(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější
Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .
Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???
Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37
není to nepodobná situace a dokonce tam lidé stojí na stoličkách stejně jako tam
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
žeby do diváků "vletěla" jen zadní osa a motor, bohužel !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
no skvělá budoucnost dvoutaktního přímého vstřiku je opravdu úžasná, ale už je to tak spousty let. Praxe je ale poněkud odlišná, dalo by se to shrnout asi tak, kde nic tu nic. I tenhle krásnej záběr od Atheny je jenom nějakej prototyp. Vzhledem k tomu, že to není žádná hi-tech kosmická technologie, tak už by to dávno někdo vyráběl i navzdory momentálním trendům. Myslím, že problém bude asi někde jinde, podle mě to má pár technických zádrhelů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
markus píše: no skvělá budoucnost dvoutaktního přímého vstřiku je opravdu úžasná, ale už je to tak spousty let. Praxe je ale poněkud odlišná, dalo by se to shrnout asi tak, kde nic tu nic. I tenhle krásnej záběr od Atheny je jenom nějakej prototyp. Vzhledem k tomu, že to není žádná hi-tech kosmická technologie, tak už by to dávno někdo vyráběl i navzdory momentálním trendům. Myslím, že problém bude asi někde jinde, podle mě to má pár technických zádrhelů
No a co ten Rotax ve sneznym skutru, to uz je seriova vyroba. Jaka by mohla byt komplikace pro pouziti v motorce?
SirIndy píše: No a co ten Rotax ve sneznym skutru, to uz je seriova vyroba. Jaka by mohla byt komplikace pro pouziti v motorce?
jak jsem řekl Aprilia Ditech a motory E-Tec od Rotaxu ve skůtrech a lodních motorech, jinak ani prd. Ta Athena je stále jenom demo, pokud vím. Jestli to tak není, rád se o tom přesvědčím, nahoďte odkaz. Jinak neustálým vzýváním přímého vstřiku se zabývá stránka twostrokemotocross.com již několik let, bohužel neúspěšně. Další velký zklamání pro mě bylo enduro od firmy OSSA, který je sice dvoutakt se vstřikováním, ale je to vstřik do sání, takže opět žádný velký pokrok
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
http://www.cycleworld.com/2012/08/13/two-stroke-resurrection/
KTM (rok 2011)
Quote from Rob Twyerould, technical guy for KTM Australia, taken from the July issue of Australasian Dirt Bike:
"There is definitely a well-developed prototype at KTM, but they are waiting for the next round of emission restrictions to be announced before pushing forward.
"KTM has developed and patented it's own mechanical fuel pump system and a very compact oil delivery system to the bottom-end bearings, and the whole bike works really well.
"While there are some reasonable performance improvements, the real advantages of the system are in emissions and fuel economy. So the motivation for bringing to market will only come with the new emission targets."
Naposledy editováno 25.03.2013 10:43:53
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
KTM Australia
Já se snad ještě dožiju
"replikování" toho geniálního mazacího systému
Suzuki CCI ze 70.let(minulého století ),
který DVOUTAKTŮM modelů T, GT, TS mazal hlavní
ložiska klikovky a dolní ojniční ložiska
čistým olejem přímo z čerpadla a tím ty klikovky
měly neskutečně dlouhou životnost
A jak je vidět, toto "ztratné" mazání dokáže i ty
nesmyslný emisní normy plnit .........
IvanDvoutakťák píše: Díky, markusi, za tu skvělou zprávu technika
KTM Australia
Já se snad ještě dožiju
"replikování" toho geniálního mazacího systému
Suzuki CCI ze 70.let(minulého století ),
který DVOUTAKTŮM modelů T, GT, TS mazal hlavní
ložiska klikovky a dolní ojniční ložiska
čistým olejem přímo z čerpadla a tím ty klikovky
měly neskutečně dlouhou životnost
A jak je vidět, toto "ztratné" mazání dokáže i ty
nesmyslný emisní normy plnit .........
CM (centrální mozek) firmy KTM je v austrálii, to ještě nevíš?
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
tak pro uklidnění po tom "dramatu" mrkněte na pár
skvělých bike-adventure fotek
www.advrider.com
(Ale až ten ODKLAD bankrotu Kypru skončí,
to bude "fofr" ! )
Naposledy editováno 25.03.2013 17:31:28
IvanDvoutakťák píše: Když "nám" soudruzi z Eurozóny zachránili ten Kypr,
tak pro uklidnění po tom "dramatu" mrkněte na pár
skvělých bike-adventure fotek
www.advrider.com
(Ale až ten ODKLAD bankrotu Kypru skončí,
to bude ale "fofr" ! )
"Zachraneny" Kypr dopadne jeste hure jak Recko. Cela ekonomika zalozena na lakani zahranicnich firem se zhrouti a upadnou do totalni chudoby. Podle me si EU testuje reakce lidi a planuje neco podobneho provest i ve Spanelsku, Portugalsku a mozna i v Italii.
1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
EP / EK / atd. v Bruselu, Lucembursku a jinde ...
Jediný, kdo měl odvahu SLOUŽIT jeho národu ,
byl prezident Islandu, který bankovní nefachčenky
prostě zachraňovat odmítnul !
A nastala katastrofa, nebo "válka" proti Islandu ???
Na neschopné bankéře, kteří správně hospodařit se svěře-
nými prostředky neumí, platí jediné : bank-run "drobných
střadatelů", jak nás nazývá Kalousek, když emituje ty
JEHO státní dluhopisy, které už nikdy nelze splatit.
Jenže když banka"zavře dveře" a normální lidi,žijící od
výplaty k výplatě přesto budou chtít JEJICH(!)peníze,
rozbije jim hlavy policie, placená z jejich daní,
ne ti bankéři uvnitř, co vše prošustrovali...
Raději se vraťme k něčemu smysluplnému, t.j. bajkům
DVOUTAKTNÍM ...
Naposledy editováno 25.03.2013 17:50:34
2 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
to je něco - a ten famózní hlas
Ale bohužel, ač Dvoutakťák, musím dodat,
že na okruhu vždycky rozhoduje přenos výkonu na trať
a jízdní vlastnosti - "úplnej papírák" taky může
neustále gumovat zadním kolem, sladit "předek a zadek"
na tlumičích je hotová věda a tak je to zase hlavně
o "lidech" ...
Představuju si(coby-kdyby) nějaká fabrika"nachystala"
1000ccm - MotoGP, který by vážilo jen těch 120 kg
Myslím, že úplně všechno ta elektronika "nepobere" (?)
sxs525 píše: paulyrsv> zajímavá záležitost ovšem pokud to má variator tak se hodně výkonu přemění na teplo+ reakční doba s řazenou převodovkou by to bylo rychlejší někde tu byla i V4xCR500
ono i pokud to má klasickou převodovku, tak je 2T v nevýhodě proti 4T pro ostrý nástup výkonu. Na výjezdu se zatáčky to může být hodně velký problém. Výkon na brzdě není všechno. Dnes se v motoGP nehoní maximálný výkon, ale průběh, či čitelný a plynulý nástup výkonu.