jen by mě zajímalo, jestli už máte někdo praktickou zkušenost s následujícím případem:
Přítelkyně měla nezaviněnou DN, resp. viník je ten druhý účastník.
Auto přítelkyně bylo staršího data, 1996. Totálně rozbořené. Likvidátor to dal na totálku.
Částka, kterou už stihli vyplatit ani zdaleka neodpovídá, cca 50%. Prostě není možné za nabídnutou částku obdobné auto sehnat, už třeba kvůli eko poplatku při přepisu.
Zatím jsme to rozporovali a pojišťovna se k vyplacení větší částky nemá. Dohledal jsem jim na netu podobná auta, ale zatím nic.
Jaký je další doporučený postup? Rovnou právník nebo se ještě dohadovat s pojišťovnou viníka?
Zatím je uháním na to, že se chci dostat do stejného stavu jako před nehodou. To je, že budeme mít pojizdné auto se známou servisní historií, nebourané a v odpovídajícím stavu. Auto bylo v rodině od nového a nikdy s ním nebyl nejmenší problém. A ať koupím cokoliv jiného, nikdy nebudu mít jistotu, co se s tím autem dělo dřív.
1 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
1 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
Takže hubovat a dělat ostudu všude kde to jde a radši ti vyplatěji co maji než aby pak už nemohli dál nikoho obírat.
Naposledy editováno 24.08.2015 15:16:18
Eagleking píše: Prostě se mi nelíbí, že mě někdo způsobí škodu a já z toho mám jen problémy a finančně na tom stejně tratím
Vítej v realitě
To, za co se auta prodávaj a to, jaké jsou tabulky hodnot u pojišťoven je často dost rozdílný.
Chápu tvoje rozhořčení, ale Felicie se taky prodávaj za 30-40000 a od pojišťovny pak dostaneš hovno.
Rozhodně bych asi nečekal 30000,- a představa, že se někdo při likvidaci u 20 let starého auta bude koukat na EKO poplatky atp. je naprosto úsměvně dětsky naivní.
Naposledy editováno 24.08.2015 15:33:53
2 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
Musel bych se s nima soudit a to ze bych z noch dostal treba 20navic mi za to nestalo ....
1 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
1 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
To je jediné co chci. Chci aby mi pojišťovna koupila obdobné auto a přepsala ho na mě. Nebo mi poslala takovou částku, za kterou bych si to auto mohl koupit
Eagleking píše: Vycházím jen z logiky věci, myslím, že je to i v zákoně. Viník, resp. jeho pojišťovna by měl věci uvést do stavu před nehodou.
To je jediné co chci. Chci aby mi pojišťovna koupila obdobné auto a přepsala ho na mě. Nebo mi poslala takovou částku, za kterou bych si to auto mohl koupit
kde žiješ?
Pojišťovny / pojišťováci jsou strašná verbež. Co je psáno, není dáno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
assassin píše: Mam to stejne - e36 kupe, 328i 1995 - nabourane dvere = totalka, vyplaceno 14tis. (cena vozidla pred nehodou 30tis, cena vraku 16tis) kdyz jsem se s nima snazil hadat tak mi rekli, ze leda bych dokazal ze to ma najeto jen tech 150tis co mam na tachaci... Zvlastni ze v te dobe nejlevnejsi 328 v inzerci mela 300tis a byla za 50 (bez vybavy)
Musel bych se s nima soudit a to ze bych z noch dostal treba 20navic mi za to nestalo ....
A co diferenciál kolikrát už byl vytrženej. nebo u kupé je to řešený líp ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
BladeRider píše: A co diferenciál kolikrát už byl vytrženej. nebo u kupé je to řešený líp ?
Vytrzenej neni, moje kastle neni vubec rezava a asi ji nikdo netrapil driftovanim, ostatne je tam standardni diff ne samosvor. Samosvor uz mi lezi doma a az ho budu menit vyztuzim i mista kde drzi. Ale neni cas...
Ještě se pochlub,copak je to za pojišťovna?
Navíc máš nárok na náhradní vozidlo po dobu do zakoupení nového vozidla. Samozřejmě to musí být rozumná doba,ne dva měsíce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
assassin píše: Vytrzenej neni, moje kastle neni vubec rezava a asi ji nikdo netrapil driftovanim, ostatne je tam standardni diff ne samosvor. Samosvor uz mi lezi doma a az ho budu menit vyztuzim i mista kde drzi. Ale neni cas...
To by se vytrhlo i na novym autě, žádný nebylo v tom místě zrezlý. Přeci jen driftovat s timhle výkonem vyžaduje docela hrubší zacházení. M3 tenhle problém řeší už jen tim že to nejni potřeba tak trápit. Na E46 tam mám takovou masivní klec uchycenou na několika místech do kastle takže tohle nehrozí ale to auto je těžší a 2.8 je na to už málo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
Jedné mojí zákaznici dokonce pojišťovna řekla: suďte se o doplatek s tím,co vám tu nehodu způsobil ! Napsal jsem milé pojišťovně dopis přímo od srdce a za 4 dny měla peníze na účtu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
dangsx1100g píše: Pojišťovny maj svý sazby a stěma nehneš.Zbytek můžeš vysoudit na viníkovy,ale je to nákladný a zdlouhavý.
To se pleteš...viník má od tohoto pojistku. Platit musí pojišťovna. Soudit se s viníkem je totální nesmysl. Sazby pojišťoven soud nezajímají, u škod na motorovém vozidle se bere ohled na ceny značkových dílů / žádné náhražky z autokelly / ,v případě totálky obecná cena vozidla,ne to,co si pojišťovna vycucá z nějakých tabulek
DucS píše: To se pleteš...viník má od tohoto pojistku. Platit musí pojišťovna. Soudit se s viníkem je totální nesmysl. Sazby pojišťoven soud nezajímají, u škod na motorovém vozidle se bere ohled na ceny značkových dílů / žádné náhražky z autokelly / ,v případě totálky obecná cena vozidla,ne to,co si pojišťovna vycucá z nějakých tabulek
Tady je starší, ale zajímavý článek o ojebávání poškozených ,,amortizací,, a zajímavý nález Ústavního soudu.
http://www.penize.cz...raji-ridice-o-penize
Výňatek z toho nálezu:
Je třeba přihlédnout i k tomu, že v případě havarovaného vozidla, byť opraveného novými díly, je jeho skutečná hodnota vždy nižší než původní hodnota použitého vozidla. V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu i to, že poškozenému ono diskutabilní tzv. "zhodnocení" vozidla v podstatě bylo protiprávním jednáním vnuceno. V důsledku škodné události se tak dostává do situace, kdy ačkoliv na rozdíl od viníka škody si počínal v souladu s právem (v konkrétním případě neporušil dopravní předpisy), je nucen vynaložit ze svého značnou částku na to, aby své vozidlo mohl vůbec používat jako před škodnou událostí.
Skutečnou škodou se rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody. Jestliže poškozený má po provedení opravy havarovaného vozidla ve svém majetku vůz ve stavu odpovídajícím stavu před poškozením, dle znaleckého posudku opravou nedošlo ke zhodnocení vozidla, avšak sám poškozený musel na uvedení vozu do předchozího stavu vynaložit předmětnou částku, je zřejmé, že se jeho majetková sféra v důsledku škodné události zmenšila.
Pokud tedy odvolací soud mechanicky (pouze odvozením od procenta vyjadřujícího základní amortizaci vozu) stanovil hodnotu nezbytné amortizace náhradních dílů na 60 % a konkrétní výší vzniklé škody se vůbec nezabýval, postupoval v dané věci svévolně, neboť pokud jde o stanovení majetkové újmy, nevycházel z řádně zjištěného skutkového stavu.
Ústavní soud v této souvislosti rovněž poukazuje např. na rozhodnutí Okresního soudu Plzeň-jih ze dne 29. 6. 2007 sp. zn. 4 C 212/2005 (publik. v Soudní rozhledy 1/2008, str. 19), týkající se obdobné problematiky, v němž bylo konstatováno, že zhodnocení poškozeného automobilu opravou je zvýšením jeho obvyklé tržní hodnoty, nikoliv tzv. technickým zhodnocením či zvýšením technické hodnoty. Technická hodnota, tj. vyjádření technických vlastností věci, je jinou kategorií než obvyklá tržní cena a z výše jedné hodnoty nelze automaticky odvozovat výši hodnoty druhé. Okresní soud obdobně konstatoval, že není možné po poškozeném požadovat, aby doplácel na nehodu, pokud opravou vozu, který by jinak poškozený nemohl v důsledku zavinění jiného užívat, nedošlo ke zcela zjevnému přínosu pro poškozeného.
Naposledy editováno 24.08.2015 19:14:20
1 reakcí na tento příspěvek Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
E: Generali
Naposledy editováno 24.08.2015 19:51:10
DucS píše: assassin> CHYBA přesně na toto ti zloději spoléhají !!!
Jedné mojí zákaznici dokonce pojišťovna řekla: suďte se o doplatek s tím,co vám tu nehodu způsobil ! Napsal jsem milé pojišťovně dopis přímo od srdce a za 4 dny měla peníze na účtu.
Jo vim, ale sepsal jsem nekolik dopisu a musel bych se soudit. Vzhledem k tomu ze jsem zjistil ze jsou opravdu hnute jen dvere a ze opravu (rovnani prahu, lak celeho boku) likvidator schvalne prestrelil aby to padlo do totalky (auto bylo spinave a nebylo videt ze je to jen rozmazana spina a neni to ani promackle) tak jsem na vrakaci sehnal dvere za par supu a jeste neco zbylo. Jo mohl jsem z toho vykouzlit vic, ale at se s tim ti zmrdi udusi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pojišťovna odmítá proplatit plnou škodu
BladeRider píše: To by se vytrhlo i na novym autě, žádný nebylo v tom místě zrezlý. Přeci jen driftovat s timhle výkonem vyžaduje docela hrubší zacházení. M3 tenhle problém řeší už jen tim že to nejni potřeba tak trápit. Na E46 tam mám takovou masivní klec uchycenou na několika místech do kastle takže tohle nehrozí ale to auto je těžší a 2.8 je na to už málo.
Jo na suchym asfaltu to chce hrube zachazeni, proto to nedelam, jen kdyz je mokro nebo nakej bordel na silnici. Az budu davat kratsi diff se svorem tak uchyceni vyztuzim... Ja na 2.8 budu davat sani z M50 (az 20ps navic) a mam v planu usetrit naky kila (lehka aku, vyfuk, rezerva, naradi, sedacky pryc, alu dvere, sibr pryc, atd atd) tak by to zas mohlo fungovat trosku lip...
DucS píše: To se pleteš...viník má od tohoto pojistku. Platit musí pojišťovna. Soudit se s viníkem je totální nesmysl. Sazby pojišťoven soud nezajímají, u škod na motorovém vozidle se bere ohled na ceny značkových dílů / žádné náhražky z autokelly / ,v případě totálky obecná cena vozidla,ne to,co si pojišťovna vycucá z nějakých tabulek
Soudní spory přímo s viníkem nehody nejsou nic zvláštního. Nic ti totiž nezakazuje žalovat přímo jeho. Je na něm, aby pak škodu vymáhal na své pojišťovně a nebo může být pojišťovna následně přibrána do soudního sporu.
Eagleking píše: Pánové díky, v první řadě bude porada s právníkem a poté další následující kroky. Už jednou se mnou vyjebala pojišťovna a tentokrát to nenechám jentak být, ikdyž se ve skutečnosti jedná o celkem malou částku. Zřejmě na to oni spoléhají, ale jestli se nepletu a vyhraji, budou platit i ostatní náklady.
E: Generali
Bacha na to, že právník je soudnímy spory živen. Jemu je jedno, jestli prohraješ či vyhraješ. On dostane zaplaceno vždy. Je to byznys. Takže tě klidně povede do předem prohraného sporu. A ten spor dokonce může prohrát pouze on svou neprofesionálností.
V případě 100% výhry máš velkou šanci, že strana prohrávající bude platit náklady tvého právního zastoupení maximálně dle vyhlášky. Jaké si ty ujednáš odměny pro svého advokáta je na tobě. Nad rámec vyhlášky platíš pouze ty.
Já bych se nejdříve určitě snažil pojišťovně prokázat, že vozidlo mělo takovou cenu, jakou uvádíš. Takže bych předložil nápř. názor autobazaru na výkupní cenu takového vozidla před nehodou. Když nepomůže, tak soudní znalec. A ani když tohle nepomůže, tak právník a soud.
Naposledy editováno 24.08.2015 22:31:03
assassin píše: Jo na suchym asfaltu to chce hrube zachazeni, proto to nedelam, jen kdyz je mokro nebo nakej bordel na silnici. Az budu davat kratsi diff se svorem tak uchyceni vyztuzim... Ja na 2.8 budu davat sani z M50 (az 20ps navic) a mam v planu usetrit naky kila (lehka aku, vyfuk, rezerva, naradi, sedacky pryc, alu dvere, sibr pryc, atd atd) tak by to zas mohlo fungovat trosku lip...
Tak ta váha dělá hodně. Měl jsem taky podobný plány ale s přibejvajcim věkem z toho postupně už sešlo. Dřív jsem bydlel na vesnici takže to bez auta nešlo. Dnes bydlim ve městě takže auto vůbec nepotřebuju.
Postup při řešení nehody byl: Při každém telefonátu jim oznámit že tel je nahráván abychom sí lépe rozuměli.
Kalkulaci nákladů(čti amortizaci ) zkoušeli taktéž. Já jsem jen trval na svém že je mi jedno jak to nazvou, ale ať mi opraví auto.
Diskuze typu "ale vám se to zhodnotí" jsem vyvracel větou " auto je havarované a tím pádem ztrácí cenu při prodeji protože musím přiznat že bylo bourané". Trvalo to asi 14 dní. Běhemté doby jsem měl zapujčeno vozidlo na náklady viníka. A šlo to, bez soudu, bez právníků. Ovšem chce si to trvat na svém.
Nabízeli že zaplatí 25000 a zbytek já. No nakonec zaplatili vše
Fajn auto si nechte peníze taky ale chci abyste mi tady přistavili vozidlo stejné kvality.
V lednu 2015 mi pred auto (VW Golf, 2007, najeto 180tis.) na pripojovacim pruhu pres srafovani skocil cikan v Mercedesu. Dost jsem ubrzdil, stejne ale rozbite svetlo, blatnik, naraznik. Na Mercedesu jen skrabnuti zadniho narazniku.. Policajti prijeli asi za pul hodiny, neb jsem chtel protokol od nich. Dali nam dejchnout, rekli, ze je to skoda do 100tis. at si protokol sepiseme sami a jeli pryc. Nezkontrolovali doklady, nic. Dobre no.. Zacali jsme s vinikem sepisovat protokol.. nemel zelenou kartu.. Ptam se ho jak je to mozny a on ze auto pred chvili koupil. Mel kupni smlouvu, aj. kontakt na prodavajiciho. Volam znovu na policii a oni ze jestli je to skoda do 100tis., tak at se obratim uz pouze na pojistovnu. No nic.. pres telefon s prodejcem, ktery s tim nechtel mit samozrejne nic spolecneho, jsem nakonec ziskal udaje o pojisteni. Pojistovna Uniqa.
Obratil jsem se na Uniqu.. Chteli samozrejme spoustu dokladu.. pak prijel jejich technik a odhadl na miste skodu na 30tis. ok.. Dal jsem auto opravit.. Cena necelych 30tis. Pak prislo vyjadreni, ze pojistovna uhradi tabulkove ceny za dily a opravu v cene 15tis. Auto bylo pred nehodou v perfektnim stavu z originalnich dilu. Po nich jsem chtel take samozrejme originalni dily a proplatit pouze to co jsem platil v servisu. (Nepocitam nahradni auto, aj.) Prislo vyjadreni, ze zvazi proplaceni originalnich dilu, kdyz predlozim servisni zaznami z autorizovaneho servisu..! To jsem ale mel.. Po dvou mesicich dopisovani mi prislo oznameni, ze neproplati nic, ze auto v dobe nehody nebylo pojisteno u nich, ale u pojistovny CSOB (zvlastni, nehoda se stala v nedeli vecer a pojisteni prodavajiciho bezelo od soboty..). Od CKP mi pak ale prislo na muj dotaz potvrzeni, ze auto bylo pojistene u CSOB.
Napsal jsem tedy do CSOB s tim, ze veskere dokumenty obdrzi od Uniqi (tak stalo v poslenim dopise). Po mesici, kdy jsem CSOB psal 4x stejny email s tim, at se obrati na Uniqu mi chodily ty same emaily, ze potrebuji poklady.. Nakonec jsem jim poslal vsechno, co jsem mel extra. Samozrejme na 3x.. nejspis emaily automaticky mazou a projde kazdy 2-4x (nahodne). Komunikace s CSOB jeste horsi jak s Uniqou..
Abych to ukoncil, uz jsem zacinal rezignovat, protoze pravni cestu jsem zvazil, ale nakonec po soudnich peripetiich bych na tom byl hur (bydlim v Nemecku, takze litat do Ceska k soudu se mi nevyplati).. prislo od CSOB vyjadreni, ze auto nebylo pojistene u nich, ale u Uniqi.. Uz jsem byl pripraven spolknout tu horkou pilulku s tim, ze vinik vyjde bez ujmy a me snad proplati skodu z meho havarijnich pojisteni. Za tri dny ale necekane prisel dopis z Uniqi, ze proplati celou vysi skody. Cely proces trval pet mesicu..
Naposledy editováno 25.08.2015 18:57:46