Pote, co jsem zkusil koupit novy "cepicky" (120kc jedna) a nasadil je na napinaky, zacal opet chrastit (tentokrat predni). Jal jsem se je vymenit a genialnosti mne vlastni se mi podarilo utopit cepicku v utrobach rozvodu . Kazdopadne sundali jsme bocni viko motoru (zprava) a uvideli, ze zadni rozvodovej retez je hodne uvolnenej. Inu, nebyl tam zrovna napinak, rekli jsme si, ze to asi bude tim. Nicmene i pote, co jsme ho tam zpatky vratili, stale byl uvolnenej.
A ted vyvstavaj otazky:
1. Motor jede normalne, bez klapani, bez vetsiho chrasteni. Je mozny, aby se "dopnul" retez pootocenim motoru? Nebo je stale povolenej jenom na nic nenarazi tak nemlati?
Nemel jsem cas to znova sundat a podivat se jestli se dopnul a budu u ni az zas o vikendu (pripadne o vikendu muzu udelat fotku jak moc je to volny), kazdopadne volal jsem ted mechanikovi jestli by mi to vzal na vymenu rozvodu, ale odmitl me s tim, ze VFR jeste nedelal a jak tak na to koukal, vymena retezu znamena motor ven a na to ted pred prazdninama nema cas...a proto:
2. Je pravda, ze pro vymenu rozvodu u VFR se musi vyndavat celej motor? Nebo je to lip pristupny?
3. Da se poznat potreba vymeny rozvodu nejak jinak nez akusticky? Tim myslim, ze pokud s tim budu jezdit dal, nebude to delat zadnej randal, znamena to, ze je v pohode, nebo ze je to casovana bomba?
Diky za opetovne rady a napady
1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...
Koupil jsem to s tim, ze budu muset udelat rozvody (mlatily zadni valce), ale penez moc neni a pred sezonou neni idealni se vsech zbavit, tak jsem trochu laboroval a zjistil, ze na prednim napinaku neni ta kovova cepicka a na zadnim je - tam, kde to rachtalo. Zkusil jsem ji teda hodit dopredu a prestalo to. Pozdeji zacal rachtat i predni, tak jsem je vyhodil uplne. Zil jsem si v klidu a tichu az do chvile, nez jsem zkusil koupit jen ty 2 cepicky novy a dal je tam znova, bohuzel, delaly to samy, tak jsem je vyhodil. Ted motorka jede tise, ale pri rozebrani se mi zdal retez uplne povolenej. Nevim jestli se nedonapnul otocenim motoru...
1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
A kdovi jestli uz treba 100t. nema , je to rok 2003.
1 reakcí na tento příspěvek VFR800 - rozvody, opet...
ty cepicky proc maj vliv na tu hlucnost netusim, to by se asi muselo nad tim nejak pobadat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
Icing píše: Stev> Puvodni napad to byl, proste vymenit napinaky a kaslat na to. Jenze pote, co jsem zjistil, ze bez cepicek to nerachta, zacal jsem badat jak usetrit chechtaky
assassin> Jak vis, moc velkej technik nejsem a teprva objevuju co vlastne kde je a k cemu to slouzi . Napinak vypada takhle neboli tadyk , je sice od oleje, ale do nej zadnej neproudi, nevim .
Jak se retez zaaretuje?
Toleranci dylky retezu najdu nekde v servisnim manualu?
Takze pokud ted sundam bok motoru a uvidim normalne naplej retez, je to dobry znameni, nebo to nic neznamena?
zaaretovat napinak... ja tenhle neznam, hondy mi pod rukama moc neprochazej... ale to bude vsude podobny... bude mit na konci nakou matku a pod ni nakym zpusobem pujde zaaretovat aby nevyjel kdyz ho vytahnes z motoru... bejva tam sroub na kterej tlaci pero.. ten sroub miva na konci drazku na sroubovak, tzn das do drazky sroubovak, vytahnes napinak z motoru a ve chvili kdy vyndas sroubovak z drazky a napinak jeste povyleze tak vis ze jeste v motoru neni nadoraz vyjetej...(taky jde za chodu tim sroubem otocit ve smeru v jakym vyjizdi a tim retez dopnout vetsi silou nez jakou pusobi samotna pruzina, casto to ztichne a muze/ale nemusi/to bejt znamka toho ze uz je napinak unavenej)
nektery GSXR maj krom te pruziny jeste dovnitr privedenej tlakovej olej.. takze ho dopina jeste ten olej.. to tu asi nebude....to bys videl nekde v te prirube kam doseda nakej mazaci kanal...
tolerance retezu by mohla byt v servisnim manualu, u suzuki v manualech neni, ale ten typ retezu jde obvykle identifikovat a najdes ty tolerance u nekteryho vyrobce, mozna D.I.D. .. ale mozna jinej, dawe02 sem tusim ty tolerance kdysi daval, tak mu v nejhorsim napis kde je splasil..
jinak se daji pouzit i mechanicke napinaky.. proste jen priruba se zavitem a sroub s kontramatkou.. tim si napnes retez manualne a jednou za x tisic km seridis znova.. je to takovy nejjistejsi reseni, dokonce to i setri rozvody - nehrozi ze by se povolili a soucasne na ne nepusobi pruzina neustale... nevyhody jsou taky, nastavuje se trosku volnejsi, takze jsou rozvody vic slyset nez s automatikou.. a musi ho nastavovat nekdo kdo ma trochu technickej cit.. aby ho nepretahl a nezkurvil motor definitivne (viz mechanickej napinak na grasselove K1 :) )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
Zaaretovaval jsem napinak kdyz jsem ho tam vracel, protoze jinak tam nejde. Takze jestli to chapu dobre, pokud neni v motoru na doraz vyjetej, je to dobry znameni, ze retez jeste neni vytahanej?
O vikendu zkusim nejdriv to viko, jestli se dopnul. to je dobre pristupny z boku. Pak mozna zkusim jestli je vyjetej uz nadoraz, nebo jeste ne.
Stev> Pokud by nesedel jak ma, asi by to nejelo, nebo alespon nejelo spravne, ne? Motorka jede uplne v pohode, tak jak ma, nic na projevu nepoznam...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
Icing píše: assassin> uau, diky za plnou odpoved .
Zaaretovaval jsem napinak kdyz jsem ho tam vracel, protoze jinak tam nejde. Takze jestli to chapu dobre, pokud neni v motoru na doraz vyjetej, je to dobry znameni, ze retez jeste neni vytahanej?
O vikendu zkusim nejdriv to viko, jestli se dopnul. to je dobre pristupny z boku. Pak mozna zkusim jestli je vyjetej uz nadoraz, nebo jeste ne.
Stev> Pokud by nesedel jak ma, asi by to nejelo, nebo alespon nejelo spravne, ne? Motorka jede uplne v pohode, tak jak ma, nic na projevu nepoznam...
to ze neni nadoraz se da povazovat za znamku ze je to jeste ok, ale jistota to neni, muze to byt zkonstruovane tak ze ma krok delsi nez kolik dovoli napinaci listy atd.. takze uplne spolehnuti na to neni, ale aspon neco.
kdyby byly rozvody o zub tak to poznas ze to jede bidne, kazdopadne kontrola nastaveni rozvodu neni taky zadna extra veda a podle servisniho manualu bys to v pohode zkouknul.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
Diky za prozatimni rady, ozvu se zas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR800 - rozvody, opet...
Assassin> Tak jsem se zas podival pod bocni viko motoru a retez je zas naplno napnutej, vsechno jede jak ma... Predpokladam, ze kdyz tam byly ty cepicky, retez byl volnej, narazel do sten motoru a rachtalo to. Dokonce jsou tam podel retezu na stenach ryhy. Takze si asi pockam az se doopravdy vytaha, nebo nebude napinat a pak doufam, ze zacne delat bordel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |