Naposledy editováno 27.06.2016 21:55:36
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
BetFlow píše: maspe> je to nová svíčka takže asi ano.
Jak píše maspe, svíčka vytažená z krabičky má 07-0,8 mm, což je na fichtla moc. Jestli jsi s tím nic nedělal, tak to teď sklepni k sobvě podle spárové měrky. Směs ti prostě nehoří - buď je jiskra ve válci slabá, nebo je směs příliš bohatá a nechytá.
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
BetFlow píše: Ještě jsem zapoměl dodat že sem si místo indukční cívky udělal napájení z baterie, protože si mi do zapalování nevešla jak je možné vidět na fotkách.
edit: Ale je zajímavé, jak ty nejdpodstatnější informace vypadnou z tazatelů vždycky až nakonec.
Naposledy editováno 28.06.2016 17:12:18
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
Pionier vyrába striedavý prúd (teda má vlastne alternátor) a samotná poloha cievok (pólov) na statore je riešená tak, aby sinusoida (teda napätie) zo zapalovacieho pólu bola najsilnejšia približne v oblasti ideálneho predstihu.
Teda ostatné póly sa môžu prehadzovať, svietiť to bude aj tak, ale zapalovací pól je výhodné zachovať na svojom pôvodnom mieste. V tejto polohe generujú magnety rotoru najvyššie napätie vo vinutí práve v polohe predstihu.
Plus:
Tvar vačky je úplne iný u Pinčloch a u batériového zapalovania, Pionier má strmý skok vačky, ale jawácke "batériové" vačky stúpajú pozvoľnejšie. Rozdiely v polohe zárezov vačky alebo aj v dĺžke osadenia v rotore sú tiež nie bezdôvodné, upozornujú "kutilov" na nekompatibilnosť s daným systémom.
Niekto tu písal, že iskra preskočí pri zopnutí kontaktov - tak, s prepáčením, to je omyl. Zapalovanie štelujeme u tých starých hajtier vždy na rozopnutie kontaktov.
Inak som mal Pioniera, ktorý šlapal úplne bez cievok a magnetu, len s vačkou na akumulátor (u pretekárskych mašín bežné), traktor s triapolkovým motorom mi beží tiež bez dynama či alternátoru len na akumulátor, teda pri správnom nastavení v tom problém nebude.
Ak to dáva zdravú iskru, tipujem len nevhodné nastavenie predstihu
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
Napríklad, že cievka v skrate negeneruje nič, ale v momente, že sa na ňej objaví napätie ( = rozopnutím kontaktov sa odstráni skrat), sa to napätie v tom momente dostane aj na primár zapalovacej cievky.
Inak jasne, skok v napätí primárneho vinutia , či už na nulu alebo z nuly na maximum vždy indukuje zmenu v sekundárnom vinutí, ale presne definovať predstih je možné len pri rozopnutí vačky, je to dané práve tvarom vačky. Pri každom Pionieri zopne vačka inde, ale iskra musí preskočiť podľa udaného predstihu a nastavuje sa to na rozopnutie vačky - a to je podstatné.
Pokud by jiskra skočila i při připojení napájení indukční cívky, muselo by zapalování dávat dvě jiskry na otáčku - jednu při sepnutí, jednu při rozpojení. A to se zjevně neděje, což lze u bateriového kladívkového zapalování snadno ověřit ručním odtrháváním kladívka. Prostě je to tak - fichtl pálí jindy než si většina lidí myslí a seřizování na moment rozpojení kladívka je jen z důvodů "kompatibility".
Teda plnohodnotnými by boli, ak by tam nebola vačka.
Práve kvôli vačke je podstatná práve tá jediná šestina celootáčkovej sinusoidy, ktorá je v oblasti predstihu. Tvar vačky nie je, ako na tej schéme, ale ako na fotke - teda dovoľuje zopnutie kontaktov rozhodne pozvoľnejšie, ako rozhodný a definovaný bod rozopnutia - a najväčšie zmeny sú pri najvčšom skoku, tu je najväčšia šanca na iskru - no a nesmieme zabúdať ani na kondenzátor - ale to už začíname zbytočné teoretizovanie, motorka BetFlowa sa z toho nepohne...
Vzdávam ďalší "boj", nech si každý myslí, čo chce...
když dáš novou svíčku tak to chytne pojezdíš a pak si v háji, na svíčce je totiž vodivý bordel který se kolikrát nedá zlikvidovat ocelákem jedině ultrazvukem nebo vypálit, tento bordel se ti usadí i po kilometru zhasneš motor a pak už nic kdybys u toho prosil bečel nebo se tam pojebal,
musíš postupně snižovat výšku plovákové komory až ti bude motor makat, řešit zapalování furt dokola je zbytečné
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
Mě by spíš zajímalo, podle jakýho videa je to zapalko nastavený, co je na tom zapalku za vačku a jak je tam zapojená ta baterka...
felixxx> Hladinu u chrchla můžeš mít kde chceš.. Maximálně by se to uchlastávalo, ale aspoň by to škytlo, když to roztláčíš...
On niečo vie a ja sa len snažím oživiť si spomienky z praveku, moc sa mi už nedarí...
Fakt je, že keď sme to mali na batériu, prerušovač bol zapojený do série. Aká bola vačka, si už nepamätám, celý stred bol robený len ako tenká unášacia oska vačky, žiadne magnety, no a stator bez cievok, len s prerušovačom a kondíkom.
Naposledy editováno 29.06.2016 16:59:47
1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?
odkazy:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |