Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jurawood píše: Myslej jsem a psal pouze pripady kde hladina v nadrzy je nad hladinou plovakovky.
Odpoved uz zaznela, tak otocim otazku.
existuje motorka s naporovym sanim co nema cerpadlo?
Jo teď to čtu, promiň sem to si toho předtím nevšiml. Motorka co má nápor a nemá čerpadlo? Popravdě si teď opravdu žádnou nevybavuju
Nikdy sem nad tím až tak nepřemýšlel, ale myslel sem co se týče náporového sání že aby byla zachovaná správná hladina tak v náfuku který jde do airboxu musí být ještě hadička která vede do plovákovky aby došlo k vyrovnání tlaku. Když je karburátorová motorka bez náporu tak ty hadičky z plovákovek jsou vyvedené někde za karbce, airbox... takže na hladinu působí atmosferický tlak stejně jako v airboxu. Proto u náporu kde je náporový tlak přiveden do airboxu by měl být přiveden i do plovákovek.
A s tímhle sem se právě kdysi vyjebal u staré ZX6R kde sem ty tenké hadičky z náfuku zapomněl zapojit na karburátory. Motorka na volnoběh jela normálně, na neutrál šla vytočit do omezovače bez problémů, ale jakmile sem se rozjel, tak čím rychlej sem chtěl jet, tím víc to umíralo, protože tam nešel benzín ikdyž čerpadlo normálmě běželo.
Ale tak nechcu kecat, od 7 od rána su na dílně tak mě to už nemyslí. Navíc vím že málokdo tady se v karburátorech vyzná jako ty, tak hádat se určitě nebudu. Pokud melu kraviny, rád se nechám vyvést z omylu
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
To mě kdysi taky překvapilo, protože se tak nějak traduje, že nápor funguje až nad 150+
No a právě tento tlak tlačí na hladinu paliva v plovákovce, tak jsem si řekl, jak se tam to palivo může dostat třeba při jízdě 250kmh? Jasně jedině čerpadlo.
Mohl bych udělat pokus a čerpadlo přemostit
ed. mimochodem za zxr co máš v profilu... tam je to zapojeno jen na 15cm kouscích hadiček do vzduchu že?
Máme ji taky. Tady to není bohužel nápor, ale pouze sání studeného vzduchu...
vilemx: to je relativní, i snížení podtlaku je pořád přece tlak..(p1-p2) hotovo, vyřízeno... už ukázal, že o tom ví kulový.
Naposledy editováno 28.04.2017 07:30:13
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
To je asi fakt že třeba při 250 by to tam samospádem už asi nestíhalo dotéct.
A jakou 15cm hadičku u ZXR myslíš? U toho modelu co mám já 91-92 není náporové sání, ty hadice to má jen na okrasu Pak až od 93 to mělo nápor, ale jak to tam přesně je, nevím, to sem nikdy v rukách ještě neměl.
_zdenda_ - v tom případě musíš domysůlet jak to uděláš - buď nádrže propojíš nebo tam dáš čerpadlo na přečerpání (obyč nemusí být tlakové, ale musíš domyslet jak ho zapínat a aby nejelo naprázdno) nebo to chceš napojti na tlakový okruh a tam si myslím, že narazíš na nějakou další neplechu - zapojit je paraelně? nebo přes nějaký přepínač atd? přijde mi to složité, jediná výhoda by byla spolehlivost kdyby jedno šerpadlo odešlo
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
_zdenda_ píše: felixxx> velikost je pro mě docela důležitá - moc místa tam nebude. Ale jestli máš tip na cokoliv, tak pošli prosím odkaz, děkuji.
čerpadlo je PC 1012 najdeš v auto kelly zadej tam tento kod, mám ho nové provoz cca jeden měsíc, filtr s regulátorem tlaku je fábia 1.2 htp ale tlaky jsou 3 nebo 4
Naposledy editováno 28.04.2017 11:56:59
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Bohužel jsem to neměřil, a teď vidím, že nedokážu ani odpovědět, no takže budu muset už to mám vymyšleno z dřívějška.
Naposledy editováno 28.04.2017 12:06:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Pokud to tedy není protože hladina v nádrži je níže tak bych zkusil tipnout, že by to mohlo sloužit k tomu aby byla dostatečná hladina v plovákové komoře při náporovém sání, vycházím z Renault 5 Turbo s karburací která se plnila el. čerpadlem a udržoval se tak přetlak paliva o pár destin baru vyšší než aktuální plnící tlak turba...
Podle odsouhlaseného mi vychází, že při zvýšení tlaku v sání (např. pomocí náporového sání) je třeba také zvýšit tlak paliva (tak proč ne také náporově).
edit: Při kombinaci čerpadlo+karburátor se plovák nepoužívá?
Naposledy editováno 28.04.2017 12:17:41
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
náporem se zvýší tlak v plovákovce nad tlak atmosferický mínus tlak rozdílu hladiny mezi nádrží a plovákovkou
= při jízdě by nedotíkal benál. Zajímavé že?
Naposledy editováno 28.04.2017 13:48:51
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Ale jinak ano, to by šlo a nepotřeboval by si čerpadlo
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
edit: nebo prostě odvzdušnit nádrž do airboxu hadicí.
Naposledy editováno 28.04.2017 13:53:55
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Neobjednáváte někdo z Ali? Potřebuji toto
https://www.aliexpre...ost/32477721605.html
Naposledy editováno 28.04.2017 13:54:19
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Zlesa píše: Číkus> Jak by ti klesala hladina v nádrži, tak by se ti zvětšoval objem vzduchu kterej potřebuješ stlačit. Podle mě by to ztrácelo na účinosti s tím jak bys vyjížděl benzín. Ale novátorská myšlenka dobrá
Hlavne jak by se ochlazoval vzduch o benzin u motorky ktera stoji pul dne na slunicku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Určitě to napadlo i Japonce, tak by mě zajímalo, jaké v tom jsou úskalí, že se to neosvědčilo...
K tomu odpařování, to už jdete trochu zbytečně do extrémů... lepší použít lihová paliva, nebo oxid dusný.
Naposledy editováno 28.04.2017 14:34:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Číkus píše: gugo> U atmosferického jen trochu, odpařováním benzínu, u přeplňovaného by to imho fungovalo výrazně lépe. S tímhle přístupem nemá chladič vlétě žádný význam.
chladic ceho ? kapaliny ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
vilemx píše: Třeba nás tedy chce felixx uvařit na tom, že náporové sání nedokáže vytvořit před karburátorem přetlak, ale jen sníží (i když výrazně) podtlak.
no ono to tak nejak, obdobne, vzdalene, je.. omlouvam se ze nesleduju cely vlakno ale obecne - jednak napor rozhodne nenahradi turbo, to by musely byt rychlosti radove vyssi, tj v p-v se motor nebude chovat jako vylozene preplnovany, ale zaporna smycka v grafu (sani) bude mit pri trosku rozumnejsi rychlosti plochu uzsi/mensi (..lze dopocitat z hrubeho obemoveho toku), s rostouci rychlosti uz temer nulovou, coz samozrejme i takhle neco na vykonu prida (motor se s tim nemusi tolik "nasavat") byt to nebude tolik jako u regulerniho preplnovani kompresorem - tedy pokud tim tedy autor skutecne myslel tento objektivni fakt ??
ono navic neco prida i to, ze se nasava studenej vzduch a ne teplej (jako u nekterych konstrukci..)
jinak dynamickej podtlak v kanale karburatoru tam bude tak jako tak, jinak by rovnotlakej karburator samozrejme nefungoval a ani nemohl fungovat.. regulerni pretlak si muze dovolit jedine strikacka..
co se tyka toho tlakovani, zasadni problem je v tom ze k splynovani paliva v emulzni trubici (coz je vlastne takovy karburator v karburatoru) se pouziva prave rozdil tlaku airbox/okoli kolem emulzky je mirny podtlak z airboxu do ktereho vedou vzdusniky, a palivo do ni tlaci (o neco vyssi) okolni tlak skrz otevrene prepady... tj. pokud tam tento rozdil nebude (napr odstranenim airboxu) nebude palivo dobre smiseny se vzduchem a bude se to chovat dost nepredvidatelne.. takze je potreba bud privest do plovakovek pretlak, ovsem u standartnich plovakovych komor pak musi jit tenhle pretlak logicky i do nadrze, protoze jinak by nefungovaly plovakovky.. coz je ale komplikovany - a nebo musi byt pouzito prave cerpadlo a uzavreny komory (tj zadnej prepad)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | 12.6.2024 v 23:20 standicz |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |