Značky na kyvce jsou ve stejné vzdálenosti (+-0,25mm) od osy kyvky, což tedy OK.
Když jsem zadní kolo nastavil do symetrického zákrytu s předním kolem, rozdíl mezi levým a pravým ukazatelem napínáku je 3,75 mm (osa zadního kola je na jedné straně dle značek o cca 3/4 dílku jinde), což už se mi jeví jako celkem výrazná odchylka.
Fakt je, že máňa lehlá je, aspoň to předchozí majitel připustil. Ale jak moc, to se neví, bo je to dovozenina.
Konec jedné strany kyvky je trochu pochroumaný, takže nějaká ranka tam byla. Na té stejné straně je promáčklá trubka rámu (stěna je promáčklá dovnitř trubky - odpoledne přidám foto) v místě kde je výrobní štítek a uchycení padáku. Známý povídal, že to může být tak z výroby, ale nějak tomu nevěřím Když jsem měl motku svlečenou, tak jsem žádné nestandardní svary nebo praskliny neobjevil. Přední vidle jsem ještě rozhozené neměl.
Nedaleko mého bydliště jedna firma měří a rovná motocyklové rámy (SKZ moto), tak to někdy nechám změřit, ale prachy na rovnání teď stejně nemám.
Takže otázky jsou následující:
a) Mám to shodit ze skály?
b) Vypořádá se řetěz s "nesouosostí" pastorku a rozety bez nadměrného opotřebení?
c) kolo je vlastně v kyvce nakřivo... může to nějak vadit uložení (Náboj kola, ložiska, osa,...) nebo zadní brzdě (desky, pístky, kotouč,...) ?
d) Bylo by lepší se vykašlat na souosost kol a nechat zadní kolo vzhledem ke kyvce rovně (podle značek)?
EDIT: e) Nebyly by nějaké reference na SKZ moto?
Dík za každý příspěvek
Naposledy editováno 20.04.2012 10:14:53
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
Neříkám že je to úplně košér, ale ta možnost tady je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz
Eze píše: Možnost e) Prodat ji jako padlou ze stojánku, a´t se s tím jebe někdo jiný.
Neříkám že je to úplně košér, ale ta možnost tady je
Zamítá se. Další návrhy?
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
... jen pár postřehů - vypořádal ses s rozdílnou šířkou přední a zadní gumy? měl jsi řidítka 100% rovně? jsou v pořádku ložiska v krku a ložiska kyvky?
rozdíl na šponovákách 3,75 mm je teda celkem dost, to se mi nezdá.
Ještě doplním, že jak to mám teď srovnané dle os kol, tak to při jízdě spíše nikam netáhne.
Naposledy editováno 20.04.2012 10:39:54
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
Jen si to nechceš připustit (což chápu), protože to stojí hromadu peněz
Máš jen dvě možnosti:
1/ buď vědomě jezdit na ohnuté motorce, což může být v některých situacích i nebezpečné
nebo
2/ investovat do měření a rovnání rámu.
Chápu, že tě to netěší, ale nic jiného se stím asi nedá dělat.
Ještě dodám, že jezdím stylem á la přizdisráč
Naposledy editováno 20.04.2012 11:13:25
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
srovnas to podle kol a na zimu >mozna< k rovnani ramu pribude i vymena retezovky ,loziska rozety atd...
nebo to nechas tak a budes davat pri jizde majzla a na zimu budes rovnat jen ram.
tak si vyber
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz
Řetěz spadlý za jízdy může být o držku. Kdežto na ježdění "šejdrem" si hlava za chvilku zvykne.
Jeste bych dodal.Muzes mit mrdlou jen kivku a to take neni problem...tu sezenes ojetou levne.
Nahod sem pak foto to by me zajimalo jak to je.
Naposledy editováno 20.04.2012 13:33:12
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
Uložení zadního kola u ZR-7 ky není v kyvce symetrické. Rozdíl vzdálenosti mezi vnitřní hranou kyvky a ráfkem (levá a pravá strena)rozdíl 9-10mm. Já mám konkrétně 76 mm a 67mm měřeno posuvkou z vnější strany kyvku kolmo k ráfku. Prostě je to tak, ber to jako fakt. Uložení kola podle rysek je dosti nepřesné, nebo si musíš na obou stranách vymezit vůle těch plechů (cca 2-3mm). Nejpřesnější nastavení to máš tím změřením zákrytu kol. Já mám na to udělanou tuhou lať a v ní upevněné 4 ks tykadel ze závitové tyče a přes křížovou kontrolu z jedné i druhé strany jsem to takto nastavil. Jsem přesvědčen, že jsem schopen to změřit s přesností na 1-2 mm.
Můžu nafotit pro inspiraci. Jednoduché 20 kč investice a klid na duši. Taky mě to nedalo, že by kolo bylo nesymetricky uložené, když u ČZ bylo symetricky . Takže i když je evidentně ťuklá, geometrie může být O.K.
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
Co se týče toho plíšku, mám u matky osy podložku, která při utažení matky rukou vůle vymezí a plech s ukazatelem nikam necestuje (na druhé straně osy trochu jo, ale ne o víc jak 1mm).
Sundal jsem z ozubených koleček řetěz a snažil jsem se zjitit, kdy jsou kolečka v jedné rovině. Moc dobře to nešlo změřit (na nějaké profily tam není prostor, takže zase provázky) ale zhruba nejlépe to sedělo, když bylo kolo nastavené dle značek.
Tak jsem zadní kolo nastavil podle značek, jak radil motomiro. Řetěz "běhal" celkem rovně (motka na centrálu a zařazená dvojka), ale to nepovažuju za relevantní (bylo by třeba to omrknout při vysokých otáčkách, navíc vodítko může zkreslovat)
1 reakcí na tento příspěvek křivý rám - gumy vs. řetěz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) křivý rám - gumy vs. řetěz
Tomino_ZR-7 píše: Takže pokud se mi na zadní gumě po 3000km udělala uprostřed běhounu ploška tak mám asi taky kolo trochu šejdrem,co? Kuuua a já myslel že za to moc tahám
Začni zatáčet
Řeším stejnou věc. V ovlivnění kultem a velkou motorkou se zdá, že jsem koupil křivou moto. Moto táhne doprava, zadní kolo je evidentně natočené doprava v horizontální ose, vypadá to, že kyvka je tedy hnutá doleva, docela se ojela guma (ale přijde mi, že rovnoměrně). Když srovnám zadní kolo v horizontáolní ose, tak zase nabíhá od pastorku řetez na rozetu evidentně mimo osu. Oslovil jsem firmu na rovnání rámu, čekám na odpověď. Našel jsem zde článek, že v roce 2012 stávalo měření kolem 3tis. Kč.
Jak radíte, srovnám to zase tak, ať jde řetěz rovně, ať to odnáší "jen" guma. Jinak co jsem zkoušel třeba krizově brzdit (moto bez ABS), tak to netáhne ke straně (nebo to už spontánně vyvažuju.....)
Máte někdo info, co jak stojí dneska a co všechno se u vás povedlo , co se jak ojebávalo atd.?
Díkes
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |