Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:
Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet
S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně
Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..
P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu
Africa Twin
1100GS
1150GS
Stroma 1000 jsem si projel z Prahy do Mělníka, tam jsem sjel na lesní cestu po dešti takže žádná bažina, obuto bohužel nevim, vzhledově jako mitas E08 takže uznávám, že spíš silníční a na suchou polňačku. No žádná sláva, pohodlíčko, to jo, ale nesedí mi, divný těžiště, na tý lesní cestě to bylo s hodně vytřeštěnýma očima a jen jsem si tak potvrdil předchozí zkušenost
Nechci přímo srovnávat, ale podobný to mám i s Varaderem, který jsem zkoušel ještě s jíným stromem někdy před rokem.. Takže tudy cesta nevede - tím je nehaním, jenom nejsou pro mě asi to pravý, v rodině máme DL jak 650 tak litr a majitelé jsou spokojený
Afrika zůstává, jednak proto, že se mi vždycky líbila. Pěknej kousek se dá sehnat do 90 tis. ač se mi to zdá stejně předražený. Slabší výkon bude znát při cestování ve dvou, nicméně třeba na ukrajinu a dál bych stejně jel sám..
GSa - 1100 s komplet kuframa, vybavená do 100 000,-
- 1150 je prostě dražší a krom 6tky toho nenabízí zase o tolik víc co bych asi využil
Líbí se mi, že jsou to tanky, který pojmou obrovskej náklad a když cestuju tak nikdy ne nalehko, viz. zmíněný gril, spacáky, stany, jídlo atd. Top case jsem měl i na fárošovi, doubravka mi na něj zmáknul pěknou plotnu
mirazciny píše: tak ve výběrů zůstávájí pouze
Africa Twin
1100GS
1150GS
Afrika zůstává, jednak proto, že se mi vždycky líbila. Pěknej kousek se dá sehnat do 90 tis. ač se mi to zdá stejně předražený. Slabší výkon bude znát při cestování ve dvou, nicméně třeba na ukrajinu a dál bych stejně jel sám..
GSa - 1100 s komplet kuframa, vybavená do 100 000,-
- 1150 je prostě dražší a krom 6tky toho nenabízí zase o tolik víc co bych asi využil
Líbí se mi, že jsou to tanky, který pojmou obrovskej náklad a když cestuju tak nikdy ne nalehko, viz. zmíněný gril, spacáky, stany, jídlo atd. Top case jsem měl i na fárošovi, doubravka mi na něj zmáknul pěknou plotnu
Ahoj,
ta standardní šestka u 1150 odpovídá pětce u 1100.
V podstatě je to tak, že 5 stupňová převodovka u 1100 GS má trochu větší rozestupy převodových poměrů než je tomu u 6 stupňové převodovky u 1150 GS.
Což v případě velmi pružného motoru u boGSera není žádný handicap, ale naopak výhoda - netřeba tolik řadit, protože motor to všechno krásně pobere.
S trochou nadsázky - dokonce i hypotetická 4 stupňová převodovka by za normální jízdy posloužila u Báwa prakticky stejně dobře jako 5ti nebo 6ti stupňová...
___
Být Tebou, kdybych se rozhodoval už jenom mezi 1100 a 1150 GS, nestavěl bych ty dvě mašiny proti sobě, ale bral bych kteroukoliv z nich podle stavu, ceny a prodejce.
Koupě 1100 GS bych se nebál a kdybych opět kápnul na zachovalou 11-ku za přijatelnou cenu, ani chvíli bych se nerozmýšlel. Ta mašina je nesmrtelná a když se o ni budeš alespoň minimálně starat, bude Ti dlouho a spolehlivě sloužit. A v případě potřeby nebudeš mít problém ji zase odprodat s minimální finanční ztrátou někomu dalšímu do dobrých rukou.
Jezdím na 1100 GS dva roky a neměnil bych - je to spolehlivý robustní stroj za dobrou cenu, lehce amatérsky servisovatelný, v případě potřeby snadno opravitelný, s vynikajícím podvozkem i motorem, výkonný a přitom s nízkou spotřebou, držící si dlouhodobě jak svoji užitnou hodnotu, tak i oblíbenost a cenu na trhu.
Snad Ti to alespoň trošku pomůže
EDIT: Vložení fotečky
Naposledy editováno 09.09.2011 12:41:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS | michal-15 | 70 | 3.6.2024 v 14:18 jetam |
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 25 | 2.6.2024 v 10:37 combust |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 | torturus | 6 | 17.5.2024 v 19:17 crestik |
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |