paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - přechod ze sportu
Tak jsem po se po několika letech opět rozhodl vrátit zpět na začátek. Tj. přesedlat ze supersportu na endurko. Technické parametry atd. znám, něco načteno mám taky, ale co chybí je zkušenost z provozu a relativního terénu. Proto budu rád za Vaše rady. Nastíním tedy situaci. Na motorkách mám naježděno něco kolem 80 000 km z toho nejvíc na FZS 600 a CBR 929RR.

Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:

Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet

S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně

Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..

P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
Anketa: Kterou byste volili
Honda XRV 750 Africa Twin
14%
15
Suzuki DL 1000 V-Strom
12%
13
BMW R 1100 GS
3%
3
BMW R 1150 GS
31%
34
Yamaha TDM 850
4%
4
Yamaha TDM 900
8%
9
Honda XL 1000V Varadero
12%
13
Aprilia ETV 1000 Caponord
18%
20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 18:02 | Nahoru | #1

BagoBorec píše: ...Já myslím, že jde převážně o to, aby ho motorka v co největším pohodlí dovezla na místo v mapě, na který ukáže prstem - ať už je to 10, nebo 10tis kilometrů.A nemějte mi to za zlé, ale na převládající přesuny po Evropě po silnicích první třídy(ano, včetně Rumunska, Ukrajiny...) existujou zajisté lepší mašiny, nežli tohle svým způsobem "hard"enduro.Ten výkonovej deficit tam s takhle naloženou mašinou (počítám klidně i 200 kg nákladu) bude dost nepříjemnej.No, možná to nebude vyloženě deficit, ale tu Afru by hnal jak nadmutou kozu - zatímco u "ostatních" by jel s klidem na čtvrt plynu cestokou 120.Prostě - není nad to ty koně mít v rezervě ...


Tu fotku jsem sem dal spíš kvůli těm zmínkám o slabým podvozku, motoru, ... Všechno to jsou jenom plky. Jsou kluci, co Evropu, Balkán, dálný východ procestovali na jednobuchu - XT, Big, .... Hošťálek jel z Číny na Yuki 200 ..... Ovšem pokud jde primárně o pohodlí (svým způsobem luxus) a přehršle výkonu, nechť si koupí cokoliv chce.
Jinak o převládajících přesunech po Evropě nebyla v zadání žádná zmínka, ale možná jsem tošpatně pochopil. Zadání bylo: "... Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce , když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. "
Pokud si někdo kupuje na cestování po Praze, dojíždění do práce, ... velký GS, je to prostě king . Na tohle úplně bohatě stačí malý GS a tu výhledově plánovanou delší štreku i ve dvou zvládne s prstem v nose. Hold ho ta sedinka bude třeba bolet trochu víc - nota bene, kdo není zvyklý a vyrazí na delší cestu, toho bude sedinka bolet na čemkoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

8.9.2011 v 18:38 | Nahoru | #2
Janek> Pak jsou stejně tak kluci, co dojeli na pionýru do Fara, nebo na pinckách transpublik.Jo, to víš že se to dá, ale to pak může jet v extrému třeba i na kole, nebo pěšky...
Pokud mám prachy, řidičák a ostatní potřebný propriety(včetně zkušeností, samozřejmě!), pak nevidim důvod proč dopřávat prdeli sadomasochistickej zážitek na jednobuchu, když na dlouhý cesty s velkým nákladem existují zcela prokozatelně lepší a pohodlnější mašiny.

Přijde mi to, že se nám tady snažíš namluvit něco ve stylu "I s malým kašpárkem se dá zahrát..."...ale nás neoklameš!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bmw r 1100 gs vs 1150 gs [1, 2, 3] BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS michal-15 70 3.6.2024 v 14:18 jetam
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 25 2.6.2024 v 10:37 combust
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 Kadlina 4 30.5.2024 v 11:16 milor
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal


TOPlist