Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 13:02 | Nahoru | #241
Tak jsem si všiml, že taky teď jezdím na Motul 5100 10W40 MA2. Problém žádný

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 19:12 | Nahoru | #242
Dnes jsem nalil tento zmiňovaný olej Motul 10W40 MA2. Ujeto teprve cca 5km po večerní projížďce sem hodím více info jak jsem dopadl.

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 20:36 | Nahoru | #243
Jám mám teda po dnešku nalogovaný obě motorky(Suzuki RF900R a Aprillia SL1000 Falco) na obou olejích ale rád bych se tady u devastátora, zástupce obchodního oddělení Motul, přihlásil o ten slibovaný Motul 300V, pokud možno 15W50.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 20:49 | Nahoru | #244

Jenda_FZR píše: Jám mám teda po dnešku nalogovaný obě motorky(Suzuki RF900R a Aprillia SL1000 Falco) na obou olejích ale rád bych se tady u devastátora, zástupce obchodního oddělení Motul, přihlásil o ten slibovaný Motul 300V, pokud možno 15W50.



On psal Motul 3000, mineral, ne 300V

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 21:32 | Nahoru | #245

Jenda_FZR píše: Jám mám teda po dnešku nalogovaný obě motorky(Suzuki RF900R a Aprillia SL1000 Falco) na obou olejích ale rád bych se tady u devastátora, zástupce obchodního oddělení Motul, přihlásil o ten slibovaný Motul 300V, pokud možno 15W50.



No a co si nameril ? Jake jsou rozdily v teplotach ? a v mazacim tlaku ?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 21:58 | Nahoru | #246
Nechce se mi to celý pročítat. Můžete to někdo shrnout? Teď jsem ten olej koupil taky, tak mám ho jako vyhodit nebo co jako?

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 22:01 | Nahoru | #247
Je totálně nahovno, nelej ho....já si ho kdyžtak vemu...dík....

Naposledy editováno 03.08.2013 22:02:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 22:03 | Nahoru | #248

foky píše: Je totálně nahovno, nelej ho....já si ho kdyžtak vemu...dík....

Vtipe

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

3.8.2013 v 22:09 | Nahoru | #249
LovoXXX> Normálně ho tam nalej a uvidíš. Já ho teď dal do mašiny a v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2013 v 23:49 | Nahoru | #250

Ozzy_ píše: No a co si nameril ? Jake jsou rozdily v teplotach ? a v mazacim tlaku ?


Ahoj, chtěl jsem udělat nějkou tabulku zahrnující všechny zmíněné motuly ale zatím teda velmi jednoduše.

Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2

Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.

Zkusím udělat přehlednější tabulku přímo z logu ale asi je to jasný. Ta MA2 při vyšší teplotě prostě řídne, ztrácí se tlak oleje, logicky dochází k většímu tření a tím ke zvýšení hlučnosti. Olej je studenější než MA, to znamená horší tepelnou vodivost, horší odvod tepla od všech míst kam se nedostává voda ale jen olej, což nemusí být zásadní ale toto jsem naměřil. Závěr ať si udělá každý sám, netvrdim nic...pokud někdo chce vidět celej log, je možný to u mě pustit v záznamu realtime, neni problém si udělat vlastní úsudek. Tahle sranda mě stála v bratru 5500Kč i s nákladama na dopravu oleje, s tím že počítám 2 4L balení MA2 který jsem odjezdil s logerem v batohu a nalil do vyjetýho oleje :( osobně jsem si nakoupil za zbylé peníze MA na celej příští rok. Pomalu začínám hledat náhradu za starý dobrý 5100 Ester MA.

Dál bych chtěl podoknout, že nevím jaký druh olejového čerpadla ty mašiny používají, například u aut to hraje docela roli, moje stará Supra má zubový čerpadlo a to je vysazený na určité oleje, který s teplotou řídnou a chová stejně jako tyhle starší motorky, oproti tomu mladší generace Supry používá jiný druh čerpadla a tomu je to uplně fuk. Další roli hrajou vúle v celém motoru. Závěr je ale pořád stejný, púvodní Motul 5100 Ester je pro starší motorky určitě lepší olej než nové MA2. Dále nemužu tvrdit, že pro nový motorky ten MA2 znamená nějaký nebezpečí, vyjma jeho podivně nižší teploty...tento parametr ovšem nejsem schopnej nějak přesně zhodnotit, subjektivně se mi to nelíbí, jelikož evidentě dochází k horšímu odvodu tepla samotným olejem ale zdurazňuju, že tohle se mi nelíbí pouze kvluli poznatkum z praxe na autech, třeba to maj motorky jiný. Nechci to tady nějak hrotit ale já si to nový MA2 do těhle morek lejt nebudu. Pokud někdo nutně potřebuje něco na vlastní oči, nemám problém všechno ukázat, případně i změřit přímo na vaší motorce. Je docela dobře možný, že na novejch motorkách to řídnutí a ztrátu tlaku pokreje redukční ventil olejového čerpadla a tudíš olej bude fungovat naprosto bez problému...

Naposledy editováno 04.08.2013 00:08:23

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 00:08 | Nahoru | #251
Hmmm, zajímavý, hlavně ten pokles tlaku.
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 00:25 | Nahoru | #252

foky píše: Hmmm, zajímavý, hlavně ten pokles tlaku.
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.



Jo, hele uričtě...jak jsem řekl, je klidně možný že moderní mašiny mají na redukčáku prostě větší rezervu, nebo vubec ta technologie tý pumpy je na takový urovni, že se s tímhle vubec nepotkáš. Nicméně, pro starší motorky je tohle smrt... další věc je ta spojka, muj japonec si toho nevšiml ale ital od 5týho kvaltu klouzal, nalil jsem MA a problém vyřešen... v tom oleji je rozdíl a ne jen ten kterej sejm popsal. Co mě mrzí nejvíc, je fakt že oni ti to dají v krámě normálně do ruky...řekneš chci Motul 5100 ester (kterej kupuješ strašný léta) a oni sice dají tenhle olej, jenže už ti neřeknou, že cosi se změnilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 03:18 | Nahoru | #253
Jenda_FZR> a to ten tvuj stroj nema regulacni ventil na tlak oleje? okaz mi foto toho tveho olej cerpadlaat to porvnam s mojim...
Ten tlak oleje to kolisani je divne 2 oleje a takove rozdily...
Kdyz pises ze ten tlak oleje je pod unosnou mez...to se ti nerozne kontrolka oleje?

Koukal si se na stranky motulu a jejich datasheat tech udaje oleju zda porovnat novej a starej zda primo oni samotni tam nepisou ze ma nizsi tlak olje v uvedene teplote.

Napadlo me zda to take nedela NORMA API-SL ze by diky tomu byl ten olej lehkobeznej a diky tomu ridkej...Jinej zaklad proste.

Vychazi mi z toho asi jedine..ze je MA2 osrany-osizeny.
stary kdyby se otestoval na novou normu ho zvladne urco take.

Naposledy editováno 04.08.2013 03:30:49

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 07:07 | Nahoru | #254
Já jsem rád,že Jenda udělal objektivní test a tím ukončil dohady.Teď je snad každému jasné,že nový typ oleje od Motulu má rozdílné vlastnosti.
Teď je na každém otestovat jak se chová v jeho konkrétním motoru.Mě se sice prokluz spojky netýká,nicméně vzhledem k tomu že mám vzducháč týká se mě ta tepelná vodivost a už vůbec se mi nelíbí zaznamenaný úbytek mazacího tlaku.Takže za mě Motul MA2 určitě ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 07:27 | Nahoru | #255

Jenda_FZR píše:

Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2

Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.



Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!

Naposledy editováno 04.08.2013 07:31:55

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 07:38 | Nahoru | #256
jsem zvědavej na názor místních vyvracečů a hájičů,ten o těch vylítaných vránách už známe.

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 09:42 | Nahoru | #257
Btw ma ta MA2 stale tu typickou Motulackou vuni?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 10:53 | Nahoru | #258

SirIndy píše: Btw ma ta MA2 stale tu typickou Motulackou vuni?


Nevím, jak voněl ten starší, ale vůně MA2 je jak nějakej slabší parfém nebo hodně levná kolínská (Pitralon). Docela mě to překvapilo. Vonět zůstává i v motoru...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 10:59 | Nahoru | #259

Anti píše: Já jsem rád,že Jenda udělal objektivní test a tím ukončil dohady.Teď je snad každému jasné,že nový typ oleje od Motulu má rozdílné vlastnosti.
Teď je na každém otestovat jak se chová v jeho konkrétním motoru.Mě se sice prokluz spojky netýká,nicméně vzhledem k tomu že mám vzducháč týká se mě ta tepelná vodivost a už vůbec se mi nelíbí zaznamenaný úbytek mazacího tlaku.Takže za mě Motul MA2 určitě ne.



V podstatě sdílím tvůj názor, taky přejdu na jinou značku. Se starým motulem jsem byl spokojen, ale ten nový se chová divně. A potvrdilo to hodně lidí i měření!

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 11:28 | Nahoru | #260
najeto asi 300 KM a vše OK Co doporučíte jako náhradu ?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 11:31 | Nahoru | #261
já vyzkouším při další výměně asi Castrol Power 1, nebo Motorex Formula...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 12:02 | Nahoru | #262
Stejně většina z vás zůstane u Motulu 7100?

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 12:11 | Nahoru | #263
Castrol Power 1 10w-40 jedu teď. Hlučnost v normě, klouzání spojky neregistruju. Je to MA2. Předtim sem jel Elf moto road 10W-40 a taky cajk. V dirtu jezdim taky Elf moto road 10W-40 i 15w-50(oba MA2) a taky v normálu. Toho novýho Motula sem chtěl dát příště, ale asi se na to koukám vykašlu. Kouknu po Mobilu, Denicolu, Silkolene nebo zůstanu u Elfu.

Naposledy editováno 04.08.2013 12:11:50

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 12:59 | Nahoru | #264

muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!



toto vidim STEJNE! na motoulu jsou i datasheaty kde ta vizkozita je uvedena...
Tedy to vypada na spatnou varku nebo pancovani...

starej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1292849509

novej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1362491860

Naposledy editováno 04.08.2013 13:17:43

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:01 | Nahoru | #265
Motorex Formula to jistí

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:09 | Nahoru | #266

muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!



To asi nemá cenu, nevěřím že by došlo k nějaké nápravě ... stačí když to začneš googlit, púl světa řeší tenhle problém, evidentně nejsme jediní kdo si toho všimnul, spíš sme si všimli dost pozdě...lepší pozdě než vubec. V týdnu budu měnit s kamarádem olej na Yamaha Thunderace 1000, vyzkoušíme v ní Motorex, momentálně je v ní starý dobrý Motul MA, najeto 5000km...zkrátka před výmněnou. Neni to uplně dobré srovnání ale nic lepší zatím nemám a pokud mi s tímhle nepomuže Devastátor tak nemám šanci dál porovnávat, ono je to docela drahá sranda. Ještě tady mám levný 15W50 od Ipone, ten mohu případně porovnat s Motorexem ale těm kteří hledají náhradu za výborný púvodní Motul MA to asi nijak nepomúže. Pokud někdo z mého okolí u mně bude měnit olej, zkusím ho přesvědčit k výmněně za nějaký z dražších Motulú. Zbejvá jen doufat, že to je nějakej přehmat, chyba nebo prostě nedopatření - ale jak jsem napsal výše, staší pogoolit...

Naposledy editováno 04.08.2013 13:10:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:17 | Nahoru | #267

z-x-r píše: Jenda_FZR> a to ten tvuj stroj nema regulacni ventil na tlak oleje? okaz mi foto toho tveho olej cerpadlaat to porvnam s mojim...
Ten tlak oleje to kolisani je divne 2 oleje a takove rozdily...
Kdyz pises ze ten tlak oleje je pod unosnou mez...to se ti nerozne kontrolka oleje?

Koukal si se na stranky motulu a jejich datasheat tech udaje oleju zda porovnat novej a starej zda primo oni samotni tam nepisou ze ma nizsi tlak olje v uvedene teplote.

Napadlo me zda to take nedela NORMA API-SL ze by diky tomu byl ten olej lehkobeznej a diky tomu ridkej...Jinej zaklad proste.

Vychazi mi z toho asi jedine..ze je MA2 osrany-osizeny.
stary kdyby se otestoval na novou normu ho zvladne urco take.



Prosim tě, já ani jednu z těhle mašin rozebranou neměl, jediný co ti mužu ukázat je rozdíl těch čerpadel na autech...to už řeším dlouhý léta. Kontrolka oleje u obou motorek se rosvití až někde pod hranicí 1Bar...u Suzuki snad 0,5Bar. Ohledně té normy vážně nevím...já jen změřil co změřit mužu a z čeho si umím pro sebe udělat nějakej závěr. Jestli je to složení třeba určený pro super nový motorky - vubec netuším. Jediný co vím, že pro starou mašinu to jistě není dobrý...viz. výsledky.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:20 | Nahoru | #268
Jenda_FZR> sefe koukni se na ty datashety vypada to podle nich stejne a neni jak si zmeril...
skoda ze nejsi bliz nechal bych te otestovat 300v nic jineho nedavam.
Foto cerpadel sem muzes nahodit...porovnam.

S tim tlakem oleje.
Zajimavy clanek kde se pise: cim mene kvalitni tim vice nachylny na teplotu kde pak klesa talko oleje je mene odolny.
Tedy by nam to i vychazelo... Je vice osrany
Elf clanek:
http://www.motorcycl...Oils-%28GROUP-III%29

Naposledy editováno 04.08.2013 14:26:40

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:39 | Nahoru | #269
Jezdím Motul bez problémů.Pravda,označení MA.Před zimou budu dělat výměnu za řadu 7100.U té už zůstanu,tedy doufám Kdybych hledal jinou značku,šel bych do Fuchs Silkolene Comp 4.Též esterový.Asi nejvíce podobný Motulu.Nebo zkusit řadu 300V.Ten je cenově téměř stejný jako 7100.Ach ty oleje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:42 | Nahoru | #270
norma> vyber dobrej...ten fuchs se mi take zamlouva take je esterovy bohuzel nepisou 100% ester nebo kolik jak motul 300v tedy uz je to take osrane...


jeste tu mame Elf a ten je 100%pao! skoro jak ester za velmi luxus cenu 185kc!
http://www.lubadmin....e=4&Parametre1=2


Dobry clanek ELF:
http://www.motorcycl...Oils-%28GROUP-III%29

kde se pise premira Esteru zacne klouzat spojka (moc klouze) ...osrany zaklad oleje zase ve vyssi teplote nizsi tlak oleje.
Dobra spojka nova neklouze na horsi uz jo jak castrol...
Z toho nam vychazi co se stalo u 5100MA2 novejsiho motulu.

Naposledy editováno 04.08.2013 14:34:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist