globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 09:53 | Nahoru | #451
aha, nějaká novinka pro mě... RSV trpí na alternátory?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 09:55 | Nahoru | #452

WenCa píše: aha, nějaká novinka pro mě... RSV trpí na alternátory?



04+

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 11:06 | Nahoru | #453
WenCa> Ale hlavně kvůli konektoru u motoru kterej se většinou vypálí a zkratuje

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 11:28 | Nahoru | #454
OK, díky za info... A kromě konektoru jsou ty statory stejné nebo mají každý jiný výkon?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 11:28 | Nahoru | #455

KedaR_K píše: assassin> Jo jo, tak plná verze ignitechu stojí přes 20, to nepřipadá v úvahu. Už vim co leze z toho servo kontroleru. Jde tam normálně PWM a kontroluje se to přes potenciometr toho motoru. Takže snad pokud bych vzal RC servo, vykuchal z něj elektroniku a napojil to přímo na motor a potik toho serva, mělo by to jet.

Fizzer> No jo, jsou tam za 54USD, ale ani nezasílaj do čech. A když jo tak to je ranec. Muselo by se to nechat poslat přes ameriku do čech, což je zase poštovný + 1000kč + clo a dph . Ale furt to vyjde o něco málo levněji než to kupovat u nás



Zdar,není vůbec potřeba kupovat plnou verzi,i když se občas docela dobře sežene starší.
Výhoda ignitechu v tomhle případě je ta,že si můžeš podtlakovou mapu předělat na přetlakovou a da se s nima domluvit i to, aby předělali závislost předstihu z TPS mapy na tlak.
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 11:37 | Nahoru | #456

ManiaC píše: WenCa> Ale hlavně kvůli konektoru u motoru kterej se většinou vypálí a zkratuje



jo ale to může potkat i nás veteránisty.
nicméně jdou hlasy, že 04+ má silnější magnet rotoru a to je druhej hřebík do rakve...

Jak se tak pozoruju, tak tady akorát furt papouškuju moudra vyčtený z apriliafóra, což?

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 13:04 | Nahoru | #457
15 stránek za máte za sebou, tak jak? Už někdo aspoň něco vytunil? Aspoň nálepku KN někam? :) Nebo klasika mokrý sny? :)

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 13:06 | Nahoru | #458
Fizzere, to je jen dobre, ne vsichni tam chodi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 13:49 | Nahoru | #459

Sefo píše: 15 stránek za máte za sebou, tak jak? Už někdo aspoň něco vytunil? Aspoň nálepku KN někam? :) Nebo klasika mokrý sny? :)



říkal dakarista, že to dá v září do výroby... čekám na výsledky. ale asi to prodám a koupím něco, co jede už v základu... ta lenost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:03 | Nahoru | #460
FiZzeR> RC8?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:05 | Nahoru | #461
pylot> říkám v základu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:08 | Nahoru | #462
FiZzeR> znám jednu 1098 na prodej :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:14 | Nahoru | #463

Sefo píše: 15 stránek za máte za sebou, tak jak? Už někdo aspoň něco vytunil? Aspoň nálepku KN někam? :) Nebo klasika mokrý sny? :)



no jak rikas, ale uz jsme takhle driv do kedaR_K vandrovali s quickshiftem apod. a on ty projekty dotahl... tzn. verim ze on to nejak do kupy da, znova uz ho nepodcenim

kedaR_K: ty vstrikovace sem myslel z auta z vrakace, jety... to by se myslim podarilo neco vybrat... ale tak uvidis, lambdu mas, budes zvetsovat dobu otevreni a kdyz zjistis ze uz mas otevreno celej cyklus a furt to nestaci tak holt budes shanet jiny :)
to servo tim vystupem z ignitechu urcite nejak poresis, nedokazu rict ze rovnou tim co z toho leze, nebo s tim signalem budes muset neco delat, ale i kdybys tam mel dat servo tester za par dolaru a pak to ridit analogem (nahradit ten potak co tam je) .... proste tohle bych jako zasadni problem nevidel... jestli z neceho leze analog nebo PWM tak uz s modelarskym servem nejak zahejbes....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:15 | Nahoru | #464

Sefo píše: FiZzeR> znám jednu 1098 na prodej :)



kdyby sla vymenit za tele.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:20 | Nahoru | #465
FiZzeR> Seriovejch 115 kW je malo? 1098 ma nejakejch 120 kW a stoji o ranec vic. A nebo nejakej cytrvalec?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #466
assassin> s jednoduchou turbo ECU mu snad pomuzes ne?! Aspon se konecne poradne naucis ty jednocipy, na tohle ta Atmega staci s prstem v nose. Aktuator mu muzu nejaky vhodny nejak prenechat ja... kdyz se v tom chce kedaR_K machat sam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #467

pylot píše: FiZzeR> Seriovejch 115 kW je malo? 1098 ma nejakejch 120 kW a stoji o ranec vic. A nebo nejakej cytrvalec?



papirove mozna majle vypada skoro stejne silna, ale jinak je 1098 o trosku jinde... sefo urcite potvrdi... prestupoval z falka na 1098....

navic vykon neni vse, proti stary majly je 1098 jinde ve vsem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:26 | Nahoru | #468

Dawe02 píše: assassin> s jednoduchou turbo ECU mu snad pomuzes ne?! Aspon se konecne poradne naucis ty jednocipy, na tohle ta Atmega staci s prstem v nose. Aktuator mu muzu nejaky vhodny nejak prenechat ja... kdyz se v tom chce kedaR_K machat sam



cece ja mam tech projektu na jednocipy dost svejch a nemuzu se k tomu dokopat :) bud neni cas, nebo nalada... potreboval bych dny aspon s 36ti hodinama :) ale jinak kdyz to pujde tak klido pomuzu...kdyz to nekomu slibim tak je aspon naka sance ze se k tomu prinutim

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:31 | Nahoru | #469
assassin> jen aby v te dobe uz nebyly i Cortexy historicky kremik Ale jo, ty kratke dny mame podobne.

KedaR_K> az budes mit nejake turbo v ruce, tak to vyfot a omer, nejaky aktuator ktery tam sedne ti vyberu. S tim modelarskym servem na to zapomen, to nema sanci. Tlakovou plechovkou to prozmenu poradne neodladis a bude to dalsi showbike s turbo lagem jak Brno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:34 | Nahoru | #470

assassin píše: papirove mozna majle vypada skoro stejne silna, ale jinak je 1098 o trosku jinde... sefo urcite potvrdi... prestupoval z falka na 1098....

navic vykon neni vse, proti stary majly je 1098 jinde ve vsem...

Myslel jsem to spis tak jako ze 1098 je o ranec drazsi nez RC8 , ale ma jen o 5 kW vic. RSV je proti tomu babicka.

Naposledy editováno 06.09.2012 14:35:15

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 14:49 | Nahoru | #471

pylot píše: Myslel jsem to spis tak jako ze 1098 je o ranec drazsi nez RC8 , ale ma jen o 5 kW vic. RSV je proti tomu babicka.



aha ja sem si nevsiml ze srovnavas s RC8 ...sorry....

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:06 | Nahoru | #472
Dawe02 a Assassin: Díky za rady a důvěru . Naplánovaný to mám asi takto. 22.zaří jedu na skoro měsíc do francie. Do tý doby se budu snažit sehnat vše co potřebuju. Hned jak se vrátim, posvářel bych svody i stim že to nebude zrovna oku lahodící (a někdy později se to udělá pěkně) a dodělal airbox. Pak bych moto převez do brna. Vyhodim ven motor a zmenšim kompresní poměr. Pak se začnou dělat věci jako mazání turba, natažení hadic, intercooler atp. Pokud vše půjde dobře, tak by to před vánocema mohlo být připraveno na odladění....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:08 | Nahoru | #473
KedaR_K> a co spodek? uložení kliky, ojniční ložiska...? budeš měnit? strašej tím všichni, ale furt se tady kurva nikdo k tomu nevyjádřil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:29 | Nahoru | #474

FiZzeR píše: KedaR_K> a co spodek? uložení kliky, ojniční ložiska...? budeš měnit? strašej tím všichni, ale furt se tady kurva nikdo k tomu nevyjádřil

Hele risknu to a dělat to nebudu. Mám najeto jen 36 000 (nebo tak nějak, nevim přesně ) a každej motor by měl být zkonstruovanej na cca 30% větší výkon bez snížení životnosti a spolehlivosti. Ty s BB se do toho vlezeš v pohodě a já to o něco přešvihnu no. Ale fakt si nemyslim že když nevyměnim ložiska, tak by se to na místě kouslo, ohnuli se ojnice nebo něco podobnýho . Jako že se o něco sníží maximální nájezd motoru je jasný....To už tu motorku ale dááávno mít nebudu

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:29 | Nahoru | #475

FiZzeR píše: KedaR_K> a co spodek? uložení kliky, ojniční ložiska...? budeš měnit? strašej tím všichni, ale furt se tady kurva nikdo k tomu nevyjádřil



tam vic jak vymenu sal neudelas. Takze bud je vymenis nebo je nevymenis... Zkouknout saly v jakym jsou stavu a kdyztak je vymenit pokud jsou KO. Pokud ne, tak je necham a jede se dal...

Co.vic na tom resit ...

a kousnout se to muze i s novejma. Preci jen je musis nechat sednout a budou tesnejsi a haklivejsi nez ty vybehane

Naposledy editováno 06.09.2012 20:31:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:30 | Nahoru | #476
KedaR_K> kde presne budes ve Francii? Ja jsem ve Vosges (Nancy, Metz) porad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 20:38 | Nahoru | #477
Dawe02> No, daleko od tebe, Chambéry

edit. Ještě jeden takový (možná zásadní dotaz). Kam umístit lambdu? před nebo za turbo?

Naposledy editováno 06.09.2012 20:44:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 21:00 | Nahoru | #478
KedaR_K>u gasolinu vzdy za turbo a pred kat. Orientacne alespon pul metru od ventilu. Jednak bys ji poskodil vysokou teplotou a druhak bys nemel presne mereni diky tlaku.

edit:a co budes v Chambery delat? Litam nekdy pres Zenevu do Rolle. Kdybys mel casm mohli bychom spolu treba zajet na okruh do Dijonu. Pujcime motorky, je to pekny okruh...

Naposledy editováno 06.09.2012 21:06:17

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 21:12 | Nahoru | #479
Dawe02> Jedu tam pracovat, servisovat motorky (zkušeností není nikdy dost ) ....S časem na tom budu asi dost špatně. Budu bez auta, ale vše se uvidí až na místě. Každopádně budu na internetu, tak se můžem případně domluvit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 21:58 | Nahoru | #480

Murkin píše:
Turbo není kompresor,takže podle TPS bych to nedělal,vždy podle tlaku.



Hele jak psal dawe. velkou část regulace nechat na WG. Takže se bude otevírat v závislosti na otáčkách a TPS, tak abych co nejpřesněji dodržel požadovaný tlak. Pak udělat mapu(otáčky+tps) tak, abych se stále držel v režimu 14,7 a bohatší. Dělat to budu na brzdě se statickou brzdou, takže půjdu pěkně pomalu od malého zatížení až do nejvyšších otáček a nejvyššího zatížení. Pěkně si to vždy přidržim na požadovaných otáčkách, nastavim WG, směs a půjdu dál.

Jo a ještě jedna věc. Originál kompresní poměr je 11,8. Jestliže ho snížim na 10, tak se při přeplnění 0,5baru dostanu na původních 11,8. Což by i těch 0,6bar bez problémů pobralo, protože pochybuju že ten motor v serii pracuje na hranici možností naturalu 95. (při 0,6baru to vyhází na 12,4:1)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist