paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - přechod ze sportu
Tak jsem po se po několika letech opět rozhodl vrátit zpět na začátek. Tj. přesedlat ze supersportu na endurko. Technické parametry atd. znám, něco načteno mám taky, ale co chybí je zkušenost z provozu a relativního terénu. Proto budu rád za Vaše rady. Nastíním tedy situaci. Na motorkách mám naježděno něco kolem 80 000 km z toho nejvíc na FZS 600 a CBR 929RR.

Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:

Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet

S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně

Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..

P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
Anketa: Kterou byste volili
Honda XRV 750 Africa Twin
14%
15
Suzuki DL 1000 V-Strom
12%
13
BMW R 1100 GS
3%
3
BMW R 1150 GS
31%
34
Yamaha TDM 850
4%
4
Yamaha TDM 900
8%
9
Honda XL 1000V Varadero
12%
13
Aprilia ETV 1000 Caponord
18%
20

Výběr endura - přechod ze sportu

7.9.2011 v 23:38 | Nahoru | #31
Za mně GS, Afrika a místo toho ostatního si do výběru přidej SuperTenérku - na cestovních 120 - 150 ti bude i ve dvou stačit jakákoliv z nich a kdyby tě ten terén chytil víc, dá se na nich projet opravdu hodně.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 07:58 | Nahoru | #32
BagoBorec> díky díky díky to je přesně ono

Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 09:04 | Nahoru | #33
přátelé, v případě BMW bych se chtěl zeptat proč 1150 a ne 1100? těch rozdílů mezi nimi neni moc, 1150 je novější, ale tak co jsem měl možnost vidět tak kilometrový nájezd zvládnou obrovský oba a za cenu olítaný 1150 bez ničeho se dá sehnat 1100 v parádní výbavě. To, že nemá dvě kulatý světýlka ně nějak extra netrápí. Na první roky seznamování s endurem by to mohlo možná stačít? rozdíl v $$$ nechat na servis atd..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 09:27 | Nahoru | #34
mirazciny> ...staci 45 tisic km v sedle R 1150 GS jako dlouhodobejsi zkusenost? S kamosem na cestach si obcas prostridavame jeho Afru. Mit XRV o 20 koni vic, je to SUPER motorka. V terenu je XRV pochopitelne lepsi nez bawor (21cka vpredu, uzsi stavba) a kdo chce jezdit terenni rallye na plny kule, poridi LC8A nebo Superenduro od oranzovych.

... na 1150 GS mi vyhovuje univerzalnost (nejezdim s tim motokros), pohodli, misto pro 2 lidi a hafo kramu (stan, gril, zidlicky, matrace k vode, ...), integralni brzdy s posilovacem a vypinatelnym ABS, dostatecny vykon a jednoducha udrzba, levny spotrebak + dlouhe servisni intervaly.

EDIT: .. a fantasticky podvozek (Tele/paralever) - kdo nezkusil, nepochopi.

EDIT2: ... 1150 ma plechovou nadrz - tankvak na magnety.

... nicmene, i ostatni litrova 2valcova cendura poslouzi podobne. Pokud chces vazne krizovat Evropu a Balkan, slabsi motor bych nebral.....

... 1150 GS ma trochu vetsi vykon a lepe poskladanou prevodovku (6 kvaltu) proti 1100. 1150 GSA ma zase kratsi jednicku do terenu, delsi zdvihy tlumicu, jednodilne sedlo, vetsi nadrz a lepsi plexi (vetsi).

EDIT3: ... idelani by bylo, se na vsem osobne projet. Me bawor sedi jak prdel na hrnci, Tobe nemusi....

Naposledy editováno 08.09.2011 13:16:55

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 17:05 | Nahoru | #35

Bubak z Nemecka píše: mirazciny>

... na 1150 GS mi vyhovuje univerzalnost (nejezdim s tim motokros), pohodli, misto pro 2 lidi a hafo kramu (stan, gril, zidlicky, matrace k vode, ...), integralni brzdy s posilovacem a vypinatelnym ABS, dostatecny vykon a jednoducha udrzba, levny spotrebak + dlouhe servisni intervaly.



to je to po čem pasu, zejména ten gril a stan se asi docela povozí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 18:02 | Nahoru | #36

BagoBorec píše: ...Já myslím, že jde převážně o to, aby ho motorka v co největším pohodlí dovezla na místo v mapě, na který ukáže prstem - ať už je to 10, nebo 10tis kilometrů.A nemějte mi to za zlé, ale na převládající přesuny po Evropě po silnicích první třídy(ano, včetně Rumunska, Ukrajiny...) existujou zajisté lepší mašiny, nežli tohle svým způsobem "hard"enduro.Ten výkonovej deficit tam s takhle naloženou mašinou (počítám klidně i 200 kg nákladu) bude dost nepříjemnej.No, možná to nebude vyloženě deficit, ale tu Afru by hnal jak nadmutou kozu - zatímco u "ostatních" by jel s klidem na čtvrt plynu cestokou 120.Prostě - není nad to ty koně mít v rezervě ...


Tu fotku jsem sem dal spíš kvůli těm zmínkám o slabým podvozku, motoru, ... Všechno to jsou jenom plky. Jsou kluci, co Evropu, Balkán, dálný východ procestovali na jednobuchu - XT, Big, .... Hošťálek jel z Číny na Yuki 200 ..... Ovšem pokud jde primárně o pohodlí (svým způsobem luxus) a přehršle výkonu, nechť si koupí cokoliv chce.
Jinak o převládajících přesunech po Evropě nebyla v zadání žádná zmínka, ale možná jsem tošpatně pochopil. Zadání bylo: "... Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce , když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. "
Pokud si někdo kupuje na cestování po Praze, dojíždění do práce, ... velký GS, je to prostě king . Na tohle úplně bohatě stačí malý GS a tu výhledově plánovanou delší štreku i ve dvou zvládne s prstem v nose. Hold ho ta sedinka bude třeba bolet trochu víc - nota bene, kdo není zvyklý a vyrazí na delší cestu, toho bude sedinka bolet na čemkoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 18:38 | Nahoru | #37
Janek> Pak jsou stejně tak kluci, co dojeli na pionýru do Fara, nebo na pinckách transpublik.Jo, to víš že se to dá, ale to pak může jet v extrému třeba i na kole, nebo pěšky...
Pokud mám prachy, řidičák a ostatní potřebný propriety(včetně zkušeností, samozřejmě!), pak nevidim důvod proč dopřávat prdeli sadomasochistickej zážitek na jednobuchu, když na dlouhý cesty s velkým nákladem existují zcela prokozatelně lepší a pohodlnější mašiny.

Přijde mi to, že se nám tady snažíš namluvit něco ve stylu "I s malým kašpárkem se dá zahrát..."...ale nás neoklameš!

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 18:56 | Nahoru | #38

BagoBorec píše: ...Přijde mi to, že se nám tady snažíš namluvit něco ve stylu "I s malým kašpárkem se dá zahrát..."...ale nás neoklameš!


Asi jsi to nepochopil. Jde o to, že primárně (hlavně, převážně) s tou motorkou bude jezdit po Praze, do práce a kdesi po našich silničkách. A časem počítá s nějakou delší cestou .... Alespoň to tak napsal.
A nejednou se z toho dělá, že potřebuje expediční motorku .
Tak by bylo dobrý, kdyby sis to ujasnil .
Na to opravdu stačí bez jakýchkoliv sadomasochistických prožitků jednobuch 650 .

Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 19:00 | Nahoru | #39
ovladatelnosti se u bmw vubec neboj...jak se to rozjede tak paráda a stím raidem co má se otočíš skoro všude

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 21:38 | Nahoru | #40
Janek má pravdu.Pokud bude majoritní část ježdění do práce,je motorka typu GS přepich.Ale ten si dopřeje hodně lidí,co jim nevadí se tahat s obludou po městě.Já šel do dvouválu dvakrát,a jak jsem se vracel k jednoválu.Právě kvůli mému stylu ježdění.Do práce,po okolí,a sem tam trochu delší štreka.Na to dvouvál nětreba.

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

9.9.2011 v 08:52 | Nahoru | #41
Anti> ... ale vubec ne. Obluda se da tahat po meste v pohode - zvlaste bez kufru. Nejsirsi misto u bawora jsou riditka. Ja jsem trochu extremista a do kanclu v Reichu to mam jednu streku 680 km, z toho pulku po dalnici. Jednobuch bych privezl zpatky na voziku s rozstriknutym motorem.

... taky dneska to mam slabsi s casem, kdyz se utrhnu o vikendu projet - je to 2-3 tisice km... prestoze me rada G od modro-bilych velmi oslovila Xcountry/Xchallenge a ted i GS ... 2-3 motorky nemam kam dat ani jak zaplatit, takze kompromis je 1150 GS.

Hlavne si to musi sam vyzkouset a uvidi.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

9.9.2011 v 09:57 | Nahoru | #42
tak ve výběrů zůstávájí pouze

Africa Twin
1100GS
1150GS

Stroma 1000 jsem si projel z Prahy do Mělníka, tam jsem sjel na lesní cestu po dešti takže žádná bažina, obuto bohužel nevim, vzhledově jako mitas E08 takže uznávám, že spíš silníční a na suchou polňačku. No žádná sláva, pohodlíčko, to jo, ale nesedí mi, divný těžiště, na tý lesní cestě to bylo s hodně vytřeštěnýma očima a jen jsem si tak potvrdil předchozí zkušenost

Nechci přímo srovnávat, ale podobný to mám i s Varaderem, který jsem zkoušel ještě s jíným stromem někdy před rokem.. Takže tudy cesta nevede - tím je nehaním, jenom nejsou pro mě asi to pravý, v rodině máme DL jak 650 tak litr a majitelé jsou spokojený

Afrika zůstává, jednak proto, že se mi vždycky líbila. Pěknej kousek se dá sehnat do 90 tis. ač se mi to zdá stejně předražený. Slabší výkon bude znát při cestování ve dvou, nicméně třeba na ukrajinu a dál bych stejně jel sám..

GSa - 1100 s komplet kuframa, vybavená do 100 000,-
- 1150 je prostě dražší a krom 6tky toho nenabízí zase o tolik víc co bych asi využil

Líbí se mi, že jsou to tanky, který pojmou obrovskej náklad a když cestuju tak nikdy ne nalehko, viz. zmíněný gril, spacáky, stany, jídlo atd. Top case jsem měl i na fárošovi, doubravka mi na něj zmáknul pěknou plotnu

Výběr endura - přechod ze sportu

9.9.2011 v 10:31 | Nahoru | #43
Nakonec u tý brambory skončíš
1100 nemůžu hodnotit, ale na 1150 jsem kousek jel a je to vážně fajnový svezeníčko

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

9.9.2011 v 11:49 | Nahoru | #44
 

mirazciny píše: tak ve výběrů zůstávájí pouze

Africa Twin
1100GS
1150GS

Afrika zůstává, jednak proto, že se mi vždycky líbila. Pěknej kousek se dá sehnat do 90 tis. ač se mi to zdá stejně předražený. Slabší výkon bude znát při cestování ve dvou, nicméně třeba na ukrajinu a dál bych stejně jel sám..

GSa - 1100 s komplet kuframa, vybavená do 100 000,-
- 1150 je prostě dražší a krom 6tky toho nenabízí zase o tolik víc co bych asi využil

Líbí se mi, že jsou to tanky, který pojmou obrovskej náklad a když cestuju tak nikdy ne nalehko, viz. zmíněný gril, spacáky, stany, jídlo atd. Top case jsem měl i na fárošovi, doubravka mi na něj zmáknul pěknou plotnu



Ahoj,

ta standardní šestka u 1150 odpovídá pětce u 1100.

V podstatě je to tak, že 5 stupňová převodovka u 1100 GS má trochu větší rozestupy převodových poměrů než je tomu u 6 stupňové převodovky u 1150 GS.

Což v případě velmi pružného motoru u boGSera není žádný handicap, ale naopak výhoda - netřeba tolik řadit, protože motor to všechno krásně pobere.

S trochou nadsázky - dokonce i hypotetická 4 stupňová převodovka by za normální jízdy posloužila u Báwa prakticky stejně dobře jako 5ti nebo 6ti stupňová...

___

Být Tebou, kdybych se rozhodoval už jenom mezi 1100 a 1150 GS, nestavěl bych ty dvě mašiny proti sobě, ale bral bych kteroukoliv z nich podle stavu, ceny a prodejce.

Koupě 1100 GS bych se nebál a kdybych opět kápnul na zachovalou 11-ku za přijatelnou cenu, ani chvíli bych se nerozmýšlel. Ta mašina je nesmrtelná a když se o ni budeš alespoň minimálně starat, bude Ti dlouho a spolehlivě sloužit. A v případě potřeby nebudeš mít problém ji zase odprodat s minimální finanční ztrátou někomu dalšímu do dobrých rukou.

Jezdím na 1100 GS dva roky a neměnil bych - je to spolehlivý robustní stroj za dobrou cenu, lehce amatérsky servisovatelný, v případě potřeby snadno opravitelný, s vynikajícím podvozkem i motorem, výkonný a přitom s nízkou spotřebou, držící si dlouhodobě jak svoji užitnou hodnotu, tak i oblíbenost a cenu na trhu.
 
 
Snad Ti to alespoň trošku pomůže

 
 


EDIT: Vložení fotečky
 

Naposledy editováno 09.09.2011 12:41:08

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

9.9.2011 v 14:52 | Nahoru | #45
mirazciny> Vidíš,vlastní zkušenosti jsou k nezaplacení
V tomoto výběru bych šel asi do BMW.Přeci jenom,jak píšeš Afriky jsou předražené a obsah navíc půjde poznat.A tím nemyslím na výkonu ale především na krouťáku.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

10.9.2011 v 10:42 | Nahoru | #46
Možná se někomu zdá, že si tu hřeju svou polívku, ale vycházím tak nějak z vlastní zkušenosti.
Na motorkách jezdím už roky a vždycky to byly jen silnice. Taky jsem sem tam vyjel za hranice kraje na nějaký ten výlet nebo návštěvu rodičů do vých. čech, ale převážnou část mého ježdění tvořila cesta do práce a po Plzni. Byly to cesty tak do 20 km. Taky jsem si říkal, že když občas budu cestovat po zemi české, musím mít dostatečně nadimenzovaný motocykl. Nakonec jsem skončil u VFR 800 s tím, že na cestování je to opravdu vhodný motocykl. Po pár měsících mi ale začlo být líto týrat VFR na takové to krátké dojíždění a pořídil jsem si Yuki 200 Cross.
Suma sumárum, nakonec to dopadlo tak, že jsem od jara do podzimu najel na (většinou zatracovaný číně) Yuki 4000 km (a najel bych i víc, kdyby mi ji neukradli) a na VFR jsem najel necelý 2000 km. Zjistil jsem, že i sebelepší, pohodlnější, výkonnější, krásnější, ... motocykl nemusí být nejpraktičtější.
Potom, co mi Xuki ukradli, prodal jsem i VFR a koupil jsem KLX 650 a upřímně říkám, že jsem nikdy nebyl s ohledem na výběr motocyklu šťastnější . Je pravda, že nejdál jsem na ní byl v Brně (jedna cesta cca 300 km) a pro prdel to nebyl zrovna pěkný zážitek , ale to je tím, že už delší cesty nejezdím a prostě nejsem zvyklý. Je to jako na kole, taky když se jedeš projet jednou za uherský rok, nevíš po pár km, jak si sednout. Když budeš jezdit pravidelně, zvykneš si i na míň pohodlný sedlo. Nejvíc jsem na ní strávil osm hodin v kuse a v kombinaci terénu a silnice jsem neměl s posezem žádný problém.
Velký GS bude bezpochyby výborný motocykl, jeho koupí nic moc neztrtíš, protože v případě prodeje nebude problém sehnat nového kupce, ale jde o to, jestli to bude dobrá volba i s ohledem na praktičnost. Většinou máme všichni velký oči, až později zjistíme, že je "sousto pro nás příliš velký".

Výběr endura - přechod ze sportu

10.9.2011 v 11:08 | Nahoru | #47
ahoj, nečetl jsem všechny příspěvky, ale pokud máš 120tis tak BMW 1150.
Pokud by jsi chtěl investovat méně, tak TDM 900.

Já osobně KTM 990 STM , motorka pro všechno, ale ta cena

Výběr endura - přechod ze sportu

10.9.2011 v 23:59 | Nahoru | #48
Ono zalezi na tom, jak moc chces terenu, ne? Pokud to budes mit 50 na 50 (coz ma udajne Rallye Dakar ) tak je to neco jinyho nez kdyz budez 90 % casu na silnici, nebo kdyz ti jde spis o to mit silnicni motorku i v rumunsku, kde by se it z normalni silnicni motorky mohla snadno stat dalnicni motorka.

Tenhle druh jezdeni (cestovni enduro a 10 000 kilometru po jizni americe, nebo neco takovyho) ma vlastni web, pokud umis anglicky: http://www.advrider.com kde to s tebou radi proberou. Ja teda nejsem expert, ale kazdej druhej tam ma Vstrom a jezdi s nima sileny veci. A milion BMW.

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 10:00 | Nahoru | #49
Janek> "Když budeš jezdit pravidelně, zvykneš si i na míň pohodlný sedlo" většinu víkendových výletů na fárošovi bylo cca 300 km za den a více.

Jako příklad dávám poslední výlet - pátek až neděle cca 1200km, tento týden budu pokračovat v podobným duchu a s fárošem se tak důstojně rozloučim než ho prodám

takže o zvykání na nepohodlný sedlo nechci ani slyšet, od teď kupuju jenom mašiny s pořádným křeslem

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 10:45 | Nahoru | #50
Takže veškeré důležité parametry určuje velikost sedla?
Tak to já na to jdu trochu jinak.Koupím motorku která mi sedne a případné nedostatky si upravím k obrazu svému.Třeba to sedlo.Na minulý delší výlet jsem pod kalhoty hodil tepláky a zjistil jsem že prdel je naprosto v pohodě i po 250Km.Takže sedlo musím poupravit.

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 10:59 | Nahoru | #51
Anti> to přímo ne, ale prdel si začínám po začínajících bolestech zad od kostrče hejčkat takže ať koupim co koupim tak gelový sedlo si nechám udělat

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 13:04 | Nahoru | #52
 
mirazciny>

Napsal jsem Ti něco k Tvému užšímu výběru a dilematu R 1100 GS versus R 1150 GS...

Četls to o té šestce?
 

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 13:16 | Nahoru | #53

Dovi píše:  
mirazciny>

Napsal jsem Ti něco k Tvému užšímu výběru a dilematu R 1100 GS versus R 1150 GS...

Četls to o té šestce?
 



jasně a potěšilo mě to páč jednoho 1100 fešáka mám v hledáčku.. I po porovnávacích recenzích z jiných webů vychází 1100 líp poměrem cena/výkon atd..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 14:08 | Nahoru | #54
 
Tak držím palce při zvažování všech pro a proti.

Ona ta 1100 GS možná na první pohled není az tak pěkná jako 1150 GS, a to její "světlo z Avie" a kachní zobák se nemusí každému líbit.

Jenže ta jednoduchá objemná parabola je dostatečně veliká na to, aby stačila vyzářit teplo rozsvícené žárovky (a ta pak má výdrž a neodchází), a zobák tím svým vytvarováním a velikostí zase pěkně vede vzduch k olejovému chladiči a boGSer pak nemá problém s uchlazením i v extrémních podmínkách.



A z té dnes už skoro legendární trojice (R 1100, 1150 a 1200 GS) je ten nejstarší model takový nejvíc humpolácky robustní - v tom dobrém slova smyslu.

_____

 
Jak zní Evoluční teorie velkého GS báwa v podání jednoho kolegy a v mé mírné modifikaci:

Čtyřventilové boxery založily svoji slávu na legendárním kultovním stroji BMW R 1100 GS, vyráběném co možná nejkvalitněji, s německy poctivým typicky kovářským přístupem a bez ohledu na náklady (pomineme-li ten světlomet z autobusu).

Poté přišel model R 1150 GS(A) s levnými díly z Polska a jiných poskomunistických zemí a motorka z toho šoku byla celá pidlooká.

Do současného modelu 1200 GS se vesele perou už i díly z Číny a pidloočička se nám ňák začaly sešikmovat.

Co asi přijde dál?
Místo BMW už jenom plastový a ještě více přeelektronizovaný CMW (čajnaworák) navržený a vyrobený čínskými soudruhy a osazený štítkem Made in PRC?
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 16:16 | Nahoru | #55
Dovi> .. no levny dily z Polska nevim, ale francouzskej starter Valeo, co tam je, me uz 2x pekne nasral. V manualu a servisnich ukonech to zapadonemecti soudruzi nemaji - zadny servis to nedela, ale prasi se do nej ze spojky a tak nejdyl za 2 roky (kdo jezdi hafo, tak rocne) ho clovek musi vycistit a namazat - jinak zatuhne a je po srande.

Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 16:35 | Nahoru | #56
no naštěstí i na GS 1100 se už dají dokoupit dvoj oka když by to někomu vadilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 20:42 | Nahoru | #57
 

Bubak z Nemecka píše: Dovi> .. no levny dily z Polska nevim, ale francouzskej starter Valeo, co tam je, me uz 2x pekne nasral. V manualu a servisnich ukonech to zapadonemecti soudruzi nemaji - zadny servis to nedela, ale prasi se do nej ze spojky a tak nejdyl za 2 roky (kdo jezdi hafo, tak rocne) ho clovek musi vycistit a namazat - jinak zatuhne a je po srande.



Ten startér, to je myslím právě jeden z příkladů těch drobnějších ústupků při skokové "optimalizaci" původního osvědčeného modelu (při přechodu od 1100 k 1150)... Inovovaný (asi kvůli ceně) "francouzský" startér u 1150 GS vyráběný pro francouzského výrobce - kým a kde?

U BMW R 1100 GS je ale startér ještě původní Bosch, stejně jako prakticky kompletní elektroinstalace (včetně třeba i Lambda sondy, Hallova snímače apod.). A u své 13 let staré 1100 GS jsem ještě nemusel se startérem nic dělat (točí stále krásně a stejně ochotně), a pochybuju, že s ním něco dělal nebo nechával dělat jeho původní německý majitel.

Ovšem v zájmu objektivity - zrovna tuto svoji zkušenost bych asi neměl považovat za dobrý argument ve prospěch startéru Bosch, protože vůči prašnosti (dané konstrukčním uspořádáním) není imunní žádná značka. Spíš bych to asi měl přikládat tomu, že mašina nebyla ježděná v terénu a že jejích najetých pouhých cca 47 tisíc silničních km neznamená u stroje typu 1100 GS (i u 1150 GS) skoro nic.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 21:24 | Nahoru | #58
Dovi> ...me za ty leta na me 1150 GS / 2003 nasral jen ten starter. Zbytek je uplne v pohode. A to, ze jeho cisteni a mazani v servisnim rozpisu a dilenskem manualu neni, je tedy fakt. Ona je to prace na 15 minut, ale kdyz to nevis a po case nenastartujes, protoze je to "zatuhly" tak, ze to baterka neutahne, tak to nasere. :D

mirazciny> ...v kazdym pripade chtej kus, co ma Touratech nebo SW Motech doraz rizeni na A rameni Teleleveru vpredu. Kdyz pujdes v lese drsneji na drzku, tak to chyti vidle a riditka se neotisknou do nadrze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

13.9.2011 v 09:12 | Nahoru | #59
 

Bubak z Nemecka píše: mirazciny> ...v kazdym pripade chtej kus, co ma Touratech nebo SW Motech doraz rizeni na A rameni Teleleveru vpredu. Kdyz pujdes v lese drsneji na drzku, tak to chyti vidle a riditka se neotisknou do nadrze.


Jen pro upřesnění a pro info případnému kupujícímu:
SW Motech dorazy řízení na boGSera nevyrábí, ani je nemá v nabídce.
Tím druhým (alternativním) výrobcem dorazů asi myslíš firmu Wunderlich...
 

Výběr endura - přechod ze sportu

13.9.2011 v 10:04 | Nahoru | #60
Bubak - jj, koukal jsem, že to některý kusy maji, to je dobrej nápad, teď je asi na koupi GS 1100 blbá doba, je jich u nás poměrně málo v nabídce - slušných, asi se pojedu mrknout do Némecka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Shinko Adventure Trail 804/805 [1, 2, 3] Aprilia ETV 1000 Caponord jasp 61 Včera v 13:47 ZdendaZB
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom Patton 11 12.10.2024 v 11:36 Patton
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom alpik-62 9 30.9.2024 v 17:09 alpik-62
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom Niki76 17 24.9.2024 v 19:53 Niki76
Teče benzín Yamaha TDM 850 ladis321 7 21.9.2024 v 07:39 kokoška.


TOPlist