Celý rok se rychlost zvyšuje a hranice mezi limitem a vlastními možnostmi se s nárůstem rutiny a zkušeností ztenčuje.
Fatální může být, že asfalt na konci sezóny je jen čím dál horší.
Asfalt je nejlepší na jaře, kdy je po dlouhých deštích vyplavena sůl. Díky jemným mikrotrhlinám způsobených zimními mrazy má asfalt nejlepší grip.
Ke konci roku jsou již všechny drobné výstupky obroušeny a kromě toho se při déle trvajícím dobrém počasí malé dírky zanášejí kluzkou směsí prachu, jílu ze žní a silikátem z pneu.
Takže na konci sezóny o trošičku pomalejc a je to fklidu.
***
Jaké z toho plyne poučení?
Kdo nepadá, jezdí pod svý možnosti.. ale ty možnosti nejsou pokaždý stejný..na to je třeba neustále myslet..!
text jsem si vypujčil od kolegy kterej z přesvědčení pilotuje dvouvály a bohužel (pro něj) příliš dobře ví o čem mluví:
***
originál text:
Die vielen Bodenkontakte sind zu dieser Zeit recht normal.
Das ganze Jahr wird die Geschwindigkeit gesteigert und der Grenzbereich durch die gewonnene Routine immer kleiner.
Das Fatale ist, daß der Asphalt zum Ende des Jahres immer schlechter wird.
Der Asphalt ist am besten im Frühjahr, wenn durch lange Regengüsse das Salz ausgespült ist. Durch mikrofeine Frostaufbrüche vom Winter hat der Asphalt dann den meisten Grip.
Zum Ende des Jahres sind die kleinen Spitzen alle wieder platt geschliffen und dazu setzen sich die kleinen Löcher nach einer langen Schönwetterperiode mit einem schmierigem Gemisch aus Staub, Lehm vom Ernte einholen und Silikaten aus den Reifen zu.
Zum Ende des Jahres also lieber ein bissel langsamer und alles ist gut ;)
Hubär
Naposledy editováno 06.10.2011 10:15:32
..ode mne je to spis takovej textik reagujici na moje vlastni chmurny myslenky ted z konce sezony kde furt nekdo pada a furt se neco rozbije.. aby si to clovek uvedomil.. ze to na jare mohlo bejt jinak...
Naposledy editováno 06.10.2011 10:29:41
2 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Jinak na mašině to je kosmetická vada, doufám že Tvá kůže je O.K.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
ja se snazim jen pripomenout, ze ani cistej asfalt uz ted nemusi udrzet to co v pulce sezony.. a pak si muzes lamat hlavu co ti dalo pápá.. jestli gumy, moc plynu, blbej posed atd.. proste ze se vlastnosti i čistého asfaltu v prubehu sezony zhorsujou..
jj.. tahle oprava byla jen ciste kosmeticka, ani nepraskly plasty, jen radicka.. a nastesti to nebyla moje kuze co sla na trh
1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
ale novy gumy musis zajet.. musej bejt zahraty.. a nektery gumy prenesou vic nez jiny.. to je zase na slozitejsi debatu.. treba podle me Michelinky typu Pilot Power ci Power Pure jsou suprovy gumy na jaro a na podzim ale v lete nA rychly jezdeni nic moc.. ale to jsou veci ktery kazdej muze vnimat jinak..
zase treba italskej asfalt, nebo reckej klouze jako svině..uz proste "v základu" pridas plyn a proste hrabes, ani nemusis bejt moc naklonenej.. takze buhvi co tam kdo do toho asfaltu u police namichal... ja tam asi na moto nikdy nejel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Blackforce píše: Hlavně teplota asfaltu je menší a v lesních úsecích začíná být vlhko, tudíž se tvoří sliz + napadané listí je havarijní kombinace. Nehledě na to, že odpoledne je slunce nízko a oslňuje. Dále pokud bajker podcení teplou výbavu, tak má i zpomalené reakce z důvodu nejen ztuhlých svalů ale i mozku. Nedokáže se tak soustředit na jízdu, drdrkotá zzzuby a obraz má rozhozený.
Jinak na mašině to je kosmetická vada, doufám že Tvá kůže je O.K.
Nejhorsi je lesni usek ve stinu na silnici vedouci podle reky nebo potoka. Aneb pred par dny mi v zatacce klouzla obe kola za Zeleznakem
SPIJKER píše: Blackforce> jj mas recht.. ale to je vsecko uz zase pripad.. kdy padnes ze zrejmeho duvodu - mokro, sliz, prach.. atd..
ja se snazim jen pripomenout, ze ani cistej asfalt uz ted nemusi udrzet to co v pulce sezony.. a pak si muzes lamat hlavu co ti dalo pápá.. jestli gumy, moc plynu, blbej posed atd.. proste ze se vlastnosti i čistého asfaltu v prubehu sezony zhorsujou..
jj.. tahle oprava byla jen ciste kosmeticka, ani nepraskly plasty, jen radicka.. a nastesti to nebyla moje kuze co sla na trh
Tak hlavně, že Ti nic není. Tenhle pád byl k něčemu dobrý, příště budeš víc předvídat.
Jinak všem přeji ať zdárně ukončí tuhle sezónu.
SirIndy píše: Nejhorsi je lesni usek ve stinu na silnici vedouci podle reky nebo potoka. Aneb pred par dny mi v zatacce klouzla obe kola za Zeleznakem
jj... takovej úsek silnice znám. I když jsou ty nejteplejší dny v roce, tak je tam silnice neustále taková lesklá jako když vlhká. Nemám odvahu mašinu více naklopit a tak raději zpomalím a jedu jak ....
a zase mekky gumy.. co je to?
podle me mekky gumy znamena nejsportovnejsi, ty jsou fakt mekky, ale potrebujou taky poradne zahrat coz vyzaduje intenzvni jizdu.. jejich pracovni teplota je vyssi.. a tim to podle me muze pro vetsinu beznejch lidi horsi volba, nez normalni sportovni gumy, podobny ktery se davaj prvovystrojove. myslim ze hodne lidi neni schopny na podzim a na jare "mekky" gumy ohrat a tim padem jim muzou klouzat vic nez bezny prvovystrojovky (qualifier, Pilot Power...) a klidne i vic nez turisticky tvrdy pryze typu Road Smart, Pilot Road..
a že takových je borcu debatistu za každou zatáčkou třeba na červenohorském sedle mrak o tom mluvit nemusím... oborníci na to jsou pak Poláci
1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Sefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu
To se musis chlubit ze to bylo naschal . Ja myslim ze obrousene vystupky na asfaltu na podzim jsou ten mensi problem. Horsi jsou nizsi teploty a bordel, list a jabka na ceste2 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
pylot píše: Boli me srdce kdyz ty sramy vidim... :-/
Nereste tady nejaky skrabance . Ja taky hledal skrabance. Kvuli takovemu jednomu vetsimu uz volal do lakovny. A pak mi motorku museli na vlek nandavat ve trech lidech
Naposledy editováno 10.10.2011 14:33:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
1 reakcí na tento příspěvek Konec sezóny a poznávání asfaltu na vlastní kůži
Sefo píše: SPIJKER> jo já měl taky dobrej fórek, vyjíždím od semaforu, trošku vlhko, předemnou libová rovinka, tak že to zvednu na zadní a místo toho se zadní kolo začlo protáčet a já ujel asi 50 m se zadním kolem v powerslidu :)) přičemž tancovalo ze strany na stranu
to mas z toho ze cerpas neférový vyhody poradnyho objemu.. mas tam pak moc kroutaku a furt ti to hrabe..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1197, 1198] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35937 | Dnes v 07:57 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 1 | 8.6.2024 v 19:47 Blacky94 |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 544, 545] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16340 | 22.5.2024 v 15:18 Ozzy_ |