1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola
1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola
Takže akorát pozdravím kolegy. Mimochodem ve fóru na webu AA jsem toho k touto tématu napsal docela dost. Nějak mě nebaví to dokola opakovat.
Všechny ankety řídítka ANO/NE jsou nah.vno a v podstatě se snad shodneme že ideální by byla kombinace S/BEZ podle konkrétních schopností žáka a konkrétní fáze výcviku! Jasný že 15-16leté vykulené tele které nevidí ani stopku nebo červenou do provozu samotného pustit nelze, na druhou stranu běžně provádím výcvik kdy již pokročilejší žák jezdí sám a také s tím není problém.
Poznámka o padesátikilovém chcípáčkovi mě fakt pobavila , nahatý vážim 68kg, (kdo mě zná mi dá za pravdu že jsem docela chcípáček, takže ten výraz mě vůbec nevadí). Ovšem nějak moc nerozumím souvislosti mezi vahou jezdce (učitele) a a schopností udržet motorku. Nemám problém udržet motorku se 130kg žákem pokud je potřeba, stejně tak mě i s motorkou udrží drobné děvče. Naopak když si někdo umane že to složí tak to prostě složí i kdyby za ním seděl místo učitele superman. Takže argument že učitel musí být těžký aby to udržel u mě fakt neprojde
Jinak scandala považuji za jednoho z těch "lepších" autoškoláků takže je mi divné proč píše, cituji: "Dnešní výuka spočívá v tom, že žák sedí na motorce sám teprve až s řidičákem a to je špatně". Nechci tedy nikoho tahat za slovo takže to že při výuce žák nesedí na moto ani sám ani s učitelem nýbrž sedí někde na učebně v lavici pominu. Nicméně já považuji za standard nechat v průběhu výcviku jezdit žáka alespoň jednu nebo dvě vyuč. hodiny na motorce samotného a trénovat hlavně obratnost cit a stabilitu. Kterákoli autoškola může mít schválené výcvikové motorky bez druhého ovládání a provádět na nich výcvik. Takže ono to jde. Spíš jen chtít a nebát se. A to je podle ankety na AA asi právě ten největší průser...
Podle mě přibližný ideální stav: Nejdříve žáka naučím motorku ovládat a znát pravidla (což se následně úředně přezkouší - jízda zručnosti, test z pravidel) žák se stává téměř normálním řidičem. Pokud budu vidět, že si v provozu není moc jistý tak třeba budu jezdit ještě chvíli s ním, a jakmile se s žákem shodneme, že je jeho chování v provozu je přijatelné budu mu po zbytek výcviku dělat doprovod na druhé motorce a dávat mu přes intercom rady a návrhy. Následně náročná zkouška kdy jede pochopitelně sám a komisař ho sleduje zezadu.
Rozhodně jsem však proti tomu aby doprovod při výcviku na motocyklech prováděl učitel v autě!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
Ty se mě pokus přesvědčit, že AA nejsou jen ( darmožrouti ) a já se rád tvého semináře zůčastním. Jinak já se chci dopracovat k tomu, aby bylo jasně dané zákonem kdo je při výcviku řidič, aby si lidi nechodily do autoškoly jen pro řidičáky, líbilo by se aby byla stanovena minimální cena za kurz a odbourali se ty debilové ze slevomatu a některé lékaře co orazítkovali žádost do autoškoly bych rád posadil do výcvikového vozidla, aby viděli pod co se podepsali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
A přesto jsem strávil v autoškole při velkým áčku delší čas čekáním na výsledky zkoušky a komisaře než celým výcvikem včetně jízd.
tomu nerozumím?
Maty_Kolin píše: SCANDAL> jasně, moje hlody ber také s rezervou... nevím jestli zrovna diskuse na m.cz je to pravé ořechové, ale zase se tu můžou vyjádřit i "laici" jinak by mě zajímalo s kým na MD jsi v kontaktu a jak se to
vyvíjí (kdyžtak klidně do PM)
Ale tak m.cz stále probírají autoškoly, tak proč tu nedat možnost se od nás dozvědět něco z našeho pohledu, pokud o kontakty na MD, tak radši kdy někdy osobně. Přemýšlím ale o tom, že by sem rád viděl dopravního experta Humla jak zvládá motorku, když o nich tak káže.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
todvora píše: SCANDAL> Jako že jsem jezdil 120minut celkem a v učebně nebyl ani jednou, zato zkouškama jsem zabil půl dne v kuse
Pokud jde o závěrečky, tak ty sou v režii příslušného magistrátu, s tím autoškola nic nenadělá. Pokud si na motorce jezdil jen dvě hoďky, tak to je smutný.
Smutný to je, na druhou stranu já si musel pokaždý brát volno z práce a dojíždět, dost se blížila zima, tak sem nakonec byl rád, že sem měl řidičák v mžiku. Přistupoval jsem k tomu tak, že je to prostě jen způsob, jak mít papíry. A podle toho se taky doteď chovám na motorce, pomálu se to učím, nejezdím nadoraz a podobně. Vím že spousta lidí píše, že takový lidi nemaj na silnici co dělat, ale za svou letošní první sezónu jsem najezdil 8kkm bez jedinýho problému, myslím že delší výcvik v autoškole by na tom asi nic moc nezměnil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
SCANDAL píše: Maty_Kolin> no to byla doba, než ses tady ozval, k mému vyjadřování tady, neber doslova co tady napíšu, spíš někde mezi řádky, Provokováním, oponováním a komunikaci přizpůsobené tomuto webu se dá rozvířit diskuze, která teprve k něčemu bude směřovat.
Ty se mě pokus přesvědčit, že AA nejsou jen ( darmožrouti ) a já se rád tvého semináře zůčastním. Jinak já se chci dopracovat k tomu, aby bylo jasně dané zákonem kdo je při výcviku řidič, aby si lidi nechodily do autoškoly jen pro řidičáky, líbilo by se aby byla stanovena minimální cena za kurz a odbourali se ty debilové ze slevomatu a některé lékaře co orazítkovali žádost do autoškoly bych rád posadil do výcvikového vozidla, aby viděli pod co se podepsali.
SCANDAL> členové VR AA nemají za svoji práci nic, takže nevím, kde jsi sebral ty darmožrouty. A kdyby nebylo zástupců profesních sdružení autoškol (AA a PSA), tak dnes tady mohla být jen jedna celostátní autoškola a jedno celostátní školicí středisko. Díky připomínkám od AA a PSA je vše relativně přijatelné. Co se týká novely či nového zákona - AA i PSA jednoznačně prosazují tvrdší a náročnější zkoušky ve srovnání s dneškem, u motorek nikdo nechce rušit druhé ovládání, to je opravdu potřebné, ale je nutné, aby zkoušku jel žák sám za doprovodu ve druhém vozidle. A to si musí také vyzkoušet. Takže příprava na motorce tak, jak psal MATY (cvičiště + teorie, pak zkouška z teorie + dovednosti a pak teprve do provozu, nejprve s učitelem za zády a pak sám s doprovodem + interkom.
Co se týká počtu hodin, také se mi nelíbí těch 13 h u motorky, ale co nám brání jezdit víc? Nic, ty hodiny jsou minimální počty. Je pravdou, že když doporučím lidem další hodiny navíc, tak se kroutí, ale je to jen o komunikaci. Mě spíše vadí to, že nikdo si nechce došlápnout na nabídky typu slevomat a pod., stejně tak hodnotím i nabídky B za 5500 Kč i méně. Někdy mám pocit, že se nikomu do toho nechce, protože takový stav mu vyhovuje (možnost korupce).
Jinak bych se také rád dočkat toho, že si lidi nebudou chodit do AŠ jen pro řidičáky, ale proto, aby se něco naučili. Ale toho se asi u nás nedočkáme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola
1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola
Jinak vic k tematu: dvoje riditka na jizdach, ale na zkousky s komisarem bych se zastal spis jednech riditek.
bak.hacker píše: HonzaČ> naprosto s tebou souhlasím. Ještě k tomu ŘP sk.B za 5500,- apod: Máme tu v Teplicích taky takovou autoškolu (bez SLEVOMATU apod!!!). Nechápu, jak se uživí - má poměrně rozsáhlý vozový park (zastaralý, takže spolehlivost aut asi nic moc), zaměstnává učitele, nechápu, jak na to s takovou cenou dokáže vydělat. Po odečtení nákladů na servis, PHM a platy učitelů musí být zákonitě v mínusu. A navíc nám tu v okolí totálně ku.ví ceny...
Takový autoškol je v ČR mraky. Jak to dělají, skutečně nevím a ani vlastně vědět nechci. Ale jediné vysvětlení, jak se uživí, je to, že prostě neodjezdí to, co stanovuje zákon č. 247, prostě krátí délku hodin nebo jejich počet, jinak to nejde. Vlastně jde, dotují AŠ z jiné činnosti, ale to asi také není OK, neboť by se to dalo hodnotit jako krácení daní. Ale to by to musel někdo kontrolovat.
Když jsem se o tom bavil s D. Proske, který provozuje AŠ v Německu a pochází z ČR, tak tam mají předepsáno 12 tzv. speciálních jízd. Ty musí odjet. A jak připraví žáka před těmito jízdami se nikdo neptá, ale pokud nevykáže min. 8 jízd předtím, tak už po něm jdo kontrolní orgány (finanční, odborné). U nás se tím nikdo nezabývá a je to každému jedno. Proto jsou ceny tak nízké a seriozní AŠ, které chtějí žáky něco naučit, jsou bez šance a pouze živoří.
Ještě přidám poznámku k ohodnocení učitelů - ona by stačila kontrola z úřadu práce a ze sociálky. A hned by bylo vidět, jak je platí a jak vykazuje hodiny. Ta kontrola by ale musela být společná s kontrolou odbornou, tedy státního dozoru. Ten by měl možnost kontrolovat evidenci žáků a odučených hodin a sociálka výkazy u zaměstnanců. A asi by se divili, co jde vykázat.
Naposledy editováno 17.09.2011 21:22:41