Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33
2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Jenda_FZR píše: Jám mám teda po dnešku nalogovaný obě motorky(Suzuki RF900R a Aprillia SL1000 Falco) na obou olejích ale rád bych se tady u devastátora, zástupce obchodního oddělení Motul, přihlásil o ten slibovaný Motul 300V, pokud možno 15W50.
On psal Motul 3000, mineral, ne 300V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Jenda_FZR píše: Jám mám teda po dnešku nalogovaný obě motorky(Suzuki RF900R a Aprillia SL1000 Falco) na obou olejích ale rád bych se tady u devastátora, zástupce obchodního oddělení Motul, přihlásil o ten slibovaný Motul 300V, pokud možno 15W50.
No a co si nameril ? Jake jsou rozdily v teplotach ? a v mazacim tlaku ?
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Naposledy editováno 03.08.2013 22:02:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
foky píše: Je totálně nahovno, nelej ho....já si ho kdyžtak vemu...dík....
Vtipe1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Ozzy_ píše: No a co si nameril ? Jake jsou rozdily v teplotach ? a v mazacim tlaku ?
Ahoj, chtěl jsem udělat nějkou tabulku zahrnující všechny zmíněné motuly ale zatím teda velmi jednoduše.
Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2
Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.
Zkusím udělat přehlednější tabulku přímo z logu ale asi je to jasný. Ta MA2 při vyšší teplotě prostě řídne, ztrácí se tlak oleje, logicky dochází k většímu tření a tím ke zvýšení hlučnosti. Olej je studenější než MA, to znamená horší tepelnou vodivost, horší odvod tepla od všech míst kam se nedostává voda ale jen olej, což nemusí být zásadní ale toto jsem naměřil. Závěr ať si udělá každý sám, netvrdim nic...pokud někdo chce vidět celej log, je možný to u mě pustit v záznamu realtime, neni problém si udělat vlastní úsudek. Tahle sranda mě stála v bratru 5500Kč i s nákladama na dopravu oleje, s tím že počítám 2 4L balení MA2 který jsem odjezdil s logerem v batohu a nalil do vyjetýho oleje :( osobně jsem si nakoupil za zbylé peníze MA na celej příští rok. Pomalu začínám hledat náhradu za starý dobrý 5100 Ester MA.
Dál bych chtěl podoknout, že nevím jaký druh olejového čerpadla ty mašiny používají, například u aut to hraje docela roli, moje stará Supra má zubový čerpadlo a to je vysazený na určité oleje, který s teplotou řídnou a chová stejně jako tyhle starší motorky, oproti tomu mladší generace Supry používá jiný druh čerpadla a tomu je to uplně fuk. Další roli hrajou vúle v celém motoru. Závěr je ale pořád stejný, púvodní Motul 5100 Ester je pro starší motorky určitě lepší olej než nové MA2. Dále nemužu tvrdit, že pro nový motorky ten MA2 znamená nějaký nebezpečí, vyjma jeho podivně nižší teploty...tento parametr ovšem nejsem schopnej nějak přesně zhodnotit, subjektivně se mi to nelíbí, jelikož evidentě dochází k horšímu odvodu tepla samotným olejem ale zdurazňuju, že tohle se mi nelíbí pouze kvluli poznatkum z praxe na autech, třeba to maj motorky jiný. Nechci to tady nějak hrotit ale já si to nový MA2 do těhle morek lejt nebudu. Pokud někdo nutně potřebuje něco na vlastní oči, nemám problém všechno ukázat, případně i změřit přímo na vaší motorce. Je docela dobře možný, že na novejch motorkách to řídnutí a ztrátu tlaku pokreje redukční ventil olejového čerpadla a tudíš olej bude fungovat naprosto bez problému...
Naposledy editováno 04.08.2013 00:08:23
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
foky píše: Hmmm, zajímavý, hlavně ten pokles tlaku.
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.
Jo, hele uričtě...jak jsem řekl, je klidně možný že moderní mašiny mají na redukčáku prostě větší rezervu, nebo vubec ta technologie tý pumpy je na takový urovni, že se s tímhle vubec nepotkáš. Nicméně, pro starší motorky je tohle smrt... další věc je ta spojka, muj japonec si toho nevšiml ale ital od 5týho kvaltu klouzal, nalil jsem MA a problém vyřešen... v tom oleji je rozdíl a ne jen ten kterej sejm popsal. Co mě mrzí nejvíc, je fakt že oni ti to dají v krámě normálně do ruky...řekneš chci Motul 5100 ester (kterej kupuješ strašný léta) a oni sice dají tenhle olej, jenže už ti neřeknou, že cosi se změnilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Ten tlak oleje to kolisani je divne 2 oleje a takove rozdily...
Kdyz pises ze ten tlak oleje je pod unosnou mez...to se ti nerozne kontrolka oleje?
Koukal si se na stranky motulu a jejich datasheat tech udaje oleju zda porovnat novej a starej zda primo oni samotni tam nepisou ze ma nizsi tlak olje v uvedene teplote.
Napadlo me zda to take nedela NORMA API-SL ze by diky tomu byl ten olej lehkobeznej a diky tomu ridkej...Jinej zaklad proste.
Vychazi mi z toho asi jedine..ze je MA2 osrany-osizeny.
stary kdyby se otestoval na novou normu ho zvladne urco take.
Naposledy editováno 04.08.2013 03:30:49
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Teď je na každém otestovat jak se chová v jeho konkrétním motoru.Mě se sice prokluz spojky netýká,nicméně vzhledem k tomu že mám vzducháč týká se mě ta tepelná vodivost a už vůbec se mi nelíbí zaznamenaný úbytek mazacího tlaku.Takže za mě Motul MA2 určitě ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Jenda_FZR píše:
Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2
Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.
Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
Naposledy editováno 04.08.2013 07:31:55
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
SirIndy píše: Btw ma ta MA2 stale tu typickou Motulackou vuni?
Nevím, jak voněl ten starší, ale vůně MA2 je jak nějakej slabší parfém nebo hodně levná kolínská (Pitralon). Docela mě to překvapilo. Vonět zůstává i v motoru...
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Anti píše: Já jsem rád,že Jenda udělal objektivní test a tím ukončil dohady.Teď je snad každému jasné,že nový typ oleje od Motulu má rozdílné vlastnosti.
Teď je na každém otestovat jak se chová v jeho konkrétním motoru.Mě se sice prokluz spojky netýká,nicméně vzhledem k tomu že mám vzducháč týká se mě ta tepelná vodivost a už vůbec se mi nelíbí zaznamenaný úbytek mazacího tlaku.Takže za mě Motul MA2 určitě ne.
V podstatě sdílím tvůj názor, taky přejdu na jinou značku. Se starým motulem jsem byl spokojen, ale ten nový se chová divně. A potvrdilo to hodně lidí i měření!
Naposledy editováno 04.08.2013 12:11:50
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
toto vidim STEJNE! na motoulu jsou i datasheaty kde ta vizkozita je uvedena...
Tedy to vypada na spatnou varku nebo pancovani...
starej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1292849509
novej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1362491860
Naposledy editováno 04.08.2013 13:17:43
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
To asi nemá cenu, nevěřím že by došlo k nějaké nápravě ... stačí když to začneš googlit, púl světa řeší tenhle problém, evidentně nejsme jediní kdo si toho všimnul, spíš sme si všimli dost pozdě...lepší pozdě než vubec. V týdnu budu měnit s kamarádem olej na Yamaha Thunderace 1000, vyzkoušíme v ní Motorex, momentálně je v ní starý dobrý Motul MA, najeto 5000km...zkrátka před výmněnou. Neni to uplně dobré srovnání ale nic lepší zatím nemám a pokud mi s tímhle nepomuže Devastátor tak nemám šanci dál porovnávat, ono je to docela drahá sranda. Ještě tady mám levný 15W50 od Ipone, ten mohu případně porovnat s Motorexem ale těm kteří hledají náhradu za výborný púvodní Motul MA to asi nijak nepomúže. Pokud někdo z mého okolí u mně bude měnit olej, zkusím ho přesvědčit k výmněně za nějaký z dražších Motulú. Zbejvá jen doufat, že to je nějakej přehmat, chyba nebo prostě nedopatření - ale jak jsem napsal výše, staší pogoolit...
Naposledy editováno 04.08.2013 13:10:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
z-x-r píše: Jenda_FZR> a to ten tvuj stroj nema regulacni ventil na tlak oleje? okaz mi foto toho tveho olej cerpadlaat to porvnam s mojim...
Ten tlak oleje to kolisani je divne 2 oleje a takove rozdily...
Kdyz pises ze ten tlak oleje je pod unosnou mez...to se ti nerozne kontrolka oleje?
Koukal si se na stranky motulu a jejich datasheat tech udaje oleju zda porovnat novej a starej zda primo oni samotni tam nepisou ze ma nizsi tlak olje v uvedene teplote.
Napadlo me zda to take nedela NORMA API-SL ze by diky tomu byl ten olej lehkobeznej a diky tomu ridkej...Jinej zaklad proste.
Vychazi mi z toho asi jedine..ze je MA2 osrany-osizeny.
stary kdyby se otestoval na novou normu ho zvladne urco take.
Prosim tě, já ani jednu z těhle mašin rozebranou neměl, jediný co ti mužu ukázat je rozdíl těch čerpadel na autech...to už řeším dlouhý léta. Kontrolka oleje u obou motorek se rosvití až někde pod hranicí 1Bar...u Suzuki snad 0,5Bar. Ohledně té normy vážně nevím...já jen změřil co změřit mužu a z čeho si umím pro sebe udělat nějakej závěr. Jestli je to složení třeba určený pro super nový motorky - vubec netuším. Jediný co vím, že pro starou mašinu to jistě není dobrý...viz. výsledky.
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
skoda ze nejsi bliz nechal bych te otestovat 300v nic jineho nedavam.
Foto cerpadel sem muzes nahodit...porovnam.
S tim tlakem oleje.
Zajimavy clanek kde se pise: cim mene kvalitni tim vice nachylny na teplotu kde pak klesa talko oleje je mene odolny.
Tedy by nam to i vychazelo... Je vice osrany
Elf clanek:
http://www.motorcycl...Oils-%28GROUP-III%29
Naposledy editováno 04.08.2013 14:26:40
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
jeste tu mame Elf a ten je 100%pao! skoro jak ester za velmi luxus cenu 185kc!
http://www.lubadmin....e=4&Parametre1=2
Dobry clanek ELF:
http://www.motorcycl...Oils-%28GROUP-III%29
kde se pise premira Esteru zacne klouzat spojka (moc klouze) ...osrany zaklad oleje zase ve vyssi teplote nizsi tlak oleje.
Dobra spojka nova neklouze na horsi uz jo jak castrol...
Z toho nam vychazi co se stalo u 5100MA2 novejsiho motulu.
Naposledy editováno 04.08.2013 14:34:35