paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Blinkry + pružina stojanu !!
Zdar, prosím o menší radu.
ta první je k blinkrům, už sem zakládal jedno téma, ale je jakýsi mrtvý.
Baterku mám 12Ah/6V, blinkry 4x6V/10W, relé 6V/2x21W. Blinkry slabě blikají, skoro se nedají seřídit na normální interval mezi sepnutím blikačů. V manuálu je napsáno blinkry 4x15W, je to tím ? respektive co na to řekne relé když je na 2x21W a já tam prdnu 4x15W, bude to stejné, jako bych vyměnil žárovky a nechal tohle relé, že? takže vyměnit i relé spolu se žárovkami a mělo by to šlapat /svítit, blikat/ jak má ne ?

a druhá rada, urgentní prosím někoho kam kde je horní a spodní úchyt pružiny na centrálním stojanu ? dělám menší Go čízy, odstrojil sem ji až na rám, teď to skládám, vše ok, až na to pružinu, nevím kam s ní, nebo mám špatnou...
Na stojanu je 1 úchyt na spodní výztuže /ta blíž země/ jako šroub, na to pružinu nasadím no ale kam potom s ní na rám ?? A případně prosím o délku pružiny, v manuálu je toho žalostně málo..

Díky!

Naposledy editováno 19.12.2012 20:13:50

Blinkry + pružina stojanu !!

20.12.2012 v 08:25 | Nahoru | #1
Na vyzkoušení zda to pomůže můžeš vyměnit jen těch 10W za 15W,to relé to nějakou dobu vydrží,ikdyž bude spínat o něco větší zátěž.

Blinkry + pružina stojanu !!

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2012 v 08:34 | Nahoru | #2
Zdar,
máš tu novější ČZ, tam patří do blinkrů 10W. Přerušovač sepne při 21W - 2x 10W blinkry + 2W žárovka v panelu (je to v manuálu). Měl jsem podobný problém jako ty i s novým přerušovačem. Tak jsem jej kuchnul a ladil (nemá šroubek pro ladění). Nakonec se mi jej podařilo vyladit - máš tam záchyty pro pružiny a přihnutím/odehnutím "měníš" sílu pružin tak, aby přerušovač správně a pravidelně spínal. Mě to funguje celkem ke spokojenosti (s rostoucími otáčkami se frekvence také mění, ale s tím u tohoto přerušovače asi neuděláš nic). Ten polovodičový přerušovač je lepší akorát už nejde ladit.
Na pružinu stojanu se navléká takové ramínko (spojka cca 10 cm dlouhá) které se přichycuje na výstupek rámu na pravé straně. Pokud máš původní pružinu a chybí ti to ramínko, tak jej musíš něčím nahradit (možná půjde i koupit).

Pokud má k tomu někdo výhrady, opravte mě.

Blinkry + pružina stojanu !!

20.12.2012 v 13:10 | Nahoru | #3
michal9> Zdar, ok, dneska sem naložil motor zítra doskládám zbytek a zítra nebo v sobotu budu ladit, tak to vyzkouším.
V katalogu 487.3 je, máš pravdu, napsáno 10W na blikač.
V Dílenské příručce na 125-488.3/180-487.3 mám napsáno 6V/15W na blikač.
V návodu k obsluze k 175/478 bez podtypu je napsaný 6V/15W

To snad aby si člověk vybral nebo co

Jelikož já to mám trošku divně (kapoty 180, motor 175/487 (kuknu do tp na typ) a předek ze 350, tak těžko říct na co se mám přesně dívat. Tak ok, mám typ 478.0 ještě teda potom změřím u*i na blikačích, jestli maj správnou šťávu, a uvidíme no, jinak dík!

Jinak mám ten přepínač se šroubkem na lazení, ale když sem to ladil abych udělal STK, tak se mi nějak zázračně povedlo, blinkry blikali od sebe v určitým intervalu, ale blikaj hrozně slabě, a že by to blikalo v takovým intervalu v jakým by mělo se taky říct nedá... Chci to udělat pořádně a dát to celý do kupy, když už sem to musel odstrojovat až na rám...

Joooo, no vidíš na to táhlo pružiny sem zapoměl dík !!! musím ho tu někde mít

Naposledy editováno 20.12.2012 13:27:24

Blinkry + pružina stojanu !!

20.12.2012 v 14:01 | Nahoru | #4
Je to celkem jednoduché vpostatě pokus omyl, přihneš víc - nerozepne musíš vrátit... Jen musíš opatrně abys to neukroutil popř. při zkoušení zespálil. Dá se tam naštelovat většina věcí a můžeš to dělat přímo na mašině.
Ok já mám napsáno 10W a funguje tak se toho držím.
No to je v pořádku. Novější jsem myslel právě 487.4 popř 487.4.5. Kapoty sedí, motor je myslím téměž totožný se ČZ 175/487. Typ motoru bys měl mít 487.3.

Na ČZ (taky Jawě) je všechno "divné" jsou to dost charakteristické značky. Nefunguje to nebo to... Furt něco, ale jsou to fajn stroje. Odchod od nich pro mě nepřipadá v úvahu :)
Tak ať se daří a dej vědět jak to dopadlo.

Blinkry + pružina stojanu !!

20.12.2012 v 14:15 | Nahoru | #5
No jako motorku už sem koupil tak,(skládačka) že plasty mám sice Z180, vidle J350 a motor Z175 a ten je právě typ podle TP 478.0 jak se koukám, takže elektrika by mělo odpovídat typu 175/478.0, tak nevim každopádně tam mám 10W a relé na 2x21W což si souhlasí, takže to zkusím s touhle kombinací a když to nepůjde budu laborovat dál, snad to půjde..
Udělal bych to hned, jenže motku rozdělanou na dílně, a musím to hlavně doskládat abych s tím mohl zejtra vyjet, takže blinkry maj čas do zétra.

michal19 píše: Na ČZ (taky Jawě) je všechno "divné" jsou to dost charakteristické značky. Nefunguje to nebo to... Furt něco, ale jsou to fajn stroje. Odchod od nich pro mě nepřipadá v úvahu :)
Tak ať se daří a dej vědět jak to dopadlo.


Souhlas !!

Naposledy editováno 20.12.2012 14:16:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prodej CZ 180 ČZ 180 yloveiou 17 19.10.2023 v 16:47 Marťani
renovuji 4874 [1, 2] ČZ 180 Jena84 33 28.1.2020 v 09:22 Dolin
olej PRO přímaz mikuni ČZ 180 novaciny 14 3.6.2018 v 22:14 Jirka4137
zámek sedla pro ČZ180 ČZ 180 josefbednar 9 7.4.2016 v 20:09 Jirka_S
Blinkry čz 180/487.3-sháním ČZ 175/487, ČZ 180/487, ČZ 175, ČZ 180 Harg 5 18.1.2016 v 18:21 Harg


TOPlist