U nových červená tečka u ventilku.
http://www.testpneum...-znacenim-pneumatik/
1 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
proč k ventilu?ráfek je v místě ventilu lehčí,protože má dírku,nebo těžší o ten ventil?.....
je absolutně jedno jak tu gumu nasadíš.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
1100Virago píše: Dolph-cz: Je to absolutně jedno... pokud ti nevadí, že tam budeš muset mít víc závaží. Což se nestane, když se pneu nasadí tou tečkou k ventilku.
aha,tak to si rád poslechnu.....takže ráfek v místě ventilu je lehčí,nebo těžší?a pneumatika v místě červené tečky je nejlehčí,nebo nejtěžší?
1 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
1 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
Aspon pro klid duse... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
dewwil píše: ....... ojetím se sjede do kulatá což ani nová pneu není perfektně kulatá, to nastane až po mírném ojetí...
a proto na pneumatice bejva jeste jedna znacka "run-out" ktera prave znaci tu sisatost. Ale je to tak mala hodnota, ze to vyvazovacky naprosto nemaji sanci zmerit.
nicmene ojizdenim pneumatiky se posouva nejzetssi misto a proto po sezone treba u auta je vhodne pneumatiky znovu prevazit. U motorek to nebejva tak markantni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
plno lidí řeší hovadiny,kde dát tečku.......ale že se kolo při postupném ojíždění rozhodí běžně o dost podstatných 30g a klidně i víc,to už neřeší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
Dolph-cz [lol píše: ]cuir> to by jsi se asi divil....
plno lidí řeší hovadiny,kde dát tečku.......ale že se kolo při postupném ojíždění rozhodí běžně o dost podstatných 30g a klidně i víc,to už neřeší.
dewwil píše: přesně... Pane a vy nechcete vyvážit kola na autě? Proč? Loni byly nový a najel jsem na nich jen 3 tisíce... Za dva dny je zpátky, že mu to vibruje a platí znova sundání nandání kol + vyvážení. Jo šetřílci jsou dobrý
jo,tohle je všude stejné.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
Dolph-cz píše: aha,tak to si rád poslechnu.....takže ráfek v místě ventilu je lehčí,nebo těžší?a pneumatika v místě červené tečky je nejlehčí,nebo nejtěžší?
guma je v miste cervene tecky nejlehci, proto se dava k ventilku. Kdyz ji tam nedas a chces-li to vyvazit tak tam proste pak musis dat vic zavazi.
Svete div se, fakt to funguje.
cuir píše: u cross masiny techto znacek vyuzivam.
Aspon pro klid duse... :)
u cross masiny ti to muze bejt celkem jedno ne. Ja si na motorce se kterou litam bezne 180 zadek nevyvazuju vubec a predek jen kdyz vim ze nebudu prezouvat za 14 dni na spunty. Spunty nevyvazuju nikdy.
mnohem větší vliv má šišatost kola,kdy i jeden milimetr udělá víc(po nasazení pneu).
prostě podobné témata jsou tak akorát na nasrání-a tím nemyslím,jako,že se naseru já tady,jede o to že slabší jedinec pak leze naočkovaný do pneuservisu,tak je začne prcat,že nemá tečku u ventilku,ti ho pošlou doprdele a zlo je na světě.
a tím nechci říct,že souhlasím s tím,že červená tečka patří na ventil,kam pak patří žlutá,bílá,zelená a nevím kolik těch teček lze na pneumatice vůbec najít.....
3 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
Naposledy editováno 26.03.2017 07:35:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
VlaHa píše: kam na ty informace chodite?ty tecky nejsou nic,tech si vubec nevsimejte,jsou to jen kontrolni znacky z vyroby a je to jen udaj pro ne ve fabrice pri vyrobe,bych chtel videt jak tugumu vyrobi aby byla u tecky o ventilek lehci Ty hlasky tady,,prej kdysi davno nas ucily,hm,ptam se,a kde?na nejaky debilfakulte?nesirte takovy hovna,nebo,svete div se,funguje to,ty jsi taky dobrej eman ,
pocitam, ze gumu vidis tak jednou do roka kdyz si ji koupis v eshopu a dovezes ji do pneuservisu aby ti ji prezuli, ze?
VlaHa píše: kam na ty informace chodite?ty tecky nejsou nic,tech si vubec nevsimejte,jsou to jen kontrolni znacky z vyroby a je to jen udaj pro ne ve fabrice pri vyrobe,bych chtel videt jak tugumu vyrobi aby byla u tecky o ventilek lehci Ty hlasky tady,,prej kdysi davno nas ucily,hm,ptam se,a kde?na nejaky debilfakulte?nesirte takovy hovna,nebo,svete div se,funguje to,ty jsi taky dobrej eman ,
pocitam, ze gumu vidis tak jednou do roka kdyz si ji koupis v eshopu a dovezes ji do pneuservisu aby ti ji prezuli, ze?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
VlaHa píše: kam na ty informace chodite?ty tecky nejsou nic,tech si vubec nevsimejte,jsou to jen kontrolni znacky z vyroby a je to jen udaj pro ne ve fabrice pri vyrobe,bych chtel videt jak tugumu vyrobi aby byla u tecky o ventilek lehci Ty hlasky tady,,prej kdysi davno nas ucily,hm,ptam se,a kde?na nejaky debilfakulte?nesirte takovy hovna,nebo,svete div se,funguje to,ty jsi taky dobrej eman ,
Kontrolní údaj ve výrobě jsou proužky na běhounu pneumatiky, nikoliv barevný tečky. Tečka je většinou naproti "švu" pneu kde se spojuje, někdy se podívej dovnitř pneu, že je tam taková boule napříč pneu. Je to nejtěžší a zároveň nejpevnější místo pneu... E: až si budeš někdy obouvat pneu zkus si nejdříve staticky vyvážit ráfek i s ventilkem jak jsem psal a udělej si tam fixou značku na jeho nejtěžším místě pak tam foukni pneu červeným bodem proti tý značce na ráfku a vyvaž kolo, spočítej si závaží - gramáž a pak ji vyfoukni a natoč pneu červeným bodem na tu značku fixem a znovu vyvaž, uvidíš ten rozdíl v gramáži... Jednoduché a prosté... U moto pneu tohle funguje opravdu znatelně při statickém vyvažování, dynamicky vážím pouze letmo uložená kola. Mašina - vyvažovačky totiž pracuje s tolerancemi 5g a když není dlouho kalibrovaná tak to může být i více, zkoušeno i u strojního statického vyvažování a poté dáno na ruční vyvažovačky a přidáno ještě 5g...Naposledy editováno 26.03.2017 10:15:21
popisují to tady
Co znamenají tečky na bocích pneumatik?
Barevné tečky na okrajích běhounu mají význam pro producenty, podobně jako v případě barevných proužků. Jejich hodnota je tedy pro průměrného řidiče prakticky nulová. V závislosti na konkrétním výrobci pneumatiky mohou informovat například o následujícím:
Maximální odchylka variabilní odstředivé síly (červená tečka v případě pneumatik Bridgestone)
Umístění ventilu (montážní informace, často má charakter a formu závisející na dohodě mezi výrobcem pneumatiky a automobilovým výrobce, který kupuje větší množství pneumatik do svého modelu vozidla)
Pozitivní výsledek při kontrole kvalit (bílá tečka s černým prostředkem)
Samozřejmě, že tečky mohou mít jiné významy, které mají informační hodnotu pro daného výrobce pneumatik
Opět je potřeba mít na paměti, že tečky jedné barvy mohou mít zcela jinou vypovídající hodnotu u každého výrobce pneumatik. Označování těchto teček je proměnlivé, závisí na daném výrobci. Dokonce existují změny ve značení u té samé značky, avšak pouze u rozdílných modelů pneumatik.
Naposledy editováno 26.03.2017 13:18:01
1 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
Jak píše dewwil, prvně si nech vyvážit ráfek. Stačí staticky, odstraníš největší nevývahu a pak nasaď gumu a znova. No a až to budeš mít hotový a hezky vyvážený tak řekni mechanikovi ať udělá test, kompenzaci pootočením. Tzn. že si na vyváženém díle označí nulu ( i na vyvažovačce), pak kolo sundá a otočí ho o 180°. Vyvažovačka bude furt ve stejné pozici a kolo otočený. Pak to znova změří a věř tomu, že to co naměřil předtím, nebude platit.
Kola, ráfky, pneumatiky atd se vyvažují dle ISO1940-1 na G40 (kvalita vyvážení) a tam je zbytková nevývaha dost velká. Př. Kolo co má hmotnost cca 18kg a poloměr vyvažování cca 250mm a max. otáčky kola jsou cca 5000 (jen tak plácnu) tak je zbytková nevývaha 1376gmm tj. 5,5g na rovinu. Pokud bys vyvažoval dynamcky tak jen 2,75g na rovinu. A tuto hodnotu ti žádný pneuservis nezaručí.
Zjistit max. otáčky, přesný poloměr kola, kde se dává závaží a váhu kola, tak ti to vypočítám přesně. Jsem na služebce tak se k moto nedostanu, abych to mohl změřit.
crazy_doctor píše: Já nevím, ale cenu řešit, když si přidáš pár stovek a máš novou. Ani nevíš kdo tu penu měl a z jakého důvodu ji dal pryč. Je to po havárce, nedržela, je po ní hovno. Uvědom si, že to je jediný co tě na silnici drží. A na gumu se musíš spolehnou na 100%.
Jak píše dewwil, prvně si nech vyvážit ráfek. Stačí staticky, odstraníš největší nevývahu a pak nasaď gumu a znova. No a až to budeš mít hotový a hezky vyvážený tak řekni mechanikovi ať udělá test, kompenzaci pootočením. Tzn. že si na vyváženém díle označí nulu ( i na vyvažovačce), pak kolo sundá a otočí ho o 180°. Vyvažovačka bude furt ve stejné pozici a kolo otočený. Pak to znova změří a věř tomu, že to co naměřil předtím, nebude platit.
Kola, ráfky, pneumatiky atd se vyvažují dle ISO1940-1 na G40 (kvalita vyvážení) a tam je zbytková nevývaha dost velká. Př. Kolo co má hmotnost cca 18kg a poloměr vyvažování cca 250mm a max. otáčky kola jsou cca 5000 (jen tak plácnu) tak je zbytková nevývaha 1376gmm tj. 5,5g na rovinu. Pokud bys vyvažoval dynamcky tak jen 2,75g na rovinu. A tuto hodnotu ti žádný pneuservis nezaručí.
Zjistit max. otáčky, přesný poloměr kola, kde se dává závaží a váhu kola, tak ti to vypočítám přesně. Jsem na služebce tak se k moto nedostanu, abych to mohl změřit.
tak určitě......,3x kolo vyvážit,pneu 3x sezout a 2x obout....bych chtěl vidět debila,jak by se tvářil při placení...,ale rozhodně to má smysl,mít místo 60gramů na kole jen 50 gramů....a to se vyplatí!!
1 reakcí na tento příspěvek Poloha ventilku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
Kapicik píše: Dík všem,dozvěděl jsem se spoustu informací.Nečekal jsem až takovouhle diskusi kvuli jedný tečce At vám to všem jezdí a dělá jenom radost.Jo a přezul jsem to a bez vážení zatim žádnej problem ve sto šedesáti nic nevibruje ani nevrní.Je to guma na zadku.
tak to jsi posral-to,že ti to nekope s motorkou,ještě neznamená,že to je OK,trpí ložiska,tlumič....,tohle je přesně ono,nejdříve řeší tečku,pak se vysere i na vyvážení.
jako neber to nějak osobně,nemyslím to nějak zle.....jen je to prostě klasika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha ventilku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Koupe unikatu v nemecku a nasledne ... [1, 2] Yamaha FZR 1000 | Bougee | 33 | 2.8.2022 v 21:57 Milosek.m |
Nejede do 4000 otáček Yamaha FZR 1000 | hauerj | 7 | 16.6.2022 v 21:31 hauerj |
Protékající benzín Yamaha FZR 1000 | mirek-x | 7 | 3.7.2021 v 17:32 AttilaSlovakia |
Koupim Karburatory Yamaha FZR 1000 1991 Yamaha FZR 1000 | MikyxC | 7 | 15.5.2021 v 07:23 PajdaXJR |
Jede na 3 válce Yamaha FZR 1000 | MikyxC | 13 | 1.5.2021 v 21:32 Mufiozo |