globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 00:08 | Nahoru | #1
Hmmm, zajímavý, hlavně ten pokles tlaku.
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 00:25 | Nahoru | #2

foky píše: Hmmm, zajímavý, hlavně ten pokles tlaku.
Chtělo by to změřit na něčem Japonskym 2007+ třeba.



Jo, hele uričtě...jak jsem řekl, je klidně možný že moderní mašiny mají na redukčáku prostě větší rezervu, nebo vubec ta technologie tý pumpy je na takový urovni, že se s tímhle vubec nepotkáš. Nicméně, pro starší motorky je tohle smrt... další věc je ta spojka, muj japonec si toho nevšiml ale ital od 5týho kvaltu klouzal, nalil jsem MA a problém vyřešen... v tom oleji je rozdíl a ne jen ten kterej sejm popsal. Co mě mrzí nejvíc, je fakt že oni ti to dají v krámě normálně do ruky...řekneš chci Motul 5100 ester (kterej kupuješ strašný léta) a oni sice dají tenhle olej, jenže už ti neřeknou, že cosi se změnilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist