globalmoto_kveten





Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???


Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 12:18 | Nahoru | #61
IvanDvoutakťák> JJ, vletel do tribuny a navic podelne:



Zadne takove misto na tech prirodnich okruzich neni a navic motorka by nedokazala zabit tolik lidi.

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 12:53 | Nahoru | #62
tak ja to chápu jako světově raritní záležitost podobnou běhu s býky v Pamploně pokud jde o riziko, samozřejmě tím nechci snižovat sportovní úroveň nepochybně odvaha je součástí sportovního výkonu a k motoristickému sportu riziko od počátku patří nicméně míra rizika je zde extrémní jak pro piloty tak mnohdy i pro přihlížející ta videa jsou vypovídající a je velmi obtížné dohlédnout všechny možnosti bohužel i v česku jsme viděli jak to mnohdy končí. Já zastávám názor že motocykly současné úrovně by měli závodit na motodromech k tomu uzpůsobených ale chápu že to řadu lidí baví a jsou ochotni ta rizika podstoupit je to každého věc. K události v lemans jen to že tam do davu z toho vozu vletěla zadní osa a motor né celé auto když vidíte davy za plotem a okolo těsně projíždějící 200kilové motocykly rychlostí 200Km/h

není to nepodobná situace a dokonce tam lidé stojí na stoličkách stejně jako tam

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 13:08 | Nahoru | #63
Tak na tom záznamu od SiraIndiho to nevypadá,
žeby do diváků "vletěla" jen zadní osa a motor, bohužel !

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 13:20 | Nahoru | #64
IvanDvoutakťák> na netu je o tom dost informací hliníkové šasí shořelo v podstatě na trati utržená zadní osa ve vteřině dekapitovala přes 50lidí další fragmenty zbytek z oficialně 80ti obětí neoficialní zdroje hovoří o více než 100 co stáli jen za plotem lidem na tribůně se nic nestalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 16:14 | Nahoru | #65
[quote=sxs525]markus> vše jde velmi rychle kupředu výpočetní výkon se každý rok zdvojnásobuje a součástky se zmenšují nicméně pravdou je že teplo generované elektrickým tokem je problém všude ale dvoutakt je technicky již vyřešen aby bez potíží vyhověl všem nárokům současnosti otázka je to více marketingová než technická nebo ekologická



no skvělá budoucnost dvoutaktního přímého vstřiku je opravdu úžasná, ale už je to tak spousty let. Praxe je ale poněkud odlišná, dalo by se to shrnout asi tak, kde nic tu nic. I tenhle krásnej záběr od Atheny je jenom nějakej prototyp. Vzhledem k tomu, že to není žádná hi-tech kosmická technologie, tak už by to dávno někdo vyráběl i navzdory momentálním trendům. Myslím, že problém bude asi někde jinde, podle mě to má pár technických zádrhelů

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 16:24 | Nahoru | #66
Omlouvám se, že jsem mojím přičiněním prodloužil
výměnu názorů, které se ale vůbec netýkaly
dvoutaktních MOTOCYKLŮ, které mají být námětem
tohoto článku
V LeMans 1955, jestli se nmýlím, jela AUTA

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 16:41 | Nahoru | #67

markus píše: no skvělá budoucnost dvoutaktního přímého vstřiku je opravdu úžasná, ale už je to tak spousty let. Praxe je ale poněkud odlišná, dalo by se to shrnout asi tak, kde nic tu nic. I tenhle krásnej záběr od Atheny je jenom nějakej prototyp. Vzhledem k tomu, že to není žádná hi-tech kosmická technologie, tak už by to dávno někdo vyráběl i navzdory momentálním trendům. Myslím, že problém bude asi někde jinde, podle mě to má pár technických zádrhelů



No a co ten Rotax ve sneznym skutru, to uz je seriova vyroba. Jaka by mohla byt komplikace pro pouziti v motorce?

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 17:10 | Nahoru | #68
vývoj dvoutaktů japonsko zastavilo v roce 2003 zbytek světa v podstatě až na vyjímky taktéž kitová stavebnice jako Athena od několika výrobců se normálně prodává v různých variantách třeba že zachováš původní válec a karburátor se nahradí klapkou se vstřikem normálně to koupíš v e-shopu sice to neřeší mazání emise atd. ale uděláš si stříkačku která když ti upadne tak se hned neuchlastá

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 18:35 | Nahoru | #69

SirIndy píše: No a co ten Rotax ve sneznym skutru, to uz je seriova vyroba. Jaka by mohla byt komplikace pro pouziti v motorce?



jak jsem řekl Aprilia Ditech a motory E-Tec od Rotaxu ve skůtrech a lodních motorech, jinak ani prd. Ta Athena je stále jenom demo, pokud vím. Jestli to tak není, rád se o tom přesvědčím, nahoďte odkaz. Jinak neustálým vzýváním přímého vstřiku se zabývá stránka twostrokemotocross.com již několik let, bohužel neúspěšně. Další velký zklamání pro mě bylo enduro od firmy OSSA, který je sice dvoutakt se vstřikováním, ale je to vstřik do sání, takže opět žádný velký pokrok

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 19:30 | Nahoru | #70
A co víte "novýho" o endurech Beta ?
Právě teď nedávno jsem viděl záběry ze závodů
sněžných skůtrů a "skučely" fakt pěkně

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 20:21 | Nahoru | #71
Vybrakovat 2T sněžnej skůtr, motor z něj narvat do motorky a hned máte supr zweitakt na blbnutí, bohužel mimo běžný provoz, ale za pokus by to stálo

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

24.3.2013 v 20:32 | Nahoru | #72

dewwil píše: Vybrakovat 2T sněžnej skůtr, motor z něj narvat do motorky a hned máte supr zweitakt na blbnutí, bohužel mimo běžný provoz, ale za pokus by to stálo


tady jsme to již měli

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 10:43 | Nahoru | #73
vlaštovka od Husquarny
http://www.cycleworld.com/2012/08/13/two-stroke-resurrection/

KTM (rok 2011)

Quote from Rob Twyerould, technical guy for KTM Australia, taken from the July issue of Australasian Dirt Bike:

"There is definitely a well-developed prototype at KTM, but they are waiting for the next round of emission restrictions to be announced before pushing forward.

"KTM has developed and patented it's own mechanical fuel pump system and a very compact oil delivery system to the bottom-end bearings, and the whole bike works really well.

"While there are some reasonable performance improvements, the real advantages of the system are in emissions and fuel economy. So the motivation for bringing to market will only come with the new emission targets."

Naposledy editováno 25.03.2013 10:43:53

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 12:00 | Nahoru | #74
Díky, markusi, za tu skvělou zprávu technika
KTM Australia
Já se snad ještě dožiju
"replikování" toho geniálního mazacího systému
Suzuki CCI ze 70.let(minulého století ),
který DVOUTAKTŮM modelů T, GT, TS mazal hlavní
ložiska klikovky a dolní ojniční ložiska
čistým olejem přímo z čerpadla a tím ty klikovky
měly neskutečně dlouhou životnost
A jak je vidět, toto "ztratné" mazání dokáže i ty
nesmyslný emisní normy plnit .........

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 12:05 | Nahoru | #75
A ještě bych dodal :
sláva našim tatíkům, co nás přivedli
ke DVOUTAKTNÍM motocyklům
který "adepta motocyklových věd" naučí
o moc víc, než "jen fungující čtyřtakt"

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 12:27 | Nahoru | #76

IvanDvoutakťák píše: Díky, markusi, za tu skvělou zprávu technika
KTM Australia
Já se snad ještě dožiju
"replikování" toho geniálního mazacího systému
Suzuki CCI ze 70.let(minulého století ),
který DVOUTAKTŮM modelů T, GT, TS mazal hlavní
ložiska klikovky a dolní ojniční ložiska
čistým olejem přímo z čerpadla a tím ty klikovky
měly neskutečně dlouhou životnost
A jak je vidět, toto "ztratné" mazání dokáže i ty
nesmyslný emisní normy plnit .........



CM (centrální mozek) firmy KTM je v austrálii, to ještě nevíš?

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 15:03 | Nahoru | #77
A nikdy nevěděl ...
Vím snad jedině to, že šéfem "motorárny" v Matighofenu
by měl být můj někdejší kamarád (tady z Brna), kterej
"zdrhnul za kopečky" už před mnoha lety .
Letí to, letí ...

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 17:02 | Nahoru | #78
Když "nám" soudruzi z Eurozóny zachránili ten Kypr,
tak pro uklidnění po tom "dramatu" mrkněte na pár
skvělých bike-adventure fotek

www.advrider.com

(Ale až ten ODKLAD bankrotu Kypru skončí,
to bude "fofr" ! )

Naposledy editováno 25.03.2013 17:31:28

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 17:06 | Nahoru | #79

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 17:08 | Nahoru | #80

IvanDvoutakťák píše: Když "nám" soudruzi z Eurozóny zachránili ten Kypr,
tak pro uklidnění po tom "dramatu" mrkněte na pár
skvělých bike-adventure fotek

www.advrider.com

(Ale až ten ODKLAD bankrotu Kypru skončí,
to bude ale "fofr" ! )



"Zachraneny" Kypr dopadne jeste hure jak Recko. Cela ekonomika zalozena na lakani zahranicnich firem se zhrouti a upadnou do totalni chudoby. Podle me si EU testuje reakce lidi a planuje neco podobneho provest i ve Spanelsku, Portugalsku a mozna i v Italii.

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 17:43 | Nahoru | #81
... a především zachovat ty "tisíce teplejch fleků"
EP / EK / atd. v Bruselu, Lucembursku a jinde ...

Jediný, kdo měl odvahu SLOUŽIT jeho národu ,
byl prezident Islandu, který bankovní nefachčenky
prostě zachraňovat odmítnul !
A nastala katastrofa, nebo "válka" proti Islandu ???

Na neschopné bankéře, kteří správně hospodařit se svěře-
nými prostředky neumí, platí jediné : bank-run "drobných
střadatelů", jak nás nazývá Kalousek, když emituje ty
JEHO státní dluhopisy, které už nikdy nelze splatit.

Jenže když banka"zavře dveře" a normální lidi,žijící od
výplaty k výplatě přesto budou chtít JEJICH(!)peníze,
rozbije jim hlavy policie, placená z jejich daní,
ne ti bankéři uvnitř, co vše prošustrovali...

Raději se vraťme k něčemu smysluplnému, t.j. bajkům
DVOUTAKTNÍM ...

Naposledy editováno 25.03.2013 17:50:34

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 19:13 | Nahoru | #82
IvanDvoutakťák>
Ivane že ty musíš každé vlákno zprzdnit nějakou politikou.........

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 19:46 | Nahoru | #83
KTMku pokud jde o motory "udělal" dvoutaktní mág Pan Harald Bartol

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 21:11 | Nahoru | #84
A nejsme na tom podobně, Gorkine?
Mně dokáže SNADNO "nadzvednout" to, co se děje okolo nás
(MY, kmáni, přece nežijeme v akváriu jak ti nahoře!)
a Tebe zase snadno nadzvedne, když mně ta politika "leze
z bot" i tady

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

25.3.2013 v 21:16 | Nahoru | #85
Tou "motorárnou", jsem myslel současnou sériovou
výrobu motorů v továrně v Rakousku ,
ale třeba už jí dnes šéfuje někdo jiný

2 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

26.3.2013 v 13:42 | Nahoru | #86
Robin Tuluie si postavil motorku s 2T motorem ze sněžného skůtru obsah 778 ccm paralelní dvouválec 183 koní v 8700rpm 161koní na zadním kole a suchá váha 119 kg. Zadejte si když tak do googlu Tularis a zjistíte víc ale je to mazec








(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

26.3.2013 v 14:43 | Nahoru | #87
paulyrsv> Masakr, zajimalo by me srovnani casu na kolo proti litrovym 4T ctyrvalum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

26.3.2013 v 15:46 | Nahoru | #88
paulyrsv> zajímavá záležitost ovšem pokud to má variator tak se hodně výkonu přemění na teplo+ reakční doba s řazenou převodovkou by to bylo rychlejší někde tu byla i V4xCR500

dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

26.3.2013 v 16:25 | Nahoru | #89
778ccm / 119 kg / 183 HP (navíc dvoutaktních ),
to je něco - a ten famózní hlas
Ale bohužel, ač Dvoutakťák, musím dodat,
že na okruhu vždycky rozhoduje přenos výkonu na trať
a jízdní vlastnosti - "úplnej papírák" taky může
neustále gumovat zadním kolem, sladit "předek a zadek"
na tlumičích je hotová věda a tak je to zase hlavně
o "lidech" ...
Představuju si(coby-kdyby) nějaká fabrika"nachystala"
1000ccm - MotoGP, který by vážilo jen těch 120 kg
Myslím, že úplně všechno ta elektronika "nepobere" (?)

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

26.3.2013 v 16:34 | Nahoru | #90

sxs525 píše: paulyrsv> zajímavá záležitost ovšem pokud to má variator tak se hodně výkonu přemění na teplo+ reakční doba s řazenou převodovkou by to bylo rychlejší někde tu byla i V4xCR500

ono i pokud to má klasickou převodovku, tak je 2T v nevýhodě proti 4T pro ostrý nástup výkonu. Na výjezdu se zatáčky to může být hodně velký problém. Výkon na brzdě není všechno. Dnes se v motoGP nehoní maximálný výkon, ale průběh, či čitelný a plynulý nástup výkonu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist