globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Připevnění horního kufru
28.3.2012 v 08:35
Jeden kolega tady někde píše o tom, že mu uletěl zadní kufr GIVI MAXIA 55. Je skoro neuvěřitelné, že mu ho někdo slušný poslal zpět poštou. Určitě mu za to patří poděkování a chvála. Zamýšlím se ale nad tím, jak zamezit tomu, aby takový drahý kufr s možná ještě dražším obsahem ulétl. Pár kluků už tady dříve psalo, že kufr ztratili také. Je určitě více řešení, jak tomu zabránit, někdo si kufr přivazuje gumicukem, jiný sítí, já zkusil provrtat dno kufru na dvou místech a chytnu ho skrz plotnu šrouby s půlkulatou hlavou a na druhém konci použiju křídlové matky pro případ, že kufr sundávám, což trvá o pár vteřin déle.

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 08:53 | Nahoru | #1
Po přečtení pár vláken, kde se to řešilo, mám o kufr strach taky Ale před každou jízdou ho prostě zkontroluju, že sedí jak má, zarumpluju s ním do všech stran a když drží, jedu. Z navrhovanejch řešení se mi to šroubování líbí asi nejvíc, málokdy kufr nandavám/sundavám opakovaně.

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 09:08 | Nahoru | #2
Já mel takhle na křídlovky chycené staré zavazadlo.
Do nové maxie se mi moc vrtat nechce.
Spíš by mě zajímalo čím jsou ty ztráty kufrů způsobené.
U té Givi pokud se dobře nasadí to snad ani ulítnout nemůže, leda s celým držákem..

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 09:22 | Nahoru | #3
Zdravím.
Osobně by mě také víc zajímalo jak se může stát že kufr jen tak během jízdy uletí.
Napadly mě tři alternativy, ale všem se dá před jízdou předejít:
a) kufr byl přetíženej (chyba člověka)
b) byly povolené šrouby, které drží plotnu (dá se před jízdou zkontrolovat a během i delší jízdy se jen tak nepovolí)
c) kufr byl špatně nasazenej (opět chyba člověka)

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 12:47 | Nahoru | #4
Kamarád si včera koupil Hondu Pan european 1100. Když přijel do Pardubic a vyprávěl, jak po dálnici letěl 200h, tak jsem to bral jakože to zkusil, on tak normálně nejezdí ani náhodou. Pak při prohlížení motorky jsem si všiml, jak mu strašně ramplují boční kufry. Tak jsme zkoumali a zjistili, že nebyly dotažené štefty, které kufry drží. Opravdu stačilo málo a byl bez kufrů! Dvěma mosaznými šrouby jsem měl přichycený i dřívější obyč. kufr. Ale tam byla podlážka kufru dost tenká, tak jsem držení zpevnil pásovinou z obou stran. Protože horní kufr nesundávám vůbec a GIVI má silný spodek, od pásoviny jsem již upustil. Hlavy půlkulatých šroubů jsou ale cca 25 mm široké. Ať je důvod ulétnutí kufru jakýkoli, nehodlám nic riskovat. Navíc bez šroubů měl kufr na výšku vůli i přes ty malé gumové špuntíky na plotně. Mám lepší pocit. Asi jako s vložkami s křidélky.

1 reakcí na tento příspěvek Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 14:48 | Nahoru | #5
Ty gumové špuntíky sem dal o něco vyšší, aby se kufr nehnul, teď je hezky napevno.
A taky nezapomeňte ,že s kufrem maxia max 120km/h !

Naposledy editováno 28.03.2012 14:48:56

(reakce na) Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 18:57 | Nahoru | #6
mashek> ...jak s maxií do 120 ,dyť je to monokey který drží jaxviňa,já mám simply monolock a v poho 2 kila
jinak to mam sichrovaný stejně jako 5511

Naposledy editováno 28.03.2012 19:00:37

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 19:44 | Nahoru | #7
Ahoj, já jsem ztratil topcase Givi V46 (monokey) minulý týden. Najel jsem s ním cca. 10tis km a bez problému. Třeba na dovče v Rakousku jsem ho sundaval a nandaval každý den... Z plotny(origo Givi)vyskočil při návratu z výletu na přejezdu přes tram koleje. Nic hrozného, jel jsem přes ty koleje v tomle místě asi 100x a nic!! Kufr byl poloprázdný a rychle jsem nejel. Prostě vyskočil a už se kutálel po silnici. Naštěstí kamarád co jel za mnou se mu stihnul vyhnout. Kufr se po pádu neotevřel a ani neprasknul. Jen je odřený na pár místech. Kontroloval jsem potom komplet plotnu i mechanismus zamykání kufru. Nikde nic špatně... Žádné viditelné poškození nebo nadměrné opotřebení. Stavil jsem se pak i v prodejně Givi v Berouně a kluk co tam prodává mi zkouknul všechno znovu a taky nic nenašel... Jen mi tedy poradil, ať si koupím kovovou západku zámku (mám plastovou) a vyměním jí. Měla by lépe držet. To jsem udělal, ale stejně už tomu moc něvěřím teda... Jo a podle mě se to v podstatě špatně nacvaknout nedá. Pokud jo, tak by kufr na plotně nedojel ani k prvnímu hrbolu... Jediná možnost co mě napadá je špatně fungující západka, mohla by se přidírat a nezaskočit dobře do plotny. Jsou tam pružinky a ty jsou u mě ok. Což je taky možnost. Když jsem pak před garáží zkoušel nacvaknutý kufr sundat, tak držel,že bych ho snad musel urvat i s nosičem... a to jsem to zkoušel dlouho a různým způsobem! No nechápu to... Přišroubovat k plotně je asi jistota...

Připevnění horního kufru

28.3.2012 v 22:15 | Nahoru | #8
Nordik> ono to možná může souviset s materiálem západky ale asi hlavně s tou údržbou.
Ruku na srdce kdo čistí a maže mechanismus zámku kufru.
Ale pokud to upadne i z nového, tak je to šmejd :(
A než šroubovat, tak raději pojistim malou kurtou madlo k plotně a když vyskočí tak neupadne a časem si toho všimneš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist