2 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Přední dušová Mitaska E-07. Ve 150-ti jsem předjel kamion,zařadil se,zvolnil na 110 a najednou šup, bez varování se začal vlnit předek. Guma prázdná nahned. Brzdím zadkem a hledám místo kam to pošlu. Naštěstí dobrý, škarpa do V-čka asi metr hluboká, hlavně pryč z asfaltu a od toho kamionu. Skok jsem ustál,jen naražená holenní kost přes chrániče a urvaný blinkr o to křoví na konci výletu..Ještě,že to bylo až za městem a ne někde při kličkování v koloně v Hradci.
Příčina všeho byla jasná po sundání doma. V jednom nejmenovaném motoserv.kam už nikdy nepojedu ani pro suchý z nosu, mi dali dva fleky na duši hned vedle sebe,přičemž se půlkou vzájemně překrývaly a v tom místě se udělala taková šupinka z pod který to naráz uteklo.
Tak jsem koupil novou gumu a novou zesílenou enduro duši a v dalším pneuservisu mi ji při nandávání 4cm u ventilku skřípli, takže zase ucházela /tam už taky nejdu/. Pak přišel další pneuservis. Už to neuchází,ale nová guma je lepená,což mě sere..
Píšu to jen pro ty inteligentní, co by lepenou na SS nedali,ale na enduro klidně..
/Já to taky nikdy!neřešil a vesele nechal lepit/
dandy.m píše: Já šel kvůli lepený přední gumě na držku. Je to asi dva měsíce a jsem fakt rád, že žiju...
Přední dušová Mitaska E-07. Ve 150-ti jsem předjel kamion,zařadil se,zvolnil na 110 a najednou šup, bez varování se začal vlnit předek. Guma prázdná nahned. Brzdím zadkem a hledám místo kam to pošlu. Naštěstí dobrý, škarpa do V-čka asi metr hluboká, hlavně pryč z asfaltu a od toho kamionu. Skok jsem ustál,jen naražená holenní kost přes chrániče a urvaný blinkr o to křoví na konci výletu..Ještě,že to bylo až za městem a ne někde při kličkování v koloně v Hradci.
Příčina všeho byla jasná po sundání doma. V jednom nejmenovaném motoserv.kam už nikdy nepojedu ani pro suchý z nosu, mi dali dva fleky na duši hned vedle sebe,přičemž se půlkou vzájemně překrývaly a v tom místě se udělala taková šupinka z pod který to naráz uteklo.
Tak jsem koupil novou gumu a novou zesílenou enduro duši a v dalším pneuservisu mi ji při nandávání 4cm u ventilku skřípli, takže zase ucházela /tam už taky nejdu/. Pak přišel další pneuservis. Už to neuchází,ale nová guma je lepená,což mě sere..
Píšu to jen pro ty inteligentní, co by lepenou na SS nedali,ale na enduro klidně..
/Já to taky nikdy!neřešil a vesele nechal lepit/
no, jenže tu se baví lidi o lepení gum, které mají několik mm a nééé o duši, která má 0, 0 nic.... za druhé, musí ti to někdo zalepit dobře, nebo aspoň normálně....
takže tvoja zkušenost je u dotazu "lepit, nelepit" k ničemu. až se někdo zeptá, kam v tvojem okolí nejezdit, tak tam můžeš napsat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
andrewsb píše: Nevim co povazujes za iracionalni paniku ,ale za to ze ma nekdo jiny nazor neznamena , ze musi byt spatny, ano gumy jsou lepene z nekolika kusu a smesi a je tam x mikroprasklin , zmolku atd ale to neni zas tak nenormalni , videl jsem i praskle pneu kdyz se od sebe odlepili smesi stredu a kraje, ale tomu asi nezabranis kdyz se to ma stat.Ale nemusim mit vse za kazdou cennu opravene kvuli par stokorunam.Vim ze hodne lidi takto jezdi, jak jsem psal vyse je to jejich vec .Jen konstatuji , ze bych na tom nejezdil. Ty si to opravuj a ja si budu kupovat novy a az pichnu tak ti ji poslu muzes si ji zalepit.
Pošli i nějakou mě prosím :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Naposledy editováno 21.09.2014 09:50:47
dandy.m: No, otázka ale nezněla, zda dát přes sebe dvě laty. Otázka byla, zda lepit nebo nelepit. Předpokládá se, že to bude dobře provedený, ne zprasený. Sám vidíš, že i novou duši můžeš nasadit tak, že Tě pak potká příhoda podobného typu.
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
1 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Viděli jste někdy takový kord? Zkoušeli jste to někdy lepit knotem alespoň na dojetí? Každá silniční guma s vyšším rychlostním indexem má ocelový kord spletený s poměrně dost silných ocelových lanek. V Případě defektu čímkoliv o velikosti brusného hřebu z lepící sady se lanka v gumě jen rozestoupí a po vyjmutí zase vrátí do původní polohy.
Víc poškodit kord můžete naopak u endurových gum, kde je většinou jen hadra a proto taky ta guma stojí polovinu.
gugo píše: motoblb> jeden prasklej drat netreba resit. a kdyz je jich vic, svete div se ty konce jsou v ty gume videt. kdyz do toho zajedes treba pilnikem tak je to citit ze pilujes kov a ne gumu.
Me se fakt libi, ze tady lidi co gumu pravdepodobne videli pouze zvenci a mozna ji parkrat nahustili budou hodnotit zda lepit ci nelepit.
MartasUS píše: Hele necetl jsem cely vlakno a treba to tu nekdo psal. Co to vyresit zalepenim a jeste tam flaknout dusi ? Ono kdyz pichnes dusi tak ji jenom vymenis nebo zalepis a plast se neresi, ne?
Pokud máš TT (nehledej v tom vláčky) tak plášť opravdu lepit nemusíš,zalepíš duši,nebo ji vyměníš.....1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
gugo píše: dandy.m> no jestli jezdis s e07 150 kmh tak uz jsi kaskader sam o sobe , lepeni na to nebude mit vliv
No kaskadér někdy asi jsem, jako každej kdo sedí na motorce, ale nevím proč by E-07 vadilo 150kmh. Rychlostní index má v T-čku /190km/a nikdy jsem s tím problém neměl. Kromě ty zfušovaný duše. Na vodě to je jiná...
dandy.m píše: No kaskadér někdy asi jsem, jako každej kdo sedí na motorce, ale nevím proč by E-07 vadilo 150kmh. Rychlostní index má v T-čku /190km/a nikdy jsem s tím problém neměl. Kromě ty zfušovaný duše. Na vodě to je jiná...
Nevim jakej rychlostní index má E-09, ale jet na ní svižnějš bylo nepříjemný, motorka se vlnila jako had.
Já jen napsal, že jsem to kolo otestoval jak ve dvou, tak při cca 250, ale to jsem jel sám a toho blba bych si vyprošoval, taky ti nenadávám, tak se zklidni. Ta testovačka mi jen potvrdila, že jsem to dobře vyvážil, ne zalepil, to se dá asi těžko poznat.
A co se týká toho stylu jízdy, tak věř, že zas tak pomalu nejezdím, i když to by měl asi každý, ale nejsem takovej magor, aby moje gumy nesly stopy opotřebení jako z okruhu, jestli ty takhle jezdíš, budiž ti zem lehká, až s sebou flákneš.
Nic o mně nevíš, tak ti jen písnu, že už jsem nějakou tu bouračku měl, když se jede na hraně, ale naštěstí vždy jen při závodech, na silnici by to asi byla konečná, tak mě prosímtě neuč jezdit, tak, aby bylo na mojich gumách vidět, jakej jsem střelec, to nemám zapotřebí.
Naposledy editováno 22.09.2014 09:26:41
fidlimydli píše: Pro zastánce výměny a nelepení:
Viděli jste někdy takový kord? Zkoušeli jste to někdy lepit knotem alespoň na dojetí? Každá silniční guma s vyšším rychlostním indexem má ocelový kord spletený s poměrně dost silných ocelových lanek. V Případě defektu čímkoliv o velikosti brusného hřebu z lepící sady se lanka v gumě jen rozestoupí a po vyjmutí zase vrátí do původní polohy.
Víc poškodit kord můžete naopak u endurových gum, kde je většinou jen hadra a proto taky ta guma stojí polovinu.
kazda gume nemá ocelovy kord. Ja mam diagonalni pneumatiky a tam je urco textilni kord
3 reakcí na tento příspěvek Po píchnutí pneu neopravovat a koupit nové?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rumunsko BMW R 1200 GS | Tom73x | 1 | 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL |
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS | fajgara | 7 | 25.4.2024 v 19:21 ja1 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS | RobocopCAP | 20 | 5.4.2024 v 19:42 Anetoska |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |