Mimochodem, pokud jste četli příspěvek o prvních zkouškách v Plzni, tak jediný kdo spadl při zkoušce na cvičišti byl právě žadatel, který již vlastnil A2 a rozšiřoval na A. Takže to, že někdo již vlastní předchozí skupiny, neznamená, že to bude bez problémů.
A aby jsme si v tom udělali trochu jasno pokusím se v tomto vlákně na několika žadatelích v každé té skupině ukázat, jak to tedy opravdu je.
Včera jsme začali jezdit první jízdu - 2 x 45 minut - cvičiště
Ne úkony ke zkouškám, ale vedení motocyklu, rozjezdy atd. Podle dřívějšího systému - žák a učitel na jednom motocyklu.
1. Paní - 40 let řidičský průkaz A1/ 150 - trochu jezdila na Simsonu, nevýhoda - malá výška
dělá A
2. Paní - 42 let , nikdy na motocyklu neseděla, dělá A, výhoda dlouhé nohy
3. Paní - 44 let , na motocyklu nikdy neseděla, dělá A
Všechny zvládly základní úkony , žádná nespadla i když pokud by jezdily rovnou samy, několikrát by motocykl neudržely a pravděpodobně by s ním upadly.
Patří tedy do kategorie spíše šikovných. Ale uvidíme jak při další jízdě. Další jízda bude opět s učitelem, ale již na komunikaci s mírným provozem
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Edit: koukám,že nejsem sám komu se to cvičiště nezdá
Naposledy editováno 21.04.2016 13:33:11
fockewulf píše: Hlavně bych teda řekl, že to asi není úplně optimální povrch na jízdy začátečníků-vypadá to jako šutry na hlíně? Asfaltovaný bude jenom ten jeden pás pro rozjezd a vyhýbací manévr?
Jasně, povrch není ideální, ale není to až tak hrozné. V pondělí to zametal zametací vůz, takže většinou je to dobrý. Je to hodně hrubý asfalt, ale kamínky drží, nedrolí se. Některé místa, kde je prach, co se nezametlo, vyfoukám ručně fukarem. Na tom hrubém povrchu budou jenom ty pomalé úkony, na ty rychlé bude položen nový asfalt. Bude to šířka 8 m, což by na vyhýbací manévr a slalom mělo stačit. Zatím nechci moc tlačit na odbor dopravy, protože jsou města kde se na to vykašlali úplně a je jim to jedno. Možná se najdou peníze příští rok a udělá se to celé. Takže jsem rád za to co je.
ZombiRider - To víš, že z toho nadšený nejsem , ale beru to tak, jestliže je něco jako pomůcka k výuce, tak musím počítat s tím, že tam k nějaké újmě může dojít. A nemůžu to mít za zlé tomu žákovi, který se to ke mě přijde naučit. Protože mít autoškolu s tím, že budu brát pouze lidi, kteří už to umí, to není to pravé ořechové.
Naposledy editováno 21.04.2016 15:24:42
2 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Ono je to trošku jinak - děcka konečně z baráku a relativně samostatní, bydlení a podobný životně nutný kraviny jakš takš vyřešený, šukání pomalu přestává bejt jedinou životní prioritou a pořád jenom chlastat nejde do nekonečna, náhradní játra na ebay nekoupíš. Co takhle si konečně dopřát něco pro sebe, žejo..
Takže jsem si v sedmačtyřiceti koupil skútřík - tolik zatracovanej "béčkař" - domů mě to odvezl mladej, rozjezdil jsem se pár dní po okolních málo frekventovaných okreskách a hurá do provozu (v autě mám roční nájezd mezi 40 a 70 tisíci km doma i v zahraničí, takže za těch 26 let za volantem to přes milion hodí a opravdu nevidím rozdíl, jestli projedu křižovatku korektně v autě nebo na prskoletu). Od konce září mám naskákáno 4000 km a příští tejden začínám jízdy na A unlimited. Jako krizi to rozhodně necítím a těším se na to ;). Takže všem podobně postiženejm co do toho teď nebo v budoucnu vlítnou nezávisle na věku přeju rychlý získání papírů a jenom radost kolama dolů ;)
Naposledy editováno 21.04.2016 23:11:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Zubata_Zaba píše: Kuurva a mám další perličku :D Tam kde se nováčků bojí stojí kurz 7.000, další autoškola, kam si musím vzít svojí motorku, benzín, výbavu, pojistku, atd stojí 8.000. Neví někdo za co ty prachy vlastně chtějí? :D
Takže, kde se dají koupit papíry? :D
odkud seš tyvole?
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Nejdříve cena A v Německu - Výcvik 1 500 Euro, zkoušky 100 Euro, 1 vyučovací hodina 54 Euro.
Nejsou stanoveny pevně počty vyučovacích hodin jízdy, ale nikdy to není méně 20 vyučovacích hodin.
Nikdy nesmí být stanovena pevná cena za výcvik. Vždy musí být: cena začíná od ....
Žákům se suma postupně přičítá a po ukončení kursu je mu vystavena platba. Platí až po zkouškách !!!!!( zatím se mu nestalo, že by nedostal zaplaceno??!!!)
Trenažéry neexistují, pokud je potřeba , dělá to tak, že postaví motocykl na stojan .
Cvičné plochy neexistují, může si postavit kužely k nácviku i ke zkouškám kdekoliv na pozemní komunikaci. Všichni to tolerují.( Nedovedu si u nás, že by to tvůrci zákona a vyhlášky zkousli)
AM v Německu až od 16 let.
Všichni chodí bez problémů na výuku teorie.
Minimální počet lidí přichází do autoškoly z praxí. Jízdy na černo bez řidičáku se nepraktikuje.
Neexistuje, že by žák chtěl na zkoušky s tím, že to umí. Vždy rozhoduje učitel.
Praktická zkouška z jízdy trvá 60 minut ( úkony na cvičišti a jízda na komunikaci)
Povinné jsou jízdy na dálnici(4 hodiny) a jízda v noci (3 hodiny), jako zvláštní výcvik.
Pokud je jízda mimo obec 90 km/h , trvá komisař na tom, aby těch 90 jel.
A na závěr jednu perličku.
Měl možnost si vyzkoušet i s jeho kolegy motocykl s dvojím řízením a shodli se na tom, že tuto variantu by v prvních hodinách přivítali !!!!!!! Protože by odpadlo to běhání vedle žáka při první jízdě. A to mě docela překvapil.
To je tak asi ve zkratce jak to v Německu chodí.
Naposledy editováno 22.04.2016 16:57:25
puffybodie píše: Taky jedna perlicka navic odsud z okoli (nevim zatim konkretni autoskolu), syn od zname zacal delat loni A1, ale bylo to na podzim a jak znamo komisari v Ostrave konci brzy, protoze je jim pak zima () a tak ma dodelavat ted na jare a ma jit uz podle novych zkousek. Co je na tom zajimave je to, ze v autoskole po nem chteli, at si poridi komplet vybavu, ze jinak mu nebude umozneno delat nove zkousky. A ja blbec myslel, ze i pro autoskoly plati zakony kde je definovana pouze prilba. Si tady nekdo asi dohazuje ksefty i s motoobchodama a nebo uz uraduji pojistovny a kladou autoskolam podminky a nechteji to dat verejne najevo
To není výmysl autoškoly. Pořád platí co je při jízdě dané zákonem. Ale v Metodice MD, která stanovuje, jak mají komisaři zkoušet je stanoveno:
Bezpečnost: Zkušební komisař nezahájí zkoušky z praktické jízdy , pokud žadatel nebude mít na sobě ochranné oblečení a výbavu pro motocyklisty( helmu, rukavice, přiléhavou bundu, kalhoty, obuv minimálně ke kotníkům)
A bohužel, pokud komisař bude brát, že ochranné oblečení je to, co je určeno pro motorkáře , tzn. vyloženě motorkářské kalhoty a bunda s výstuhami atd. není vyhnutí.
Ale myslím, že rozumný komisař se spokojí s ochranou kolen a loktů.
ZombiRider píše: Velký plus, že máš na to nervy si nechávat třískat s motorkou , jinak by to chtělo smeták a to cvičiště trochu zamést, takhle z fotek se mě zdá ,že pro začátečníky tam toho štěrku není zrovna málo, ale asi to stejně nepomůže, povrch stojí za prt.
Edit: koukám,že nejsem sám komu se to cvičiště nezdá
No někde nemají ani to....
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Xdemi píše: Mně bylo na zahajovací hodině v autoškole řečeno, že je požadováno, aby byla krytá každá část těla. Tzn. pevné kalhoty, přiléhavá kožená bunda, přilba, rukavice a pevná obuv, nejlépe motorkářská. Samozřejmě se doporučuje motorkářské oblečení, ale není podmínkou.
Máš pravdu, pokud se bavíme o výcviku. Ale uvedená skutečnost je stanovena pro zkušebního komisaře u zkoušek. A pokud na tom bude trvat, musí to žák na zkoušky mít. A při diskuzi s ostatními jsem se docela divil, jak umí být někteří komisaři neústupní v těchto věcech a jaké jsou někde vztahy mezi komisaři a autoškolami.
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
ridicak v VB - 1.cast
ridicak v VB - 2.cast
1 reakcí na tento příspěvek Kolik hodin bude opravdu potřeba na zvládnutí zkoušky
Jaký je rozdíl v tom, jestli pojedu zkoušky na mašině co ma DO 35KW (skupina A2 myslim) nebo na neomezeny?
Autoskolak mi tluce do hlavy, ze na neomezeny nemam sanci to dat, ale na mensi jo.. Mam ho poslechnout, nebo ze me chce vytahnout vice penez za dalsi rozsireni?
Vek na neomezenou mam, zkusenosti na moto zadny, nechci si hned koupit nějakýho SS ale zase je zbytecky tam chodit 2x a potom si nesmět koupit motorku co má jiný poměr vaha/vykon než co mi dovolí..
puffybodie píše: Tak s tim oblecenim jsem si myslel, ze to tak bude. Predtim stacilo proste dlouhe obleceni, ale potrebovali dalsi bod kde se tvarit dulezite. Setkani autoskol v Nemecku je hezke, ale tak jako vetsinou v minulosti se zase inspirujeme u spatne zeme, protoze jak znamo, tak nemec se bez befelu ani nevys... Mnohem lepsi je tento pristup (a taky cena):
ridicak v VB - 1.cast
ridicak v VB - 2.cast
To nebylo setkání autoškol v Německu, ale seminář k praktickému výcviku v řízení motocyklu , kdy jezdí žák sám. Pořádala to asociace autoškol a protože v Německu takto jezdí od začátku, tak nám tam pan Proske sděloval jak takový výcvik provádět.
Jinak si nedovedu představit, že by mi někdo přišel do autoškoly, já bych mu tam něco pověděl o značkách , chvilku bych s ním pobyl na cvičišti a vyrazil poté do provozu se 125. A je jedno jestli to je skútr, nebo klasická 125.
Zubata_Zaba píše: Hele chlapi mám dotaz na zkušenější motorkáře..
Jaký je rozdíl v tom, jestli pojedu zkoušky na mašině co ma DO 35KW (skupina A2 myslim) nebo na neomezeny?
Autoskolak mi tluce do hlavy, ze na neomezeny nemam sanci to dat, ale na mensi jo.. Mam ho poslechnout, nebo ze me chce vytahnout vice penez za dalsi rozsireni?
Vek na neomezenou mam, zkusenosti na moto zadny, nechci si hned koupit nějakýho SS ale zase je zbytecky tam chodit 2x a potom si nesmět koupit motorku co má jiný poměr vaha/vykon než co mi dovolí..
Jaký motocykl je na A2 a jaký na A?