Téma: Zas ta autoškola
12.9.2011 v 10:07
Já se Vás tu ptal, kdy jste začínali na motorkách a zároveň mě zajímalo na ministerstvu dopravy proč se tady ještě stále vyučuje tou zastaralou a pro mě nepochopitelnou metodou v autoškolách s dvouma řidítkama. Nějak mi furt vychází, že všichni co na těch motorkách jezdíme jsme začali v předškolním a nebo školním věku a nikdo z nás takovou hovadinu jako je motorka vypadající jako pavouk nepotřeboval.Na stránkách asociace autoškol ( ostatně to je spolek od kterého se distancuje i její zakladatel ) jsem našel anketu, jestli učit na motorkách s druhým ovládáním a nebo bez a fakt mě zarazilo, že taková hromada hlasujích preferuje dvoje řidítka. Je sice pravda, že statistiky a ankety jsou zavádějící, ale přesto by mě fakt zajímalo co na to Vy tady.
Anketa: výcvik a zkouška samostatně a nebo s druhým ovládáním
samostatně
58%
87
dvoje řidítka
42%
62
Předchozí
1 2 3
Následující

Zas ta autoškola

14.9.2011 v 11:50 | Nahoru | #61
Osobně jsem začínal na kámošově fichtlu poletováním po poli. Moc zkušeností jsem neměl a ze začátku mi v autoškole určitě dost pomohlo, že za mnou seděl zkušený školitel. Nemyslím si ale, že takový kurz je zrovna ta nejšťastnější cesta. Přeci jenom celé to chování a ovládání motorky je ve dvou úplně jině než když si jedete sami. Nejlepší řešení by podle mě bylo pár hodin na cvičáku - sám bez instruktora, aby se člověk trohu sžil s ovládáním a tak, pak třeba polovina jízd ve dvou a zbytek každý na své motorce s interkomem. Závěrečky samozřejmě taky samostatně. Začít hned od začátku samostatně, se mi i vzhledem k dnešnímu provozu a stále agresivnějším účastníkům provozu nezdá jako nejlepší nápad, přeci jenom náhoda je blbec. Ale samostané jízdy bych do kurzu autoškol určitě začlenil - už jen kvůli tomu, že takové mačkání se stokilovým instruktorem na 125 ve městě za hezkého počasí je dost otravné a člověka to naučí maximálně sebeovládání, aby tu zátěž za sebou neshodil. Nedávno jsem slyšel, že v Itálii právě jezdí sami a tan chlápek (jakýsi instruktor autoškoly zy Práglu) si ten systém docela pochvaloval.

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

14.9.2011 v 11:56 | Nahoru | #62
Když to tak čtu, tak bejt majitel autoškoly, přestanu lákat na nejnižší cenu, nejrychlejší výcvik, nejnovejší stroje, ale všude píšu "Nejlehčí a nejmenší instruktoři v ČR" a najmul bych stádo podvyživených drobků

Zas ta autoškola

14.9.2011 v 19:58 | Nahoru | #63
Dvoje řídítka jsou do autoškoly naprosto ideální. Dobře se naučí s tou motorkou "zatíženou" instruktorem manipulovat a kdyby něco hořelo tak do řízení zasáhne. Nevim proč by se mělo něco měnit.

Zas ta autoškola

14.9.2011 v 23:14 | Nahoru | #64
No nemít stroj s double řidítkama, tak nevim jak by moje začátky vypadaly. Spíš než dvoje řidítka, mi vadilo že na první jízdě se šlo hned do provozu. Uvítala bych volnou plochu, nácvik zatáčky mezi kuželama, zastavit na určeným úseku, vyhýbání se překážce atd.

Zas ta autoškola

14.9.2011 v 23:18 | Nahoru | #65
Nedá mi nepřipojit se do diskuse. Jako majitel autoškoly a instruktor v jedné osobě řeším dotazy tohoto typu denně. Každý jsme jiný a každý máme jiné schopnosti, ale dle mého názoru je hloupost rušit motorky s dvojím ovládáním. 95% lidí, kteří si jdou dělat řidičák na motorku, jezdit ve skutečnosti neumí. Rozjet se a zastavit zvládne prakticky i cvičená opice, ale naučit klienta řešit dopravní situace, řízení motocyklu v krizových situacích a dokonce i obyčejná manipulace s motorkou na místě vyžaduje dost individuální přístup. Když to vezmeme konkrétně, neumim si představit šestnáctiletého frajírka, který velice rychle získá sebevědomí, že umí jezdit už ve fázi, kdy ještě nepřekonal ani cvičenou opici, v životě neviděl silniční provoz jinak než z pozice spolujezdce vedle tatínka, maminky nebo staršího kamaráda v autě. Přijde první křižovatka, kde musí dát přednost v jízdě a už se vidim, jak řvu do vysílačky, naježený i chlupy na zádech strachy apod, aby zastavil. Jak takový člověk zareaguje? Buď leknutím hrábne na brzdu a při neideálních adhezních podmínkách jde ihned k zemi díky sesmeknutí předku, nebo mu i v sebemenším náklonu vypnu na dálku zapalování a co se stane? Když ihned nevymáčkne spojku (a věřte že nevymáčkne), milý žák se také poroučí k zemi... A podobných příkladů by se dalo vymyslet spousty... Další věc: většina učitelů je korpulentnějších postav, ale víte proč? Dejme tomu, že motorka váží jen se žákem cca 200 kilo, i při obyčejném nedošlápnutí na zem při zastavování se milý žák opět poroučí k zemi. Takový stokilový chlapík motorku i s nemotorným žákem udrží ve vertikální poloze lépe, než padesátikilový chcípáček (omlouvám se za tento výraz). A víte vy vůbec, kolik takový "evropským stylem dělaný řidičák" stojí? Od 1200,- EUR!!!! Lidem se zdá hodně i usmrkaných 6000,- Kč (nejvyšší kategorie motocyklů A nad 21let)!!! Nikoho už nezajímá, že např. samotný provoz motorky vychází na víc než u auta, že na sebe učitel bere mnohem vyšší riziko a jsou na něj kladeny mnohem vyšší fyzické nároky. Spousta motorkářů brečí i při pomyšlení, že pojedou v rychlostech nad hranicí zákona, kdy se aspoň částečně ochladí, pár minut v kůži. Učitel na tom sedí několik hodin denně, absolutně vystaven rozmarům počasí, ať už je 50 stupňů na slunci, nebo padají trakaře. Další věc - víceméně základní - je problém legislativy. 13 vyučovacích hodin je dle mého žalostně málo (z toho metodika nařizuje pouhou jednu hodinu na cvičišti!!!), pokud ale řeknu klientovi - je to málo, ještě na to nemáš, připlať si, nepřijme kritiku, že na to prostě nemá buňky, ale budu já za blbce, který za takový BALÍK PENĚZ není ani schopen člověka naučit řídit tak "triviální" věc, jako je motorka. Na auto je těch hodin 28 a i to mi nepřijde zrovna mnoho. Přitom ježdění autem je věc mnohem jednodušší a méně riziková. A tak dále, o tom by se dala napsat knížka. Závěrem: jsem jednoznačně proti zrušení druhého ovládání, jediný případ, kdy nechat žáka jet samotného, je zkouška. A ještě jedna rada pro budoucí žadatele: vybírejte si autoškoly dle doporučení kamarádů a známých, dle typu motorek a hlavně typu druhého ovládání (jde-li o systém od Lišky, malé kubatury v pohodě, ale těžší motorky jedině systém Čech) nikdy podle ceny... Velice často cena odpovídá i způsobu výuky a vozovému parku. Dnes jsem potkal autoškolu na staré třiapůli... Kdo jezdí, dá mi za pravdu, že třinda nemá s dnešníma motorkama pranic společného...

(reakce na) Zas ta autoškola

14.9.2011 v 23:19 | Nahoru | #66
todvora> dobrý nápad :D Ale ještě abych uzavřel vysokou pojistku a nakoupil les na výrobu rakví :D

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

15.9.2011 v 01:43 | Nahoru | #67
Pánejo to je vlákno a já bych ho málem přehlídnul jenom nějak nevím co bych zrovna teď moudrého napsal

Takže akorát pozdravím kolegy. Mimochodem ve fóru na webu AA jsem toho k touto tématu napsal docela dost. Nějak mě nebaví to dokola opakovat.
Všechny ankety řídítka ANO/NE jsou nah.vno a v podstatě se snad shodneme že ideální by byla kombinace S/BEZ podle konkrétních schopností žáka a konkrétní fáze výcviku! Jasný že 15-16leté vykulené tele které nevidí ani stopku nebo červenou do provozu samotného pustit nelze, na druhou stranu běžně provádím výcvik kdy již pokročilejší žák jezdí sám a také s tím není problém.
Poznámka o padesátikilovém chcípáčkovi mě fakt pobavila , nahatý vážim 68kg, (kdo mě zná mi dá za pravdu že jsem docela chcípáček, takže ten výraz mě vůbec nevadí). Ovšem nějak moc nerozumím souvislosti mezi vahou jezdce (učitele) a a schopností udržet motorku. Nemám problém udržet motorku se 130kg žákem pokud je potřeba, stejně tak mě i s motorkou udrží drobné děvče. Naopak když si někdo umane že to složí tak to prostě složí i kdyby za ním seděl místo učitele superman. Takže argument že učitel musí být těžký aby to udržel u mě fakt neprojde
Jinak scandala považuji za jednoho z těch "lepších" autoškoláků takže je mi divné proč píše, cituji: "Dnešní výuka spočívá v tom, že žák sedí na motorce sám teprve až s řidičákem a to je špatně". Nechci tedy nikoho tahat za slovo takže to že při výuce žák nesedí na moto ani sám ani s učitelem nýbrž sedí někde na učebně v lavici pominu. Nicméně já považuji za standard nechat v průběhu výcviku jezdit žáka alespoň jednu nebo dvě vyuč. hodiny na motorce samotného a trénovat hlavně obratnost cit a stabilitu. Kterákoli autoškola může mít schválené výcvikové motorky bez druhého ovládání a provádět na nich výcvik. Takže ono to jde. Spíš jen chtít a nebát se. A to je podle ankety na AA asi právě ten největší průser...
Podle mě přibližný ideální stav: Nejdříve žáka naučím motorku ovládat a znát pravidla (což se následně úředně přezkouší - jízda zručnosti, test z pravidel) žák se stává téměř normálním řidičem. Pokud budu vidět, že si v provozu není moc jistý tak třeba budu jezdit ještě chvíli s ním, a jakmile se s žákem shodneme, že je jeho chování v provozu je přijatelné budu mu po zbytek výcviku dělat doprovod na druhé motorce a dávat mu přes intercom rady a návrhy. Následně náročná zkouška kdy jede pochopitelně sám a komisař ho sleduje zezadu.

Rozhodně jsem však proti tomu aby doprovod při výcviku na motocyklech prováděl učitel v autě!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 09:56 | Nahoru | #68
Maty_Kolin> no to byla doba, než ses tady ozval, k mému vyjadřování tady, neber doslova co tady napíšu, spíš někde mezi řádky, Provokováním, oponováním a komunikaci přizpůsobené tomuto webu se dá rozvířit diskuze, která teprve k něčemu bude směřovat.

Ty se mě pokus přesvědčit, že AA nejsou jen ( darmožrouti ) a já se rád tvého semináře zůčastním. Jinak já se chci dopracovat k tomu, aby bylo jasně dané zákonem kdo je při výcviku řidič, aby si lidi nechodily do autoškoly jen pro řidičáky, líbilo by se aby byla stanovena minimální cena za kurz a odbourali se ty debilové ze slevomatu a některé lékaře co orazítkovali žádost do autoškoly bych rád posadil do výcvikového vozidla, aby viděli pod co se podepsali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 10:01 | Nahoru | #69
SCANDAL> Když ona cena naprosto nevypovídá o tom, co člověka v autoškole čeká. Dokonce ani zkušenosti těch, co v té samé autoškole dělali řidičák na auto. Schválně jsem šel do autoškoly, která byla rozhodně z těch "drahých" a přítelkyně tam dělala papíry na auto, naprosto korektně, odježděno, výuka, všechno. A přesto jsem strávil v autoškole při velkým áčku delší čas čekáním na výsledky zkoušky a komisaře než celým výcvikem včetně jízd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 10:22 | Nahoru | #70
SCANDAL> jasně, moje hlody ber také s rezervou... nevím jestli zrovna diskuse na m.cz je to pravé ořechové, ale zase se tu můžou vyjádřit i "laici" jinak by mě zajímalo s kým na MD jsi v kontaktu a jak se to vyvíjí (kdyžtak klidně do PM)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 10:58 | Nahoru | #71
todvora>

A přesto jsem strávil v autoškole při velkým áčku delší čas čekáním na výsledky zkoušky a komisaře než celým výcvikem včetně jízd.

tomu nerozumím?

(reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 11:08 | Nahoru | #72

Maty_Kolin píše: SCANDAL> jasně, moje hlody ber také s rezervou... nevím jestli zrovna diskuse na m.cz je to pravé ořechové, ale zase se tu můžou vyjádřit i "laici" jinak by mě zajímalo s kým na MD jsi v kontaktu a jak se to
vyvíjí (kdyžtak klidně do PM)



Ale tak m.cz stále probírají autoškoly, tak proč tu nedat možnost se od nás dozvědět něco z našeho pohledu, pokud o kontakty na MD, tak radši kdy někdy osobně. Přemýšlím ale o tom, že by sem rád viděl dopravního experta Humla jak zvládá motorku, když o nich tak káže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 11:11 | Nahoru | #73
SCANDAL> Jako že jsem jezdil 120minut celkem a v učebně nebyl ani jednou, zato zkouškama jsem zabil půl dne v kuse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 11:16 | Nahoru | #74

todvora píše: SCANDAL> Jako že jsem jezdil 120minut celkem a v učebně nebyl ani jednou, zato zkouškama jsem zabil půl dne v kuse



Pokud jde o závěrečky, tak ty sou v režii příslušného magistrátu, s tím autoškola nic nenadělá. Pokud si na motorce jezdil jen dvě hoďky, tak to je smutný.

(reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 12:46 | Nahoru | #75
SCANDAL> Je mi to jasný, nemám problém s tím, že jsem zabil půl dne, čekal jsem to. Co mě pobavilo je že samotnej komplet výcvik zabral výrazně méně.

Smutný to je, na druhou stranu já si musel pokaždý brát volno z práce a dojíždět, dost se blížila zima, tak sem nakonec byl rád, že sem měl řidičák v mžiku. Přistupoval jsem k tomu tak, že je to prostě jen způsob, jak mít papíry. A podle toho se taky doteď chovám na motorce, pomálu se to učím, nejezdím nadoraz a podobně. Vím že spousta lidí píše, že takový lidi nemaj na silnici co dělat, ale za svou letošní první sezónu jsem najezdil 8kkm bez jedinýho problému, myslím že delší výcvik v autoškole by na tom asi nic moc nezměnil.

Zas ta autoškola

15.9.2011 v 18:48 | Nahoru | #76
Co vám na tom vadí? Dle mě jde o to jak je řešené druhé řízení Já když jsem jezdil AMko na Jawě Dandy 50, jsem o druhém řízení skoro nevěděl, na A1 na Yamaze XT 125R jstem si na ně chvilku zvykal a když jsem nedávno vezl Matymu Suzuki GN(?)125 tak jsem si druhého řízení všimnul až na pumpě to jsem čuměl jak je přes to dokonalej přístup do nádrže, ale šlo to. Takže řekl bych, až se žák sám udrží na motorce, nechat ho na cvičišti chvilku ať si sám zajezdí, a von si zvykne. Konec konců, kdo zvládne autoškoláckou vyhrkanou motorku (pokud vyhrkaná je) s dvojím řízením, zvládne pak jízdu skoro na všem. Taky jsem v autoškole nadával na Dandynu když jsem vzal za přední brzdu, promáčknul ji až po heft a vono nic, a učitel s humorem poznamenal "asi před třemi lety se mi vylila kapalina " ale pak jsem uměl jezdit na motorce která nebrzdí (zadní ji taky moc nebrzdila). Takže dle mě lidi co maj IQ (inteligence-schopnost přizpůsobit se) se přizpůsobí a naučí se jezdit třeba na motorce s trojitým řízením

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 22:56 | Nahoru | #77

SCANDAL píše: Maty_Kolin> no to byla doba, než ses tady ozval, k mému vyjadřování tady, neber doslova co tady napíšu, spíš někde mezi řádky, Provokováním, oponováním a komunikaci přizpůsobené tomuto webu se dá rozvířit diskuze, která teprve k něčemu bude směřovat.

Ty se mě pokus přesvědčit, že AA nejsou jen ( darmožrouti ) a já se rád tvého semináře zůčastním. Jinak já se chci dopracovat k tomu, aby bylo jasně dané zákonem kdo je při výcviku řidič, aby si lidi nechodily do autoškoly jen pro řidičáky, líbilo by se aby byla stanovena minimální cena za kurz a odbourali se ty debilové ze slevomatu a některé lékaře co orazítkovali žádost do autoškoly bych rád posadil do výcvikového vozidla, aby viděli pod co se podepsali.



SCANDAL> členové VR AA nemají za svoji práci nic, takže nevím, kde jsi sebral ty darmožrouty. A kdyby nebylo zástupců profesních sdružení autoškol (AA a PSA), tak dnes tady mohla být jen jedna celostátní autoškola a jedno celostátní školicí středisko. Díky připomínkám od AA a PSA je vše relativně přijatelné. Co se týká novely či nového zákona - AA i PSA jednoznačně prosazují tvrdší a náročnější zkoušky ve srovnání s dneškem, u motorek nikdo nechce rušit druhé ovládání, to je opravdu potřebné, ale je nutné, aby zkoušku jel žák sám za doprovodu ve druhém vozidle. A to si musí také vyzkoušet. Takže příprava na motorce tak, jak psal MATY (cvičiště + teorie, pak zkouška z teorie + dovednosti a pak teprve do provozu, nejprve s učitelem za zády a pak sám s doprovodem + interkom.

Co se týká počtu hodin, také se mi nelíbí těch 13 h u motorky, ale co nám brání jezdit víc? Nic, ty hodiny jsou minimální počty. Je pravdou, že když doporučím lidem další hodiny navíc, tak se kroutí, ale je to jen o komunikaci. Mě spíše vadí to, že nikdo si nechce došlápnout na nabídky typu slevomat a pod., stejně tak hodnotím i nabídky B za 5500 Kč i méně. Někdy mám pocit, že se nikomu do toho nechce, protože takový stav mu vyhovuje (možnost korupce).

Jinak bych se také rád dočkat toho, že si lidi nebudou chodit do AŠ jen pro řidičáky, ale proto, aby se něco naučili. Ale toho se asi u nás nedočkáme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 23:37 | Nahoru | #78
HonzaČ> naprosto s tebou souhlasím. Ještě k tomu ŘP sk.B za 5500,- apod: Máme tu v Teplicích taky takovou autoškolu (bez SLEVOMATU apod!!!). Nechápu, jak se uživí - má poměrně rozsáhlý vozový park (zastaralý, takže spolehlivost aut asi nic moc), zaměstnává učitele, nechápu, jak na to s takovou cenou dokáže vydělat. Po odečtení nákladů na servis, PHM a platy učitelů musí být zákonitě v mínusu. A navíc nám tu v okolí totálně ku.ví ceny...

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

17.9.2011 v 09:10 | Nahoru | #79
Ked som robil vodičák pred rokmi ja, tak som len krúžil po cvičisku jak magro stále dokola. Ani som nevedel, že s motorkou sa jazdí aj v meste. Aj skúšky spočívali v tom, že som spravil jednu osmičku, prešiel medzi kuželky a mal som hotovo. Ale ja som už 4 roky behal na panelke, vtedy sa vodičáky nejak neriešili. Teraz by som tú odvahu nemal.

(reakce na) Zas ta autoškola

17.9.2011 v 14:46 | Nahoru | #80
Tento ctvrtek jsem rozsiroval ridicak - na starsi ER 5, ktera mimo jine mela uplne ostresnou spojku :). Dvoje riditka jsem nepocitoval ani v nejmensim, a tim myslim malou rychlost v zatackach s "normalnim" komisarem.

Jinak vic k tematu: dvoje riditka na jizdach, ale na zkousky s komisarem bych se zastal spis jednech riditek.

(reakce na) Zas ta autoškola

17.9.2011 v 21:16 | Nahoru | #81

bak.hacker píše: HonzaČ> naprosto s tebou souhlasím. Ještě k tomu ŘP sk.B za 5500,- apod: Máme tu v Teplicích taky takovou autoškolu (bez SLEVOMATU apod!!!). Nechápu, jak se uživí - má poměrně rozsáhlý vozový park (zastaralý, takže spolehlivost aut asi nic moc), zaměstnává učitele, nechápu, jak na to s takovou cenou dokáže vydělat. Po odečtení nákladů na servis, PHM a platy učitelů musí být zákonitě v mínusu. A navíc nám tu v okolí totálně ku.ví ceny...



Takový autoškol je v ČR mraky. Jak to dělají, skutečně nevím a ani vlastně vědět nechci. Ale jediné vysvětlení, jak se uživí, je to, že prostě neodjezdí to, co stanovuje zákon č. 247, prostě krátí délku hodin nebo jejich počet, jinak to nejde. Vlastně jde, dotují AŠ z jiné činnosti, ale to asi také není OK, neboť by se to dalo hodnotit jako krácení daní. Ale to by to musel někdo kontrolovat.

Když jsem se o tom bavil s D. Proske, který provozuje AŠ v Německu a pochází z ČR, tak tam mají předepsáno 12 tzv. speciálních jízd. Ty musí odjet. A jak připraví žáka před těmito jízdami se nikdo neptá, ale pokud nevykáže min. 8 jízd předtím, tak už po něm jdo kontrolní orgány (finanční, odborné). U nás se tím nikdo nezabývá a je to každému jedno. Proto jsou ceny tak nízké a seriozní AŠ, které chtějí žáky něco naučit, jsou bez šance a pouze živoří.

Ještě přidám poznámku k ohodnocení učitelů - ona by stačila kontrola z úřadu práce a ze sociálky. A hned by bylo vidět, jak je platí a jak vykazuje hodiny. Ta kontrola by ale musela být společná s kontrolou odbornou, tedy státního dozoru. Ten by měl možnost kontrolovat evidenci žáků a odučených hodin a sociálka výkazy u zaměstnanců. A asi by se divili, co jde vykázat.

Naposledy editováno 17.09.2011 21:22:41
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist