Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Jenda_FZR píše:
Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2
Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.
Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
Naposledy editováno 04.08.2013 07:31:55
muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
toto vidim STEJNE! na motoulu jsou i datasheaty kde ta vizkozita je uvedena...
Tedy to vypada na spatnou varku nebo pancovani...
starej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1292849509
novej:
http://www.motul.com...GB%29.pdf?1362491860
Naposledy editováno 04.08.2013 13:17:43
muscle_biker píše: Ak sa nejedna o nejaku pancovanu varku napriklad s fritovacim olejom v pomere 1:1 tak vyrobca kazdopadne nieco pojebabral pretoze si testnul tesne po sebe nove oleje a aj rovnakej vyskozity 15W50MA vs 15W50MA2, takze mazacie tlaky by mali byt zhodne! Ine by bolo keby si porovnal s 10W40 kde by bol mazaci tlak samozrejme nizsi...
MA alebo MA2 za oznacenim znamena odolnost proti preklzu na mokrej spojke. Pri MA2 by mala byt vyzsia odolnost ale v praxi sa ukazal pravy opak!
Dalej je takisto zarazajuca slabsia teplotna vodivost u MA2 a moze dochadzat k prehrievaniu napriklad olejom chladenych motorov!
Bolo by dobre tento vysledok testu zaslat priamo vyrobcovi MOTUL france. Ak to vyhodnoti ako hodnoverny podnet mal by vykonat takisto vlastne testy a pripadne zastavit distribuciu MA2 verzie!
To asi nemá cenu, nevěřím že by došlo k nějaké nápravě ... stačí když to začneš googlit, púl světa řeší tenhle problém, evidentně nejsme jediní kdo si toho všimnul, spíš sme si všimli dost pozdě...lepší pozdě než vubec. V týdnu budu měnit s kamarádem olej na Yamaha Thunderace 1000, vyzkoušíme v ní Motorex, momentálně je v ní starý dobrý Motul MA, najeto 5000km...zkrátka před výmněnou. Neni to uplně dobré srovnání ale nic lepší zatím nemám a pokud mi s tímhle nepomuže Devastátor tak nemám šanci dál porovnávat, ono je to docela drahá sranda. Ještě tady mám levný 15W50 od Ipone, ten mohu případně porovnat s Motorexem ale těm kteří hledají náhradu za výborný púvodní Motul MA to asi nijak nepomúže. Pokud někdo z mého okolí u mně bude měnit olej, zkusím ho přesvědčit k výmněně za nějaký z dražších Motulú. Zbejvá jen doufat, že to je nějakej přehmat, chyba nebo prostě nedopatření - ale jak jsem napsal výše, staší pogoolit...
Naposledy editováno 04.08.2013 13:10:32