Měl jsem za to že Hyperpro je světová špička, ale přístup těhle "mechaniků" mne o tom nepřesvědčuje. To si Bikercrovn neudělal zrovna dobrou reklamu.
A teď mne zajímá, řekli někomu zvás co jste tam byli že máte tlumiče v pořádku?
edit: byl jsem tam s BMW a tam ty tlumiče opravdu stojí za prd, ale chtělo to aspoň na oko se jim nejdřív trochu věnovat než řekl že jsou špatný.
Naposledy editováno 04.06.2012 14:47:31
1 reakcí na tento příspěvek reklamní akce Hyperpro - zkušenost
Přiznejte chlapi,kolik z vás se nastavením tlumičů hlouběji zaobíral a podvozek se pokoušel nastavit???
Z praxe vím,že podvozek u nás moc lidí neřeší,jak často třeba měníte olej ve vidlích?(celkem základ pro správnou funkci tlumení předku)Bohužel musím konstatovat,že 80% z nás mají tlumení v tak zoufalém stavu,a nikdo to neřeší.
Nikomu z vás jsme nic nevnucovali.Pouze vás upozornili na stav vašich tlumičů,s ohledem na vaše bezpečí a komfort,prožitek z vlastní jízdy,a nabídli vám řešení,dovolím si říct že za rozumnou cenu, v porovnání se srovnatelnou konkurencí,popř.originálními díly, opravdu špičkový materiál,který funguje.Hovořím z vlasní zkušenosti,ne pouze ze strany marketingu,jsem na 100% přesvědčený o kvalitě komponentů firmy Hyperpro,proto je doporučuji s čistým svědomím.
Firma Hyperpro vyvíjí své komponenty na nových motocyklech,a takto to prezentuji i zákazníkům,že výměnou komponentů za Hyperpro na nové motorce,která právě opustila výrobní závod,získají podstatné zlepšení v chování podvozku svých motorek.
Spousty z nás řeší,jak nahonit koníky v motoru,karbony apod.,ale co si budem povídat,zrovna na motorce je podvozek jednou z nejdůležitějších součástí.Přídavná světýlka a karbonové plastíky vás v krizovce zrovna moc nepodrží.
Tímto se omlouvám všem,kterým jsem podvozek špatně nastavil,nebo nabídl,popř. namontoval komponenty světové úrovně a není s nimi spokojený,nebo že můj přístup k vám byl neprofesionální.
Nejlepší reklamou a potěšením pro nás je,když přijede motorkář a řekne "zdar chlapi,kámoš má od vás Hyperpro,svezl jsem se a chci to taky" a není jich málo.
S přáním mnoha spokojeně najetých kilometrů
Petr Volf
Bikers Crown Písek
Statusqq píše: Nejlepší reklamou a potěšením pro nás je,když přijede motorkář a řekne "zdar chlapi,kámoš má od vás Hyperpro,svezl jsem se a chci to taky" a není jich málo.
Šlo by to zkrátit na pár vět bez spousty marketing BS o tom, jaká je kdo špička, kolem Tohle výše je bohužel přístup obchodníka... přístup mechanika by byl "kámoš má od vás naladěný podvozek, chci to na sebe také" nezávisle na výrobci. Koneckoncu komponenty dělá více výrobců a zase na značce tak nesejde. Hlavní je nastavit přímo pro konkretní použití a konkrétního jezdce, což takhle z fleku, na místě a někým jiným si nejsem zrovna jist, jestli je vůbec možné. Podvozek se dá nějak naladit možná tak iteračně, projíždět mezitím jak se chová, ne že si na něj sednu. Navíc to tak uděláš na sebe, ale ne na zákazníka. To je větší problém jak použití nějaké značky. Materiál je navíc jen pružina, není to žádné magické, tajemstvím zahalené, kouzlo. Mnohem víc záleží na tom, jak je pružina zvolena k jezdci, jak je k pružině přizpůsobené tlumení aby fungovalo sprácně.
Někdy je též výhodnější použít prostě lineární pružiny na míru, někdy zase progresivní. Co se zadku týče tak stejně spousta výrobců má progresivnost řešenu přepákováním, takže na typu pružiny až tak nesejde. Celý tlumič měnit má též smysl jen v některých případech, např. pokud seriový neumožňuje provést potřebná nastavení. On přístup šmahem "tohle je na píp, dáme všude progresivky a hotovo dvacet" je sice lákavý, ale není všelék.
