globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zas ta autoškola
12.9.2011 v 10:07
Já se Vás tu ptal, kdy jste začínali na motorkách a zároveň mě zajímalo na ministerstvu dopravy proč se tady ještě stále vyučuje tou zastaralou a pro mě nepochopitelnou metodou v autoškolách s dvouma řidítkama. Nějak mi furt vychází, že všichni co na těch motorkách jezdíme jsme začali v předškolním a nebo školním věku a nikdo z nás takovou hovadinu jako je motorka vypadající jako pavouk nepotřeboval.Na stránkách asociace autoškol ( ostatně to je spolek od kterého se distancuje i její zakladatel ) jsem našel anketu, jestli učit na motorkách s druhým ovládáním a nebo bez a fakt mě zarazilo, že taková hromada hlasujích preferuje dvoje řidítka. Je sice pravda, že statistiky a ankety jsou zavádějící, ale přesto by mě fakt zajímalo co na to Vy tady.
Anketa: výcvik a zkouška samostatně a nebo s druhým ovládáním
samostatně
58%
87
dvoje řidítka
42%
62

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

15.9.2011 v 23:37 | Nahoru | #1
HonzaČ> naprosto s tebou souhlasím. Ještě k tomu ŘP sk.B za 5500,- apod: Máme tu v Teplicích taky takovou autoškolu (bez SLEVOMATU apod!!!). Nechápu, jak se uživí - má poměrně rozsáhlý vozový park (zastaralý, takže spolehlivost aut asi nic moc), zaměstnává učitele, nechápu, jak na to s takovou cenou dokáže vydělat. Po odečtení nákladů na servis, PHM a platy učitelů musí být zákonitě v mínusu. A navíc nám tu v okolí totálně ku.ví ceny...

(reakce na) Zas ta autoškola

17.9.2011 v 21:16 | Nahoru | #2

bak.hacker píše: HonzaČ> naprosto s tebou souhlasím. Ještě k tomu ŘP sk.B za 5500,- apod: Máme tu v Teplicích taky takovou autoškolu (bez SLEVOMATU apod!!!). Nechápu, jak se uživí - má poměrně rozsáhlý vozový park (zastaralý, takže spolehlivost aut asi nic moc), zaměstnává učitele, nechápu, jak na to s takovou cenou dokáže vydělat. Po odečtení nákladů na servis, PHM a platy učitelů musí být zákonitě v mínusu. A navíc nám tu v okolí totálně ku.ví ceny...



Takový autoškol je v ČR mraky. Jak to dělají, skutečně nevím a ani vlastně vědět nechci. Ale jediné vysvětlení, jak se uživí, je to, že prostě neodjezdí to, co stanovuje zákon č. 247, prostě krátí délku hodin nebo jejich počet, jinak to nejde. Vlastně jde, dotují AŠ z jiné činnosti, ale to asi také není OK, neboť by se to dalo hodnotit jako krácení daní. Ale to by to musel někdo kontrolovat.

Když jsem se o tom bavil s D. Proske, který provozuje AŠ v Německu a pochází z ČR, tak tam mají předepsáno 12 tzv. speciálních jízd. Ty musí odjet. A jak připraví žáka před těmito jízdami se nikdo neptá, ale pokud nevykáže min. 8 jízd předtím, tak už po něm jdo kontrolní orgány (finanční, odborné). U nás se tím nikdo nezabývá a je to každému jedno. Proto jsou ceny tak nízké a seriozní AŠ, které chtějí žáky něco naučit, jsou bez šance a pouze živoří.

Ještě přidám poznámku k ohodnocení učitelů - ona by stačila kontrola z úřadu práce a ze sociálky. A hned by bylo vidět, jak je platí a jak vykazuje hodiny. Ta kontrola by ale musela být společná s kontrolou odbornou, tedy státního dozoru. Ten by měl možnost kontrolovat evidenci žáků a odučených hodin a sociálka výkazy u zaměstnanců. A asi by se divili, co jde vykázat.

Naposledy editováno 17.09.2011 21:22:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist