bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč pionýr nestartuje?
27.6.2016 v 21:51
Dobrý den,mám problém se svým pionýrem ( jawa20),který nestartuje.Vyměnil jsem zapalování (kabeláž,cívky,indukčku,kontakty),udělal jsem výbrus válce a koupil nové pístní kroužky,vyměnil jsem pro jistotu i svýčku. Seřídil jsem zapalování a svíčka háže sytou jiskru, ale když našlápnu jak chci a kolikrát chci není ani náznak po tom že by pionýr nastartoval.Když sundám svýčku po pokusu o nastartování tak je mokrá.Neví někdo co s tím?Díky za odpovědi.

Naposledy editováno 27.06.2016 21:55:36
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

27.6.2016 v 22:15 | Nahoru | #1
Máš to zapalko nastavený správně?

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

27.6.2016 v 23:47 | Nahoru | #2
má svíčka elektrody 0,4mm od sebe? originál je mezi 0,7-1mm a to fichtlovské zapalování neprorazí.

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 09:02 | Nahoru | #3
A roztlačit jde?

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 11:00 | Nahoru | #4
Serid predstih a nastav odrh svicky....jinak ten cestin je!

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 13:47 | Nahoru | #5
Scorpioooo> Ano nastavil jsem ho podle návodu na youtube.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 13:48 | Nahoru | #6
maspe> je to nová svíčka takže asi ano.

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 13:50 | Nahoru | #7
kuzmič> Když ho zkusím roztlačit tak je to úplně stejné jako bych našlápnul - žádný náznak života.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 13:52 | Nahoru | #8
HornisGSX> Všechno jsem to seřídil a úplně stejný výsledek - nejeví známky toho že by chtěl nastartovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 14:17 | Nahoru | #9

BetFlow píše: maspe> je to nová svíčka takže asi ano.


Jak píše maspe, svíčka vytažená z krabičky má 07-0,8 mm, což je na fichtla moc. Jestli jsi s tím nic nedělal, tak to teď sklepni k sobvě podle spárové měrky. Směs ti prostě nehoří - buď je jiskra ve válci slabá, nebo je směs příliš bohatá a nechytá.

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 15:36 | Nahoru | #10
1100Virago> už jsem ji sklepl ale stále nic.I v karburátoru jsem nastavil jehlu na druhý zářez od vrchu ale nic.

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 15:47 | Nahoru | #11
Ještě jsem zapoměl dodat že sem si místo indukční cívky udělal napájení z baterie, protože si mi do zapalování nevešla jak je možné vidět na fotkách.










1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 16:47 | Nahoru | #12

BetFlow píše: Ještě jsem zapoměl dodat že sem si místo indukční cívky udělal napájení z baterie, protože si mi do zapalování nevešla jak je možné vidět na fotkách.










Místo " indukční cívky " ????? To se pak nediv,že ti to nechce chytit. Asi jsi myslel zapalovací cívku viď. To může být problém,protože ta cívka vyrábí střídavý proud a na ten je stavěná indukční cívka,kdežto ty tam máš baterii se stejnosměrným proudem.Zapoj to tak,jak to má být a musí to chytit.

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 17:11 | Nahoru | #13
Vítězslav_Máří: Hlavně podle schématu funguje fichtlácké zapalování jinak - cívkou teče proud ve chvíli kdy je kladívko rozpojené a jiskra šlehne v momentě, kdy kladívko sepne a obvod cívky tak vyzkratuje. Takže bude předstih blbě.



edit: Ale je zajímavé, jak ty nejdpodstatnější informace vypadnou z tazatelů vždycky až nakonec.

Naposledy editováno 28.06.2016 17:12:18

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 17:50 | Nahoru | #14
Proč by tam ty statorové cívky neměly vejít?, mají tam být tři (jedna na zapalování a dvě na napájení světel) a vejde se Ti tam jen jedna?, pak máš asi ten stator v úplně blbé poloze.

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 18:11 | Nahoru | #15
Maxipes_Fík: Je fakt, že podle fotky to v blbé poloze má. Ještě mě napadlo, jestli tam někdo nenarval vačku z velké Jawy s dynamem - ta má jiný tvar a tím by si to vynutilo nesmyslnou pozici statoru. Mělo by to být zhruba takhle

Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 18:13 | Nahoru | #16
Aaa jsme doooma

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 18:44 | Nahoru | #17
U Pinčla je úplne jedno, či vyrába striedavý alebo jednosmerný prúd, lebo iskra preskočí v momente rozopnutia kontaktov. Teda z jednosmerného prúdu z batérie by malo dať iskru vždy, zo striedavého prúdu dáva najsilnejšiu iskru vtedy, ak je sinusoida na maxime.
Pionier vyrába striedavý prúd (teda má vlastne alternátor) a samotná poloha cievok (pólov) na statore je riešená tak, aby sinusoida (teda napätie) zo zapalovacieho pólu bola najsilnejšia približne v oblasti ideálneho predstihu.
Teda ostatné póly sa môžu prehadzovať, svietiť to bude aj tak, ale zapalovací pól je výhodné zachovať na svojom pôvodnom mieste. V tejto polohe generujú magnety rotoru najvyššie napätie vo vinutí práve v polohe predstihu.
Plus:
Tvar vačky je úplne iný u Pinčloch a u batériového zapalovania, Pionier má strmý skok vačky, ale jawácke "batériové" vačky stúpajú pozvoľnejšie. Rozdiely v polohe zárezov vačky alebo aj v dĺžke osadenia v rotore sú tiež nie bezdôvodné, upozornujú "kutilov" na nekompatibilnosť s daným systémom.
Niekto tu písal, že iskra preskočí pri zopnutí kontaktov - tak, s prepáčením, to je omyl. Zapalovanie štelujeme u tých starých hajtier vždy na rozopnutie kontaktov.
Inak som mal Pioniera, ktorý šlapal úplne bez cievok a magnetu, len s vačkou na akumulátor (u pretekárskych mašín bežné), traktor s triapolkovým motorom mi beží tiež bez dynama či alternátoru len na akumulátor, teda pri správnom nastavení v tom problém nebude.
Ak to dáva zdravú iskru, tipujem len nevhodné nastavenie predstihu

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 19:56 | Nahoru | #18

papiboy píše: Niekto tu písal, že iskra preskočí pri zopnutí kontaktov - tak, s prepáčením, to je omyl. Zapalovanie štelujeme u tých starých hajtier vždy na rozopnutie kontaktov.



Tak abych si nedělal z klávesnice trhací kalendář, tady je vysvětlení - je z publikace Elektrická výzbroj motocyklu:

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 21:09 | Nahoru | #19
No, moje učebnice píšu inak.
Napríklad, že cievka v skrate negeneruje nič, ale v momente, že sa na ňej objaví napätie ( = rozopnutím kontaktov sa odstráni skrat), sa to napätie v tom momente dostane aj na primár zapalovacej cievky.
Inak jasne, skok v napätí primárneho vinutia , či už na nulu alebo z nuly na maximum vždy indukuje zmenu v sekundárnom vinutí, ale presne definovať predstih je možné len pri rozopnutí vačky, je to dané práve tvarom vačky. Pri každom Pionieri zopne vačka inde, ale iskra musí preskočiť podľa udaného predstihu a nastavuje sa to na rozopnutie vačky - a to je podstatné.

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 21:52 | Nahoru | #20
papiboy: Jiskra vyzniká vždy jako důsledek přerušení napájení indukční cívky (autotransformátoru) a toho lze dosáhnout dvěma způsoby: Buď přerušením napájecího obvodu (což je používáno u klasického bateriového napájení "velkých" motorek Jawa a ČZ) nebo jeho zkratováním (což vyvolá stejný účinek - místo do cívky jde proud přímo na kostru). Když se podíváš na to schéma, tak je jasně vidět, že fichtly používají tu druhou variantu - indukční cívka je napájená trvale a přerušení napájení je vyvoláno zkratem na kladívku.
Pokud by jiskra skočila i při připojení napájení indukční cívky, muselo by zapalování dávat dvě jiskry na otáčku - jednu při sepnutí, jednu při rozpojení. A to se zjevně neděje, což lze u bateriového kladívkového zapalování snadno ověřit ručním odtrháváním kladívka. Prostě je to tak - fichtl pálí jindy než si většina lidí myslí a seřizování na moment rozpojení kladívka je jen z důvodů "kompatibility".

Proč pionýr nestartuje?

28.6.2016 v 22:30 | Nahoru | #21
Počas jednej otáčky Pinčla šesťpólový rotor generuje tri maxima "plusové" a tri maxima "mínusové" - sú to však pozvoľné zmeny, negenerovali by sami osebe žiadne iskry. Jasne však znamenajú, že cievka nie je "plnená" celú otáčku rovnomerne, ale striedavým prúdom pulzne (+ / - / + / - / + / -), za jednu otáčku troma plnohodnotnými sinusoidami.
Teda plnohodnotnými by boli, ak by tam nebola vačka.
Práve kvôli vačke je podstatná práve tá jediná šestina celootáčkovej sinusoidy, ktorá je v oblasti predstihu. Tvar vačky nie je, ako na tej schéme, ale ako na fotke - teda dovoľuje zopnutie kontaktov rozhodne pozvoľnejšie, ako rozhodný a definovaný bod rozopnutia - a najväčšie zmeny sú pri najvčšom skoku, tu je najväčšia šanca na iskru - no a nesmieme zabúdať ani na kondenzátor - ale to už začíname zbytočné teoretizovanie, motorka BetFlowa sa z toho nepohne...

Vzdávam ďalší "boj", nech si každý myslí, čo chce...

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 08:31 | Nahoru | #22
BetFlow> normální máš vysokou hladinu plovákové komory u pincka totiž nejde štelovat bohatost směsy,

když dáš novou svíčku tak to chytne pojezdíš a pak si v háji, na svíčce je totiž vodivý bordel který se kolikrát nedá zlikvidovat ocelákem jedině ultrazvukem nebo vypálit, tento bordel se ti usadí i po kilometru zhasneš motor a pak už nic kdybys u toho prosil bečel nebo se tam pojebal,

musíš postupně snižovat výšku plovákové komory až ti bude motor makat, řešit zapalování furt dokola je zbytečné

1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 12:10 | Nahoru | #23
Týýýý jo.. Slušná učebnice elektrotechniky :)
Mě by spíš zajímalo, podle jakýho videa je to zapalko nastavený, co je na tom zapalku za vačku a jak je tam zapojená ta baterka...

felixxx> Hladinu u chrchla můžeš mít kde chceš.. Maximálně by se to uchlastávalo, ale aspoň by to škytlo, když to roztláčíš...

Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 16:54 | Nahoru | #24
Učebnica néééé, 1100Virago má pravdu, že iskra preskočí pri prerušení napájania primáru indukčky.
On niečo vie a ja sa len snažím oživiť si spomienky z praveku, moc sa mi už nedarí...

Fakt je, že keď sme to mali na batériu, prerušovač bol zapojený do série. Aká bola vačka, si už nepamätám, celý stred bol robený len ako tenká unášacia oska vačky, žiadne magnety, no a stator bez cievok, len s prerušovačom a kondíkom.

Naposledy editováno 29.06.2016 16:59:47

Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 20:52 | Nahoru | #25
mohlo by být tohle zapalko dobré?





1 reakcí na tento příspěvek Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 20:56 | Nahoru | #26
Ještě se chci zeptat jestli může být nesmyslná poloha koše při nastavení předstihu (tak jak jsem to měl na minulé fotce) způsobena tím že jsem po rozpůlení motoru a následném složení nedal něco správně????

(reakce na) Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 21:04 | Nahoru | #27
Scorpioooo> Zapalko je nastavené podle dvou videí z kanálu thurst jawa (v jednom nastavil odtrh a v druhém předstih) a baterku mám připojenou tak že kladný pol je připojen ke kontaktu indukční cívky kde je napsáno 15 a záporný pol je na kostře.

odkazy:


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 21:22 | Nahoru | #28
BetFlow: Když jsi nasazoval rotor magneta, nezapomněl jsi dát do čepu kliky ten kolík který určuje správné natočení rotoru? Pokud tam není, můžeš rotor nasadit jak se ti zachce a se správným předstihem to pak nebude mít nic společného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

29.6.2016 v 22:15 | Nahoru | #29
1100Virago> to jsem dal na 100% správně a ještě jsem to víckrát kontroloval protože mi tam ty cívky nepasovaly.Ale pořád je pro mě záhadou jak to že před rozpůlením bylo seřízené zapalko a cívky tam šly bez problémů jak má být a dokonce se to po roztlačení i rozjelo (sice to jelo úplně hrozně ale jelo to),ale teď když jsem si dal udělat výbrus tak to nejede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč pionýr nestartuje?

30.6.2016 v 10:04 | Nahoru | #30
BetFlow: Prostě jsi něco musel složit špatně. Neměnil jsi vačku za jiný kus? Protože takhle pootočit se to může jedině na rotoru nebo nevhodnou vačkou. Klikový čep se neprotočí, pokud někdo klikovku nerozlisuje a neseskládá špatně. Půlil jsi to a skládal jak se má - stahovákama a nahříváním, nebo na prasáka páčením a pak stloukáním kladivem?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist