Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Veverčák píše: nejsem fyzik teoretik, ale rekl bych, ze ve vesmiru celkem chybi dost veci, ktere v te posilovne mas .. treba kontakt s podlozkou a gravitace
fakt si nekdy zkus na ten rotujici disk vlezt. A pak se na nem zkus otocit mavanim libovolnych extremit. Dojde Ti o cem mluvim.
DrDNA01 píše: fakt si nekdy zkus na ten rotujici disk vlezt. A pak se na nem zkus otocit mavanim libovolnych extremit. Dojde Ti o cem mluvim.
jakoze v pozemskych podminkach podniknu experiment simulujici stav beztize?
Ja chapu princip kontra, nic proti nemu nenamitam, dokonce tvrdim, ze motorka se o to stejnym zpusobem postara sama pri zvedani motorky plynem, ale s tim vesmirem mi to neni jasne a pokracovani primocareho pohybu bez hlubsiho oduvodneni neverim .. klidne to zkus rozkreslit do sil a vektoru
to je fuk, jdu spat..
2. Initiate your turn signal
3. Check your position
4. Check for on-coming traffic and yield, if necessary
5. Slow your speed and downshift
6. Countersteer gently to make the turn.
7. Keep your head up
8. Accelerate out of the corner.
Wish you safe driving!!!
dragon ball super | animeyt
2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
Jak to asi funguje v překlápěčkách?
1) jedu pořád stejnou rychlostí. Malý rozdíl ve změně rychlosti v náklonu a kolmé pozici zanedbávám, pro příklad není důležitý. Důležitá naopak je pozice plynu, která se nemění či mění jen málo, tudíž zvednout motorku plynem nepoužijeme. Série zatáček pravá levá pravá levá. Tělo v ose motorky bez výrazného pohybu. Jakým jiným způsobem než pohybem řídítek dojde zatočení, překlopení motorky na druhou stranu?
2) podobně jako předchozí příklad, pouze s vysedáním. Zde se již blížíme k závodění. Pokud budu viset z motorky na jednu stranu a musím co nejrychleji zatočit a viset na druhou a nemůžu plynem, protože na to není prostor a druhá zatáčka to ani neumožňuje, jak dostanu motorku z náklonu do kolmé pozice? Resp. jak bude vypadat rozfázovaný pohyb?
Z hlavy mě jako jasné případy napadá třeba Assen před nájezdem na cílovku, cork screw na Laguně, ale třeba i Brno. Do kopce dvě série levá pravá. Sice jde o rychlejší zatáčky, ale pořád v nich nelze přidávat tolik, aby motorku zvedl pouze plyn.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Marge01 píše: Z posměváčků si nic nedělej! Chápu, že v tom nemáš jasno. Bohužel tohle asi musíš zjistit jedině praxí. mě to taky nebylo jasný a jak jsem sedla s instruktorem na motorku, tak mi vlastně v tom zatáčení pomáhal a já tomu přišla na chuť. Je to o celém těle.Musíš se s motorkou sžít a ovládat jí nejen rukama,ale i celým tělem. Jsem chytrá a přitom jezdím dva roky Ale vím, jaké pocity jsem měla.. neboj se toho. Instruktor ti pomůže.Záleží strašně na situaci-tedy jaká je rychlost, jaká je zatáčka, jaká je možnost si najet... Nejlepší je si hned po autoškole zaplatit ještě kurz motoškoly. teď jsem na jednom byla a naučil mě víc než celá autoškola.naučili mě zatáčet tak, že vykloníš motorku a sám seš rovně.. ale je to zase o tom jak jedeš rychle.. myslím, že zatáčet do ostrých zatáček se každý učí velmi dlouho... Držím palce
Ja si tak strasne preju potkat chytrou motorkarku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
SLEEPER píše: Ja si tak strasne preju potkat chytrou motorkarku.
Yetiho už jsi potkal?
Krejza píše: Ještě dva příklady ke zvedání motorky z náklonu k zamyšlení.
Jak to asi funguje v překlápěčkách? …
Dobře to píšeš, chlape. Dneska jsem se hlídal, co dělám - a bez "zvedacího" kontra bych ani nevyjel z kruháče!
Fakt je, že jsem si to neuvědomoval… ale coutersteer před zatáčkou jsem taky nevnímal, dokud jsem si o něm nepřečetl…
Krejza píše: Ještě dva příklady ke zvedání motorky z náklonu k zamyšlení.
Z hlavy mě jako jasné případy napadá třeba Assen před nájezdem na cílovku, cork screw na Laguně, ale třeba i Brno. Do kopce dvě série levá pravá. Sice jde o rychlejší zatáčky, ale pořád v nich nelze přidávat tolik, aby motorku zvedl pouze plyn.
Csss, tam se dá dát v poho fullgass! ...ale pravda je, že kdybych za ty haluze nezabral, tak se tam v kačírku motám ještě dnes!
Někdy to ani nemůže jít.
Jsou totiž i slabé motorky.
Nebo se jede v nízkých točkách stabilní svižné tempo.
Zatáčka za zatáčkou...
Výkon, krouťák v nízkých otáčkách žádný.
Takže plynem stejně nic, přenášením váhy taky skoro prd, hlavní práci udělá countersteering.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
na nahrobku bude mit:
"...zeptal se na motorkarich"
Naposledy editováno 01.09.2017 10:43:05
2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
Piwell píše: To si děláš prdel, ne?
Takže jako když neudělam nic, jen se někam podívam, tak ta motorka sama pojede tam, kam koukam? To nemůžeš myslet vážně ... všechno co jsi psal je blbost. To není podnět k zatočení, ale jen činnosti, který to zatočení jako takový usnadní a zlepší. Spouštěč je kontra. Ať to děláš vědomě nebo nevědomě. Jak můžeš naspat, cituji: "kontra řízení nepotřebuješ" ... zkus si zavařit brejle k rámu, zkoušej si ty svý rady a uvidíš jak to dopadne ...
Již dříve mě toto téma zajímalo a tak jsem si na motorku přidělal takový jednoduchý idikátor vychýlení nebo otočení řidítky a i při rychlé jízdě běžnýma zatáčkama nebylo dle idikátoru potřeba použít kontra. Takže bez kontra jde zatáčet úplně v pohodě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
FJRPEPA píše: Již dříve mě toto téma zajímalo a tak jsem si na motorku přidělal takový jednoduchý idikátor vychýlení nebo otočení řidítky a i při rychlé jízdě běžnýma zatáčkama nebylo dle idikátoru potřeba použít kontra. Takže bez kontra jde zatáčet úplně v pohodě.
No to asi tezko...
Jinak ono to je uplne jednoduchy a Marcel tomu prisel na kloub hned na zacatku.
Komplikujou to jen lidi, typu Pepa Sršeň, kteří pohrdají vzděláváním a přesto se k tomu musí vyjádřit a přidat "nějaké moudro" o tom jak oni jezdi podle jine fyziky...
Naposledy editováno 02.09.2017 13:44:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
SVSkritek píše: No to asi tezko...
Jinak ono to je uplne jednoduchy a Marcel tomu prisel na kloub hned na zacatku.
Komplikujou to jen lidi, typu Pepa Sršeň, kteří pohrdají vzděláváním a přesto se k tomu musí vyjádřit a přidat "nějaké moudro" o tom jak oni jezdi podle jine fyziky...
No video jsi poslal pěkný, ale za prvé má idikátor udělaný blbě, takže zkresluje pravdu. A pokud chce předvést zatáčení přenášením váhy, tak si nepochopitelně udělá neotáčející se řídítka, to pak opravdu nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
-jednostopy vozidlo se zataci vychylenim z rovnovahy,
-"kontra" je jen velmi chytry zpusob jak toho vychyleni naprosto jednoduse dosahnout jen s vyuzitim vlastni setrvacnosti motorky,..
-jasne ze pro vneseni vetsi nerovnovahy (prudsi zmena smeru v rychlosti) to bez kontra proste nejde a nepujde, protoze to neni detska kolobezka ale masina co vazi dost pres sto kilo a ma patricnou setrvacnost
-kontra nema absolutne nic spolecnyho s prekmitnutim riditek pri prenaseni vahy (jako bez drzeni riditek) - viz vyse ve vlakne - tenhle jev ma na svedomi stabilizacni ucinek zavleku predniho kola (tj.geometrie)
..a co se tyka toho "zatoceni bez kontra" napada me jeste jedna situace - kdyz se do me opre z boku poryv vetru, ma to snahu se mnou zatocit do skarpy kontra nekontra
BTW
Zlesa píše: Tvl nevěřím že jsem to přečetl celý... ...Chudák kluk...
hele na druhou stranu dobre mu tak, jak se rika, na blbou otazku.... resp. kdyby si misto ptani se tady vytahl na dvur blby kolo nebo fichtla, mel by jasno hned
FJRPEPA píše: No video jsi poslal pěkný, ale za prvé má idikátor udělaný blbě, takže zkresluje pravdu. A pokud chce předvést zatáčení přenášením váhy, tak si nepochopitelně udělá neotáčející se řídítka, to pak opravdu nejde.
Asi by sis měl vzít při sledování brýle, dost věcí ti z toho filmu uniká. Pak si to dát ještě několikrát, společně s tímto celým tématem a mnoha jinými.
FJRPEPA píše: .... A pokud chce předvést zatáčení přenášením váhy, tak si nepochopitelně udělá neotáčející se řídítka, to pak opravdu nejde.
Je vidět, že jsi to fakt asi nepochopil.
On tam má speciálně dodělané "nezatáčecí" řidítka s plynem.
Ale samozřejmě tam má i ty normální a přední vidlice s kolem normálně zatáčí.
Dokládá se tam to, že pokud netlačí do normálních řidítek (countersteering), tak jen přenášením váhy pořádně nezatočí.