idealni by bylo ji nabijet nabijeckou s balancerem - ale to by musela mit ta baterka servisni konektor, coz nema, takze spesl nabijecka je v tomto pripade k nicemu....
1 reakcí na tento příspěvek X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
mam ji v motorce nekolik let a v podstate neni potreba ji balancovat, ale treba po dvou trech letech uz se clanky trochu rozejdou a bylo by ok ji srovnat na balanceru....
Naposledy editováno 17.03.2016 17:56:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
Ještě otázka, co máš za značku lithium iontové baterie?
Díky
elektrikar píše: assassin> Mě dobíjení nepřebíjí - maximálně 13,8V. Alarm (s lokátorem GPS) v motorce mám, ale ne celou sezonu - jen když jsem v brně a parkuji na krytém parkovišti - je to tak cca 6 týdnů za celou sezónu, jinak je odpojený. Jediný co je celou sezónu připojený k baterii jsou vyhřívané gripy - ale ty se v případě nevypnutí vypnou do cca 2 minut od vypnutí motoru. Světla nechat svítit nemůžu jelikož se mi zapínají a vypínají se zapalováním. Nevím jak je to s nabíjecím proudem - ten jsem již nemohl změřit, když mi odešla baterie.
Ještě otázka, co máš za značku lithium iontové baterie?
Díky
s tim GPS to mozna bude potreba hlidat...
nabijeci proud dokaze pobrat vetsi nez kolik dokaze motorka dodat... s tim neni problem.
mam samodomo poskladanou z LiFePO4 clanku firmy A123:
vypada to jako "malo" ale u tehle baterky lze celych 4,6Ah vyuzit pro startovani... u olovene baterky ktera ma 10Ah po vybiti cca 5Ah uz zbyvajicich 5Ah neutoci starterem...
proto je vyrobci tehle baterek casto oznacuji jako 10 nebo 12 Ah eq - jakoze je to ekvivalent olovene baterky s kapacitou 10-12Ah.
vetsina profi vyrobcu ala ballistic batteries atd pouzivaji (pouzivali) stejne A123 clanky. Ted prechazi na nejake nove, protoze A123 tusim skoncili...
startovaci proud da vic nez dostatecnej... moje V2 1000 bere pres 150A a v pohode, startoval jsem na ni i 1,4i vw golfa....
1 reakcí na tento příspěvek X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
Ten shorai je jeden z nejznamejsich vyrobcu tehle motocyklovejch baterek, nepouzivaj ty A123 clanky jako ja, ale maj nejaky svoje "svitkovy"...
elektrikar píše: teď jsem narazil na tuto motobaterii shorai. Tato baterie je LiFe Po4 což je lepší než Li ion, pokud se nemýlím. A lze ji balancérem balancovat :)
mám ji skoro dva roky v litrovém v2. přes zimu na ni dvakrát naběhnu s obyč nabíječkou, zatím pohoda
edit: respektive před vánoci byla pohoda, od té doby nezkoušeno
Naposledy editováno 17.03.2016 22:14:40
1 reakcí na tento příspěvek X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
pak by totiž nepotřebovala žádnou spešl nabíječku.Pochybuji že by tam žádná elektronika nebyla .
Naposledy editováno 17.03.2016 23:51:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
hagrid.hagrid píše: nemá již ta Li-Ion baterka už elektroniku a balancer v sobě ….
Taky bych řekl, že to tak bude. Protože Li-ion jsou háklivé nejen na přílišné vybití, ale i na přebítí a standardní regler je asi při plném nabití od nabíjení neodpojí…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
wedness píše: Taky bych řekl, že to tak bude. Protože Li-ion jsou háklivé nejen na přílišné vybití, ale i na přebítí a standardní regler je asi při plném nabití od nabíjení neodpojí…
Jj,elektroniku v sobě mít musí,už jen z důvodu hlídání hlubokého vybití....takže balancer obsahuje možná taky.Li ion jsou háklivý na vybití,přebití a možná i šerednej pohled vadí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
Fandy2 píše: Jj,elektroniku v sobě mít musí,už jen z důvodu hlídání hlubokého vybití....takže balancer obsahuje možná taky.Li ion jsou háklivý na vybití,přebití a možná i šerednej pohled vadí
vetsina tech LiFe baterek zadnou elektroniku neobsahuje, hluboke vybiti neni nicim hlidane a kdyz ji uzivatel vybije je po ni.
prebiti nehrozi, protoze 4 clanky LiFe maji pri plnem nabiti nekde pobliz 14,8V tzn pokud motorka nabiji spravne lehce pres 14V tak se baterie udrzuje na cca 80procentech nabiti a neni potreba hlidat prebiti.
balancer a ruzne hlidaci obvody maji ten problem ze musi byt osetreny pro pruchod vysokyho proudu pri startovani a to neni tak snadny....
LiFe clanky jsou ale drahy, proto se to (udajne, nemam vlastni zkusenost) snazi vyrobci tech levnejch LiIon aku osidit tim ze tam daji levnejsi LiPol clanky + hlidaci elektroniku, ktera se v seriove vyrobe da vyrobit levne...
baterka s elektronikou je ale levnejsi a horsi (mene spolehlivej) nez ta s LiFe clanky a bez elektroniky....
dnes mi prisly na servis/kontrolu dve z mych samodomo baterek - jedna po zime a druha cca po roce a clanky nejsou temer rozhozene, napeti maji stejne s rozdilem par setin voltu. nabijeny v motorce a nabijeckou typu optimate....
assassin píše: vetsina tech LiFe baterek zadnou elektroniku neobsahuje, hluboke vybiti neni nicim hlidane a kdyz ji uzivatel vybije je po ni.
prebiti nehrozi, protoze 4 clanky LiFe maji pri plnem nabiti nekde pobliz 14,8V tzn pokud motorka nabiji spravne lehce pres 14V tak se baterie udrzuje na cca 80procentech nabiti a neni potreba hlidat prebiti.
balancer a ruzne hlidaci obvody maji ten problem ze musi byt osetreny pro pruchod vysokyho proudu pri startovani a to neni tak snadny....
LiFe clanky jsou ale drahy, proto se to (udajne, nemam vlastni zkusenost) snazi vyrobci tech levnejch LiIon aku osidit tim ze tam daji levnejsi LiPol clanky + hlidaci elektroniku, ktera se v seriove vyrobe da vyrobit levne...
baterka s elektronikou je ale levnejsi a horsi (mene spolehlivej) nez ta s LiFe clanky a bez elektroniky....
dnes mi prisly na servis/kontrolu dve z mych samodomo baterek - jedna po zime a druha cca po roce a clanky nejsou temer rozhozene, napeti maji stejne s rozdilem par setin voltu. nabijeny v motorce a nabijeckou typu optimate....
Díky za info,tohle je dobrý vědět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
assassin píše: … 4 clanky LiFe maji pri plnem nabiti nekde pobliz 14,8V ....
To by mělo být ještě více, ne? 3,7V na článek se udává jmenovité napětí, ale články se nabíjejí (až na výjimky) na 4,2V. Takže plně nabitá by měla mít 16,8V…
wedness píše: To by mělo být ještě více, ne? 3,7V na článek se udává jmenovité napětí, ale články se nabíjejí (až na výjimky) na 4,2V. Takže plně nabitá by měla mít 16,8V…
To je prave ono, rozdilna pouzita "chemistry" dela rozdilne napeti na clanek. LiPol ma 3.7V jmenovite napeti, ale LiFePO4 ma 3.3V ... Proto tam muze byt bez elektroniky.
4clanek LiPol by byl na 14V vybitej a 3clanek prebitej - proto by tam byla nutna ta elektronika.