globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nepravidelné sjíždění zadního pláště
3.1.2011 v 14:46
Když jsem koupil motorku a jezdil, tak jsem si po určité době všiml, že zadní plášť Bridgestone se sjíždí dozubata. Postupně jsem takto vyjezdil plošky pravidelně se střídající vlevo vpravo. Dokonce si toho všimli i mí kamoši, když jsme jeli v Alpách. První myšlenka byla - mám v háji tlumič. Zauvažoval jsem o výměně, ale když mi Havrda v Kawasaki Hradec Králové řekl cenu 18 tisíc, tak mě ta myšlenka o výměně tlumiče za nový rychle přešla. Nechal jsem se ukecat, že to byl vadný plášť, některé prý to dělají.Plášť jsem tedy hodně předčasně vyměnil, dal jsem tam Continental trafic. Po ujetí asi 2000 km jsem si všiml, že ani tento plášť se nesjíždí nějak ideálně. Vzorek se sjíždí tak, že jeden okraj mezírky je vždy o něco výš než druhý (0,5 - 1,0 mm). Všímám si jiných motorek a některé to nemají, jiné méně, některé, mezi které patřím i já, více. Ještě uvedu, že foukám gumy tak jak uvádí výrobce, kolo mám přesně ve stopě a pružinu kolem tlumiče mám nastavenou na nejtvrdší stupeň (jezdíme ve dvou a někdy s 3 kufry). Nejsem žádný střelec, ale ani loudal. Nejenže bych musel měnit gumy častěji, ale obávám se i jízdy na mokrém povrchu v náklonu. Máte někdo radu?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 09:53 | Nahoru | #31
PetrS> No, víš, já těmto věcem moc nerozumím, nevím třeba, co je SAG a jak se měří. S tou repasí tlumiče bych docela souhlasil, i když je suchý a asi neteče. Jenom musím zjistit, kde a kdo to dělá. Jestli to dobře chápu, tak pružina je tam kvůli pérování dolů a tlumič tlumí pouze zpětný ráz nahoru. Tlumič je dvojčinný nebo jednočinný?

Jinak souhlasím, že Havrda je hodně drahý. Nemohu pochválit ani jeho mechanika, ale to až příště.,

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 10:44 | Nahoru | #32
Lukyne> podle mě si autoriz. prodejce neshodí marže tolik, jako někdo komu díly právě a jen na Kawu dělají zlomek celkového obratu, tak to prostě je.. ale to jen mimo téma..

PetrS>

5511> zde manuály - pro začátek bych to nastavil dle doporučení chytré knihy.. Pokud je moto starší 4- 5 let, tak jak píše PetrS - nech udělat repas a máš na čas klid a jistotu

Hlavně že jste nakonec objevili to přepákování s podložkou, tam bude opravdu největší příčina

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 11:30 | Nahoru | #33
ohledne SAG mrkni sem, pomuze to i co se tyka cestovni motorky:

SAG

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 13:04 | Nahoru | #34
5511> Miyamoto byl rychlejší a hodil jsem nějaký link na měření SAGu. Je to parametr, který se musí nastavit na každé motorce či ATV, jinak buď nebudeš využívat plný rozsah tlumiče a nebo budeš furt na dorazu.

Jak máš motorku starou? Já bych měl správně dle manuálu dělat repas tlumiče každé 4 mth. Tzn. v tvém případě pokud máš motorku déle jak 4 roky, bude tlumič v nevyhovujícím stavu na 100% a vůbec o tom nemusíš ani přemýšlet, zda-li je repase potřeba. A nenech se mýlit, to že ti tlumič nesákne, vůbec nic neznamená. Olej v motoru také měníš dřív, než máš celou motorku od něj poblitou.

Odkud jsi? Já to vozím k Burešovi, super cena, super práce, ale je to u Prahy.

Jinak tlumič tlumí jak chod dolu, tak chod nahoru. Navíc má jiné nastavení charakteristik pro pomalé a rychlé útlumy. Tlumení jako takové je docela věda a cítit správné nastavení jen "prdelí" chce už hodně citu pro daný stroj. Ale u cestování to nemá žádný význam, ty potřebuješ abys to měl hlavně v pořádku a nežralo ti to zbytečně gumu. Jinak já když to vezu na repas, tak nadiktuji i svou váhu v plné polní a tlumič mi nastaví přímo na stolici na danou váhu a já si pak měním potřebné charakteristiky dle profilu tratě. Navíc, pokud budeš mimo rozsah, je schopen ti tlumič upravit tak, aby splňoval i tvé požadavky.

Otázce, jestli je jednočinný nebo dvoučinný moc nerozumím, ale snad ti popis nahoře osvětlil aspoň nějaké základní pojmy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 14:32 | Nahoru | #35
PetrS> Jednočinný tlumí pouze jedním směrem, dvojčinný oběma. Ale to jsi již odpověděl. Tak jo, přesvědčils mě, že tlumič by potřeboval repasi. Motorka je z roku 2002 a má najeto 43 tisíc. Jsem z Pardubic, máš nějaké spojení na pana Bureše? Určitě bych k němu na jaře zajel. Jenom by mi ten tlumič tady někdo musel vymontovat. Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

4.1.2011 v 14:56 | Nahoru | #36
5511> Tady máš na něj spojení, ale určitě se najde i někdo v okolí Pardubek. Popř. myslím, že by nebyl problém se s ním domluvit, že bys mu tlumič poslal, aby jsi sem nemusel jezdit.

Zkus se poptat nějakého MXaře nebo Enduristy, většina z nich repasuje tlumič jednou nebo dvakrát za sezónu, takže určitě budou mít tip na někoho dobrého. Zkusím se zeptat pár kámošů, jestli nevím o někom, kdo přebývá poblíž : )

A na jaře to bude asi nejhorší období, to každej honí na poslední chvíli a bude narváno, tak abys pak na tlumič nečekal místo 3 - 5 dnů třeba měsíc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

5.1.2011 v 11:48 | Nahoru | #37
PetrS> Seš hodnej kluk, já to zkusím se pozeptat. Motorku mám krásnou, baví mě, neustále ji vylepšuju, ale ten plášť mě zlobí. Při mém způsobu ježdění bych na novém plášti najezdil asi hodně, ale takto je to tak na polovinu. Na ten tlumič asi musím mít stahovák na pružinu, ne? Když už budu mít dole kolo, tak si v něm vyměním ty gumové silentbloky, jsou už trochu vymačkané. Ještě jednou díky. Pavel

Nepravidelné sjíždění zadního pláště

5.1.2011 v 17:29 | Nahoru | #38
já mám gumu asi taky dost oskákanou že?


Naposledy editováno 05.01.2011 17:33:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

6.1.2011 v 07:27 | Nahoru | #39
5511> Nemáš zač, rád poradím, když to někdo ocení : )

Na zadní tlumič nepotřebuješ stahovák, pružina je s tlumičem v jednom celku. Aspoň teda u většiny motorek. Horší je, že abys jí vyndal, tak většinou musíš zvednout motorku tak, aby ti zůstalo zadní kolo ve vzduchu. Pokud máš centrál, stačí jen vhodně zatížit předek, aby se ti moto při sundavání nepřevrhla, pokud centrál nemáš, musíš ji nějak zvednout. Pokud nemáš přepáčko, tak je to ta nejlehčí varianta, povolíš dva šrouby a tlumič je venku. Pokud máš přepáčko, jde to někdy lehce, někdy musíš sundat skoro celou kyvku, ale ve výsledku nic extra složitého : )

A v tomhle případě nejde jen o to, že ti pneu vydrží polovinu toho, co by měla, ale hlavně to singalizuje, že máš problém na podvozku a je třeba ho řešit, protože až ti to uskočí, když budeš v náklonu, tak si někde usteleš a to určitě nechceš : )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

6.1.2011 v 12:12 | Nahoru | #40
PetrS> No, tak to bych tedy nechtěl ani náhodou. Mluvil jsem s panem Burešem, byl velmi ochotný a mám mu ten tlumič poslat. Říkal to, co ty, že povolím jenom dva šrouby a spirála je s tlumičem kompakt. Takže v sobotu jdu na to. Děkuji. Pavel

(reakce na) Nepravidelné sjíždění zadního pláště

6.1.2011 v 12:34 | Nahoru | #41
5511> J, já mám s p. Burešem taky jen dobré zkušenosti. Hlavně jako jeden z mála po sobě práci i kontroluje, takže když ti zrepásne tlumič, dá ho na stolici, kde ho donastaví dle tvých zadaných parametrů a při tom zjistí, zda-li vše funguje tak, jak má. Navíc mění jen to, co je potřeba, takže to nevyjde draho.

Tak snad po repasi a donastavení správného SAG bude problém odstraněn. Jinak když budeš mít tlumič dole, určitě zkontroluj, zda-li nemáš vůli v kyvce. Většinou totiž tyhle problémy vzniknou, když se sečtou vůle na kyvce, na uložení tlumiče, v ložiscých kol, v přepáčku a když k tomu ještě přidáš nefunkční tlumič a špatnou pružinu ... Výsledek znáš : )
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist