Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?
Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)
Předem díky za vaše reakce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
t_freedom píše: assassin> ale ne... to nebyla konstrukce proti tobě. Obecně... Budeme-li brát rovinu běžných objemů, jeden motor s atmosférickým a přetlakovým plněním různými systémy... Turbo v zásadě vyhrává vždy o několik procent.
Ale to ja prece nerozporuju. Ty jsi rekl, ze kompresor ucinnost snizuje - ja napsal, ze to tak nutne byt nemusi. Do dalsich srovnani jsem se nepoustel.
Pokud se budeme zabyvat nejakym realnym modelem bude zalezet na spouste veci - treba na zatizeni - u zazehovyho motoru na hodne maly zatizeni budou vysledky naky, na 20-30% jiny a v maximu momentu, nebo vykonu zase jiny...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Prostě dnešní vyladěné turbomotory asi mají o něco lepší účinnost (také proto, že atmo se už dnes vlastně nevyvíjejí), ale není to o moc. Klidně příklad z praxe, kolik žerou dnešní TSI když se jim šlape na krk ? O nic míň než nějaká starší poctivá atmosféra. Rozdíl je hlavně u důchodcovského stylu jízdy, protože malý motor má malé vnitřní tření a dnes běhají na velice chudé směsi při malém zatížení.
Mnohem větší vliv na účinnost má třeba kompresní poměr a zdvih/vrtání. Přeplňování se nikdy, nikdy nezačlo použít pro zlepšení účinnosti. Jedině pro zlepšení průběhu točivého momentu a zvýšení výkonu motoru, tedy poměru kg/kw. No tedy úplně nazačátku to bylo pro zachování výkonu letadel v nadmořských výškách...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Tys napsal, že turbodmychadlem se nezvyšuje účinnost - a to jednoduše NENÍ PRAVDA.
Vezmem dnešní, nebo klidně i včerejší motor. Můžeme vzít motor z minulého týdne nebo motor na kterým lítal ještě Fangio. Ale jeden, ten samý. Nebudeme míchat dnešní a predvčerejší motory. Ještě je nutný zduraznit, že u benzínu a dieselu je to trošku jinak, ale i tak se zvyšuje v obecný rovině energetická ÚČINNOST.
Takže jinak nevyužitou expanzi plynů, jak si správně napsal, využiješ k práci... Kterou zlepšíš efektivitu plnění - motor je tedy schopen vyvinout více práce za jednotku času - podá vyšší výkon při (a tu přichází ten rozdíl mezi benzínem a naftou) relativně stejné spotřebě paliva. Tím má logicky vyšší účinnost.
Takže opravdu ne já, jak si se snažil obrátit, ale opravdu ty jsi tančil v hovnech při vysvětlování a obhajování tvrzení že turbo nezvyšuje účinnost motoru.
Jsem si skoro jistý, že tak jednoduše popsaný to nemůže být nepochopeno a bude jen na tobě zda-li v tom dále najdeš prostor pro tanec, nebo ti dojde že ta věta není pravda.
Ten tanec zakládáš třeba na nesmyslných tvrzení, že se atmosférické motory nevyvíjí. Tím myslíš tu flotilu atmosférických 1.2-2l benzínu co se stále v převaze montuje do aut po celým světě?
Naposledy editováno 16.02.2017 06:51:08
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Mozna muzes zkusit to same chvili demonstrovat na dieselu - ten ma k tem teoretickejm modelum bliz...
Freedom: no ono tech atmosfer uz moc nebude - skodovka jestli ma jeste jednu v citigo? Mozna uz ani to ne. Bmw zadnou ... Atd
80% atmo benzíny... U benzínu to turbo nemá moc smyslu ohledně složitosti a efektu - tam to pravé je díky zachování poměru benzin/vzduch tak trochu teoretická rovina.
Celá papírová krása downsizingu je v tom, že v běžným provozním zatizeni to vykazuje díky objemu relativně nízký emise(zatímco číslo maximálního výkonu do brožury napsat můžeš), že to je pak s emisema zcela jinde, to je věc druhá... Ale čte se to asi hezky...
89mgr/100km a 120HP...ale obě ty čísla jsou z jiného spektra měřených údajů
Když chceš zvětšit kroutící moment, potažmo výkon, musíš do válce dostat více směsi vzduchu a benzínu, jinými slovy musíš na začátku dodat více energie. Tvoje věta o relativně stejné spotřebě je tak druhý nesmysl.
Myslím, že kdyby sis odpustil vstup do diskuze větou "tančíš v..." vypadal by Tvůj příspěvek o moc rozuměji...
Ještě jen takovou poznámečku k flotile Asijských a jihoamerických benzínových 1,2 až 2 litrů: jedná se v drtivé většině o motory koncepčně zastaralé vyráběné na základě licencí nebo podle vzorů motorů, které se v Evropě a dalších vyspělých zemích používaly na přelomu století. Jediná modernizace a vývoj spočívá v instalaci vstřikování paliva... O množství amerických 1,2 až 2 litrech mi přijde úsměvné vůbec uvažovat...
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
jako vyjimka mi prijde asi jen mazda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
V Číně, Jižní Americe nebo dalších hustě zalidněných, ale poměrně chudých zemích se poptávka po atmosférických motorech s proměnným časováním ventilů, sekvenčním vstřikováním, nebo řízenou délkou sacího potrubí limitně blíží nule, prostě proto, že auta s takovými technologiemi jsou proti těm se starými a tudíž levnými technologiemi příliš drahá.
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Naposledy editováno 16.02.2017 10:03:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Tech píše: Já si snad najdu čas a najdu na to nějakou vědeckou práci.
ja uz jich precetl nekolik, nez jsem se pustil do toho tveho "preplnovani ucinnost nezvysuje"...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Klidně si počtěte, je to sice jen bakalářka ale nevadí. Od strany 26.
"Z obrázku 28 vyplývá, že tepelná účinnost motorové části přeplňovaného oběhu se zvýší jen
nepatrně (o práci, získanou přetlakem při sacím zdvihu). Hlavní výhodou přeplňovaných
motorů je tedy pokles mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu"
Nepsal jsem to náhodou ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
U dieselu například už tenhle princip bejt dodrženej strikně nemusí... a palivo nepřidáváš přímo úměrně vzduchu...
Ve finále tu tedy Tech připouští, že to na energetickou účinnost vliv má..."nepatrně"... a nikdo tu nepsal že jsou to desítky procent ...ale nic to nemění na faktu, že napsal nepravdu ...
A bavíme-li se o těch NUTNÝCH úpravách ... a já celou dobu zdůrazňoval že benzín není úplně vhodným příkladem ... kupříkladu 1,6TD ve starejch passatech byla kromě vaček téměř shodná jednotka jak v atmosféře, tak v turbu... o tom že z ní zdaleka neždímali její možnosti není sporu ...ale v turbu měla lepší ekonomiku provozu.
Na tomhle to ovšem nechci stavět... zrovna u dieselu se bavíme o trochu jiných energiích ve spalinách, který jsou jinak čistě ztrátový...a jinejch ztrátách v sání při atmosféře.
A stále si nemyslím, že by tvrzení o přeplňováíní turbem co nezvyšuje energetickou účinnost byla pravda.... ale je to asi můj problém
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Že tomu nechceš věřit je vážně tvůj problém.
Naposledy editováno 16.02.2017 19:56:14
začalo to výrokem :
Máš v tom hokej, přeplňování rozhodně není zvýšení účinnosti
Opět někdo kdo chce triumfálně svého soka odrovnat... sorry. Při konstrukci motorů se počítá s několika účinnostmi chemickou při spalování, tepelnou, mechanickou atd. jejich celková bilance je potom celková, energetická ...jakkoli nazváno. Napíšeš-li to cos napsal, není to pravda. A tím že sem pak taháš teoretický diagramy různejch cyklů (který se reálem v motoru mají taky poměrně těžko specifikovatelný vztah) už dle mýho skromnýho a možná laickýho pohledu tančíš v hovnech.
Během celý tý diskuse jsi ani jedno nereflektoval odkaz na diesel, který je pro "účinné" přeplňování daleko vhodnější. Ale fakt mě to tady nepřekvapuje.
A celou dobu lavíruješ mezi " rozhodně není zvýšení účinnosti " a... "nebo možná jen minimálně "
Ve finále je konečným ukazatelem o co tu jde účinnost celýho motoru - tedy energie kterou na začátku procesu palivem vkládám a mechanická energie využitelná pro pohon. Já a většina motoristickýho světa jsme přesvědčeni, že třeba zrovna konkrétně u naftových motorů je přeplňování turbem cestou k jejímu zlepšení.
Padaly tu čísla v desítkách procent, což je nesmysl, ale ty jednotky a desetiny navíc tam jsou...
Souhlasím s tím, že tepelnou účinnost přeplňováním asi příliš neovlivníš ...ale o tom ten spor zpočátku nebyl. Začal jím být až když si kolem začal ty sračky rozšlapávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Tech píše: assassin> https://core.ac.uk/...oad/pdf/30292336.pdf
Klidně si počtěte, je to sice jen bakalářka ale nevadí. Od strany 26.
"Z obrázku 28 vyplývá, že tepelná účinnost motorové části přeplňovaného oběhu se zvýší jen
nepatrně (o práci, získanou přetlakem při sacím zdvihu). Hlavní výhodou přeplňovaných
motorů je tedy pokles mechanických ztrát vlivem vyššího objemového výkonu"
Nepsal jsem to náhodou ?
tepelna ucinnost to je ta ktera nas zajima? - a zajima nas jen "motorova cast preplnovaneho obehu" ? - navic obecne pro preplnovani, podle tohodle ti vyjde ze ma stejnou ucinnost kompresor kterej je hnanej klikou i kompresor co je hnanej turbinou ve vyfuku - coz asi tak neni... nebo to vysvetli...
vykopirovano z textu : "tepelná
účinnost ηt-udává podíl vnitřní energie pracovní látky, která je během pracovního cyklu přeměněna na
mechanickou práci pístu, k celkové tepelné energii uvolněné spalováním paliva"
ano tuto ucinnost samozrejme turbo zmenit nemuze....
navic "bakalarka" opravdu neni upln vedecka prace kterou jsem mel na mysli, to nekdo naplacal z neceho co posbiral kde na netu apod, nikdo to poradne necte a pochybuju, ze ten student ma dostacne zazitou termomechaniku atd, sam jsem to studoval, vim jak jsem to v te dobe chapal ja a mi spoluzaci....
takze ano, na ten text "nepsal jsem to nahodou" nejde napsat nic jineho nez smajlik, ale smejes se sam sobe
Naposledy editováno 17.02.2017 09:41:15
Btw. Tohle mě zajímalo už dříve, takže jsem se to řešil s profesorem co mě učil termodynamiku (celkem kapacita, je i z praxe) a řekl mi vlastně to samé co je vté bakalářce.
Ono je to v praxi těžko měřitelné. Nepřeplňované diesly třeba v autech by asi fakt žraly poměrně víc jak stejné turba, ale tam je příliš mnoho proměných, hmotnost motoru, setrvačné hmoty při neustále se měnících otáčkách...takže se může zdát že jsou na tom lépe. Ale ve skutečnosti v nějakých stacionárních aplikacích by ten rozdíl nebyl zdaleka takový. Že nepřeplňovaný dieslový motor vychází nesmyslně veliký, takže se dnes už bez turba prakticky nevidí je věc druhá.
t_freedom: bez komentáře.
Naposledy editováno 17.02.2017 19:01:27
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Pokud se chceš účastnit návratu k tématu,můžeš okomentovat ty grafy.
Co se týče jednoválce, je prý nejpovedenější KTM Duke 690, Drn se tu nad ním rozplývá, jaký má na jednovál neobvykle široký použitelný pásmo otáček
http://silnicnimotorky.cz/motorky/testy-motorky/ktm-690-duke-2016-duke-bejby/
1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec
Naposledy editováno 22.05.2017 23:03:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1 válec vs 2 válec
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |