedy prichazis o 15m v kazde zatacce, za 10 zatacek ztratis 150m opet velikym zjedndusenim pri prumerne rychlosti na celem okruhu dejme tomu neco pod 200 to udela 3s...
samozrejme je to fakt hodne zjednoduseny, ale zas tak velkej rozdil to neni... ty desitky vterin jsem asi fakt prestrelil, ale zas kolik lidi da na "uplne seriovy motorce" to brno treba pod 2:20 ?? rekl bych moc neni...ono jich neni tak moc co ho za tech 20 davaj na okruhovce.... nekide je tu o tom vlakno, casy jsou tam nektery paradni, tusim ze Perna ma best of, ale ruku na srdce, kdo z tech kluku z top 20 jezdi "beznou seriovou motorku" ?
...to mozna leda tady krejza, skoda ze nedostal divokou kartu,... s top 5 by nahanel +- rossiho, pokud by tedy nedorazili japonci
Nevim co tam pocitas ale pokud gumy maji p desítky procent lepsi grip tak jsi rychlejsi vsude, průjezd, brzdy, akcelerace ...
Ja nevim co zas chces tady srovnávat lidi z fora se světovou špičkou - proste srovnej stejnyho pilota, zrovna lidi jako Pešek tam bezne jezdi na seriovkach na ruznejch akcích.
Od dob perni se posunula technika, dneska jedou kluci na seriovkach i lepsi časy .. ono taky uz neni moc co zlepšit na tom co dneska muzes koupit. To se tak max prevlika do laminatu
Jo zrovna krejza se umisťuje slusne na zavodech, to jsi se trefil zrovna docela dobre
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdí motorka
toho co napisu budu mozna litovat protoze to zas rozvedete na deset stranek ale ona ta konkretni guma/smes nebude mit stejnej soucinitel ani v ruznych rezimech (brzdeni/akcelerace/jizda v naklonu) ani v prubehu jednoho z tech rezimu - zrovna pri brzdeni se defacto drzis na hrane pocatecniho treni ( tzn situace "nez se to utrhne") ktery je vetsi nez to v pohybu (tzn. "kdyz uz se to utrhlo") ...tim ze se kolo odvaluje, a pilot ma cit na brzde, k tomu utrzeni nedojde... (a kdyz dojde tak jde k zemi samozrejme).. k tomu je milion faktoru, teploty, povrchy... takze proste ne, neni jeden konkretni soucinitel treni pro guma/asfalt v radu nekolika procent, je to skala rezimu a podminek klidne v radu trena 0,5 az buh vi kam v extremnich pripadech kdy uz to prakticky neni treni ale oskrabovani pneumatiky asfaltem... ale vy se kolem dokola snazite o necem hadat a presvedcovat ze fyzika neplati atd..
Gahan> to vim, proto si z toho delam srandu.. jinak tu gym-nevimjaksetojmenuje jezdi paradne, o tom zas zadna