A ano, měnění oleje a základní údržbu považuju za naprostou samozřejmost, že někdo na podvozek peče a honí koníkyje jeho problém. S čím se dá bohužel souhlasit je to, že podvozek správně nastavit umí málokdo, takže většině lidem nezbyde než se s tím buď smířit nebo najít trpělivý a dobře vybavený servis nebo holt začít experimentovat a udělat si vše sám, protože to pořádně za něj a přesně podle jeho představ holt nikdo neudělá
2 reakcí na tento příspěvek reklamní akce Hyperpro - zkušenost
můj názor: jediný co se na tlumičích dá nastavit učebnicově je předpětí, stačí k tomu metr a někdo na výpomoc.... zvednout motku aby kolo bylo ve vzduchu, změřit kam až se to potopí, nastavit.....
odskok a komprese, to už je magie, kterou stejně nikdo moc s Brnem nad 2:30 nepozná...
P.S.
a jelikož tlumičům nerozumím, tak by ode mě bylo morálně troufalé říct o někom, že jim nerozumí....
A take si svoje myslim o pouziti progresivnich pruzin na sportovnich moto typu r1.
Takze kdyby se tu nekomu chtelo misto prepisovani katalogu do osvety jinak proti hyperpro nic nemam, jejich produkty se mi libi...
.richie. píše: vím vo tom hovno...
můj názor: jediný co se na tlumičích dá nastavit učebnicově je předpětí, stačí k tomu metr a někdo na výpomoc.... zvednout motku aby kolo bylo ve vzduchu, změřit kam až se to potopí, nastavit.....
odskok a komprese, to už je magie, kterou stejně nikdo moc s Brnem nad 2:30 nepozná...
P.S.
a jelikož tlumičům nerozumím, tak by ode mě bylo morálně troufalé říct o někom, že jim nerozumí....
jo lidi co neco preci jen vi vystupuji casto dost skromne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamní akce Hyperpro - zkušenost
.richie. píše: odskok a komprese, to už je magie, kterou stejně nikdo moc s Brnem nad 2:30 nepozná...
není to magie, stačí trochu porozumět a získat zkušenosti. Mně například, po nazutí zadní Michelin Power Pure, motorka vzadu trochu znervózněla při prudkym brždění. Někdo by mohl říct že je ta guma k ničemu, ale stačilo povolit odskok o půl otáčky. Ta guma je o půl kila lehčí než ostatní, takže byl najednou moc utaženej.
Rychlá jízda na okruhu a rozpoznání vlastností podvozku nejsou tak moc spojený.
Naposledy editováno 04.06.2012 18:16:19
Stev píše: není to magie, stačí trochu porozumět a získat zkušenosti. Mně například, po nazutí zadní Michelin Power Pure, motorka vzadu trochu znervózněla při prudkym brždění. Někdo by mohl říct že je ta guma k ničemu, ale stačilo povolit odskok o půl otáčky. Ta guma je o půl kila lehčí než ostatní, takže byl najednou moc utaženej.
Rychlá jízda na okruhu a rozpoznání vlastností podvozku nejsou tak moc spojený.
no pro mě komprese 100% magie bude.. alespoň do doby, než si koupím Bike, na kterým jde nastavit pak to třeba jednou pochopím
jinak odskok utahuju na okruh o půl otáčky ve předu i vzadu. Ale jde spíš o placebo
jinak rozhodně je podle mě základ měnit olej pravidelně... ten jsem poznal (pokud to zas není placebo) na odezvě od předního kola, která se zlepšila
Cca před 2 měsícema jsem byl také na reklamní akci od Hyperpro. Je pravda, že jsem také čekal nějaký válce nebo nějakej stojan s držákem atd.. Nic z toho se nekonalo a také se není čemu divit.. Ukažte mi nějakej servis motorek, kde by nějaký takovýhle zařízení měli... Ano možná něco takového mají tam, kde pružiny vyvíjejí a testují..Ale ani v originál Suzuki servisech jsem nikdy nic takového neviděl.. Ten počítač na stole měli pouze z jediného důvodu a to kvůli tomu, že každá motorka má jiné servisní limity pružin atd..takže lepší v PC než vytisklé ve stohu papírů..:)
Můj případ: Mám Suzuki V-strom 650 ABS r.v.2008. Když jsem byl na prohlídce, měla najeto cca 15000km , takže asi každý by řekl, že není možné, aby na takto nové mašině bylo zrovna odpružení v prdeli.. Kort když jezdím jen na silnicích(českých:):) a nejlépe Pražských:) No co.. servisák na to sedl(byl u toho přítomen i pán přímo z Holandska z Hyperpra) Chvíli se houpal, zkoušel a bylo to vcelku v pořádku.. Přední vidle jsem měl utažený na max a tak došlo i na měření jak moc se vidle utopí.. Dle servisních limitů od výrobce jsem byl cca 2-3mm už pod limitem.. Takže předek byl vcelku jasnej, že by se měl udělat.. A zadek byl na tom o něco lépe.. nikdo mě do ničeho netlačil.. Bylo mi pěkně vysvětleno jak se to chová teď a jak se to bude chovat po výměně..(také jsem tam jel jen na kukačku a nenapadlo by mě, že do toho půjdu).
No každopádně jsem si udělal jednoduché počty... Cca 4000-5000kč projezdím měsíčně na benzínu.. Montáž nových progresivních pružin(bez tlumiče=jen 3 pružiny) od výborného výrobce mě vyjde se slevou na 6000kč+600 práce.. Musím to více rozepisovat? Je více než jasné že investice to rozhodně není.. No, šel jsem do toho..složil litr zálohu a čekal až to bude skladem abych si mohl v Písku u těchle "mechaniků" udělat.. Jinak Mechanik je tam pouze jeden a rozhodně by ho někdo jako Salierri neměl nazývat mechanikem s uvozovkama.. Vsadím se, že Salierri(nechci podceňovat-jen pocit) ví o nastavení a kontrole podvozku tolik co vím já o pasení krav.. Takže pokud někdo má pocit, že je nejchytřejší, tak proč si kontrolu podvozku neudělá doma sám, nekoupí si pružiny,olej které mu budou vyhovovat a neudělá si to doma sám na koleni.. Je to velice jednoduché.. Navrhuji, ať si Salierri zajede do autorizovaného servisu, dá jim minimálně litr jenom za to, že mohl přijet a ať se mu kouknou v jakém stavu ma podvozek.. Pak mu nabídnou originální díly za desítky tisíc a pak může přijít s prosíkem za "mechanikem" do Bikerscrownu, jesli by mu to nemohli namontovat...
Jó a abych přidal ještě trochu praxe než jen plkání:
1.Do Písku jsem jel z Prahy cca 100km.. něco okresky, něco dálnice.. po namontování progr. pružin Hyperpro odjíždím z Písku směrem Praha a hned na prvním kilometru cítím rozdíl(a to jsem ten můj podvozek neměl ani tak moc v prdeli). Motorka se uklidnila..Měl jsem pocit, jako bych tam měl navařenej ještě nějakej rám, kterej mi zpevňuje celou mašinu.. Do zatáček jsem se najednou nebál jet mnohem větší rychlostí, protože mi to prostě na nerovnostech přestalo uskakovat.. Takže moje zkušenost je opravdu dobrá a jsem spokojený.
2.Můj nejlepší kamarád Má CB600 Horneta r.v 2002. Ten na tom byl celkově úplně špatně.. pružiny komplet unavený, tlumič KO a nic netlumil..prostě bída.. Jemu byla doporučena výměna komplet= přední pružiny + zadní komplet i s tlumičem. Vyšlo ho to po slevě na cca 11500kč a teď si to nemůže vynachválit.. Samozřejmě se mu zvedly propadlý přední vidlice a nerovnosti na vozovce už nejsou nepříjemný nepřítel.. takže je taky moc spokojenej a rozhodně se cítí na mašině mnohem bezpečněji než před výměnou..
Shrnutí:
Mechanik = perfektní(byl jsem u celé výměny přítomen a vše mi bylo vysvětleno..nad ničím nebádal, přesně věděl co má dělat atd..vše co mi říkal neměl jen ze školení a papírů, ale taky z praxe,protože sám je vášnivej motorkář)
Cena = neumím posoudit.. ale když utratím 5000 za měsíc za benzín, tak 6000 za novej podvozek mě nevytrhne.. A to ani nemluvim o tom, kolik tisíc jsem utratil za píčovinky...
Spokojenost = za 6000kč jsem dostal to, co jsem od toho čekal.. jezdí se mi líp a hlavně vím, že je to 100% v pořádku,nové, neunavené a vím, že nic lepšího tam už mít nemůžu.
Doporučení = Hyperpro můžu určitě doporučit.. je jen na Vás, zda do toho půjdete a kolik peněz za to utratíte, ale pravdou zůstává, a trouf bych si říct, že možná i 90% z Vás se o podvozek vůbec nestará a jen vymejšlí, jak by motorku zkrášlili po estetické stránce aby se víc líbila roštěnkám..:)
1 reakcí na tento příspěvek reklamní akce Hyperpro - zkušenost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamní akce Hyperpro - zkušenost
VeFeRák píše: To mě mrzí, že jsem tam nezajel taky, olej vyměněný, předek a zadek od Hyperpra, třeba bych se dozvěděl taky, že mám mrdku...
Pokecal jsem s mechaniky u kavy kterou jsem dostal a spokojene odfcel Myslim, ze akce se zdarila a kdyby ty tlumice davali zadarmo tohle vlakno by tu nebylo
e: jinak profíci používají tuto stolici na měření správné funkce tlumičů a jejich nastavení, to že to stojí podstatně víc nemusím asi říkat, ale dostaneš i graf z měření tlumičů s tím, že nastaví váhu motocyklu a jezdce do compu a pak už si s tím jen hrají na stolici