globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 07:27 | Nahoru | #1

Jenda_FZR píše:

Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2

Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.



Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!

Naposledy editováno 04.08.2013 07:31:55

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 12:59 | Nahoru | #2

muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!



toto vidim STEJNE! na motoulu jsou i datasheaty kde ta vizkozita je uvedena...
Tedy to vypada na spatnou varku nebo pancovani...

starej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1292849509

novej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1362491860

Naposledy editováno 04.08.2013 13:17:43

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

4.8.2013 v 13:09 | Nahoru | #3

muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...

MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!

Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!

Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!



To asi nemá cenu, nevěřím že by došlo k nějaké nápravě ... stačí když to začneš googlit, púl světa řeší tenhle problém, evidentně nejsme jediní kdo si toho všimnul, spíš sme si všimli dost pozdě...lepší pozdě než vubec. V týdnu budu měnit s kamarádem olej na Yamaha Thunderace 1000, vyzkoušíme v ní Motorex, momentálně je v ní starý dobrý Motul MA, najeto 5000km...zkrátka před výmněnou. Neni to uplně dobré srovnání ale nic lepší zatím nemám a pokud mi s tímhle nepomuže Devastátor tak nemám šanci dál porovnávat, ono je to docela drahá sranda. Ještě tady mám levný 15W50 od Ipone, ten mohu případně porovnat s Motorexem ale těm kteří hledají náhradu za výborný púvodní Motul MA to asi nijak nepomúže. Pokud někdo z mého okolí u mně bude měnit olej, zkusím ho přesvědčit k výmněně za nějaký z dražších Motulú. Zbejvá jen doufat, že to je nějakej přehmat, chyba nebo prostě nedopatření - ale jak jsem napsal výše, staší pogoolit...

Naposledy editováno 04.08.2013 13:10:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist